@bulaa90: Polecam: Wyłączyć S/S i jeździć na światłach mijania - przynajmniej przy poruszaniu się po mieście. Zauważyłem, że aku najbardziej dostaje przy odpalaniu auta raz na tydzień/raz na dwa tygodnie (niezależnie czy trasa czy miasto). Miałem problem ze swoim aku, włącznie z sypiącymi się błędami ze strony elektroniki/systemów. Doładowanie z ładowarek 4-5A nic nie dało. Za to odpalanie samochodu i nawet krótka jazda po mieście co 2gi dzień rozwiązała problem. Aku OEM 8 rok ciągnie, sprawdzony u elektryka pod obciążeniem - Sprawny.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Akumulator - eksploatacja, żywotność i jaki wybrać gdy się zużyje.
Collapse
X
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta@bulaa90: Polecam: Wyłączyć S/S i jeździć na światłach mijania - przynajmniej przy poruszaniu się po mieście. Zauważyłem, że aku najbardziej dostaje przy odpalaniu auta raz na tydzień/raz na dwa tygodnie (niezależnie czy trasa czy miasto). Miałem problem ze swoim aku, włącznie z sypiącymi się błędami ze strony elektroniki/systemów. Doładowanie z ładowarek 4-5A nic nie dało. Za to odpalanie samochodu i nawet krótka jazda po mieście co 2gi dzień rozwiązała problem. Aku OEM 8 rok ciągnie, sprawdzony u elektryka pod obciążeniem - Sprawny.To był jeden z powodu zakupu - a teraz sie dowiaduje, że należy jeździć na mijania
.
Odnosnie ladowarek 4-5A, które na wyjściu mają 14,4/14,7/15,8 V - jest to za mało żeby doładować aku czy o co chodzi ?
Dzieki jeszcze raz
EDIT: wyłączyć system S/S - masz na myśli, żeby go wyłączać po każdym uruchomieniu za pomocą "guzika" ?
Comment
-
Czy masz taki prostownik z lidla https://www.lidl-sklep.pl/ULTIMATESP...gaAix4EALw_wcB ? Jesli tak to jakie tam jest napięcie na wyjściu ? Wiesz może ?
Comment
-
@bulaa90: Tak system Start/Stop trzeba za każdym razem wcisnąć guzik. Jeśli będziesz robił trasę kilkadziesiąt km to można zostawić włączone - to co aku "straci" na światłach/postoju to za chwilę odzyska na długiej prostej. Twoja Honda jest nastawiona pro-eko. Tzn. akumulator nie doładowuje się wtedy kiedy nie potrzeba. Przy klemie jest podzespół który bada cały czas stan aku. Z tego co wyczytałem aku może rozładować się nawet do 30% zanim system stwierdzi - pora odpalić alternator. I to wszystko jest słuszne - przy codziennym użytkowaniu. Jeśli jednak nie jeździsz dużo autem zaczyna się problem. Włączając światła mijania - aku jest ciągle doładowywany (sprawdzałem miernikiem).
Jednak tak jak pisałem - moim zdaniem liczy się częstotliwość użytku a nie długość trasy (ktoś pisał, że przez pierwsze kilka minut od uruchomienia silnika aku jest intensywnie ładowany bardzo wysokim prądem). Robiąc trasę 120km a potem 2tyg. postoju miałem nadal problem.
Jeśli chodzi o napięcie ładowarki to jest to 12V. W przypadku ładowarki liczy się tak naprawdę amperarz. Mam podobny prostownik z lidla tylko bez wyświetlacza. Ładowałem nim ze 3 akumulatory o pojemności 60ah (wyjęte z auta, ładowanie ponad 12h do pełna) i z każdym miałem po dwóch miesiącach znów problem.
Jeśli gdzieś popełniłem błąd merytoryczny to przepraszam i proszę o zwrócenie uwagi drogich forumowiczów.Last edited by hondamanone; 09-04-2020, 16:28.
Comment
-
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaW przypadku ładowarki liczy się tak naprawdę amperarz.
Zamieszczone przez bulaa90 Zobacz postaCzy masz taki prostownik z lidla https://www.lidl-sklep.pl/ULTIMATESP...gaAix4EALw_wcB ? Jesli tak to jakie tam jest napięcie na wyjściu ? Wiesz może ?
prostlidl.jpg
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postabardziej od amperarzu liczy się prawidłowe napięcie ładowania i jeszcze raz powtarzam, prąd jaki pociągnie akumulator zależy od jego stopnia rozładowania.. akumulator tylko częściowo rozładowany nie będzie potrzebował dużo tego "amperarzu", tak więc jaki by nie był ten amperarz to akumulator i tak będzie się ładował.. czy amperarz prostownika wynosi 3A, czy 5A, czy 10A to i tak akumulator się w końcu naładuje.. co gorsza, jak ktoś ma mocny prostownik, o dużym amperarzu i potraktuje nim mocno rozładowany akumulator o małej pojemności, to zamiast go naładować, może go uszkodzić...
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postakażdy naładował się prawidło do pełna..
Comment
-
Zamieszczone przez Original Zobacz postaA na podstawie jakiego parametru kolega tak stwierdził? Bo chyba nie na podstawie wartości zmierzonego napięcia?
varta.jpg
źródło
A jeśli chodzi o moje sposoby pomiaru, to oprócz miernika napięcia dysponuję jeszcze testerem do akumulatorów, kiedyś wrzucałem parę zrzutów z jego działania tutaj na forum.. oprócz tego mam też areometr którego niestety nie mogłem użyć do akumulatora z Hondy, ale z motocykla już tak, do pomiaru pojemności jakoś się nie garnę, poza tym system start/stop działa u mnie nadal bez problemu, a to również o czymś świadczy.Last edited by Grzechu; 12-04-2020, 00:21.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postapo odstaniu paru godzin po zakończeniu ładowania, też jest wyznacznikiem jego stopnia naładowania.. przynajmniej tym najprostszym do zmierzenia..
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postado pomiaru pojemności jakoś się nie garnę
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postakażdy naładował się prawidło do pełna.. prostownik ten radzi sobie z akumulatorami o pojemności od 14Ah do 120Ah
Comment
-
Zamieszczone przez Original Zobacz postaDlatego daleki byłbym od stwierdzeniaLast edited by Grzechu; 12-04-2020, 10:40.
Comment
-
każdy naładował się prawidło do pełna.. prostownik ten radzi sobie z akumulatorami o pojemności od 14Ah do 120Ah4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Nawet "firmowa" jest tak eko, że przy max 14,4V i niedopuszczeniu do "gazowania" elektrolitu nie ma szans na osiągnięcie gęstości odpowiadającej 100% naładowaniu w akumulatorze kwasowym. Można kombinować z funkcją RECOND (15,8V) i kilkakrotnie powtarzać ładowanie, ale to też nie daje od razu efektu jak dawne prostowniki.Last edited by ZbyszekS; 12-04-2020, 18:34.był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
sigpic
http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic
Comment
-
Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz postahttps://www.youtube.com/watch?v=KIVrW9tgI0E
Zamieszczone przez rat4 Zobacz postabo te samochodowe to tylko tak dla picu pokaże nam FULL i tyle a gęstości i innych parametrów nie ma i nie będzie przy tej ładowarce, przy większych pojemnościach typu 70 100 czy 180 pokaże nam po 2-3 godzinach FULL a akumulator nadal nie ma parametrów.Last edited by Grzechu; 12-04-2020, 20:15.
Comment
-
Poradzić sobie poradziła... ale przy mocno niestandardowym podejściu do procesu ładowania tj. wybór akumulatora, tryb RECOND (niestandardowe napięcie) i trzy razy powtórzony cykl ładowania... "Lidlowa" ma takie możliwości? Że o konieczności odłączenia akumulatora od instalacji i stosowania doświadczalnej procedury której nie przewiduje żadna instrukcja nie wspomnę. Równie, a może nawet bardziej skutecznie można zadziałać stosując programowalny zasilacz laboratoryjny, ale w ostatnich postach dyskutujemy o zupełnie innym urządzeniu.
Zresztą poszukaj na tym kanale, jak wyglądało standardowe ładowanie tą samą ładowarką: https://www.youtube.com/watch?v=idVee78AQ_cLast edited by ZbyszekS; 12-04-2020, 20:19.był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
sigpic
http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic
Comment
-
Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta"Lidlowa" ma takie możliwości? Że o konieczności odłączenia akumulatora od instalacji i stosowania doświadczalnej procedury której nie przewiduje żadna instrukcja nie wspomnę.Last edited by Grzechu; 12-04-2020, 20:54.
Comment
-
Widzisz, piszemy o trochę innych warunkach. Ty podładowujesz akumulator w dobrej kondycji który pewnie czasami udaje Ci się naładować do pełnego wysycenia elektrolitu w czasie jazdy. Jeśli podładowujesz go często i pozostawiasz na podtrzymaniu przez dłuższy czas to tak, można uzyskać taką ładowarką 100%.
Jeśli jednak akumulator w tak dobrej kondycji (większa rezystancja wewnętrzna) już nie jest lub został znacznie rozładowany ładowarka mikroprocesorowa nie podniesie go do 100%, a ładowanie przez alternator i 14,4V w przypadku akumulatora który ledwo uruchomił silnik jeszcze go dobije (30A lub więcej). I przy takim akumulatorze pełnego naładowania mikroprocesorówką nie należy się spodziewać,był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
sigpic
http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic
Comment
Comment