Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Valvo 5W40 był ok. Niewykluczone, że znowu kiedyś zagości na pokładzie.
    Tutaj ludzie opisują co wlewają wg ustalonego schematu.
    Ponieważ ciekawy temat olejowy został już zamknięty i sporo było tam powiedziane na temat jakości i rodzajów olei itp.., chciałbym zebrać, w jednym miejscu, trochę informacji odnośnie olejów na jakich jeździmy, oraz tego co zauważyliśmy w zachowaniu naszego silnika zalanego danym olejem, np. czy silnik bierze olej, głośniej/ciszej pracuje, więcej/mniej pali, oraz inne uwagi. Myślę, że będzie to pomocne dla osób które zastanawiają się nad tym jaki olej wlać do swojej Hondzi. Proponuje

    Comment


    • Na założonym przeze mnie wątku pt. "bierze olej po montażu lpg", który został potem tu przeniesiony ktoś radził mi wypróbować olej Fuchs Titan GT1 Pro Gaz 5w40. Oto co znalazłem o tym oleju:
      Oleje silnikowe , oleje przekładniowe, oleje do Motorsportu, oleje motocyklowe, oleje do aut zabytkowych -Profesjonalna obsługa i doradztwo, filtry MANN, KNECHT, układy hamulcowe EBC Brakes. www.ZmienOlej.pl forum dyskusyjne

      Zniechęciło mnie to do niego, poza tym ma ACEA C3. Chyba zostanę przy Shell 5w40 lub sprawdzę tego Millersa XFS 5w40.

      Comment


      • ja to skomentuję tak: trzeba być nienormalnym aby w samochodzie zasilanym LPG stosować płukanki do silnika. Druga sprawa to Mazdy z definicji wyjeżdżając z fabryki już biorą olej. No i zestawienie zasilanie LPG i olej ACEA C3 - dobrze i niedobrze. To po to montuje się lubryfikatory przy lpg aby uszanować jak najdłużej zawory a jak nie ma lubryfikacji to lepiej stosować oleje wysokopopiołowe, piszący nie dość że nalał olej niskopopiołowy to jeszcze lata na lpg. LPG już samo stosowanie tego paliwa nie zanieczyszcza katalizatora! ani nie zanieczyszcza EGR a główne zadanie "C" na tym polega, utrzymać w czystości systemy redukcji spalin.
        Na olejach ACEA C3 często występuje zalecenie dla LPG. Czy to jest prawidłowo? wychodzi na to że tak z punktu widzenia środowiska, nie z punktu widzenia układu zaworów i gniazd.
        Kto miał lpg wie że olej nie czarnieje a jaśnieje, że gniazda/zawory się wypalają z czasem tracą szczelność, ale olej też się zanieczyszcza ubocznymi produktami spalania lpg np. H2O, (np. leje się woda z wydechu obficie).
        Do LPG stosowałbym wyłącznie wysokopopiołowe oleje, mimo to piszący twierdzi że Mobil niskopopiołowy najmniej był spalany. Czyli tutaj jest ważne własne obserwacje i doświadczenie. Nie zmienia to faktu że SAE nie miało znaczenia dla ubywania oleju a baza olejowa bo Mobil chyba był najmniej "wyjałowiony" mimo że też jest olejem C3.
        Czyli C3 przeznaczenie: przedłużenie żywotności systemów emisji spalin tj EGR i DPF. Tylko w tym celu tylko z tego powodu powstały te oleje. (nie mylić z przedłużaniem żywotności silnika!).
        Wiadomo że LPG choćby jeździł na oleju z biedronki to w życiu nie zanieczyści żadnego z tych układów, a do tego zbyt wys. temp. na gniazdach nie sprzyja stosowaniu oleju niskopopiołowego. Ta wysokopopioowość jest pożądana, a już przy lpg obowiązkowa. Wiele olejów dedykowany do LPG zawiera ACEA C3 i SAE 10W-30. Jednak kierowałbym się przy wyborze własnym doświadczeniem, i nie przekładać wniosków i opinii o olejach zasilanych lpg, na silniki zasilane wyłącznie PB.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Synpower to HC. Można poznać chociażby po cenie... Jakby to był pełen syntetyk (pao, ester) to nie kosztowałby 100zł za dużą butlę.

          Ale to, że to HC to nie znaczy, że jest zły... Sam do auta żony (Micra K13) wybrałem i zalałem ze 2 miesiące temu Synpower 5w30 FE ACEA A5 - w pełni świadomy wybór.
          Last edited by bartekos; 27-07-2017, 10:51.
          Moje FD7

          Comment


          • Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
            Synpower to HC. Można poznać chociażby po cenie...
            cena tu nie jest wyznacznikiem Shell Helix też jest tani i pewnie też jest HC , ale o to chodzi, to nie musi być drogie :
            Zamieszczone przez bartekos Zobacz posta
            Ale to, że to HC to nie znaczy, że jest zły
            oczywiście że tak, to jest wystarczający poziom jakościowy.
            Tu nieco informacji https://warsztat.castrol.pl/blog-pos...wa-pao-czy-hc/
            Valvoline Synpower np. SAE 5W-40 czy to jest HC III, czy już PAO?
            Generalnie Nazwy "Full Syntetic" lub "100% Syntetic" są zarezerwowane dla oleju syntetycznego.

            nie widzę takiej informacji.
            Na olejach HC powinna być informacja: SHC Synthese Technologie™
            Na oleju Valvo takiego napisu nie widzę.
            W przypadku oleju hydrorafinowanego; Olej bazowy ciężki itd. nie oznacza od razu że to HC czy Full.
            Generalnie większość olejów na rynku łącznie z tymi co stosuje ASA i tymi co są uważane za "cudo świata" to HC: https://www.mobil1.de/produkte/esp-x2-0w-20.aspx
            Generalnie HC to jak na razie optymalna - czyli najlepsza technologia z możliwych, czyli tania i bardzo dobra.
            Znowu wracamy do Zaleceń Instrukcji Obsługi Samochodu które słowem nie wspominają o wymaganiach bazy olejowej.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • W karcie produktu SynPower 5W40, którą podlinkowałeś wyżej jest info:
              13 02 05 mineral-based non-chlorinated engine, gear and lubricating oils

              Oraz jest info o zawartości C20-50 na poziomie 65-80% wagowej objętości.
              Z tego co wiem to C20-50 to jest baza mineralna więc w 65-80% jest to minerał.

              Ja nie mówię, że synpower czy Helix to złe oleje, ale nie ma się co łudzić, że w cenie 100zł otrzymamy produkt
              z dużą zawartością bazy PAO lub estrów. To są dobre oleje, ale to jest HC a nie 100% syntetyk - chociaż takich tak na prawdę nie ma,
              nie ma oleju, który jest 100% PAO, zawsze jest jakaś domieszka minerału.

              Np. Millers przy oleju 5w40 TRIDENT pisze, że jest "w pełni syntetyczny" ale o PAO ani estrach ani słowa.
              Dopiero przy drogich olejach z najwyższych serii informuje o tym, że w składzie jest PAO oraz estry.
              Last edited by bartekos; 27-07-2017, 13:04.
              Moje FD7

              Comment


              • to jest informacja dot. postępowania z odpadem niebezpiecznym. Kwalifikacja odpadów uznane jako niebezpieczne nie zawiera informacji dot. syntetycznych baz olejowych zalicza się je standardowo do substancji na bazie ropy naftowej oleje i smary. No chyba że są smary syntetyczne nie szkodliwe dla środowiska? z uwagi na to że są syntetyczne są takie?
                Ta informacja nie jest podstawą do oceny technologii oleju, to informacja o rodzaju odpadu.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • A informacja o zawartości C20-50 na poziomie 65-80% wagowej objętości co oznacza?

                  Trafiłem na informację, że:
                  oleje syntetyczne maja kod 13.02.06
                  a ten ma 13.02.05

                  Sekcja 13: kod odpadu 13.02.06 - syntetyczne oleje silnikowe
                  Sekcja 13: kod odpadu 13.02.05 - minerał
                  Last edited by bartekos; 27-07-2017, 13:32.
                  Moje FD7

                  Comment


                  • Ponieważ mój wątek o olejach do lpg został tu przeniesiony, więc chciałbym ponownie skierować wypowiedzi na ten właśnie temat (przynajmniej na razie). Doszliśmy do wniosku (rambo7), że do lpg najlepsze są oleje wysokopopiołowe. Z całości tematu o olejach wynika też, że przynajmniej do IX gen. nie ma co przesadzać z lepkością, czyli nie więcej jak 5w40. Zawężając więc temat, skupmy się na tych, które spełniają te warunki.
                    Ma ktoś propozycje takich ? Jaki parametr w charakterystykach olejów świadczy o zawartości popiołów ?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez ASz
                      I jak Ci się sprawuje ten SynPower 5w30? Cena wręcz śmieszna jjak patrzę. A co z jakością?
                      Pytałeś niedawno kolegi, ja też zmieniałem na Valvoline - dokładnie na ten:
                      https://www.valvolineeurope.com/engl...synpower_5w-30
                      Nie przejechałem jeszcze na nim wiele bo < 3k km, ale naprawdę nie mam zastrzeżeń. Silnik dobrze pracuje, dynamika i spalanie - OK.
                      Na pełną opinię przyjdzie czas po zimie, ale nie spodziewam się tutaj różnic wobec hondowskiego 0W-20 czy Shella 5W-30 AM-L, którego miałem ostatnio.
                      Póki co więc polecam i jak dalej będzie OK, to pewnie zostanę już przy tym oleju.

                      BTW. Po raz kolejny mogę potwierdzić, że na fabrycznym 0W-20 wcale nie palił mniej. Ostatnio nawet średnia wyszła mi 6,41 gdzie na 0w-20 nie udało mi się zejść przy tej trasie i stylu jazdy poniżej 6,6.

                      Comment


                      • Określenie "European Car Formula" zapala mi czerwoną lampkę w głowie, ale poczytam charakterystykę

                        Comment


                        • @ASz, pytanie kolegów o jakość konkretnego oleju po tak krótkich przebiegach niewiele Ci da.

                          Wydaje mi się, że po przejechaniu paru/parunastu tysięcy kilometrów na danym oleju, użytkownik co najwyżej może Tobie powiedzieć:

                          - Czy silnik (na ucho) chodzi ciszej, głośniej, miękko, przyjemnie itd itp - poniekąd subiektywne miara,
                          - Czy silnik bierze olej - bardziej obiektywna ocena, aczkolwiek wiele rzeczy ma na nią wpływ - nie tylko olej,
                          - Czy silnik ma łatwiejszy rozruch na zimno, w zimę,
                          - Czy silnik mniej/bardziej się nagrzewa na danym oleju,
                          - Zmiana barwy oleju - ciemniejszy olej wcale nie oznacza, że jest gorszy jakościowo od tego, który mniej ciemnieje w silniku,
                          - I inne duperele.

                          Żeby móc się wypowiedzieć czy dany olej dobrze/lepiej ochrania silnik niż olej X to musisz zainwestować w analizę oleju, tzn jak przychodzi czas na wymianę, to spuszczasz stary olej, część wlewasz do pojemnika I wysyłasz do laboratorium.
                          Tylko wtedy dowiesz się, jak zużywa się Twój silnik, czy mogłeś na oleju dłużej pojeździć I w jakim stopniu był zużyty itd.

                          Najważniejsze to dobrać dobrej jakości olej wg warunków użytkowania I wymaganych norm silnika, aczkolwiek widzę, że z autami na LPG jest troche więcej kombinowania...
                          Last edited by un hombre; 27-07-2017, 16:55.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez ASz
                            Można wiedzieć dlaczego? Swoją drogą to obydwa te Amsoile mają dobre charakterystyki i nie są HC.

                            @un hombre, nie trzeba robić po 50 czy 100 kkm by rozszyfrować dany olej. Sam mam np porównanie hondowskiego 0w20 i Amsoila 0w30 i nie potrzeba mi do tego ani dziesiątek kkm czy labolatoriów. 0w20 wypada gorzej od 0w30. Myślę, że masz podobne zdanie.
                            Amsoil SS >> Amsoil European Formula >> Amsoil XL >> Amsoil OE

                            @ASz, Łopatologicznie trudno stwierdzić, czy olej A lepiej chroni Twój silnik, niż olej B... Na chłopski rozum może I tak, że pełen syntetyk vs minerał, że ten bardziej płynny na zimnym niż tamten, że na tym pod korkiem się jakiś syf odkłada a na tamtym nie, tego mniej ubywa od tamtego. To daje jakieś tam przesłanki, ale żeby definitywnie określić który lepiej ochrania, musisz zobaczyć ile żelaza, aluminium I innych metali jest w próbce oleju - to Ci da pogląd po relatywnie krótkim okresie użytkowania oleju.

                            Jeśli tego nie zrobisz, odpowiedź, czy olej dobrze chroni czy nie, będziesz miał dopiero po 50-100 tyś
                            Last edited by un hombre; 27-07-2017, 17:09.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez ASz
                              Można wiedzieć dlaczego?
                              To tylko lampka bez specjalnego uzasadnienia. Kilka stron temu chyba rambo7 odnosił się do Amsoila z europejską formułą, a ja myślę też, że skoro przeznaczony dla europejskich aut, gdzie eko jest najważniejsze, to być może ten olej "obcięli" z dodatków chroniących silnik.
                              Amsoil jest bardzo często polecany przez portal zmienolej.pl, który też był już tu mocno krytykowany. Ale silne argumenty to to nie są, wiem.

                              Comment


                              • Rambo7: HC jest cacy? A GTL?

                                Comment

                                Working...
                                X