Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Akumulator - eksploatacja, żywotność i jaki wybrać gdy się zużyje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Akumulator - eksploatacja, żywotność i jaki wybrać gdy się zużyje.

    Niedługo pierwszym użytkownikom IX gena minie 5 lat. Czy ktoś już wymieniał akumulator lub ma taki zamiar ?

  • #2
    w clio oryginalny akumulator wytrzymał 9.5 roku

    Comment


    • #3
      w moim VIII genie oryginalny aku fukurawa, trzyma poprawnie, dziś przy -10*C spokojnie odpalił po 5 obrocie rozrusznika i dosyć żwawo.
      Sprawność badana na mierniku przeciążeniowym wykazała dostateczną moc, już nie jest taki jak nówka ale parametry potrzebne trzyma.
      Także kolego nie martw się, a raz w zimie zafunduj mu delikatne ładowanie 1/10 nominalnego amperażu, zostaw na noc i tyle.
      Możesz też dolać wody destylowanej do komór.
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • #4
        W moim poprzedni właściciel wymieniał ponieważ zostawił radio na noc i rozładował do zera.
        Wymiana jeszcze na gwarancji na YUASA, poprzedni innej marki.
        W ASO zastanawiali się dlaczego i stwierdzili że brytolom brakło i montowali inne

        Comment


        • #5
          Sprawdzał ktoś z Was prąd ładowania? Wczoraj miałem problem z uruchomieniem auta. Zmierzyłem akumulator i wyszło 12,5V, prąd ładowania bez obciążenia 13,7V a z pełnym obciążeniem 13,6V. Trochę to mało.

          Comment


          • #6
            Odczytałeś napięcie ładowania.
            U mnie na początku jazdy zawsze 14,4-14,5V i w miarę jak akumulator zbliża się do pełnego naładowania napięcie spada do ok. 12,5V i tak trzyma aż włączę jakiś większy odbiornik - wtedy znowu rośnie do 14,4V.
            Natężenia prądu nie mierzyłem, akumulator ma się dobrze.
            był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
            jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
            sigpic
            http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
              Odczytałeś napięcie ładowania.
              U mnie na początku jazdy zawsze 14,4-14,5V i w miarę jak akumulator zbliża się do pełnego naładowania napięcie spada do ok. 12,5V i tak trzyma aż włączę jakiś większy odbiornik - wtedy znowu rośnie do 14,4V.
              Natężenia prądu nie mierzyłem, akumulator ma się dobrze.
              Mierzyłem miernikiem. ZbyszekS masz dość dokładne dane, czy jest możliwość podglądu stanu naładowania oraz napięcia akumulatora z jakiegoś menu serwisowego?

              Comment


              • #8
                Nie ma w menu serwisowym takiej opcji.
                Napięcie tak jak piszesz - ze złącza OBD2 lub voltomierzem, multimetrem itp. (ja mam do gniazda zapalniczki włączony na stałe taki termometr/voltomierz). A natężenie tylko po włączeniu w szereg z akumulatorem amperomierza ale ponieważ nie mam takich potrzeb to nie eksperymentowałem.
                Każdy elektryk samochodowy sprawdzi Ci V i A ładowania i stopień "zużycia" akumulatora badając napięcie pod dużym obciążeniem. Za free to robią a dobrych sklepach sprzedających akumulatory.
                był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                sigpic
                http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                Comment


                • #9
                  4 zima na jenoxie, zmieniać nie planuję. Na razie żadnych oznak zużycia, ale styczeń ma być chłodniejszy. Zobaczymy, generalnie jestem raczej dobrej myśli.

                  Comment


                  • #10
                    Też mam jenoxa liczę na 5 sezonów że pociągnie , fabryczny 6 wytrzymał także szału już nie ma z akumulatorami, kiedyś fabryczne do 8-9 lat wytrzymywały.
                    Teraz te czasy się już skończyły.(mowa o zwykłych kwasiakach)
                    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                    Comment


                    • #11
                      Podzielę się z Wami swoim przykrym doświadczeniem - w mojej HONDZIE CIVIC w.IX SEDAN wymieniałem już raz po dwóch latach od nowego w 2012r. akumulator i wygląda na to, że znowu czeka mnie wymiana akumulatora na nowy. Dodam tylko, że instalacja zachowuje się dokładnie tak jak opisuje to Pan ZbyszekS kilka postów powyżej. Na razie mam tylko takie zdanie, że piętą Achillesa w tym samochodzie jest sposób ładowania akumulatora. Po prostu Honda od 2009r. zmieniała filozofię ładowania akumulatorów w samochodach, która polega na tym, że akumulator jest ładowany w przypadku dużych poborów prądu (np. załączenia świateł mijania) lub wykrycia niskiego napięcia na zaciskach akumulatora (poranny rozruch, długi postój). "Honda's Dual-Mode Charging System" napiszcie sobie to na googlu bez cudzysłowu i kto zna trochę angielski będzie wiedział o co w tym wszystkim chodzi - ręce opadają. Ja Jednak wolę tradycyjne doładowywanie aku. Napiszcie proszę może ktoś ma jakąś dobry sposób na to wszystko związane z ładowaniem akumulatora.
                      pozdrawiam Andrzej

                      Comment


                      • #12
                        Trzeba raz w roku, najlepiej jesienią naładować samemu akumulator. Np. akumulator o pojemności 45Ah, ładujesz prądem 4,5A przez 10-11h. Akumulator szybko będzie padał jak ktoś jeździ tylko po mieście robiąc kilka do kilkunastu km dziennie, z dużą ilością uruchomień silnika..
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #13
                          Niestety, ekoteroryzm=zmniejsz zużycie paliwa=ogranicz obciążenie silnika=używaj alternatora tylko, kiedy to bezwzględnie konieczne.

                          Na szczęście dobry, mikroprocesorowy prostownik można kupić już za niewielkie pieniądze... tylko trochę głupio z nowego auta co jakiś czas wyciągać i targać do domu akumulator - czasy 125p można powspominać, a i garaż bardziej wtedy doceniam
                          był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                          jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                          sigpic
                          http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                          Comment


                          • #14
                            W pełni zgadzam się z dwoma powyższymi postami "tylko trochę głupio z nowego auta co jakiś czas wyciągać i targać do domu akumulator" tym bardziej, że auto stoi pod chmurką. Ale w internecie jest na to sposób - już ten problem został rozwiązany. Niech no tylko się ociepli to poinformuję o wynikach prac - tylko szkoda, bo jak wspomniał Pan ZbyszekS - to nowe auto. Rzeczywiście większość jazdy, to krótkie do 1 - 5 km odcinki, aku ma ciężko. Kupując to autko myślałem, że jak nowe to trochę da mi spokoju. W poprzednim Peugeot 206SW akumulator wymieniałem po 10 latach i to był wynik.
                            pozdrawiam i życzę doładowanych aku Andrzej

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez AC52 Zobacz posta
                              W poprzednim Peugeot 206SW akumulator wymieniałem po 10 latach i to był wynik.
                              Kiedyś to akumulatory były dużo trwalsze.. to nie wina auta, u mnie w rodzinie w jednym aucie, nie Honda, nowy akumulator wytrzymał 2,5roku.. fakt, że auto więcej stało niż jeździło.
                              Last edited by Grzechu; 10-01-2017, 21:36.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X