Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ubawił mnie Twój wpis - jest szczery do bólu. Wszyscy co zetknęli sie z prawdziwym wynajmem długoterminowym, czyli 3 lata lub 120kkm wiedzą jak ten biznes sie kręci. Koszty serwisu po stronie leasingodawcy, więc serwis olejowy wydłużony do granic. Samochody firmowe zawsze najlepsze, bo można nimi wjeżdżać na krawężnik z prędkością 50km/h, ważne by miały wysoką wartość rezydualną po 3 latach. Serwisowanie w firmach najtańszych - ostatnio są to sieciówki, bo autoryzowane serwisy są zbyt drogie. W całej tej dzierganinie kwestia oleju to najmniej ważna sprawa.

    Problem w tym, że jak ktoś nie poznał tego systemu od środka, to ma mylne wyobrażenie o jakości 3-letniego samochodu z przebiegiem 100+ kkm. Fajnie, że to potwierdzasz, niech miłośnicy poflotowych samochodów wiedzą na co się decydują.

    Comment


    • Istnieje przekonanie, że skoro floty mają toyoty Fordy czy skody to najlepsze auta, bo mają najciężej.
      Ja znam powiedzenie, że auta flotowe są najlepsze,bo jako jedyne świetnie jeżdżą po schodach.

      Wracając do oleju..
      Paru moich kolegów z pracy, kupiło sobie ostatnio nowe auta.
      Ford Mondeo, Mazda CX-5, Volvo XC60.
      Żaden nie ma pojęcia o olejach.
      Instrukcja w kąt, bo to strata czasu.
      Każdy ślepo ufa ASO i wskazaniom kompa co do terminów wymian.
      Dwóch z trzech ufa, że skoro jest start stop to jest to zdobycz techniki i trzeba jej używać, bo z pewnością procudent to przewidział i zadbał o żywotność Aku, alternatora czy innych podzespołów "prądowych". Pokutuje przekonanie że ASS jest doskonałe, szczególnie do miasta. Masakra.
      Próbowałem ich uświadamiać. Oporni jak diabli. Ostatecznie to ich auta i ich kasa.

      Comment


      • To co z takim przeciętnym Kowalskim który kupuje samochód z salonu, serwisuje go w ASO i stosuje się do minimum zaleceń gwarancji, aby sprawdzać co jakiś czas stan płynów eksploatacyjnych i uzupełniać w miarę potrzeby. Dzwoni do ASO i pyta jaki olej dolać bo musi uzupełnić a oni mówiła że 0w20 bo taki zalali przy serwisie a na blacie 150kkm. Potem taki Kowalski wchodzi na forum czyta o olejach i paczy a tu leja 5w30 czy 5w40 i zaczyna się frustracja. Z jednej strony myśli że kupił samochód marki Honda bo słynie z trwałości motorów( samochody, kosiarki, motory do łodzi). A z drugiej strony użytkownicy piszą że całkiem inne oleje stosują niż serwis. A może najlepszym sposobem by było jak by serwis przed wymianą oleju dawał kierowcy ankietę do wypełnienia w jaki sposób jeździ, po trasie czy po mieście i na podstawie ankiety wymieniał olej? Bo z tego co tutaj wyczytałem to jedynie styl i warunki jazdy decydują o wyborze oleju. Dla mnie to wątek o olejach jak już musi być topowinien być skrucony do jednego wpisu gdzie powinno być:
        Jeździsz eko lejesz no 0 w ...
        Jeździsz po mieście lejesz np 0w ...
        Masz duży przebieg to lejesz np 10 w.....
        A każdy pisze co przeczytał w internecie lub usłyszał od Pana Mietka z warsztatu co całe życie naprawiał przysłowiowe polonezy i fiaty. Każdy kiedyś jeździł jakimś samochodem różnej marki i pojemności. I ma doświadczenia oparte na wiedzy z eksploatacji pojazdu i sie przekrzykuje kto co napisał i wytyka błędy jeden drugiemu. Niestety ale technika poszła do przodu i wymagania. To tak samo ze starymi kierowcami co mówią że kiedyś się jezdzilo na jednych oponach czy to zima czy lato, ale kiedyś to tylu samochodów nie było na ulicach i takich mocy nie uzyskiwały samochody co teraz. A ktoś może wie lub zadał sobie pytanie na ile kkm konstruktorzy Hondy przewidzieli żywotność silnika? Moze ilość roboczo godzin czy ilość przejechanych km starczy zwykłemu Kowalskiemu na eksploatację samochodu na tyle ile przewidzial​ i nie będzie się spuszczał nad tym jaki olej ma zalany.

        Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
        Last edited by Krokiew; 18-06-2017, 08:43.
        MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

        Comment


        • Jest wiele opinii każda lepsza, oleje 5W czy 0W wskaźnik znaczący przy zimnych rozruchach a normalnie 0 może być ale nie musi, klimat mamy taki jaki mamy, w zimie w nocy temperatura spada dosyć rzadko do -25*C także spokojnie wskaźnik 5W starczy, bardziej ważnym jest ten po drugiej stronie 20, 30, 40 bo w zakresach temperaturowych pracuje silnik, śmiem twierdzić, że moglibyśmy spokojnie użyć jednosezonowy olej lać np SAE30 do hondy w lecie (oczywiście pół żartem), a w zimie zapodać sobie 5W30 w wielu źródłach czytamy, że honda powinna jeździć na 20, proponują też 30 dla wersji SI lub w przypadku hondy S2000 i tajperów to nawet 5W40. Także, nic nie wybuchnie jak to kiedyś ktoś powiedział. Ma to związek z obciążeniami, przecież autem sportowym nie będziemy jeździć jak emeryci. Jasne jak słoneczko polsatu.
          Spotkałem się z wypowiedziami, że niektórzy fanatycy oleju którzy wymieniają 2x w roku na zimę i na lato używają zamiennie w lecie 10W30 w zimie 5W30 (dalej ten sam olej SAE30)
          lub inaczej 0W30 zima 5W30 lato dalej używamy takiego samego oleju 30. Takie kombinacje, nie są dla silnika obciążeniem bo używamy dalej tej samej użytkowej-letniej lepkości.
          Aby zakończyć ten wątek, potrzeba oficjalnej wypowiedzi od honda japan lub jakiegoś zaprzyjaźnionego japońskiego mechanika hondy. Bariera językowa.... no chyba, że po angielsku do nich napiszę...a co tam.
          Póki co znalazłem połączenie telefoniczne do Japonii pytanie czy będą po angielsku gadać, no a druga opcja to twitter bo taką formą kontaktu tylko dysponują:
          Last edited by rat4; 18-06-2017, 10:42.
          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

          Comment


          • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
            A ktoś może wie lub zadał sobie pytanie na ile kkm konstruktorzy Hondy przewidzieli żywotność silnika?
            Chyba Lukas pisał, że dla 1,8 jest to 400 tys km.

            Comment


            • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
              To co z takim przeciętnym Kowalskim który kupuje samochód z salonu, serwisuje go w ASO i stosuje się do minimum zaleceń gwarancji, aby sprawdzać co jakiś czas stan płynów eksploatacyjnych i uzupełniać w miarę potrzeby. Dzwoni do ASO i pyta jaki olej dolać bo musi uzupełnić a oni mówiła że 0w20 bo taki zalali przy serwisie a na blacie 150kkm.
              no co ma być? facet żyje w swoim świecie. Kupił auto z salony wiedzy o aucie nie ma, wiedzy o olejach nie ma, no to zdaje się na ASO.
              Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
              Potem taki Kowalski wchodzi na forum czyta o olejach i paczy a tu leja 5w30 czy 5w40 i zaczyna się frustracja.
              Każdy człowiek tak reaguje gdy nie ma wiedzy. Czy zadał sobie trudu dowiedzieć się dlaczego tak postąpili inni użytkownicy? NIE ! woli pieprzyć farmazony bo.. tak mu się wydaje.
              Gdyby nawet przeczytał Instrukcję, to ok, więc twierdzi że czytał ... no ale co z tego że czytał jak niczego nie wyczytał, pisze jak byk po polsku ale ni w ząb nie kapuje tych treści.
              Skąd ma biedaczysko to rozumieć jak nie ma pojęcia co to jest Norma jakościowa a Wymaganie jakościowe.
              Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
              Z jednej strony myśli że kupił samochód marki Honda bo słynie z trwałości motorów
              tragedia z takim myśleniem.... tragedia!!!
              Jakiej trwałości, to sa zaszłości które siedzą w głowie! Czy kupił auto Honda rocznik 1988 ???? NIE ! więc nie o trwałości mowa! ...mowa jest o ekologii ! Haloo! mamy 2017 rok ! Czy użytkownik dowiedział się że Honda robi silniki z wysokimi wymaganiami środowiskowymi a nie wytrzymałościowymi?
              No to trzeba sie opanować takim pisaniem.
              Zadaj sobie proste pytania, i włącz myślenie ...ewentualnie spójrz w kalendarz mamy 2017 rok!
              Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
              A z drugiej strony użytkownicy piszą że całkiem inne oleje stosują niż serwis.
              Zawsze było tak ze SAO leje to na co ma aktualnie podpisaną umowę, a użytkownik myślący stosuje się do zaleceń instrukcji - i to że uświadomiony Kowalski nalał co innego - tylko świadczy o jego wiedzy i właściwym podejściu.


              Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
              A może najlepszym sposobem by było jak by serwis przed wymianą oleju dawał kierowcy ankietę do wypełnienia w jaki sposób jeździ, po trasie czy po mieście i na podstawie ankiety wymieniał olej?
              .noooooo ! brawo, ... jednak potrafisz dojść do właściwych wniosków! Nareszcie ! .
              Tyle że ASo interesu w tym nie ma, aso jest od zarabiania a nie od pomagania w rozumieniu Norm i Wymagań. ASo ma wytyczne aso ma umowy na dostawy oleju i ma trzymać sie wytycznych biznesu jaki prowadzi. To nie jest instytucja dobroczynna.

              Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
              Bo z tego co tutaj wyczytałem to jedynie styl i warunki jazdy decydują o wyborze oleju.
              non stop kręcisz, nie tutaj! a w instrukcji to pisze - w zaleceniach olejowych ! Czytaj instrukcję ze zrozumieniem. z tym że ciężko się czyta coś czego się nie rozumie i tu się zaczynają problemy Kowalskiego ...
              Nagle wstrząs ...nic się nie klei z tym co ma do tej pory w głowie z tym co czyta na forum a instrukcja to czarna magia mimo że napisana po polsku.


              Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
              Dla mnie to wątek o olejach jak już musi być topowinien być skrucony do jednego wpisu gdzie powinno być:
              Jeździsz eko lejesz no 0 w ...
              Jeździsz po mieście lejesz np 0w ...
              Masz duży przebieg to lejesz np 10 w.....
              no więc widisz .. to co piszesz nie jest prawdą to jest niezgodne z Instruckją i zaleceniami Hondy. To są utarte w głowie standardy gdzieś tam kiedyś tak było i się zostalo.

              Ma być:
              Jeździsz EKO lejesz olej zgodny z Instrukcją czyli ACEA A5. i wybierasz SAE odpowiednio do warunków użytkowania absolutnie nie musi to być 0W ! Tak pisze Instrukcja ! nie dodawaj żednej bzdury od siebie że ma być 0W ! Nie ma w instrukcji takiego zalecenia - nie powielaj bredni.

              Jeździsz po mieście lejesz olej zgodny z Instrukcją czyli ACEA. i wybierasz SAE. Tu nie ma jednolitej definicji, bo zalezy od skali miasta, warunków i stylu jazdy i regionu PL. Nie ma absolutnie zalecenia by stosować 0W - to jest bzdura!

              Masz duży przebieg lejesz olej zgodny z Instrukcją czyli ACEA i wybierasz SAE. Tu widać jak byk zaszłości umysłowe. absolutnie nie żadne 10W do dużych przebiegów!

              Jeśli tak myśli ktoś kto kupił nowe auto to lepiej niech się zda na ASo i nie zabiera głosu na forum.

              Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
              każdy pisze co przeczytał w internecie lub usłyszał(...) i sie przekrzykuje kto co napisał i wytyka błędy jeden drugiemu.
              to dotyczy tylko takich krzykaczy co mają problem z rozumieniem Instrukcji i nie odróżniają SAE od ACEA i nie wiedza co to są "własne warunki użytkowania" i tacy co twierdzą że Honda wie lepiej.
              po prostu Katastrofa.

              Sprawa z doborem oleju jest tak banalna że prościej napisać Instrukcji się nie da.
              2 rzeczy determinują właściwy wybór oleju.
              Przede wszystkim nie Honda ! nie nie ASO - bo oni nie mają zielonego pojęcia o warunkach użytkowania. Dobierają zawsze to co znajduje się na magazynie! (spróbujcie poprosić o coś innego).
              Zalecenia to są wytyczne dla użytkownika, czyli:
              1. Dobierz SAE odpowiedni do temperatury otoczenia !
              2. Dobierz ACEA odpowiednio do warunków użytkowania !

              Koniec doboru.

              Teraz wszyscy co ślepo wierzą w ASO odpowiadają sobie na pytanie: czy ASO dobrało mi olej odpowiednio dla mojego silnika odpowiednio do moich warunków i temp otoczenia zgodnie z zaleceniami? czy nalało to co nalało bo takie coś mieli na magazynie?

              Pytanie kontrolne:
              Czy uważasz że olej SAE 5W-30, 5W-40, 0W-30 są gorsze wytrzymałościowo od oleju SAE 0W-20 ?
              Jeśli odpowiedź jest - tak.
              No to wiedzę trzeba uzupełnić.
              Czy uważasz że olej 0W-20 jest na każde warunki obciążenia silnika? tak?
              No to wiedzę trzeba uzupełnić.
              Czy uważasz że olej 0W-20 to jedyny najlepszy zalecany olej do Hondy? tak?
              No to wiedzę trzeba uzupełnić.
              Czy olej 0W-20 jest odpowiedni dla warunków użytkowania gdzie nie stosuje się zalecania "specjalnie zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa" ? tak?
              No to wiedzę trzeba uzupełnić.
              Czy olej 0W-20 jest nieodpowiedni dla silników po dużym przebiegu? tak?
              No to wiedzę trzeba uzupełnić.
              Czy olej 0W-20 jest nieodpowiedni dla silnika i należy go bezwzględnie zmienić? tak?
              No to wiedzę trzeba uzupełnić.
              Czy uważasz że od oleju 0W-20 silnik sie popsuje? tak?
              No to wiedzę trzeba uzupełnić.
              Jeśli ASO wie/zna moje własne warunki i styl użytkowania lepiej ode mnie? tak?
              no to jesteśmy ignorantami.

              Myślenie Kowalskiego:
              SAE 0W-20 to idealny najlepszy i jedyny zalecany do Hondy.
              ACEA A5 to gorszy olej, typu zamiennik gdy nie ma 0W-20.
              ACEA A3 to się nie nadaje do silnika bo go zniszczy.
              SAE to tabelka - tabelka = świętość.
              Jeśli tak myśli, to nie ma żadnej wiedzy o olejach, konieczna jest edukacja.

              Każdy z tych Norm w odpowiednich warunkach może być najlepszym lub najgorszym wyborem. nie ma jednego "najlepszego do wszystkiego".

              nie ma na forum ani jednego zdania że olej 0W-20 to olej "samo zło" - to wymyślili użytkownicy. To jest bardzo dobry olej o specjalnym przeznaczeniu. Nie jest to olej "do wszystkiego" i na każde warunki. Gdyby tak było byłby to jedyny olej znajdujący się w Instrukcji obsługi.
              Czy jest to jedyny olej z wymienionych w instrukcji obsługi? NIE! zatem jest to olej specjalnie zaprojektowany w celu... kolego nie ochrony silnika! - przeczytaj co tam napisano ! w jakim celu zaprojektowano olej. To nie są lata 80-90te! to jest era Ekologii!
              Oleje Ekologiczne nie zabijają silników! zabijają je użytkownicy którym się wydaje że mając olej do oszczędzania paliwa mogą dymać jak na oleju do oszczędzania silnika.

              Każdy kto rozumie w czym rzecz nie polemizuje z Instrukcją Obsługi. Kto tego nie rozumie i nie chce zrozumieć... nie ma takiej siły by zrozumiał.

              Dyskutantów odsyłam do wiedzy powszechnej, i do pierwszego wpisu tego wątka w którym dyskutowano i je zamknięto, by nie powielać 170 raz tego samego).
              (watek nie jest zamknięty - jest, musi być otwarty, ale nie na dyskusje o sprawach oczywistych, tylko ma służyć użytkownikom w celu opinii o konkretnym produkcie)
              .
              Last edited by rambo7; 18-06-2017, 12:56.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • no co ma być? facet żyje w swoim świecie. Kupił auto z salony wiedzy o aucie nie ma, wiedzy o olejach nie ma, no to zdaje się na ASO.
                Dlatego ten wątek ma obecnie 354 watki gdzie powinno być zawarte w jednym co i jak odnośnie oleju, a gdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi na temat co lać do silnika.
                tragedia z takim myśleniem.... tragedia!!!
                Jakiej trwałości, to są zaszłości które siedzą w głowie! Czy kupił auto Honda rocznik 1988 ???? NIE ! więc nie o trwałości mowa! ...mowa jest o ekologii ! Haloo! mamy 2017 rok ! Czy użytkownik dowiedział się że Honda robi silniki z wysokimi wymaganiami środowiskowymi a nie wytrzymałościowymi?
                No to trzeba się opanować takim pisaniem.
                Zadaj sobie proste pytania, i włącz myślenie ...ewentualnie spójrz w kalendarz mamy 2017 rok!
                Nie pisze ze ja tak sadze ale większość ludzi tak myśli ze honda ma dobre motory do jazdy. Większość Iksińskich ma takie poglądy.
                non stop kręcisz, nie tutaj! a w instrukcji to pisze - w zaleceniach olejowych ! Czytaj instrukcję ze zrozumieniem. z tym że ciężko się czyta coś czego się nie rozumie i tu się zaczynają problemy Kowalskiego ...
                Nagle wstrząs ...nic się nie klei z tym co ma do tej pory w głowie z tym co czyta na forum a instrukcja to czarna magia mimo że napisana po polsku.
                No dobra, zostawmy biednego Kowalskiego(co on winien) to co ma powiedzieć przysłowiowa Blądynka która ma tylko ładnie wyglądać w ładnym samochodzie.
                Pytanie kontrolne:
                Czy uważasz że olej SAE 5W-30, 5W-40, 0W-30 są gorsze wytrzymałościowo od oleju SAE 0W-20 ?
                Jeśli odpowiedź jest - tak.
                No to wiedzę trzeba uzupełnić.
                Czy uważasz że olej 0W-20 jest na każde warunki obciążenia silnika? tak?
                No to wiedzę trzeba uzupełnić.
                Czy uważasz że olej 0W-20 to jedyny najlepszy zalecany olej do Hondy? tak?
                No to wiedzę trzeba uzupełnić.
                Czy olej 0W-20 jest odpowiedni dla warunków użytkowania gdzie nie stosuje się zalecania "specjalnie zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa" ? tak?
                No to wiedzę trzeba uzupełnić.
                Czy olej 0W-20 jest nieodpowiedni dla silników po dużym przebiegu? tak?
                No to wiedzę trzeba uzupełnić.
                Czy olej 0W-20 jest nieodpowiedni dla silnika i należy go bezwzględnie zmienić? tak?
                No to wiedzę trzeba uzupełnić.
                Czy uważasz że od oleju 0W-20 silnik sie popsuje? tak?
                No to wiedzę trzeba uzupełnić.
                Jeśli ASO wie/zna moje własne warunki i styl użytkowania lepiej ode mnie? tak?
                no to jesteśmy ignorantami.
                To takie pytania powinny być losowo wyświetlane przed napisaniem każdego wątku w o tematyce zastosowaniu oleju w IX i od razu grono "specjalistów" zmniejszyło by się na temat zalewania oliwy do silnika. Powinna być także wyświetlana tabelka warunków pracy silnika i jaki olej lać dostosowując olej do swojej jazdy i warunków eksploatacji, i/lub zaznaczenie haczyka ze zostało przeczytane/obejrzane żeby nie zaśmiecać forum pytaniami które już były zadane bo komuś nie chce się wertować stroni zadaje pytanie które już gdzieś tam było na temat np... ja jeżdżę 90% tras po autostradzie 120km/h jaki olej lać... Nie pisze ze ja mam problem z doborem oleju ale trzeba spojrzeć na to z perspektywy tradycyjnej blondynki lub popularnego Kowalskiego.
                MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                Comment


                • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
                  Powinna być także wyświetlana tabelka warunków pracy silnika i jaki olej lać dostosowując olej do swojej jazdy i warunków eksploatacji, i/lub zaznaczenie haczyka ze zostało przeczytane/obejrzane żeby nie zaśmiecać forum pytaniami które już były zadane bo komuś nie chce się wertować stroni zadaje pytanie które już gdzieś tam było na temat
                  tak, dokładnie, obiecałem to kiedyś zrobić, ale sił mi brakuje jak mam się zabrać za analizę 354 wpisów o innych wątkach nie wspomnę.

                  Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
                  ja jeżdżę 90% tras po autostradzie 120km/h jaki olej lać...
                  to jest pytanie? w takich wyjątkowych jak na PL warunkach 90% autostrady to bez problemu 0W-20 można stosować przy 120km/h ledwo się silnik kręci nie przekracza 3500obr. Masz okazję oszczędzić paliwo.

                  (ps. aaa i jeśli ktokolwiek się poczuł dotknięty moimi emocjonalnymi wpisami, proszę o wyrozumiałość).
                  Last edited by rambo7; 19-06-2017, 06:59.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Po przemyśleniu sprawy pofatygowałem się z własnym olejem na wymianę do serwisu. Olej podobno wymienili, ale w aucie nie znalazłem kanistra z resztką oleju, bo skoro w układzie mieści się ok. 3.7 litra, to czy po wymianie nie powinny zostać chociażby dwie setki oleju w bańce? Wprawdzie póki co oleju mi nie bierze (co innego płyn chłodniczy - podobno 0,5 litra z układu po 3 tys. km zniknęło), ale z myślą o ewentualnej, choćby symbolicznej dolewce, muszę teraz skombinować litra. Czy Wam też po wymianie w serwisie ani kropla własnej oliwy nie zostaje?

                    Comment


                    • Powinno 2 lub 3 setki zostać.
                      Teraz pytanie czy zapomnieli oddać?
                      Czy mechanik Twój olej przytulił a nalał ten co mają
                      Tylko nie piszcie że to niemożliwe itp.
                      Analizy robił nie będziesz.

                      Comment


                      • A widzisz... Bo trzeba pilnować i patrzeć na ręce. Ja przy wymianie stałem sobie obok pana i miło gawędziliśmy o autach. Pan jeszcze coś tam dolał, wyrównał a resztę do ręki mi oddał. Zdecydowanie powinny CI zostać ilości na dobra dolewkę. Może warto spytać co się z tym stało i z opakowaniem? A karteczkę o wymianie oleju przyczepili gdzieś w okolicach wlewu?

                        Comment


                        • No cóż...
                          Olej zmieniony był, bo jaśniutko na bagnecie. Na karteczce zaznaczone, że olej taki, jaki przyniosłem. A jeśli nie wlali mojej, wybranej po dziesiątkach stron wątków olejowych oliwy, to cały mój intelektualny trud na nic
                          Poza tym nie chcę nawet o tym myśleć, że miałbym jeszcze stać nad mechanikiem w ASO (zresztą u Karlika mnie tam nie wpuszczą). No i chyba nie każdy i nie zawsze chce nas zrobić w ...?

                          Comment


                          • Ja już 2 razy wymieniałem i każdorazowo muszę prosić o oddanie bańki z resztką oleju - bardzo przydaje się na dolewkę pomiędzy przeglądami.
                            W serwisie jest sporo samochodów, jak pozbierasz po 0,3l, to po całym dniu masz oleju na jedną wymianę.
                            A że klient dostanie mieszankę olejów, to już nikt w ASO nie będzie się o to martwił. I to jest brutalna prawda na temat wątku olejowego. Tyle dyskusji o wyborze, a mechanik wlewa co ma pod ręką :/

                            Comment


                            • Niekoniecznie zostaje. Zalezy od czasu jaki jest wyznaczony na ściągniecie starej oliwy.
                              Na ostatniej wymianie w ASO również byłem przy aucie i godzinkę gadaliśmy z mechanikiem o samochodach , o olejach, itd. W tym czasie wyściekło mnóstwo oleju i weszła cała bańka 4l LM na absolutnego maxa.

                              Comment


                              • Tak... A myślałem sobie: po tych 3 tys. km wymienię sam, dam oryginalny filtr, nie skasuję serwisu i pojadę na wymianę do ASO, gdy komp zacznie wołać.
                                A potem (również pod wpływem sugestii forumowiczów, choć wiem, że nie chcieli źle) postawiłem na praworządność i z własnym olejem wybrałem się do ASO. I co z tego mam?
                                Portfel chudszy o 226 zł i niepewność zamiast satysfakcji
                                Ech, okrutny losie

                                Comment

                                Working...
                                X