Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Jeśli chcesz zmienić, a masz lpg to na spokojnie przemyśl w dobór pod kątem zabezpieczenia gniazd zaworów, to przy lpg jest najistotniejsze, bo tam, od tego obszaru mechaniki zaczynają się problemy z poborem oleju w hondach stosując niewłączany olej. Poczytaj tematy - a jest ich kilka o treści "po założeniu instalacji po roku zaczął brać olej". Tam było dyskutowane co nalać.
    Z mojego doświadczenia wynika że przy instalacji lpg nie ma "najlepszego oleju", nie wiem czy to zależy od kondycji silnika gdy podjęto decyzję o założeniu lpg? czy od instalacji lpg? Bardzo różnie bywa jednemu silnikowi z lpg dany olej nie szkodzi innemu szkodzi..
    Reasumując jak jeździłem na tym 5W-30 na co sie przerzucić? W olejach jestem na tyle zielony że jak mi powiedzieli 3 lata temu że mam kupić ten to go kupiłem. Teraz wszyscy negują decyzje więc chętnie posłucham się i teraz i kupię teraz dokładnie ten którzy wskażą specjaliści czyli Wy Ewentualnie jak podacie dwa to teraz kupię jeden a za rok/10 tys drugi

    Comment


    • Moim zdaniem może być olej i 5W30, wpływ na wycieranie pierścieni w cylindrze, podobna ma lepkość oleju bazowego z jakiego został zrobiony olej silnikowy.. a więc proponuje tobie zajrzeć do tabelki i wybrać olej który ma najmniejszy spadek lepkości podczas ścinania.. dodatkowo taki który ma wyższą temperaturę zapłonu, oraz niski noack.. co do ACEA, czy A3 czy C3, to ciężki temat, np. Motul ma olej do LPG który spełnia normę ACEA C3.. a wiec ma mniejsza zawartość popiołów.. nie wiem czym to jest podyktowane, ale widać coś w tym musi być.. do tej pory myślałem, ze LPG, to dużo siarki, a więc musi być wysoki TBN.. a tu wychodzi co innego... ale ja bym stawiał bardziej na lepkość i odporność na ścinanie niż na zawartość popiołów.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • a może ktoś polecić nazwę tego który już ma sprawdzony? po prostu go kupie i wleje bez drążenia, bo z tamtym drążyłem i się okazał najgorszy jaki mogłem wybrać.

        Zastanawiam się nad

        Shell Helix Ultra Professional 5W30 AM-L, ACEA: C3, API:SN/CF /// shell helix ultra 5w30 API SL/CF;ACEA A3/B3
        Motul 8100 5W30 Eco-nergy A5/B5
        Last edited by thunderloq; 31-07-2020, 14:07.

        Comment


        • Dokładnie mam takie samo odczycie jak Grzechu. Coś mi nie pasuje w tej koncepcji Motula, ale taką samą koncepcję stosują inni jak Castrol, też tak robią olej do LPG ale z niskim popiołem ACEA C3. No ja dokładnie odwrotnie bym chciał (bo chce by te gniazda zaworowe dłużej wytrzymały) wiec szykał bym oleju nawet o "podwójnym" popiele.
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          ja bym stawiał bardziej na lepkość i odporność na ścinanie niż na zawartość popiołów.
          Zdecydowanie w każdym przypadku, a szczególnie gdy bym miał lpg.

          Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
          W olejach jestem na tyle zielony że jak mi powiedzieli 3 lata temu że mam kupić ten to go kupiłem.
          To jest najgorsze co może spotkać użytkownika, trafić na takiego podpowiadacza.
          Na tym forum, w tematach olejowych cały czas toczy się walka - krucjata przeciw bezmyślności.
          Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
          Teraz wszyscy negują decyzje
          Gdybyś sam miał wiedzę minimalną (tą z Instrukcji Obsługi - to wiedza minimalna) to byś temu baranowi co Ci doradzał kazał odpowiedzieć. Dlaczego wciska Ci olej niedopuszczony - zabroniony do tego silnika?
          To niech on się tłumaczy za swoje podpowiedzi - zabiłbyś go tym pytaniem.
          Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
          więc chętnie posłucham się i teraz i kupię teraz dokładnie ten którzy wskażą specjaliści czyli Wy
          Tu nie ma specjalistów. Specjaliści to są w koncernach Petrochemicznych. My tutaj próbujemy rozkminić i uporządkować sobie sprawy olejowe w taki sposób aby każdy użytkownik mógł sam dobrać sobie olej pod swoje indywidualne warunki użytkowania, odpowiednio do temperatury otoczenia, stylu jazdy, odpowiednio do konkretnej kondycji silnika (która nie jest znana temu podpowiadaczowi ani nam) do zasilania jakim paliwem go karmisz itd itp. Idzie o to byś sam czuł że lejesz olej optymalny - czyli najlepszy pod swoje własne warunki i klimat i kondycję silnika.
          Nie powinieneś cedować tej odpowiedzialności na nas, bo będziemy podpowiadać gorzej lub lepiej ale na pewno subiektywnie czyli nietrafnie.
          Ty sam musisz to wiedzieć ... i z analizy wyjdzie Ci olej taki jaki potrzebujesz czyli najlepszy.
          Musisz sobie odpowiedzieć na kilka pytań i na podstawie odpowiedzi na te pytania, wyjdzie w jaki olej powinieneś pójść:
          Wybierz Normę ACEA zgodną z Hondą Tu się posiłkuj tematami na forum np.: unikaj olejów niskopoiołowych do LPG one przyspieszają zużycie gniazd zaworowych.
          Wybierz SAE odpowiednio do najczęściej występujących warunków temperatury otoczenia w jakich użytkujesz auto,
          Zastanów się jak jeździsz i gdzie, warunki typowe czyli czego jest przewaga: miasto, autostrada, krajówki, często postoje uruchamianie, lepiej jak więcej dodatków antykorozyjnych
          Zastanów się jak długo pracuje instalacja lpg od uruchomienia silnika im krócej tym więcej ubocznych produktów spalania, lepiej jak olej o większym TBN
          Wolisz wydawać na oleje więcej czy mniej, jak mniej to zmieniaj go częściej,
          Na autostradach jeździsz mocno obciążając silnik czy oszczędnie - skieruj wybór w wyższą lepkość.
          Jaki gaz tankujesz różnie z jakością czy jeden sprawdzony dostawca, tu skieruj się w olej o bogatszym pakiecie dodatków, niskiej jakości paliwo LPG przyspiesza degradację oleju,
          Do LPG nie musi być 100% syntetyk, samo paliwo w znacznym stopniu czyści silnik, nawet na olejach półsyntetycznych silnik zasilany lpg zazwyczaj jest bardzo czysty.
          Poszukaj oleju o lepszych parametrach na utlenianie, lpg mocno wpływa na utlenianie się oleju,
          Przemyśl dobór SAE pod kontem kondycji silnika, jeśli wybierzesz zbyt niskie SAE a olej okaże się słaby degradacja silnika będzie nieodwracalna, jeśli zbyt duże SAE silnik zimą może więcej palić.
          Nie przeciągaj terminów wymiany oleju, lepiej wymienić częściej na tańszy niż jeździć za długo na niby lepszym.
          Poczytaj co leją inni posiadacze lpg.

          Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
          Zastanawiam się nad (...) Shell Helix Ultra Professional 5W30 AM-L, ACEA: C3
          czyli moja krucjata poszła w las ... czemu nie otworzysz Instrukcji Obsługi, miałeś to zrobić ... piszę tam że ACEA C3 jest dozwolony????
          NIE!
          to po kiego wuja go tu proponujesz do rozważenia???
          Last edited by rambo7; 31-07-2020, 14:10.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Poczytaj co leją inni posiadacze lpg.
            czyli moja krucjata poszła w las ... czemu nie otworzysz Instrukcji Obsługi, miałeś to zrobić ... piszę tam że ACEA C3 jest dozwolony????
            NIE!
            to po kiego wuja go tu proponujesz do rozważenia???
            Śpieszę z odpowiedzią, cytaty z wątku Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX.

            Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
            Aktualnie zalany shell helix ultra 5w30 API SL/CF;ACEA A3/B3 spełnia wymogi normy API SN/CF.
            Wyżej wymieniony olej zalewany od pierwszej wymiany. Fabrycznie zalany 0w20 honda.( info od poprzedniego właściciela)
            Zamieszczone przez hondtom9 Zobacz posta
            2. Aktualnie zalany olej: Shell Helix Ultra Professional 5W30 AM-L, ACEA: C3, API:SN/CF

            Comment


            • chciałem Cię sprowokować do własnych pomyśleń , a nie kopiowania co inni zastosowali. Nie udało mi się, trudno .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Ale nie obrażaj sie :P Kiedyś dorosnę i do tego Jak narazie szukam sprawdzonych rozwiązań, w każdym temacie można by było zagłębiać się godzinami dniami i latami, ale czasem lepiej ściągnąć z innych i temat szybko zamknąć bo człowiek osiwieje.
                Pisałeś że musi być dobrany odpowiednio do warunków.. do stacji etc.
                Co do warunków - jeździ cały rok, warunki wszyscy mamy podobne
                w trasie tempomat 130-140 km/h, jednak większość jeździ bardzo krótkie dystanse co chwile ruszając(małe miasteczko)
                co do stacji - tankuje wszędzie LPG, za granicą głównie na Totalu/Shellu, w Polsce na Orlenie
                Swoją drogą polecam Shell w Belgii cena za gaz 0,3 € czyli jakieś 1,3 zł
                Wracając do tematu wiodącego bo chciałbym dziś zakupić ten olej a jutro go wymienić.. jako szef wszystkich szefów z ksywą rambo która zobowiązuje w sumie do wszystkiego pomóc w podjęciu decyzji?

                Comment


                • Grześ, Rambo i inni .
                  Ciekawa dyskusja.
                  Ujmę to z innej strony .
                  Może od początku ?
                  Czym różni spalanie benzyny od LPG ?
                  Tym , że mieszanka LPG zapala się wyżej o około 200 st C od mieszanki zaworowej. LPG ma wyższą liczbę oktanową i stawia większy opór elektryczny do przeskoku iskry - dlatego wilgoć na przewodach stawia wiele problemów.

                  Pytam was co ma do tego olej ?
                  Olej znajduje się poniżej tłoków i tylko na trzonkach zaworów iktóry jest zgarniamy przez uszczelniacze i smaruje wałek rozrządu .
                  Olej ma za zadanie smarować ale też i chłodzić .
                  Olej o dużej pompowalności , czyli ta wodzianka 0w20 , dużo szybciej przepływa kanalikami i tym samym więcej odbiera energii cieplnej z silnika .
                  Teraz same zawory : eksploatując na benzynie mamy regulacje zaworów co 100 tys km , na LPG co 20 tys , dlaczego? , Bo metal trzonków zaworów mocniej się nagrzewa na LPG , a gdy stygnie mocniej kurczy od wymiaru przed rozgrzaniem . Proces postępuje od pierwszego kilometra powoli i jeśli ktoś nie dokona regulacji po 20 tys km to zaczynają się luzy na gniazdach zaworów i wypalanie .

                  Chłopaki , od 6 lat pracuje jako spawacz 141, 135 136 zawodowo , co dziennie mam do czynienia z różnymi metalami , każdy metal się kurczy gdy stygnie , stal czarna mniej a nierdzewna więcej , a najbardciej austeniczna .
                  Stal nierdzewne te podstawowe to staliwo o zawartości zaledwie 3-4 % chromoniklu , tylko tyle wystarczy by nie korodowała , nie przyciągała magnesów, ale też by kurczyła się dwa razy więcej niż staliwo czarne .
                  Tak też kurczą się zawory bo to nie czysta stał , a stopy uzyskiwane z wieloletnich doświadczeni i badań .

                  Tu żaden olej z podwójnym siarczkiem, czy bez nie pomoże. Olej jedynie może szybciej lub wolniej chłodzić i smarować .
                  Pomogłoby dobranie takiego stopu zaworów by był odporny do pracy w wyższej temperaturze.

                  Większość kierowców zapomina że jeździ na LPG i daje w palnik bo tanio tankuje .

                  Za moich czasów , kiedy prowadziłem sklep z częściami i wchodziły pierwsze instalacje LPG to głośno pisały gazety typu Auto Świat i inne by na LPG unikać jazdy w terenie górzystym , czy nie holować przyczep bo można przegrzać silnik.

                  Dzisiaj się o tym zapomina i szuka jakiegoś placebo typu olej do LPG ?
                  Nie ma czegoś takiego- to wymysł marketingowców, a skoro mają klientów to jest produkt , produkt placebo .
                  Olej się dobiera do silnika, a nie rodzaju paliwa , z małymi wyjątkami w tych nowoczesnych zwłaszcza.
                  I pamiętaj by nie upalac na LPG , bo silnik jest zaprojektowany pod benzynę, a silnik to urządzenie zamieniające energie termobaryczną na kinetyczno- mechaniczna obrotową.

                  Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • szkoda, że nie przeczytałem tego przed ostatnimi wojażami po Niemczech gdzie zrobiłem 3k km na samym gazie przy prędkościach 140 km/h tempomat.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
                      szkoda, że nie przeczytałem tego przed ostatnimi wojażami po Niemczech gdzie zrobiłem 3k km na samym gazie przy prędkościach 140 km/h tempomat.
                      I dobrze bo jechałbyś 90 km/h i usypiałbyś za kierownicą.
                      Poprzedni właściciel mojego auta jezdził do Monachium raz w tygodniu.
                      Samochód gnany po autostradzie 180 czasem pod 200.
                      I co silnik się rozleciał w drobny mak?
                      Nic mu nie jest. A wytyczne" auto świata żeby na lpg nie jezdzić po górach." Malo z krzesła nie spadłem.
                      Mieszkam w górzystym terenie jest to mój trzeci samochód na lpg i każdy śmigał jak ta lala.
                      Warunek 1 dobrze dobrana,wyregulowana i serwisowana instalacja.
                      A podejście założyłem lpg i o wszystkim zapominam i jeżdżę tanio potem się msci.
                      Warunek 2 dotyczy hondy. Regulacja zaworów co 20kkm-25kkm.
                      Warunek 3 wymiana oleju częściej niż na benzynie. Do wyższej temperatury spalania, dodam parę wodną która powstaje podczas spalania lpg.

                      Na stwierdzenie " że pewnie zaraz rozpadnie się mój silnik" odpowiem że pobór oleju spadł do 0,7l na 10kkm
                      Był większy ale ograniczyłem hamowanie silnikiem. I jest akceptowalne.
                      Dodam że posiadam silnik z " genialnymi eko tłokami"

                      Poprawie mój pst odnośnie zalewanego oleju.
                      Dwie poprzednie wymiany Ravenol SSL 0w40 USVO
                      Teraz zalany Ravenol VSI 5w40.
                      Na następną wymianę kupiony Ravenol SSL 0w40 USVO.

                      Comment


                      • Wracając do tematu
                        bo bym chciał jechać kupić..
                        MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 ACEA A5/B5
                        Shell Helix Ultra 5W-30 ACEA A3/B3, A3/B4
                        pieniądze nie grają roli

                        Comment


                        • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                          Na następną wymianę kupiony Ravenol SSL 0w40 USVO.
                          Czemu SSL 0W40 a nie VSI 5W40 ?
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Do lpg zdecydowanie ten shell ponieważ jest A3/B4 wyższa ochrona.

                            Comment


                            • i cyk zakupiony: 4L Shell 5w30 HELIX ULTRA A3 B3

                              Comment


                              • Przeczytałem tych kilka tematów już chyba parę razy i coraz bardziej nie jestem pewien oleju który używam.Od dwóch lat zalewam Motul 8100 x-max 0W30 (tab. a3b4,KV0 525,TBN 10.1 ,zapł24 ,tpłyn-51 ,ścin0.10) -poprzedni olej i właściciel nieznany.Że jednak przebiegi mam dużo niższe niż kiedyś (ostatnie pod 7 tys),a i tak wymiana co roku na wiosnę, to doszedłem do wniosku że mogę trochę mniej wydawać i być może zalewać coś lepszego.rozważać zacząłem Shell Ultra Helix 5w30 (tab. a3b3a3b4, KV0 523.8 ,TBN ? ,zapł237 ,tpłyn-39 ,ścin0,08).Jednak od czerwca nieco zmieniłem styl jazdy.Do tej pory ze względu na problem z tłokami w trasie (w okresie letnim białystok-augustów co tydzień) nie korzystałem z możliwości auta,a w mieście jak w mieście-tu i tu w miarę z godnie z przepisami.Na początku czerwca (gdzieś był wpis to wypróbowałem) pocisnąłem i 1. frajda z auta wzrosła o 100% (spalanie za bardzo nie wzrosło) 2. od tej pory nie dolałem oleju wcale,zero .Niższe biegi ,wyższe obroty i jest super (z zaleceń komputera nie korzystałem i przedtem) ale dużo agresywniej i pewnie dużo cieplej.Teraz rozważam kupno Shell Ultra Helix 5W40 (a3b4 ,KV0 638.1 ,TBN? ,zapł235 ,tpłyn-36 ścin0,09) oleje 0w40 chyba sobię daruję.Podsumowując (całorocznie garaż w domu i pracy) miasto-spokojnie ,trasa zero jazdy w kolejeczce -redukcja i ...oczywiście zgodnie z przepisami to patrząc w tabelkę będzie to dobry całoroczny wybór 5W40 Helix ?
                                Last edited by Ahc9; 06-08-2020, 07:25.

                                Comment

                                Working...
                                X