Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Rqmbo7 w specyfikacjivalvo env jest napisane a5

    Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
    MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

    Comment


    • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
      specyfikacjivalvo env jest napisane a5
      czyli tu:
      Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
      ja się zdecydowałem na VALVOLINE SYNPOWER ENV C2 5W30
      przepisałeś z błędem? tak? (ja nie śledzę tego co kto skąd wypisuje). Czyli błąd? nie ma 'C2" jest "A5?
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Rambo 7 skopiowałem nazwę ze strony której mam zamiar kupić olej, a specyfikację a5.... Z opisu produktu. O stronie mogę napisać że sklepy stacjonarne znajduje się na terenie Warszawy. I nic nie nakrecilem. I napiszę jeszcze raz dla jasności, zrobiłem kopiuj wklej z strony sklepu. Więc potrzenuje że wątki olejowe na forach wprowadzają więcej zamieszania niż pożytku. Tak samo jak Rambo pisał o olejach w wątku w Etypach o tam jest jasno w jednym poście napisane a tutaj już pisze że olej be... Ale tak jest w nazwie oleju a już w specyfikacji już inaczej.

        Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
        Last edited by Krokiew; 02-07-2017, 15:48.
        MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

        Comment


        • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
          zrobiłem kopiuj wklej z strony sklepu. Więc potrzenuje że wątki olejowe na forach wprowadzają więcej zamieszania niż pożytku.
          Skopiowałeś dobrze, olej spełnia specyfikację ACEA C2 jak i A5, jest to olej o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS jak i dodatkowo z obniżoną zawartością popiołów ( dodatków ).. Olej jest do ECO jazdy oraz wydłużający żywotność DPF i TWC. Moim zdaniem lepiej zalać coś co ma w specyfikacji same ACEA A5 a jeszcze lepiej A3.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • To zmieniłem na Valvoline synpower 5w30. Ale Shella 5w30 typowo do Pb spełniającego a3 nie ma.

            Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
            MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

            Comment


            • Czy na pewno nie ma?
              Shell Helix Ultra 5W-30 - w pełni syntetyczny olej silnikowy z technologią Shell PurePlus. Chroni silnik przed zużyciem i korozją. Sprawdź teraz!

              Comment


              • A jak się wkurzę to (biorąc pod uwagę aspekty lokalno-patriotyczne) wleję to i zobaczymy co się będzie dziać. Na stronie Specol piszą że nie odbiega jakością od olei markowych. Może będzie git:

                Wysłane z mojego HUAWEI LUA-L21 przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Będzie dobrze, olej ma zadziwiająco niską temperaturę płynięcia -63 *C, co jest dużym plusem jeśli to prawda
                  gęstość 0,840-0,850 g/cm3 w 15 oC
                  zapłon 230*C
                  TBN 9,2
                  Odparowalność Noack 8
                  Brak danych o HTHS i innych.
                  Spokojnie się nada do niewymagającej benzyny jaką jest silnik hondy przystosowany do oleju SAE20/30
                  Last edited by rat4; 02-07-2017, 19:40.
                  4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                  Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                  https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                  Comment


                  • W karcie tegoż oleju Spec Gold 0W20 napisane jest - "zalecany jest do aut hybrydowych...oszczędność zużycia paliwa jak i ograniczenie emisji CO2....Doskonała płynność oleju w bardzo niskich temperaturach.." a więc dobry na duże mrozy i do ECO jazdy... SAE -0W20 nie jest odpowiednie do warunków klimatycznych w Polsce ( na zimę może być).. minimalne SAE to W30. 0W czy 5W to już bez różnicy. Valvoline SynPower 5W30 ACEA A3 jak najbardziej dobrze dobrany olej.. kiedyś w poprzednim aucie jeździłem na SynPower 5W40 i olej spisywał się jak trzeba.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • tak się zastanawiam co wybrać SHELL HELIX ULTRA 5W-30 A3 czy FUCHS TITAN SUPERSYN 0W30 też A3 , warto dopłacić ?

                      Comment


                      • https://olejefuchs.pl/fuchs-titan-su...0w30-1ltr.html
                        Wg tego co pisze w specyfikacji to olej longlife. Chociaż jak dla mnie ma bardzo dobre parametry to pytanie czy potrzebujesz olej tego typu?
                        Biorąc pod uwagę to, co Rambo pisał o olejach Longlife, chyba jednak mając możliwość zakupu tego Shella 5w30 A3 - wybrałbym Shella.
                        Tylko upewnij się, że to faktycznie A3, bo wielu sprzedawców nie odróżnia nowych C3 od starszych A3 i sprzedaje ten sam olej do benzyny jak i do diesla.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez martin Zobacz posta
                          Wg tego co pisze w specyfikacji to olej longlife. Chociaż jak dla mnie ma bardzo dobre parametry to pytanie czy potrzebujesz olej tego typu?
                          Ten Shell, skądinąd bardzo dobry (mój jazzik śmigał na nim i po ośmiu latach nie łykał oliwy), również można by nazwać long life, ponieważ spełnia wymogi dla oleju long life wg normy BMW-01 LL (wymiana po ok. 25 tys.). Dlatego myślę, że priorytetem w wyborze oleju powinno być przestudiowanie specyfikacji, a dopiero potem sugerowanie się opisem na opakowaniu. Wówczas bowiem okaże się, że Fuchs Titan Supersyn LL (bez "PLUSA") jest pod względem parametrów ochronnych silnika niemal identyczny jak Shell, ale przy SAE 0w30.
                          Dodatkowo biorąc pod uwagę fakt, że obecnie kupno Shella 5w30 ACEA A3, API SL jest już sporym wyzwaniem z uwagi na jego dostępność, to Fuchs Titan Supersyn LL ACEA A3, API SL, wydaje się dobrym wyborem. A co do dopisku "long life", to zaryzykowałbym tezę, że biorąc pod uwagę parametry tej oliwy, to on olejem "long life" i jest, i nie jest. A dokładniej jest, gdy olej wymieniasz sporo później niż po 15 tys. km, i nie jest, kiedy olej wymieniasz po ok. 12-14 tys. km.
                          Last edited by Mikmat; 03-07-2017, 08:10.

                          Comment


                          • myślę że tu poprzednicy wyjaśnili zawiłości.
                            Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
                            Więc potrzenuje że wątki olejowe na forach wprowadzają więcej zamieszania niż pożytku.
                            pozornie tak może się wydawać, ale nie ma tu niczego co by było niejasne zatem sprawa prosta:
                            SynPower ENV C2 5W-30
                            "Nadaje się do stosowania w modelach Honda i Toyota, w których zaleca się olej silnikowy ACEA C2 oraz inne samochody osobowe, w których zaleca się stosowanie ACEA A5 / B5 lub API SN / CF."
                            w modelach Hondy w których zaleca się ACEA C2.
                            Twoja instrukcja mówi że zaleca się C2??? gdziekolwiek w niej jest mowa o "C"? - nie! absolutnie nie! "C" to oleje dla Hondy z silnikiem diesla z DPF i ewentualnie dla Hondy z silnikiem benzynowym niskoemisyjnym.
                            Zwracaj uwagę na priorytety Norm! https://www.valvolineeurope.com/engl...r_env_c2_5w-30
                            Kolejność priorytetów: "nadaje się do Hondy w której zaleca się ACEA C2", czyli otwieramy Książkę obsługi lub Skan zamieszczony na forum i już widać że jest niezgodność. Zazwyczaj większość olejów ma kilka przeznaczeń, kwestia co (jaki parametr) jest wiodący?!
                            Jeśli będziesz miał: "Nadaje się do stosowania w modelach Honda i Toyota, w których zaleca się olej silnikowy ACEA A3, lub ACEA A5 i ewentualnie do aut z C2" itd... ooo to wtedy tak, ale nie odwrotnie.
                            Szyk literek i cyferek ma znaczenie.
                            Jak ktoś nie wie co pisze w Instrukcji lub po prostu nie przykłada wagi to potem taki jest mętlik.

                            Prościej to tak, stoisz w sklepie i kupujesz Sok, masz wybór:
                            Sok 1. Skład: woda, barwniki, słodziki, E220, E350, E745, 7% soku o składzie zbliżonym do naturalnego.
                            Sok 2. Sok ze świeżych owoców 60%, woda, miąższ naturalny, cukier.
                            Jeden i drugi jest do picia. Masz tylko te 2 do wyboru to którego soku dałbyś swojemu dziecku?
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Już gdzieś było o tym soku...
                              Czyli kolejność ma znaczenie

                              Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
                              Last edited by Krokiew; 03-07-2017, 08:36.
                              MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
                                Już gdzieś było o tym soku...
                                no tak jak było o kolejności Norm .
                                (to był przykład . ASz żadnego by się nie napił, ok, czyli zrozumiał ).
                                Kolejność oznaczeń ma znaczenie w przypadku olejów które spełniają wiele Norm. (Jak coś jest "do wszystkiego" to wiadomo że jest to ... najlepsze ).
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X