Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zobaczymy po 80 tys km. Jak bedzie bral olej to sprzedam i kupie nastepne

    Comment


    • dokładnie tak się robi ... ale wtedy już nie ma o czym pisać na forum .

      edit:
      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Po pewnym czasie eksploatacji silnika pojawiają się dziwne dźwięki.. np. jednostajne stukanie, terkotanie..
      to raczej wina materiałowa, ale w skrajnym przypadku może być jak tu: Awaria silnika 1.8 V-TEC
      wpis: #32.
      Last edited by rambo7; 16-06-2017, 09:05.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • No trudno Moglem sie zainteresowac tematem olejowym od poczatku, ale ASO mowilo 0w20 to lałem 0w20 nie zastanawiajac sie nad tym zbytnio.

        Od przebiegu 45 tys km sie doedukowalem i zmienilem na 5w40 moze nie bedzie tak zle

        Comment


        • ... spokojnie, od oleju silniki się nie psują a od niewłaściwego traktowania silnika, dlatego wiesz jak masz "skonfigurowany" silnik, no to jak będziesz się stosował do systemów: i-shift, ECON, i ww wykresu RPM nic nie popsujesz, przy tym będziesz się tu chwalił że twój bolid nic nie pali . No i co tu jest źle ...? wszystko ok .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • miałem kiedyś golfa 6 z najlepszym silnikiem 1.6 8V 102 konie , wszędzie wychwalany ale mój żarł litr na 2 tyś km, 160 tyś przebiegu i 5 wymian oleju LL

            Comment


            • Jak ktos olej zmienia co 30 tys km to nie dziwota

              Comment


              • Wystarczy że w swojej historii silnik był przegrzany i już będzie zjadać olej.
                4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                Comment


                • odnośnie wpisu
                  Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                  160 tyś przebiegu i 5 wymian oleju LL
                  tu nie ma niczego nieprawidłowego. Normy VW przewidują oleje LL standardowa wymiana to 30 tys. był okres że przewidywano nawet 50 tys km!! Jeśli porównamy dla przebiegu 160tys km 5 wymian a 15 wymian co 10 tys km to jest różnica.
                  VW odstąpił po jakimś czasie od tego trendu. LL to oleje dla flot więc oni to liczą inaczej 200 samochodów po 5 x przegląd to jest inaczej $ niż 200 samochodów po 15 razy przegląd. Skala wydanej kasy jest sporą różnicą.
                  Dlatego są specjalne oleje dla flot "LL" ..a że nie działają, ... a kogo to obchodzi? skoro po 160tys km będzie on sprzedany i tak, bo sie leasing kończy.
                  Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                  Wystarczy że w swojej historii silnik był przegrzany i już będzie zjadać olej
                  to nie jest reguła, jednak jak pokazują doświadczenia użytkowników, przegrzanie raczej nie zdarza się by zachodziło 1 raz i koniec, to jest proces, to dzieje się kilkakrotnie w czasie. Przecież Ci wszyscy co pisali na forum tematy "silnik się przegrzewa" to się przegrzewa od 2 tygodni albo dłużej i to w lato w upały, bo w zimę ze względów na warunki trudniej o przegrzanie. Wiec nawet nie mając świadomości co się dzieje dopiero po czasie jak już za często wskazówka sięga powyżej połowy, zastanawiamy się nad sytuacją i wtedy mamy już nalatane sporo km w warunkach katorgi dla silnika, to są procesy nieodwracalne.
                  Natomiast przegrzać silnik nawet na oleju niewłaściwie dobranym też wymaga czasu, dlatego obserwujemy to po znacznie dłuższym czasie. Dlatego jedne silniki wytrzymają dłużej inne krócej. To jest zupełnie normalne. Dlatego taka wagę przykładamy po kim kupujemy auto.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Z braniem oleju to jest rożnie. Moje doświadczenia były rożne. Toyota 1.6 nie brała oleju na początku. Jak miałem przebieg 90kkm to dolewałem 0,5l co 15 km - czyli w normie. Nowy Golf 1.6 z leasingu. Przy wydaniu dostałem 1 litr oleju na dolewki zgodnie z zaleceniami leasingodawcy. Trochę mnie to zaskoczyło... Do czasu jak przy przebiegu 15 km sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że jest poziom minimalny. Ten silnik tak miał, a leasingodawca po paru zatartych silnikach dmuchał na zimne
                    Fakt faktem, że samochód spala więcej oleju jak jeździmy dynamicznie, czyli na wysokich obrotach. Moim zdaniem różnice w spalaniu oleju bardzo zależą od stylu jazdy, podobnie jak zależą od kondycji silnika Jak pałujemy, to trzeba się liczyć z ubytkami. Ci co jeżdżą eko nie maja takich objawów.

                    EDIT W Civiku silnik połyka ok 0,7 l na 10kkm. Czyli jak wymieniamy olej co 12kkm to możemy tego ubytku nie zauważyć. Mam zalany Shell Helix Ultra 5W40 A3. Oczywiście chciałem zalać olejem 0W30, ale przy tej klasie trudno kupić olej A3, najcześciej sprzedają C3, czyli do diesli.
                    Last edited by Cojakco; 16-06-2017, 12:17.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                      Mam zalany Shell Helix Ultra 5W40 A3. Oczywiście chciałem zalać olejem 0W30, ale przy tej klasie trudno kupić olej A3
                      Są takie oleje, ale niestety cenowo są prawie 2x droższe od popularnego Shella..
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez ASz
                        dziś dostałem fotki silnika od Accorda do wglądu (ze względu na zakaz rozpowszechniania nie mogę Wam podać linka do nich), który od nowości jeździł wyłącznie na oleju 0w20. Zdjęcia były wykonane po przebiegu 100 tys km a silnik... hmm... zero zużycia...
                        u nas jest gdzieś ten link do tego wątku. Było dyskutowane kilka rzeczy tam podważyłem, jak np. skąd facet wziął taki olej gdy u nas nie był dostępny? lekko trąci propagandą. Nn. mój silnik na Castrolu co podobno Hondy nie lubią Castrola, podobno żółkną od Castrola i generalnie psują się ponad 100 tys wtedy: https://www.civicforum.pl/showthread...C3%B3w-1-7CTDi

                        wróć się też do wpisu #256 facet zrobił 1 mln km. na SAE 0W-20 też są takie przypadki.
                        bywają też takie przypadki: Branie oleju w prawie nowym aucie
                        Last edited by rambo7; 16-06-2017, 12:55.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Ja tak czytam te wasze pierdzielenie o olejach i się sama gęba otwiera ze zdziwienia co wy tutaj wypisujecie o oliwach. Mam swoja Hanie około 10 mc-y i nalatane ponad 30 tys. głownie w trasie średnio 120-130 km/h gdzie wyprzedzanie kończę niekiedy w okolicach 150km/h. Rozpoczynając galop z redukcji biegu 6 na 4. Fakt brała olej do 20 kkm. Ale nie tyle żebym musiał dolewać od wymiany do wymiany. A wymieniam jak pokazuje ze na przegląd musi zjechać. A zalewana jest jakie ASO zalewa- 0w20. Wcześniej miałem Opla Astrę G z popularnym silnikiem lubiącym olej -1,6 16v. ten to dopiero brał olej jak chciał. Bywało ze od wymiany do wymiany(10kkm-12kkm) Trzeba było dolać 0,5L; 1l a czasami wcale. Silnik żył swoim życiem. Kiedyś mi nawet mechanik powiedział ze silnik musiał być przegrzany bo osłona kolektora strasznie przerdzewiała. Robiłem remont silnika i brał mniej oleju ale brał. Wiec jestem wyczulony na branie oleju. Ktoś tu kiedyś napisał i to jest prawda. Ze silnik silnikowi nie jest równy. I w zależności kto jak się przykładał do składnia silnika. Jak tak patrze na niektóre wpisy ze ma auto 4 lata i nalatane ledwo 40kkm-60kkm. I ze mu bierze olej i zalewa 5w40 czy innym towotem to mnie to wcale nie dziwi. Bo wtedy samochód psuje się od stania a nie od jeżdżenia, no chyba ze ktoś te 40kkm-60kkm zrobił w korku to szacun, ale niestety olej musi wyparować, bo gdzieś te ciepłu musi uciec. Bo nie wiem czy wiecie ale 75% sprawności silnika idzie w gwizdek, czyli zamienia się w ciepło a reszta to KM. Za podobny wpis dostałem bana na forum opla o wpisach olejowych ale admin przyznał mi racje, bo jak sam stwierdził że zrobił się misz-masz jeżeli chodzi o oleje samochodowe gdzie użytkownik zamiast coś się dowiedzieć był jeszcze głupszy na temat zalewanego oleju i wątki się zaczęły powtarzać bo nikomu się nie chciał kopać pierdyliona stron na temat oleju, to zadawał nowe pytanie i stwierdzał teorie która już została gdzieś tam wcześniej została stwierdzona bo mi też by się nie chciało.
                          MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                          Comment


                          • Briggs&Stratton -Nasze silniki EXi SERIES NIGDY nie wymagają wymiany oleju, tylko raz wlej olej i sprawdzaj jego poziom uzupełniając kiedy trzeba, -hmm ciekawe kiedy takie coś wprowadzą w samochodach

                            Comment


                            • Zamieszczone przez to-masz Zobacz posta
                              Briggs&Stratton -Nasze silniki EXi SERIES NIGDY nie wymagają wymiany oleju, tylko raz wlej olej i sprawdzaj jego poziom uzupełniając kiedy trzeba, -hmm ciekawe kiedy takie coś wprowadzą w samochodach
                              To już dawno wymyślono. W moim Audi 80 olej brało tak bardzo, że prawie nigdy nie jeździłem na wymianę oleju bo cykl dolewek powtarzał się co około 5kkm.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
                                Ja tak czytam te wasze pierdzielenie o olejach i się sama gęba otwiera ze zdziwienia co wy tutaj wypisujecie o oliwach..
                                To żeś błysnął tym swoim wywodem.. Zaskocz nas jeszcze..

                                Zamieszczone przez Krokiew Zobacz posta
                                zalewa 5w40 czy innym towotem
                                Widać, że w życiu mało miałeś do czynienia z towotem..
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X