Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
    To jest totalny kit a nie przelicznik,w taki sposób to można liczyć ile wody ucieknie przez dziurę w wiadrze mniejsza lub większą.
    Auto to nie wiadro,i nijak nie da się zastosować do niego bełkotu teoretyków od tworzenia słupków.
    Można jeździć całe życie ,a można też tydzień i oddać silnik na złom.Pewnych rzeczy nie da się przewidzieć,bo "wymiar idealny " jest tylko na papierze.
    Te specyfikacje są ubogie w parametry,bo gdzie jest np. podana ściśliwość oleju,a jest to jeden z najważniejszych wskaźników i ma bardzo dużo do tępa zużywania się silnika .Silnik na nieściśliwym oleju ma tak samo jak biegacz w drewniakach i żeby drewniak był nie wiem jak odporny na przetarcie to i tak wykończy biegaczowi stawy.Dobry drewniak chroni przecież tak samo jak dobry olej,ale bez amortyzacji zmieniają się obciążenia tak samo jak np. siły w punkcie zwrotnym tłoka,nacisk na panewkę,uderzenie krzywki w dźwigienkę itd. Potem są nalepki "Honda musi dymić",jak dla mnie to powinna być jeszcze uzupełniająca do tego nalepka "bo oszczędzałem paliwo i teraz mam rozklepane pierścienie olejowe"
    Hmm, nie bardzo wiem co odpowiedzieć do tak chaotycznej treści, może tak: Koleś z US zrobił na 0W20/5W20 ponad milion kilometrów (1 380 000 km dokładnie). Kolega lybra dobrze zwrócił uwagę, że zostało to zrobione na długich trasach. Dlatego zadałem sobie trudu, żeby znaleźć gdzieś przelicznik o ile szybciej olej (a co za tym idzie silnik - takie uproszczone założenie) będzie się zużywał w agresywnej jeździe po mieście. Wyszła jakaś wartość, oczywiście nie jest ona precyzyjnie obliczona i założenia są naciągane ale mówi mniej więcej o skali dystansu jaki silnik pokonałby jeżdżąc w odpowiadających trudnych warunkach. To tyle i nic więcej!

    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
    Potem są nalepki "Honda musi dymić",jak dla mnie to powinna być jeszcze uzupełniająca do tego nalepka "bo oszczędzałem paliwo i teraz mam rozklepane pierścienie olejowe"
    Nie, potem są brednie typu "zalejesz 0W20 to nie przejedziesz nawet to następnej wymiany". W tej chwili to Ty jesteś teoretykiem bo kilka postów wyżej jest realny przykład na to, że od oliwy 0W20/5W20 wcale silniki (piszę o R serii - R16, R18, R20) się nie rozpadają i nie dymią.
    Last edited by Lukas; 29-05-2017, 07:58.

    Comment


    • Ja absolutnie nie jestem teoretykiem,twierdzę jedynie że takie przeliczanie nie ma sensu bo nie pokrywa się absolutnie wcale z rzeczywistością.
      Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
      Nie, potem są brednie typu "zalejesz 0W20 to nie przejedziesz nawet to następnej wymiany".
      Taki scenariusz przy intensywnie eksploatowanym silniku to nie są żadne brednie,zależy do czego wlewasz i jak jeździsz,wlejesz to do silnika nieprzystosowanego konstrukcyjnie i tak właśnie będzie jak piszesz.Dla ciekawostki dodam ze nigdy nie widziałem silnika Hondy z wytartymi pierścieniami,wszystkie brały olej bo pierścienie były niesprężyste,efekt wieloletniego uderzania o ściany rowka tłoka.
      Co do przebiegu auta tego pana,to szacun,ale nie za przebieg tylko za niezłomność w zatruwaniu życia innym kierowcom,bo na pewno nie użytkował auta normalnie.Kiedyś,ze 30 lat temu , BMW zrobiło test któregoś swojego silnika. Postawili go na hamowni i przez wiele lat chodził w idealnych warunkach ,potem rozebrali i stwierdzili ze przy takim tempie zużywania się ,zrobi prawie 20 milionów kilometrów.Osobiście to nie słyszałem żeby któryś zrobił choćby 2.

      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Jeśli taki ważny ten parametr to czemu nie ma go w kartach charakterystyki olejów ?
      Nie wiem,ale to nie jedyny ważny parametr którego nie ma,o jego istnieniu i znaczeniu dowiedziałem się kiedyś ma szkoleniu od chemika z Shella.

      Comment


      • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
        To jaki według Was Panowie powinien być przelicznik zużycia oleju/silnika w warunkach 100% jazdy miejskiej vs warunki 100% autostradowe?
        przede wszystkim nie porównujemy warunków US do Europejskich a już na pewno nie do Polskich.
        Jak powszechnie wiadomo "speed limit" na autostradach US to 55-65mil/h czyli 100-120km/h góra!! i tak jadą wszyscy. Jest w downtown San Jose 8 pasów i wszyscy jadą na tych 8 pasach 65mil, wygląda to tak jakby wszyscy stali a nie jechali.
        U nas lewy pas jest do wyprzedzania u nich na 8 pasach wszyscy jadą z jednakową prędkością. (przesuwa się morze aut).
        Honda ma wtedy 2500obr i se leci.

        U nas sa 2 pasy (sporadycznie 3) i "speed limit" 140km/h w praktyce i często jak Lybra mówi do odcinki, gaz na przemian z hamulcem. Czyli 100mil/h to często standard.
        Nie ma możliwości jazdy w takich warunkach w USA.
        Dlatego tam zrobić 1000000km nie jest problemem. Problemem jest to że nikt tam Honda nie robi takich przebiegów bo kościec człowieka cierpi. Sa lepsze auta do takiej jazdy.
        Zatem na tempomacie przy 2000obr silnika to nawet w warunkach afrykańskich silnik da rade.
        Facet niech przyjedzie do Eurpy np, do Polski i niech sie wybierze jak polacy w lipcu nad morze i niech jedzie tak jak w USA, to będzie musiał noclegu szukać na dystansie 500km bo dnia to mu braknie.

        Przekładanie takich porównań na warunki PL sensu nie ma.
        Tak się składa że jeździłem trochę po USA i w warunkach Florydy nie znam nikogo kto by miał w swoim aucie oleje 0W.
        BMW 330i ma zawsze 15W-40 lub 15w-50. Mazda 6 tak samo, Chevi Astro tak samo. W zasadzie to nie znam nikogo kto by miał 0W albo 5W w takich warunkach.

        Amerykańskie warunki autostradowe to mi flaki bokiem wychodzą, taka jazda, dlatego bardzo dużo jest zaśnieć, i w zasadzie to trzeba uważać bardziej niż u nas, mało kto ma wyobrażenie że z ustawionym tempomatem da się jechać 7 godzin non stop 120/km/h idzie dostać pierdolca. Weź tu zatrzyj silnik jak on ledwo ma obroty.

        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
        idać tylko, że 0w20 "obsługuje" bardzo szeroki zakres temperatury bo od mniej niż -30 stopni C do ponad 40 stopni C, czyli na polski klimat idealnie ! ...(?)
        w warunkach USA idealne j.w ale w życiu nie w naszych.

        Ten gośc z US nie ma zielonego pojęcia o "jeździe autostradowej" ... jazda autostradowa w wydaniu US to nie ma się ni jak do jazdy autostradowej w PL (o niemieckich nie wspomnę).
        Znajomi będąc w PL posiadając prawko US (gdy wiozłem ich przez pół pl na lotnisko) stwierdzili że jazda w Pl warunkach jest poza ich wytrzymałością psychiczną, w życiu nie wsiądą do auta w Polsce, tak dokładnie skomentował to co się dzieje facet. (dodam że jechałem przepisowo).
        Last edited by rambo7; 27-05-2017, 23:02.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Prezes pięknie rozwinął temat tamtej trasy w USA ale z tym to bym polemizował :

          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          Problemem jest to że nikt tam Honda nie robi takich przebiegów bo kościec człowieka cierpi.
          bo mają za dobre autostrady żeby coś bolało a Hondy są przecież wygodne szczególnie wersje na USA . Co do Florydy to tam faktycznie jest tropik a w Murray na tej trasie "leżance" :

          Załączone pliki
          Last edited by lybra; 28-05-2017, 00:56.
          Honda Hybrid 3,4L/100km
          sigpic
          https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

          Comment


          • climate-graph.png
            to wszystko średnie amplitudy dla mojego miasteczka Ustrzyki Dolne, skrajne temperatury dnia w roku 2016 min -25 i max +33 *C
            na zimę 0W na lato 5W o wartości letniej nie wspominam. Ogólnie to i tak używam 5W.
            Last edited by rat4; 28-05-2017, 08:31.
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • Pytanie ogólnikowe: czy jest ktoś na forum który jeździ od nowości do dzisiaj na 0W20? Tzn. np. Civic z 2012, przebieg np. 50 000km.

              Wysłane z mojego HUAWEI LUA-L21 przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Mam wiadomość z pierwszej ręki od Fuchsa - wyszło to zupełnie przypadkiem.

                Olej Fuchs Titan Race Pro S 5w-30 nie spełnia od bliżej nieokreślonego czasu norm ACEA A3/B3. Od kiedy? Tego nie wiadomo ale wiadomo, że chodzi o najnowszą rewizję tego oleju a czy ta rewizja jest z początku tego roku czy 3 lat - cholera wie. Poprzednie wersje oleju o tej gęstości spełniały normy ACEA, co było widać na tylnej etykiecie opakowania. Najnowsza wersja jednak ma podane na tyle tylko normy API i chyba ILSAC, także jeśli macie Hondę na gwarancji i chcielibyście nalewać olej spełniający normę A3 bądź A5 - Fuchs w tej wersji ODPADA.

                Najśmieszniejsze jest to, że Polskie i zagraniczne firmy sprzedające ten olej nie wiedzą nawet o tym, gdyż Fuchs chyba nie raczył ich o tym poinformować. Dowiedziałem się o tym przypadkiem rozmawiając z kolesiem z Fuchs UK odnośnie ich olejów i specyfikacji...
                Jeśli któryś sklep ma olej podający na etykiecie normę A3 oznacza to, że jest to poprzednia "rewizja" tego oleju - najnowsze tej normy nie spełniają.

                Miałem ten olej zamówiony żeby wlać przy następnym przeglądzie ale widzę, że muszę szukać alternatywy. Co dalej jest na forum polecane z rodziny 0/5w-30 i normie A3? Liqui Moly?
                Last edited by un hombre; 31-05-2017, 18:33.

                Comment


                • Mimo wszystko raczej spełnia, ale wynika z powyższego że to olej z przeznaczeniem na inne rynki niż Unii Europejskiej. Norma ACEA nie jest wiodącą na świece API powstała wcześniej. Dla Brazylijczyka Norma ACEA kompletnie nic nie mówi. Moim zdaniem nie można powiedzieć że "nie spełnia" Normy ACEA, po prostu jest na inne rynki niż EU a wymagania za pewne spełnia biorąc pod uwagę że te oleje są zawsze równoważne z API i ILSAC. Ja uważam że jeśli na butelce jest minimum API SL to spełnia A3, jeśli będzie API SN no to też spełnia z tym że będzie to już olej stricte Eko czyli będzie mu bliżej do ACEA A5. Nie panikowałbym.
                  Olej Fuchs to olej który nie jest ot, tak dostępny w PL wchodzę do sklepu i biorę, tak to nie jest, być może taka polityka firmy albo zmowa Castrola który "baaaardzo dba" o swój europejski rynek.
                  Last edited by rambo7; 01-06-2017, 07:43.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez un hombre Zobacz posta
                    Mam wiadomość z pierwszej ręki od Fuchsa - wyszło to zupełnie przypadkiem.

                    Olej Fuchs Titan Race Pro S 5w-30 nie spełnia od bliżej nieokreślonego czasu norm ACEA A3/B3. Od kiedy? Tego nie wiadomo ale wiadomo, że chodzi o najnowszą rewizję tego oleju a czy ta rewizja jest z początku tego roku czy 3 lat - cholera wie. Poprzednie wersje oleju o tej gęstości spełniały normy ACEA, co było widać na tylnej etykiecie opakowania. Najnowsza wersja jednak ma podane na tyle tylko normy API i chyba ILSAC, także jeśli macie Hondę na gwarancji i chcielibyście nalewać olej spełniający normę A3 bądź A5 - Fuchs w tej wersji ODPADA.

                    Najśmieszniejsze jest to, że Polskie i zagraniczne firmy sprzedające ten olej nie wiedzą nawet o tym, gdyż Fuchs chyba nie raczył ich o tym poinformować. Dowiedziałem się o tym przypadkiem rozmawiając z kolesiem z Fuchs UK odnośnie ich olejów i specyfikacji...
                    Jeśli któryś sklep ma olej podający na etykiecie normę A3 oznacza to, że jest to poprzednia "rewizja" tego oleju - najnowsze tej normy nie spełniają.

                    Miałem ten olej zamówiony żeby wlać przy następnym przeglądzie ale widzę, że muszę szukać alternatywy. Co dalej jest na forum polecane z rodziny 0/5w-30 i normie A3? Liqui Moly?
                    Osobiście żadnego konkretnego oleju nie polecam. Sam dowiesz się z moich wcześniejszych wpisów co stosuję i dlaczego.
                    Polecam natomiast zapoznanie się z regulaminem (między innymi punkt 2.), poszanowanie zasad forum i przywitanie się w odpowiednim dziale.
                    Last edited by Lukas; 01-06-2017, 12:05.

                    Comment


                    • Akurat niedawno czytałem co to ten ILSAC-GF5 i wyszło mi że ta specyfikacja może być równoważna z A3 i A5 choć po porównaniu parametrów jakiegoś oleju ILSAC (jest ich kilka w Polsce a ja patrzyłem chyba na jakiś Amsoil) wyszło że parametrami lepkościowymi jest trochę powyżej standardowego A5 a poniżej A3.
                      CIVIC IX 1,8/142KM

                      Comment


                      • Nie pamiętam, czy już była poruszana ta kwestia, ale z uwagi na fakt, iż po przejechaniu 3 tys. jednak zdecydowałem się na wymianę oleju w ASO (po uwzględnieniu wszystkich forumowych dyskusji zmieniam na Fuchs Titan Supersyn LL 0w30), z ciekawości zerknąłem sobie do instrukcji. A ta zawiera nieco zmodyfikowane zalecenia w porównaniu do tych, które znajdują się na zdjęciach w pierwszym poście wątku https://www.civicforum.pl/showthread...unktu-widzenia . W instrukcji do civica z 2016 r. jest mowa o oleju Honda Engine Oil 0w20 Type 2.0. Czy ktoś wie, cóż to takiego? W zagranicznych internetach piszą o nim przeważnie jako o dedykowanym do Type R.

                        20170614_075906.jpg
                        Last edited by Mikmat; 14-06-2017, 08:27.

                        Comment


                        • "Ogólnodostępny" hondowski olej do silnika.. jest na 1 miejscu, co sugeruje najlepszy wybór.
                          Idealny do użytkowania w każdym klimacie zgodnie z tabelą obok
                          Instrukcje robią się coraz bardziej radykalne.

                          Comment


                          • Tak, to wszystko jest jasne Ale widocznie ktoś z Hondy czyta forumowe wątki olejowe i postanowił jeszcze odrobinkę namieszać, dodając w instrukcji wpis o Honda Oil Type 2.0, którego pewnie nawet w ASO na oczy nie widzieli No chyba że to pokłosie końca współpracy z Castrolem i jego Ow20 H, więc teraz produkt kolejnego dostawcy oliwy firmowany jest dumnie brzmiącą (bo kojarzącą się z Type R) nazwą Type 2.0
                            Last edited by Mikmat; 14-06-2017, 08:48.

                            Comment


                            • W necie można wyczytać, że Honda wydała nowy rodzaj oleju silnikowego, który został opracowany specjalnie dla nowego Type-R. Jest to typ 0W-20 w wersji 2.0 i jest dostępny pod oryginalnym numerem części Honda w lokalnych punktach sprzedaży samochodów marki Honda Ten typ oleju 2.0 jest zalecanym rodzajem oleju, który powinien być stosowany w silniku Type R podczas uzupełniania jak i wymiany. Jest to olej o specyfikacji API SN, ILSAC GF-5. A co w nim takiego specyficznego i wyróżniającego się na tle olei o podobnej lepkości 0W20, że Honda go tak zleca ? ciężko powiedzieć... podejrzewam, że nic..

                              Zamieszczone przez Mikmat Zobacz posta
                              zmieniam na Fuchs Titan Supersyn LL 0w30
                              To Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 ma lepsze parametry lepkościowe od tegoż Fuchsa w klasie SAE 0W30.. czemu się na niego zdecydowałeś ?
                              Last edited by Grzechu; 14-06-2017, 09:10.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Jeżeli zaleca się już 0W30 a nawet 0W20 to czy to znaczy, że w tych autach chłodzenie jest tak super wydajne, że olej nie ma prawa osiągnąć temperatury która wymaga 5W40 lub 5W50 ?
                                Honda Hybrid 3,4L/100km
                                sigpic
                                https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

                                Comment

                                Working...
                                X