Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Trochę zboczyliśmy z tematu, bo rozmawialiśmy o tym czy olej za 80-100zł za dużą butlę (Synpower) jest 100% syntetykiem czy olejem HC.
    Nikt nie pisał o tym, że hydrokraki niszczą silniki czy źle wpływają na ich stan.
    Moje FD7

    Comment


    • Problemem jest, że producenci robią z klientów wała.
      Etykieta powinna być jasna i czytelna. Nie powinniśmy doczytywać się w karcie charakterystyki czy olej jest mineralny czy ma polialfaolefiny, poliolestry i w jakim %.

      Comment


      • Jedno jest pewne oleje na estrach czy PAO czy inne syntetyki pełne są na rynku tylko kosztują one dwukrotnie więcej niż oleje HC, GTL. Nie każda marka może się pochwalić 100% olejem syntetycznym czyli bez udziału oleju pochodzącego z ropy naftowej.
        Też ubolewam, że nie ma jasnych zasad co do etykiet i mamy takie wynalazki jak technologia syntetyczna hydrokrakowanie małym druczkiem a na etykiecie potrafią bezczelnie napisać full synthetic.
        4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
        Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
        https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

        Comment


        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Druga sprawa to Mazdy z definicji wyjeżdżając z fabryki już biorą olej
          O a to ciekawe skąd koledze do głowy przyszło takie stwierdzenie?
          Bo na przykład moja Mazda MX-5 (i sporo tych pojazdów z forum mazdy) wcale "z definicji wyjeżdżając z fabryki" nie bierze oleju nic ale to nic...
          bonito

          Comment


          • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
            Nie każda marka może się pochwalić 100% olejem syntetycznym czyli bez udziału oleju pochodzącego z ropy naftowej.
            Shell Helix Ultra 5w40 wg opisu ze strony Shella ma bazę opartą na metanie nie na ropie.
            Wyczytałem też na forum autocentrum.pl, że olej ten ma wysoki wskaźnik TBN wynoszący 12,7. Jest to stopień zasadowości, który w przypadku silników z lpg czym wyższy tym lepszy, gdyż gaz ma wielokrotnie więcej siarki niż benzyna, a siarka w połączeniu z wodą tworzy kwas. Czym więc olej bardziej "zasadowy" tym lepiej neutralizuje kwas.

            Zna ktoś olej o wyższym TBN ?

            Szukałem też coś o zawartości popiołów, gdyż podobno te wysokopopiołowe tzw. FULL SAPS są lepsze do lpg. Nie znalazłem wprost, ale chyba ten Shell jest tzw. midSAPS, czyli o średniej zawartości popiołów siarczanowych. Czytałem też, że o zawartości popiołów mówi cyferka po literze ACEA, czyli A1 mało a A5 oznaczałoby więcej. Nie wiem jednak czy tak jest na pewno.
            Nie rozumiem jeszcze jednej rzeczy: skoro do lpg jest zalecany olej wysokopopiołowy, czyli z dużą zawartością siarki, a siarka w gazie to czynnik negatywny i dlatego ważny jest wysoki wskaźnik TBN, to gdzie tu jest logika ? Siarka dobrze czy źle ? A może w oleju dobrze w paliwie źle ?
            Fakt jak ktoś już napisał, że można napisać doktorat z tego naszego tematu

            I jeszcze ciekawostka do dyskusji wg https://pl.wikipedia.org/wiki/Olej_silnikowy

            A1/B1 – energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do silników o „ciasnym spasowaniu” (nowe samochody japońskie i amerykańskie);
            A3/B3 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” (samochody europejskie oraz starsze samochody japońskie i amerykańskie) poza silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
            A3/B4 – oleje do silników o „luźnym spasowaniu” wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
            A5/B5 – energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do wysokowydajnych silników o „ciasnym spasowaniu”;
            C1 – oleje do silników wymagających lowSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
            C2 – oleje do silników wymagających midSAPS i niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
            C3 – oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
            C4 – oleje do silników wymagających lowSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);
            E4, E6, E7 i E9 – klasyfikacja uzależniona jest przede wszystkim od spełnianych przez pojazd norm emisji spalin oraz interwałów wymiany oleju.

            Zwróćcie uwagę, że w instrukcji do Civica IX silnik 1.8 zalecany jest olej ACEA A3/B3 lub A5/B5 czyli wg powyższej klasyfikacji silnik ten traktuje się jako luźno spasowany i ciasno spasowany. Dziwne. To jaki on w końcu jest

            Comment


            • Shell Helix Ultra 5w40 wg opisu ze strony Shella ma bazę opartą na metanie nie na ropie.
              tak bo to olej GTL (gas to liquid) a ten gaz pochodzi z rafinacji ropy bądź normalnie z ziemi. Innymi słowy olej z odpadu z rafinacji ropy lub występujący naturalnie metan czyli gaz ziemny.
              To jaki on w końcu jest
              Silniki hondy są ciasno spasowane, pod oleje lekkobieżne o wartości roboczej SAE 20 i 30. wartość zimowa do wyboru 0-5-10W
              Oczywiście zalewajcie sobie co tam chcecie w manualach dopuszczają wszystkie oleje oprócz tych cięższych 15W40 i 15W50 5W50,niech każdy bierze odpowiedzialność za to co leje do swojego silnika.
              tu masz rozpiskę dla r18a2 i innych:
              Last edited by rat4; 31-07-2017, 22:01.
              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

              Comment


              • Rat4 ma racje, każdy leje co chce, skoro komuś w ASO Hondy zalali do silnika zasilanego PB olej C3( zalecany do diesli) więc... Chodzi o to oby smarowanie było, a niestety później się odbije na kondycji silnika. Ale czy ktoś tyle najeździ żeby to odczuć, Da się zauważyć że większość ludzi tutaj ma samochody 3-4 lata i często nie mają na blacie więcej niż 70kkm. To raczej nie powinni się martwić o stan silnika. Chyba że chca mieć czyste sumienie przy odsprzedaży samochodu. Nawet jak się sprzedaje/kupuje samochod to człowiek patrzy jaki olej był lany, chodzi tu o parametry ...W...( Co jest przed i po W) ale już nikt nie pyta czy było A1, A3, A5 C3 itp. Bo zwykły Kowalski tego nie rozruznia. A później są przygody ze silniki biorą olej mimo tego że był lany " odpowiedni" olej do motoru. Ja do 37kkm jeździłem na 0w20 i obecnie zalalem Valvoline 5w30 i będę lal go cały czas( bo jest ogólnostępny) , więc jak ktoś chce może śledzić moje poczynania i historię samochodu. A na blacie mam jak pisałem a Hanie mam dopiero 10 m-cy. I mam zamiar zmieniać olej co ~10 kkm. Jak ktoś pamięta to pisałem że mam kumpla co ma Mietka z silnikiem 5,5 l leje Valvoline czerwonego 5w40 . A i też dolewa bo silnik potężny i kolega ma ciężka nogę.
                P.S.
                Dziś rozmawiałem z kolegą który ma Skodę Rapid i nalatane 6kkm i mu w serwisie powiedzieli że olej ma zmienić przy 30kkm bez względu na czas użytkowania. Więc jeżeli chodzi o Hondę to firma bardziej się przykłada do dbałości o silnik bo nakazuje zmianę co 10 kkm( bez systemu przypominania) lub co 12 m-cy. Czy może ktoś to potwierdzić że tak jest w instrukcji skody? Bo mi się jakoś nie chce w to wierzyć.

                Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
                Last edited by Krokiew; 01-08-2017, 09:01.
                MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                Comment


                • Co do oleju C3 to kolega na takim (shell 5w30 am-l C3 ) lanym przez ASO zrobił ponad 300 tys i oddał auto w doskonałej kondycji po 3 latach. Auto do codziennych dojazdów do pracy jak i do zap. ... przez Polskę bo czas goni .☺Znam gościa parę lat dba o auto firmowe ale też go nie oszczędza jeśli chodzi o silnik .

                  Comment


                  • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                    Zwróćcie uwagę, że w instrukcji do Civica IX silnik 1.8 zalecany jest olej ACEA A3/B3 lub A5/B5 czyli wg powyższej klasyfikacji silnik ten traktuje się jako luźno spasowany i ciasno spasowany. Dziwne. To jaki on w końcu jest
                    kręcimy się w kółko i co z tego że kolejny raz będziemy rozbierać ten temat, a było pisane już o tym. Silniki "ciasnospasowne" to wymysł pisaków z tabloidów którym bardzo sprytnie udało się okuć kolejną brednię, która bardzo dobrze się przyjęła i jest powielana tak samo jak to że 0W-20 to jest olej "do wszystkiego".
                    Wszystko co napisałeś arkan we wpisie #713 juz rozkładałem na czynniki pierwsze tak z 10 razy w różnych wątkach (mamy ponad 700 wpisów - czyli nie da się znaleźć, bo się nie chce kluczowych kwestii). Każdy wątek po czasie przeradza się w kolejny wątek olejowy, i tak w kólko i tak w kólko i tak w kólko...
                    ... aby nie byo tego "w kółko" o tym samym... założyłem wątek "opinie o zastosowanych olejach" tak aby ten co chce wiedzieć jak odróżnić pieprzenie bzdur od racjonalniej wiedzy niech czyta to co już napisano ... w tej chwili nic nowego nie odkryjemy i nic innego nie napiszemy.
                    Weźmy np. to pytanie:
                    Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                    Zna ktoś olej o wyższym TBN ?
                    ...a po co? po co wyższy TBN w olejach lekkiego biegu? jaki cel tego zabiegu? co to ma dać?
                    Po co szukać w olejach lekkiego biegu wysokiego TBN i się przekomarzać o 1, 2 jednostki skoro od razu możesz nalać olej E4, E7 i będziesz miał TBN na poziomie 17-25. Czy od takiego parametru twój silnik będzie miał lepiej?
                    Ludzie nie rozumieją do czego służą dane parametry, potem jest jakaś dziwna "gonitwa" za parametrami które kompletnie nie mają znaczenie powyżej określonych wartości.
                    Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                    Nie rozumiem jeszcze jednej rzeczy: skoro do lpg jest zalecany olej wysokopopiołowy, czyli z dużą zawartością siarki, a siarka w gazie to czynnik negatywny i dlatego ważny jest wysoki wskaźnik TBN, to gdzie tu jest logika ? Siarka dobrze czy źle ? A może w oleju dobrze w paliwie źle ?
                    ale do takich wniosków doszliśmy tu na forum, zalecenia producentów olejów skłaniają się w kierunku niskopopiołowych do lpg. stąd dyskutowaliśmy co jest lepsze w kontekście trwałości zaworów i gniazd zaworowych, tu stwierdziliśmy inaczej niż przestawiają to nam producenci olejów, decyduj sam w co pójdziesz użytkowniku.
                    Siarka zawsze źle, zakwasza środowisko olejowe co sprzyja korozji silnika i układu paliwowego i wydechowego.
                    Obecnie Silniki produkuje się pod wymagania środowiskowe, a oleje po to aby te wartości osiągnąć. W internecie można spotkać tak wiele bzdur na ten temat i spaczenia rzeczywistości że potem wychodzą takie zryte jak to moja córa mówi treści jak to że silniki obecne są "ciasno spasowane". Mało kto widział rozebrany silnik hondy, mało kto widział jakikolwiek silnik rozebrany a już prawkie nikt nie jest w stanie stwierdzić tego czy to ciasne czy luźne spasowanie, ale mity utrwalane sa bardzo trudne do wyplenienia z umysłów. Mają to swój cel marketingowy takie stwierdzenia, ludzie mający słabe pojęcie bardzo łatwo łykają takie brednie. Potem gdy się trochę człowiek ogarnie zadaję pytania: jak to możliwe że do silnika "cisnospasowanego" można nalać oleje nie tylko te zaprojektowane w celu zmniejszenia zużycia paliwa... zaczynamy myśleć ...a to już coś.

                    Zostawmy ten wątek dla wpisów dot, opinii o konkretnym oleju.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • OK. Trzymajmy się wątku. Pisałem o oleju Shell Helix Ultra 5w40 jako wg moich obserwacji lepszym do silnika z lpg. Czeka mnie niebawem kolejna wymiana po 10 tyś. km i zastawnawiam się czy zalać ten sam, czy zmienić na inny. Nie jestem fachowcem, a swą wiedzę czerpię z tego co napiszą inni, porównuję i wyciągam wnioski. Nie mam na tyle dużej wiedzy, żeby jednoznacznie rozróżniać prawdę od fałszu.

                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      ...a po co? po co wyższy TBN w olejach lekkiego biegu? jaki cel tego zabiegu? co to ma dać?
                      Po co szukać w olejach lekkiego biegu wysokiego TBN i się przekomarzać o 1, 2 jednostki skoro od razu możesz nalać olej E4, E7 i będziesz miał TBN na poziomie 17-25. Czy od takiego parametru twój silnik będzie miał lepiej? .
                      Nie wiem, czy będzie miał lepiej. Wg teorii, że olej o wiekszym TBN lepiej odkwasza , to będzie miał lepiej.

                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      ale do takich wniosków doszliśmy tu na forum, zalecenia producentów olejów skłaniają się w kierunku niskopopiołowych do lpg
                      Pierwsze słyszę, a raczej czytam. Bez lpg - tak, ale do lpg ? Który producent tak zaleca ?

                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      stąd dyskutowaliśmy co jest lepsze w kontekście trwałości zaworów i gniazd zaworowych, tu stwierdziliśmy inaczej niż przestawiają to nam producenci olejów, decyduj sam w co pójdziesz użytkowniku.Siarka zawsze źle, zakwasza środowisko olejowe co sprzyja korozji silnika i układu paliwowego i wydechowego.
                      Jak zawsze źle, skoro z wcześniejszej części zdania wynika, że wysokopopiołowe (z większą zawartością siarki) dobrze dla zaworów. Czyli dobrze dla zaworów, a źle dla innych elementów ?
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      Zostawmy ten wątek dla wpisów dot, opinii o konkretnym oleju.
                      Dobra, więc piszmy, czy Shell Helix Ultra 5w40 dobrze chroni silnik, a zwłaszcza z lpg oraz jaki olej - wg doświadczeń praktycznych (!) użytkowników robi to lepiej.
                      Last edited by arkan; 01-08-2017, 15:01.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                        Nie mam na tyle dużej wiedzy, żeby jednoznacznie rozróżniać prawdę od fałszu.
                        dlatego tym bardziej szanuję takie wypowiedzi, bo niektórzy sądzą że jak się naczytają w internecie wiedzy* i bazując na tym budują swoje przekonania i potem bronią ich jak niepodległości Korei Północnej.
                        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                        Nie wiem, czy będzie miał lepiej. Wg teorii, że olej o wiekszym TBN lepiej odkwasza , to będzie miał lepiej.
                        No właśnie, więc czemu w niektórych olejach jet TBN na poziomie 7 a na niektórych na poziomie 12? Dlaczego z definicji przyjmuje się że ten o TBN 12 bedzie lepszy od tego z TBN7. Częst obłędnie przyjmuje się że olej dobry lub słaby biorąc pod uwagę wyłącznie TBN, co jest oczywiście naciągane i umowne ale generalnie to nie TBN decyduje o jakości oleju.
                        To jest "wyrwane z kontekstu" i nikt nie dyskutuje nad olejem X i olejem Y o identycznym TBN. Gadki są i polemiki o olejach skrajnie rożnych i wtedy zaczynają się dyskusje. Czy tak można porównywać, no oczywiście że nie, ale takie porównania dominują na forach. Niższe TBN mają częściej oleje pro ekologiczne, bo są przeznaczone do znacznie czystszego środowiska pracy silnika, a niektórzy chcą mieć wysoki TBN do silnika w którym poziom TBN 7 wystarczy, ale polacy lubią mieć dużo i z tego 3/4 niepotrzebnie. Niektórzy będą odkwaszać silniki pracujące na najlepszych olejach karmione najlepsza benzyna i wydające najczystsze spaliny, oni bedą się Teebeenować wysoko, po co? .. oni tylko wiedzą .
                        TBN jest wysoki tam gdzie jest potrzebny a nie z definicji, jeśli ktoś chce mieć silnik czysty jeszcze czystszy niech wybierze cokolwiek z grupy E7 i będzie miał wytrawiony silnik zajebiście, tylko po co?
                        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                        Pierwsze słyszę, a raczej czytam. Bez lpg - tak, ale do lpg ? Który producent tak zaleca ?
                        no weźmy np Motul, przykład: https://www.ceneo.pl/9189570#tab=spec czyli wychodzi na to że to jest niskopopiołowy / no średnio, ale dla gniazd byłby lepszy full popiołowy.
                        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                        Jak zawsze źle, skoro z wcześniejszej części zdania wynika, że wysokopopiołowe (z większą zawartością siarki)
                        już prostujemy... skąd taka teza? ...po prostu sama się wykluła , jak to sobie poukładać... gdy sie nie ma na tyle dużej wiedzy, już mówię,
                        wysokopopiołowy a niskopopiołowy, tu idzie o dodatki uszlachetniające do oleju , a nie o żadną siarkę !! zapomnij o siarce .
                        Jak powiedziałem idzie o środowisko. W skład każdego oleju wchodzi pakiet dodatków. Taki pakiet jest "po coś" i kierowany w "jakimś celu" do konkretnego odbiorcy (silnika).
                        Dodatki nadają olejowi w zależności do czego on jest zaprojektowany odpowiednią jakość (czyli wymaganie. Nie mylić z żadną super ochroną!) ma określoną wytrzymałość, utlenialność odporność na wys temperatury, antykorozyjność itd. i teraz w bardzo wysokiej temp. pracy silnika (np. teraz dziś mamy +38stC w cieniu i Opolu) i gdybym pojeździł dynamicznie w takich warunkach np. duże prędkości autostradowe lub dynamiczna jazda w mieście (przy asfalcie +46stC) to panujące warunki w silniku mogą i często się tak dzieje że spalany jest olej (ubywa go) i to co się wytworzy przy spaleniu tego oleju nazywany popiołem (to nie jest siarka) a w składzie są te super zajebiste dodatki uszlachetniające które spalone tworzą popiół składający się z nieorganicznych trudnych do usunięcia osady i tu ciekawostka dobrze to dla zaworów i gniazd bo uboczny produkt spalania takiego oleju bogatego te frakcje zabezpiecza zawory i gniazda (czyli jest porzadane aby zachować trwałoć silnika) a jednocześnie niedobre dla filtra DPF.
                        Zatem mając silnik zasilany LPG ale benzyniaka masz katalizator, masz czy on się zatka od tych popiołów - nie, więc po co lansują sprzedawcy do lpg oleje niskopopiołowe? ..no po to byś mniej truł z definicji, a lpg wiadomo że i tak nie truje, ale po prostu "wkomponuj się w trend" ok? będziesz fajny gość pro eko . Natomiast jeśli masz diesla na lpg to to ma znaczenie bo te popioły lecą w filtr DPF. Kto ma diesla zasilanego lpg? (ja nie znam) ale jak by kto miał to jak nie usunie DPF to lepiej niech to zrobi albo stosuje oleje niskopopiołowe, uda się zachować DPF ale poleca gniazda i zawory, można dobrać olej w zależności co chcemy naprawiać szybciej lub co jest droższe. Ekologia nie jest ekologią, to jest "demolka inaczej" przecież aby wyprodukować nowy filtr DPF trzeba zużyć jakieś 15ton ropy naftowej (w całym procesie produkcji jednej sztuki) po to aby "chronić środowisko, i takie to błędne kolo. Mój diesel Euro3 mniej zanieczyszcza atmosferę niż najnowszy Euro6 ale ekologia ma się dobrze. Ok, już wiemy że nie mylimy siarki z dodatkami do wzbogacania olejów. To są odrębne 2 sprawy.
                        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                        Dobra, więc piszmy, czy Shell Helix Ultra 5w40 dobrze chroni silnik,
                        moim zdaniem bardzo dobrze, i nie opieram tego na słowach, to sprawdzony olej nie tylko prze zemnie.
                        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                        a zwłaszcza z lpg
                        no i tu już sprawa dyskusyjna, to jest różnie, przy zasilaniu LPG różnice są nawet przy identycznych silnikach, czyli jednemu w 1,8 bierze innemu nie. Tu trzeba podejść indywidualnie.
                        Last edited by rambo7; 01-08-2017, 19:05.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Zostawmy ten wątek dla wpisów dot, opinii o konkretnym oleju.
                          Nie uda się bo wszyscy uparli się na trzy oleje na krzyż ,więc będą cały czas wałkować jedno i to samo,gdzie się tylko da.
                          Może to i dobrze, bo chyba tylko ja leję Elfa i tym sposobem wątek olejowy mnie nie dotyczy
                          Rambo zamykaj
                          Last edited by m26; 01-08-2017, 20:08.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            bo chyba tylko ja leję Elfa i tym sposobem wątek olejowy mnie nie dotyczy
                            Rambo zamykaj
                            Też parę lat jeździłem Renault Clio na Elfie i miałem dobre zdanie o nim. Obecnie też go biorę pod uwagę, gdyż 5w40 spełnia ACEA A3/B3 no i ma wysokie TBN

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              No właśnie, więc czemu w niektórych olejach jet TBN na poziomie 7 a na niektórych na poziomie 12? Dlaczego z definicji przyjmuje się że ten o TBN 12 bedzie lepszy od tego z TBN7. Częst obłędnie przyjmuje się że olej dobry lub słaby biorąc pod uwagę wyłącznie TBN, co jest oczywiście naciągane i umowne ale generalnie to nie TBN decyduje o jakości oleju.
                              Kto przyjmuje z definicji to źle. Jak pisałeś powinno się brać pod uwagę warunki użytkowania, a przy gazie olej z wyższym TBN jest lepszy od tego z niższym, oczywiście porównując oleje o tych samych lepkościach.
                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              wysokopopiołowy a niskopopiołowy, tu idzie o dodatki uszlachetniające do oleju , a nie o żadną siarkę !! zapomnij o siarce .
                              więc po co lansują sprzedawcy do lpg oleje niskopopiołowe? ..no po to byś mniej truł z definicji, a lpg wiadomo że i tak nie truje, ale po prostu "wkomponuj się w trend" ok? się dobrze. Ok, już wiemy że nie mylimy siarki z dodatkami do wzbogacania olejów. To są odrębne 2 sprawy.
                              No tu mam wątpliwości. Czy na pewno nie chodzi tu o popioły siarczanowe, tylko o dodatki ?

                              Comment


                              • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                                No tu mam wątpliwości. Czy na pewno nie chodzi tu o popioły siarczanowe, tylko o dodatki ?
                                musimy wyjść do tego zdania:
                                Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                                Nie rozumiem jeszcze jednej rzeczy: skoro do lpg jest zalecany olej wysokopopiołowy, czyli z dużą zawartością siarki,
                                musisz to wymazać z głowy. Powinno być napisane: ."(...)olej wysokopopiołowy, czyli z dużą zawartością dodatków uszlachetniających", kwestia tych dodatków one są różne w różnych olejach.
                                Wymaganiem dla olejów niskopopiołowych jest takie dobranie dodatków aby ubocznych produktów spalania oleju było jak najmniej. Dodaje się "pakiet dodatków" (nie dodajemy siarki! ani nie dodajemy popiołów) to co zostaje spalone jest wytrącone w postaci popiołu popiołu siarczanowego (SA), fosforu (P) i siarki (S). Teraz, sztuką jest tak dobrać dodatki aby ups było jak najmniej. np.: https://autokult.pl/27911,co-to-jest-olej-low-saps
                                Czyli mówiąc krótko, masz DPF? nie? to po co Ci olej niskopopiołowy? Nie słyszałem by w silniku benzynowym na lpg był DPF.
                                Czyli kolejna krucjata, po kiego wała do lpg niskopopiołowy gdy olej low saps gdy ten jest specjalnie zaprojektowany w celu przedłużenia żywotności filtra DPF.

                                Tu przykładowy artykuł https://motofocus.pl/informacje/nowo...to-je-stosowac w którym autor pisze fajnie, ale walnął się w jednym zdaniu:
                                "Popioły te to twarde, trudne do usunięcia metaliczne popioły siarczanowe" ... odleciał trochę... albo mu się poprawiacz błędów popsuł, chodzi o słowo mineralne. W wyniku spalania oleju żadne metale nie powstają, ani popioły metaliczne. Nawet w autoryzowanych treściach zdarzają się wpadki.
                                Last edited by rambo7; 02-08-2017, 08:32.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X