Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Akumulator - eksploatacja, żywotność i jaki wybrać gdy się zużyje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • U mnie aku varta efb 65ah 450A z roku produkcji 2012roku wyzionął ducha, nowy zakup to varta agm 60ah 660A mierzone ok. 750A, stary pomimo ładowania tracił parametry wiec przyszedł czas na nowy... ładuje qulon 912, gdzie każdy parametr ładowania można ustawić indywidualnie

    Comment


    • Fajne parametry nowego aku, owiany legendą Kulon...

      Tylko AGM? Pod maską, w komorze silnika??
      No nie wiem, trochę szkoda, trochę żal...

      Comment


      • Trochę odkop ale mam pytanie i nie chcę zakładać nowego wątku - czy ktoś z Was czasem mierzył napięcie na akumulatorze?

        W poprzedni weekend auto nie chciało mi odpalić rano - centralny działa, kontrolki się palą, rozrusznik próbuje zakręcić, ale nie ma siły. To była sobota, z kabli wystartował od strzała. W niedzielę popołudniu - centralny działa, kontrolki się palą, rozrusznik nawet nie próbuje ruszyć. Kolega pożyczył mi "powerbanka" i też na dotyk poszło. W poniedziałek rano znowu problemy ze startem i konieczna pomoc powerbankiem.

        Znalazłem swój błąd, bo konwerter sygnału do wzmacniacza podpiąłem pod kabel +12v z akumulatora. Przepiąłem na przewód "po stacyjce", w poniedziałek przez 5 godzin ładowałem akumulator, po czym pojechałem do speców od aku u mnie w mieście. Zrobili testy, mówią że aku sprawny - 2-letnia Varta. Sprawdzili też pod obciążeniem, jest ok. Wpięli się z amperomierzem w instalację i sprawdzili pobór na postoju - przez jakieś 10-15 minut zeszło do 0,8A i dalej nie chciało spaść. Tu ciekawostka - pomimo zamknięcia auta (maska też była zamknięta), ciągle włączony był wyświetlacz IMID. Skończyliśmy testy, wróciłem do domu.
        Teraz codziennie rano mierzę napięcie na klemach:
        - wtorek: 12,33V
        - środa: 12,25V
        - czwartek: 12,10V
        Czy to prawidłowy objaw? Do pracy mam "aż" 3km, więc akumulator nie ma się za bardzo kiedy doładować. Póki co odpala bez problemu. W radiu z androidem wyłączyłem czuwanie i wyłącza się przy gaszeniu silnika.

        Jeszcze odnośnie wyświetlacza IMID - gaśnie gdy wyłączę zapłon. Ale jak chwilę później odrygluję zamek i otworzę drzwi, to się włącza i już nie gaśnie nawet pomimo odpalenia centralnego zamka. Muszę włożyć kluczyk do stacyjki, przekręcić na "I" i wyłączyć. Wtedy gaśnie i mogę zamknąć auto. Dziwny obiaw.

        Macie jakieś sposoby na znalezienie złodzieja prądu?

        Comment


        • Zamieszczone przez pasikonik Zobacz posta

          Macie jakieś sposoby na znalezienie złodzieja prądu?
          Coś się dziś znalazło po okazyjnej cenie na twojego złodzieja (androida zapewne)
          POPATRZ

          Comment


          • Rozumiem, jakbym doraźnie miał przez jakiś czas zdejmować klemę z akumulatora na noc, ale montować coś takiego, żeby odcinać aku za każdym razem? Co najmniej szalony pomysł

            Comment


            • Zamieszczone przez pasikonik Zobacz posta
              - wtorek: 12,33V
              - środa: 12,25V
              - czwartek: 12,10V
              - sobota: 11,95V, ale nie było problemu z odpaleniem.
              Czy za radio odpowiada któryś konkretny bezpiecznik? Chciałbym sprawdzić, jakby wyglądały te spadki napięcia po odłączeniu radia.

              Comment


              • Zamieszczone przez pasikonik Zobacz posta
                Jeszcze odnośnie wyświetlacza IMID - gaśnie gdy wyłączę zapłon. Ale jak chwilę później odrygluję zamek i otworzę drzwi, to się włącza i już nie gaśnie nawet pomimo odpalenia centralnego zamka. Muszę włożyć kluczyk do stacyjki, przekręcić na "I" i wyłączyć. Wtedy gaśnie i mogę zamknąć auto.
                Odpowiadam sobie, bo znalazłem podpowiedź na zagranicznych forach - w androidowym radiu miałem źle wybrany model civica i przez to połączenie z komputerem nie działało jak trzeba. Chociaż wydawało się ok, komunikaty z otwarcia drzwi, ustawień nawiewów, sterowanie z kierownicy - wszystko działało jak trzeba. Wyglądało to tak, jakby wyświetlacz IMID był wiecznie na czuwaniu - załączał się po otwarciu drzwi już gotowy do pracy, bez logo hondy. Po zgaszeniu auta, po ponownym otwarciu drzwi nie chciał się wygasić. Teraz chyba jest ok. Czy moje problemy z akumulatorem zniknęły? Od przepięcia konwertera na przewód po zapłonie nie mam już problemów z odpalaniem, nawet przy ostatnich przymrozkach. Cały czas obserwuję spadek napięcia po nocy, ale nie taki, żeby auto nie chciało wystartować, więc może tak ma być...

                Comment

                Working...
                X