Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    zatem kiedy brakuje tlenu silnikowi? pytam retorycznie.
    Jak nie ma 100% tlenu w tlenie hehe
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • zaraz Cię piter77 poprawi, Zawartość gazów w powietrzu:
      azot -- 78,08%
      tlen -- 20,95%
      tlenek węgla(IV) -- 0,036%
      wodór -- 0,00005%

      Czyli jak będzie O2 poniżej 21%. Więc jeśli O2-21% to 100% ... więc jak nie ma tyle, co ma być, to to "czuć", a czujemy gdy jest upał szczególnie w mieście lub na dużej wysokości npm. No i w kontekście oleju rat4 napisał prosto.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Ja używam Shell 5W40 + dodatek Archoil (AR9100) i nie narzekam :-). Olej zmieniam co 10-12tys, cena oleju 100zł - po co kombinować :-)

        Comment


        • no a co to za kombinacja z tym Archiol AR9100? na szybko zerknąłem co się pisze: https://forum.autokacik.pl/index.php...suj%C4%85cych/
          piszą: to ceramizer, podwyższa TBN o 2 oczka, stosuje go ruska armia, zmniejsza tarcie.
          (w dyskusji o TBN nie chce tu sie rozwodzić w klasach Jakościowych dla silników auto osobowych, ale gdybym chciał naprawdę zwiększyć TBN to bym zalał ACEA E4 do dostawczaków.
          Last edited by rambo7; 16-05-2017, 10:51.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • TBN jest proporcjonalnie "ustawione" do zawartości popiołów w oleju.. i moim zdaniem nie ma co z tym kombinować, bo można przekombinować.. W instrukcji auta ( nie wiem czy mi się nie pomyliło z instrukcją mojego moto ) wyraźnie jest napisane - nie stosować żadnych dodatków do oleju. Dobrze dobrany olej i zmieniany na czas, wystarczy na długi żywot silnika bez żadnych uszlachetniaczy.. Żeby chociaż taki dodatek rzeczywiście zmniejszał tarcie tak, że by się zyskało z 10-15KM to by było spoko.. a to wszystko bajeczki, nawet tego nie czuć i nie widać..

            PS. Rambo z tą ruską armią dobre
            Last edited by Grzechu; 16-05-2017, 11:20.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • nie cytujemy całości wypowiedzi.

              Nie ma to jak stwierdzić, że nie działa nie używając/testując. Dobra zasada, nie znam się, ale się wypowiem . Wiadomo że trzeba wszystko używać z dystansem, to co napisane na papierze, a w rzeczywistości. To samo dotyczy parametrów oleju które tak Wałkujecie setki stron , ciekawe przez ile km zachowuje swoją właściwość z papieru:-)?. Używałem w poprzednich autach i miały się dobrze i ten też dobrze się trzyma :P

              PS. Z tą ruską armią, dobrze Ci się skojarzyło,była chyba taka reklama jednego z dodatków do oleju, chyba Modyfikator PLUS
              Last edited by rambo7; 17-05-2017, 12:59. Powód: edit r7.

              Comment


              • Zamieszczone przez kristofer55 Zobacz posta
                Nie ma to jak stwierdzić, że nie działa nie używając/testując. Dobra zasada, nie znam się, ale się wypowiem
                Tak to prawda, ale tutaj nie trzeba się znać.. wystarczą lata praktyki użytkowania jakiegokolwiek auta.. jeśli lejesz co roku jakiś wybrany przez siebie olej i zrobisz np. 200tys. km i silnik jest w dobrej kondycji, to na co lać uszlachetniacz ?

                Zamieszczone przez kristofer55 Zobacz posta
                Używałem w poprzednich autach i miały się dobrze i ten też dobrze się trzyma :P
                Ja nie używałem i też trzymały się dobrze i nie zamierzam używać, bo obecny też trzyma się dobrze Jedynie co używam to dobry olej i pilnuje interwałów jego wymiany + filtr oleju. Oczywiście, nie to, że neguję twój wybór i piszę, że to jakaś głupota, można lać co się chce jeśli czujesz się z tym dobrze. Jednak osobiście uważam, że jest to niepotrzebne - wniosek z praktyki użytkowania pojazdów przez prawie 20 lat wstecz.
                Last edited by Grzechu; 17-05-2017, 08:41.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Z wniosków od znajomych którzy bawili się w wysyłanie próbek do analizy olejów przy 5tys, 10tys, 15tys w różnych kombinacjach stwierdzili że jednak taki dodatek "pomaga" w utrzymaniu właściwości parametrów oleju przed dłuższy okres. A że w poprzednim aucie było ryzyko uszkodzenia panewek to starałem się mieć jak najlepsze zabezpieczenie. Tutaj nie ma takiej obawy, ale wiem że nie zaszkodzi

                  Comment


                  • Zamieszczone przez kristofer55 Zobacz posta
                    Tutaj nie ma takiej obawy, ale wiem że nie zaszkodzi
                    I to najważniejsze.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Nieco odbiegając od tematu wątku, ale nie chyba niezbyt daleko, chciałbym zapytać, czy samodzielna wymiana oleju w aucie na gwarancji, ale z użyciem oryginalnego filtra wiąże się z koniecznością zrywania jakichś gwarancyjnych plomb przy osłonie silnika albo z jakimiś innymi czynnościami, które mogą skutkować „czepianiem się” ze strony ASO?
                      Auto powoli dobija do 3000 km (abstrahując od dyskusji czy warto, czy nie, wymieniać olej po takim przebiegu, a uznając jedynie, że można), poza tym robi się coraz cieplej, więc w weekendy wyjeżdża się częściej i dalej, zatem wolałbym wymienić fabryczne 0w20 na coś bardziej „protection”.
                      Nie chciałbym w tym celu udawać się do ASO i płacić ok. 300 zł. Dodatkowo jestem trochę na ASO „obrażony”, bo oczekiwanie na wymianę anteny przeciąga się z 14 dni do miesiąca (oby…) i jeszcze sam muszę o wszystko dopytywać, bo nikt od nich nie pofatygował się, by zadzwonić.
                      Mam oryginalny filtr Hondy, olej i zaprzyjaźnionego mechanika, świadczącego usługę wymiany oleju przy piwku. Licznika przeglądu nie zamierzam kasować i po tych kolejnych 10 lub 12 tys. km na przegląd pojechać do ASO.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Mikmat Zobacz posta
                        czy samodzielna wymiana oleju w aucie na gwarancji, ale z użyciem oryginalnego filtra wiąże się z koniecznością zrywania jakichś gwarancyjnych plomb przy osłonie silnika albo z jakimiś innymi czynnościami, które mogą skutkować „czepianiem się” ze strony ASO?
                        Nie ma żadnych plomb, ja u siebie olej zmieniam sam od nowości auta bez udziału ASO. Filtr kupuję w ASO olej oczywiście swój. Przy wymianie, jedynie trzeba mieć dobry śrubokręt krzyżakowy żeby bez problemu odkręcić 10 czy 8 śrub od aluminiowej osłony silnika, śrubki te są bardzo miękkie i guw..anym śrubokrętem można je pozdzierać i nie odkręcić

                        Edit: Zapomniałem dodać, że razem z filtrem kupuję również podkładkę pod śrubę spustową oleju.
                        Last edited by Grzechu; 17-05-2017, 12:36.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Grzechu, ASO się nie dziwi, że robi tylko B i nie ma ani jednej pieczątki przeglądu A?

                          Comment


                          • Nawet sami do mnie dzwonili po roku żeby umówić się na przegląd, a ja im powiedziałem, że olej i filtry sobie sam wymienię i przyjadę do nich kiedy będę miał potrzebę.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Mikmat Zobacz posta
                              chciałbym zapytać, czy samodzielna wymiana oleju w aucie na gwarancji, ale z użyciem oryginalnego filtra wiąże się z koniecznością zrywania jakichś gwarancyjnych plomb przy osłonie silnika albo z jakimiś innymi czynnościami, które mogą skutkować „czepianiem się” ze strony ASO?
                              te pytanie już padło tutaj:
                              Jaki Olej - ale z trochę innego punktu widzenia

                              kolega dokładnie o to pytał, ale powstał ...obszerny wątek olejowy. Nie chce mi się szukać ale w którymś z wpisów było o tym pisane kilka stron.
                              Masz nowe auto, na gwarancji.
                              Pisaliśmy tam obszernie co to "gwarancja" kto to "gwarant" i jakie zasady obowiązują i jakie zagrożenia niosą ingerencje na własną rękę w okresie gwarancji. Jak przeczytasz wnioski wyciągniesz sam.
                              Dobrze mieć wiedzę (poczytaj) i do ASO pojechać np z własnym olejem.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • te pytanie już padło tutaj:
                                Jaki Olej - ale z trochę innego punktu widzenia

                                kolega dokładnie o to pytał, ale powstał ...obszerny wątek olejowy. Nie chce mi się szukać ale w którymś z wpisów było o tym pisane kilka stron.



                                Z myślą o potomnych, ale nie niezłomnych w szukaniu, podpowiadam:
                                Strona 21 od wpisu 202:
                                Wiem,że zaraz gromy się posypią i miliony postów na temat były napisane (i tak wcale nie rozwiały wątpliwości :p ). Chciałbym się zapytać od strony prawnej, jaki olej na gwarancji mogę lać aby w razie "godziny W" mieć pupochron przed ASO i HMP. Meritum: - IX gen 1.8 noPB W instrukcji użytkownika mam odnośnie oleju tak: https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2014/03/1399630a2205dbfam-1.jpg https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2014/03/fafdc2cd69a7c090m-1.jpg I

                                Strona 49, od wpisu 484:
                                Wiem,że zaraz gromy się posypią i miliony postów na temat były napisane (i tak wcale nie rozwiały wątpliwości :p ). Chciałbym się zapytać od strony prawnej, jaki olej na gwarancji mogę lać aby w razie "godziny W" mieć pupochron przed ASO i HMP. Meritum: - IX gen 1.8 noPB W instrukcji użytkownika mam odnośnie oleju tak: https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2014/03/1399630a2205dbfam-1.jpg https://www.civicforum.pl/zalaczniki/zaimportowane/2014/03/fafdc2cd69a7c090m-1.jpg I

                                Comment

                                Working...
                                X