Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja luzu zaworowego Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
    Hej
    Na Allegro znalazłem uszczelki pokrywy zaworów u kilku sprzedających, ceny od 40 do 100 zł.

    Ma ktoś sprawdzony link z uszczelka która powinienen zakupic?
    Siema,

    https://haparts.pl/12341-rna-a01.html

    Comment


    • #77
      A co sadzisz o
      Zobacz ofertę: HONDA CIVIC IX 12- 1.8 USZCZELKA POKRYWY ZAWORÓW https://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7387903486


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
        A co sadzisz o
        Zobacz ofertę: HONDA CIVIC IX 12- 1.8 USZCZELKA POKRYWY ZAWORÓW https://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7387903486
        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
        Nie znam producenta wiec trudno jest mieć jakąkolwiek opinię. Osobiście nie starałbym się zaoszczędzić 30 złotych na uszczelce którą wymienia się raz na 100 kkm (podobno są też tacy co nie wymieniają i też jest ok).

        Comment


        • #79
          Raz na 20 tys km - gaz

          A to, ze użyć tamta to wiadomo, ze mozna - pytanie czy uda sie tak zdjąć pokrywkę zeby jej nie uszkodzić.


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

          Comment


          • #80
            Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
            Raz na 20 tys km - gaz
            Jeśli regulujesz raz na 20 kkm to nie zaszkodzi spróbować tańszych zamienników. Najwyżej za następne 20 kkm założysz OEM.

            Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
            A to, ze użyć tamta to wiadomo, ze mozna - pytanie czy uda sie tak zdjąć pokrywkę zeby jej nie uszkodzić.
            Będę zdejmował za jakieś 2500 km (przy ~95 kkm) to zdam relację.

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              Uszczelka nie wymaga każdorazowej wymiany i z powodzeniem może wytrzymać nawet 15 lat i 100 cykli,a wymienia się jak zacznie się pocić. ASO ma w procedurze jej wymianę,ale tym nie należy się w tym konkretnym przypadku kierować.
              Regulacja jest prosta i każdy może to sam ogarnąć pod domem.Czekamy aż ostygnie,może być letni.
              Zdejmujemy graty ,pokrywę,kręcimy wałem zawsze zgodnie z kierunkiem pracy (ani kroku w tył),patrzymy na którym cylindrze zawory się mijają i dokonujemy regulacji na cylindrze chodzącym w parze. Para to dla czterogarówki to cylindry 1-4 i 2-3,czyli mijanka napierwszym to regulujemy czwarty,mijanka na trzecim to regulujemy drugi itd. Klejność w Hondzie to 1,3,4,2.Da gazu szczelinę na wydechu lepiej mieć w górnej tolerancji,a dla upalaczy notorycznych ,nawet dwie setki w plusie.
              Na koniec czyścimy uszczelkę i pow. przylegania do suchego,kładziemy usczelnienie tam gdzie było fabrycznie (tylko i wyłącznie i jak najmniej) i skręcamy od środka na krzyż po trochę(nie na siłę,bo nie powoduje to większego sprasowania uszczelki)
              Cała filozofia.
              Kolego - mam prośbę o wyjaśnienie jak laikowi - "kręcimy wałem", masz na myśli kręcenie specjalną śrubą przed nadkole? No i jeszcze prośba o wskazanie jakie uszczelnienie należy zakupić do uszczelki?
              Byłbym wdzięczny za pomoc, może pokuszę się o samodzielną regulację.
              bonito

              Comment


              • #82
                Znajdź na youtube filmy z regulacji luzu zaworów w accordzie. U nas robi się to identycznie. Jedyna różnica, to wielkość szczeliny.

                Comment


                • #83
                  Ja robilem civica vii z youtubem walem krecilem przez nadkole w lewa strone, nowa uszczelka montowana w czterech wskazanych miejscach na silikon wysokotemperaturowy,moze jest to tania usluga ale jak zrobilem sam to wiem ze jest zrobiona dobrze a nie na odp.... albo na zasadzir nie slychac to jest ok. Wszystkie zawory mialem za ciasne, przejechalem 60 ty w tym 40 na gazie i dopiero wtedy zrobilem regulacje ,dlugo sie czailem

                  Comment


                  • #84
                    W IX gen nie musisz kręcić przez nadkole. Od góry jest dobry dostęp. Klucz, z tego co pamiętam to chyba 19.

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Uszczelka nie wymaga każdorazowej wymiany i z powodzeniem może wytrzymać nawet 15 lat i 100 cykli,a wymienia się jak zacznie się pocić. ASO ma w procedurze jej wymianę,ale tym nie należy się w tym konkretnym przypadku kierować.
                      Regulacja jest prosta i każdy może to sam ogarnąć pod domem.Czekamy aż ostygnie,może być letni.
                      Zdejmujemy graty ,pokrywę,kręcimy wałem zawsze zgodnie z kierunkiem pracy (ani kroku w tył),patrzymy na którym cylindrze zawory się mijają i dokonujemy regulacji na cylindrze chodzącym w parze. Para to dla czterogarówki to cylindry 1-4 i 2-3,czyli mijanka napierwszym to regulujemy czwarty,mijanka na trzecim to regulujemy drugi itd. Klejność w Hondzie to 1,3,4,2.Da gazu szczelinę na wydechu lepiej mieć w górnej tolerancji,a dla upalaczy notorycznych ,nawet dwie setki w plusie.
                      Na koniec czyścimy uszczelkę i pow. przylegania do suchego,kładziemy usczelnienie tam gdzie było fabrycznie (tylko i wyłącznie i jak najmniej) i skręcamy od środka na krzyż po trochę(nie na siłę,bo nie powoduje to większego sprasowania uszczelki)
                      Cała filozofia.
                      Oglądałem regulacje w accordzie i nie mogę skleić Twojego opisu z tym filmem[emoji53] W tym filmie wydaje się proste, ale Twój opis mi to skomplikował[emoji26]

                      Wysłane z mojego Lenovo B8080-F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • #86
                        Cego konkretnie nie wiesz? Napiszę innymi słowami.

                        Comment


                        • #87
                          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                          Cego konkretnie nie wiesz? Napiszę innymi słowami.
                          Już czaję...Musiałem odczytać co to mijanka zaworów. Ale według filmiku są znaki na kole, które mówią, który cylinder regulujemy. Rozumiem też ,że kręcimy zgodnie ze wskazówkami?

                          Wysłane z mojego Lenovo B8080-F przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #88
                            Kręcimy silnikiem zawsze w tą sama strone w którą kreci się kiedy pracuje,przy rozrządzie na łańcuch to jest wręcz świętość.
                            Podałem instrukcję która działa wszędzie,nawet tam gdzie nie ma zadnych znaków,żadnych odnośników,ani niczego na co można by popatrzeć przy ustawianiu.
                            Większość silników nie wymaga zdejmowania osłony rozrządu,więc mechanicy nawet nie zwracają uwagi na znaki ,nawet wtedy kiedy je widać,po prostu kręcą wałem i lukają w zawory z automatu zamiast rozkminiać który znak od czego jest.

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                              Kręcimy silnikiem zawsze w tą sama strone w którą kreci się kiedy pracuje,przy rozrządzie na łańcuch to jest wręcz świętość.
                              Podałem instrukcję która działa wszędzie,nawet tam gdzie nie ma zadnych znaków,żadnych odnośników,ani niczego na co można by popatrzeć przy ustawianiu.
                              Większość silników nie wymaga zdejmowania osłony rozrządu,więc mechanicy nawet nie zwracają uwagi na znaki ,nawet wtedy kiedy je widać,po prostu kręcą wałem i lukają w zawory z automatu zamiast rozkminiać który znak od czego jest.
                              Mam czarny silikon K2... Może być? Czy muszę kupić dirko?

                              Wysłane z mojego Lenovo B8080-F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • #90
                                Osobiście silikonu unikam.Jak już chcesz tym lepić,to ogranicz warstwę do minimum,nie rozsmarowuj.

                                Comment

                                Working...
                                X