Bardzo ładna felga. Ramiona wychodzące na obręcz wizualnie ją powiększają, mimo, że czarna wydaje się większa.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Felgi i opony do Type R FK8 i FK2R
Collapse
X
-
Witajcie.
Jestem kompletnie nowy na forum i chciałem prosić o radę. Przymierzam się do wymiany fabrycznych Continentali w moim CTR FK8 na jakiś nowy komplet. Wstępnie przymierzam się do takich modeli jak:
1. Michelin Pilot Sport 4S
2. Bridgestone Potenza Sport
3. Continental SportContact 6 lub nowy model SportContact 7 (aktualnie jeszcze niedostępny w rozmiarze 245/30R20).
Czytając wcześniejsze posty trafiłem na informacje o homologacji opon Continental i fakt, że "standardowe" znacznie różnią się od tych certyfikowanych do Hondy, głównie za sprawą znacznie mniejszego rantu ochronnego na felgę. Tu pojawia się moje pytanie. Jak wygląda rant ochronny na oryginalnej feldze w przypadku opon Michelin lub Bridgestone (jeśli ktoś już na nich jeździ)? Czego by nie mówić o fabrycznych Continentalach to rant ochronny mają świetny. Opony Michelin bardzo często mają homologację Audi i zastanawiam się czy sprawa nie wygląda identycznie jak w przypadku homologacji Hondy. Byłbym wdzięczy za informację jak to u Was wygląda. Pozdrawiam.
Comment
-
Hej,
Kontynuując mój wątek dot "innych" continentali (węższe i z mniejszym rantem) chciałem zapytać - gdzie kupujecie swoje opony? Ja korzystam z Oponeo, gdzie dostępny jest tylko 1 wariant tej opony (Conti) jako wynik wyszukiwania opony po modelu samochodu wyskakuje tylko 1 pozycja :https://www.oponeo.pl/wybierz-opony/...r=1/245-30-r20
Chciałbym też nadmienić, że na stronie Continentala nie ma informacji, że oferują opony "certyfikowane" lub dedykowane do Hondy Civic Type-R. W ogóle nie ma Hondy jako marki wymienianej jako ta, dla której mają dedykowane opony!
Help PLS, bo mi już ręce opadają po kontaktach z centralą Continentala.....
Pozdrawiam
Mirek
Comment
-
Moze to dziwnie zabrzmi, ale pytales po prostu w ASO? Siec dealerska Hondy powinna miec w swoich zasobach model dedykowany.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
"Moze to dziwnie zabrzmi, ale pytales po prostu w ASO?" - Zdecydowanie, nie brzmi to dziwnie. Brzmi rozsądnie i też tak zrobiłem. Otóż ASO (nie wchodźmy już w szczegóły typu lepsze/gorsze ASO) kupuje opony na rynku (okazało się, że zgodnie z nomenklaturą continentala na "rynku wtórnym") - tak samo jak Ty czy Ja. Wg. uzyskanych przeze mnie informacji, to sieć dilerska Hondy nie posiada "na stanie" opon - dopiero je zamawia jeśli mają klienta. Natomiast to, co jest dla mnie tutaj pewną trudnością to fakt, że na stronie Continentala nie ma informacji (nie znalazłem informacji) że mają opony dedykowane do Civica Type-R. Zatem po kontaktach z Conti widzę już taki scenariusz: kupujesz w ASO, gdzie mówią że "tak - to są te opony", potem coś się wydarzy a jak skierujesz się do producenta to Co odpowie (zgodnie z prawdą - czyli ogólnie dostępnymi na www informacjami, że to przecież jest zła opona, a tak w ogóle to oni nie mają dla "hondy" homologacji. Widział Pan na naszej stronie gdzieś taką informację ... ? itd.).
Ja już wiem, że nie 100% nie kupię opon Conti (nie lubię loterii) ale chciałbym się po prostu dowiedzieć czy gdzieś popełniłem błąd podczas zakupu (aby go już nie powtórzyć). Może ktoś udzieli mi wskazówki dot. (nie tak błahego, jak się okazało) zakupu opon? PLS
Comment
-
Hmm nie skupialem sie na zakupie w ASO bo nie kupowalem Conti i wiem oczywiscie ze ASO generalnje kupuje opony z rynku, ale wlasnie moze potrafi wziac ten model od importera tak jak czesci OEM od Hondy? Wiem, ze Jaguar tak robi z oponami dedykowanymi do modeli. Podpytam kumpla z dzialu czesci przy okazji.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
A ta certyfikowana opona w tym przypadku to nie jest mit? Byc moze roznia sie rocznikowo jakos (wezsze, szersze, pomimo tego samego rozmiaru). Dlatego moga miec mniejszy czy wiekszy rant ochronny.
Ale w zyciu bym nie wpadl szukajac opony zeby sobie takimi pierdolami glowe zawracac.
PS4S to dobra opona, CSC6 to byla dobra opona, Potenza Sport to jest podobno dobra opona.Last edited by amator123honda; 26-01-2022, 22:30.
Comment
-
Zamieszczone przez amator123honda Zobacz postaA ta certyfikowana opona w tym przypadku to nie jest mit?
Last edited by Alix; 27-01-2022, 08:35.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Opony Continentala z homologacją Hondy zalazłem w dwóch sklepach internetowych, sklepopon.com (najdroższa opcja z dostępnych, po kliknięciu w "pełna specyfikacja" widnieje numer: 03579010000) oraz hurtowniaopon.pl (tam nawet jest informacja o homologacji Hondy przy modelu opony).
Comment
-
Zamieszczone przez TMS1983 Zobacz postaWitajcie.
Jestem kompletnie nowy na forum i chciałem prosić o radę. Przymierzam się do wymiany fabrycznych Continentali w moim CTR FK8 na jakiś nowy komplet. Wstępnie przymierzam się do takich modeli jak:
1. Michelin Pilot Sport 4S
2. Bridgestone Potenza Sport
3. Continental SportContact 6 lub nowy model SportContact 7 (aktualnie jeszcze niedostępny w rozmiarze 245/30R20).
Czytając wcześniejsze posty trafiłem na informacje o homologacji opon Continental i fakt, że "standardowe" znacznie różnią się od tych certyfikowanych do Hondy, głównie za sprawą znacznie mniejszego rantu ochronnego na felgę. Tu pojawia się moje pytanie. Jak wygląda rant ochronny na oryginalnej feldze w przypadku opon Michelin lub Bridgestone (jeśli ktoś już na nich jeździ)? Czego by nie mówić o fabrycznych Continentalach to rant ochronny mają świetny. Opony Michelin bardzo często mają homologację Audi i zastanawiam się czy sprawa nie wygląda identycznie jak w przypadku homologacji Hondy. Byłbym wdzięczy za informację jak to u Was wygląda. Pozdrawiam.
Witam ,
Zakupiłem niedawno Michelin Pilot Sport 4S 245/30 r20 jako wymiana do fabrycznych Continentali SC 6. Moje spostrzeżenia:
Testowane na suchym :
Zalety Michelin Pilot Sport 4S :
- Komfort jazdy wyleciał na wyżyny w porównaniu do opon OEM. Koniec z trzaskami podwozia jak najedziesz na delikatną dziurkę lub konieczność radykalnego zwolnienia i wrzucenie Comfort Mode jak wiedziesz na nierówną drogę ! Po porstu komfort niemalże jak w moim codziennym Accordzie Cu2 .
- Opona jest wyraźnie cichsza od OEM
- Opona daje duże poczucia bezpieczeństwa , szczególnie na dynamicznych zakrętach i przy większych prędkościach - OEMY , na zakrętach potrafią nieprzyjemnie zaskoczyć ( uwaga na ostre zakręty z dohamowaniem) jak i przy dużych prędkościach jest wrażenie lekkiego pływania nawet przy lekkim zakręcie - w ps4s tego nie ma.
Minusy Michelin Pilot Sport 4S
- Opona ułamek sekundy później łapie gripa w porównaniu do OEM - za to można pewniej wejść w zakręt - więc tak jakby się wyrównuje.
- Drogie są;p
Podsumowanie:
Fk8 nie jest moim samochodem na codzień - to jest moje auto weekendowe używane tylko w dogodnych warunkach , na zwykłych drogach ( zanim wstaną służby mandatowe) - nie toruje, modyfikuje bo mi szkoda ; ).
Po przejściu na Michelin Pilot Sport 4S auto stało sie dla mnie zbyt ... wygodne. Na oponach OEM było po prostu bardziej twardo , hardcorowo - nawet przy prostym wyprzedzaniu - czuć było każdy kamyk na drodze ... brakuje mi tego ;p
Moja żona jest zachwycona Michelin Pilot Sport 4S , nie widzi wiekszej różnicy w komforcie do Accorda poza "buczeniem".
Jeśli użytkujesz auto na codzień , jesteś zmuszony jeżdzić po recznie budowanych Polskich drogach, będziesz mega zadowolony z Michelin Pilot Sport 4S, ktora jest uber wygodna i tez bardzo dobrze keli.
Jeśli jesteś fanem marki , lubisz twardą ,trochę niebezpieczną i kosztowną jazdę (uszkodzenia rantów, super miękka mieszanka) ;p zostań przy OEM.Last edited by Gauntle; 19-08-2022, 15:09.
Comment
-
Mojego wpisu o PS4S aktualnie nie mogę znaleźć... Co do letnich w Rkach trochę podsumowywałem tu:
Fabryczne koła w Type R FK8 to 240/30/ZR20. Wydaje mi się, że rozsądnie dla opon zimowych zmienić felgi na 18. Jakie proponujecie felgi i opony, patrząc na to jak sprawdzały się we wcześniejszej wersji FK2.
Wiec dodam od siebie o PS4S, dlaczego mają u mnie "buy again"... podobnie jak prawdopodobnie dlaczego siedzą właśnie one jako OEM na nowej Rce FL5 czy na wielu innych usportowionych autach w salonach.
Na plus:
- doskonała przyczepność na suchym, klasy praktycznie semi-slicków, bez konieczności wielkiego rozgrzewania - bardzo ważne w FWD na daily; jak auto potrafi dać na nich czadu zobaczcie tu: https://www.youtube.com/watch?v=aOX0Fw5tIVc konkurencja ma zdecydowanie bardziej wyczynowe ogumienie, a mimo to... potencjał na 4,5 do setki w FWD na ulicznej oponie - szok!
- jak widać też na filmiku powyżej - na rozgrzanie reagują "pozytywnie" - zwiększa się nieco przyczepność i nawet odrobinę czucie na kierownicy; w przeciwieństwie do OEM Conti CS6 na dziś nie udało mi się ich natomiast przegrzać, żadnym wysiłkiem tak, żeby "spłynęły" (Conti wystarczało 10-15min jazdy na 100% w co cieplejszy dzień)
- szeroki zakres temperatur pracy także na "dole" - poniżej 10st C Conti już robią się twarde, przy tych 0-5 stopniach to już łyżwa w stosunku do Michelinów, które pozostają przyzwoicie przyczepne i przewidywalne
- jest dobrze na mokrym - nie są to opony "deszczowe" z natury rzeczy, ale ani na autostradzie ani drogach klasy B deszcz im nie straszny i można dynamicznie i przewidywalnie jechać - trudno mi się zgodzić, że np. Conti CS6 czy Goodyear Assy 3/5 są jakoś lepsze w tym aucie na deszczu chociaż niektóre testy na innych autach tak wskazują - owszem, w zastosowaniu RWD w Jagu mam tu pewne zastrzeżenia, ale w FWD Hondzie - jak na to co pokazują na suchym gdzie są prawie jak semi Cup 2 tak na mokrym tamte to tragedia, a te pelnowartościowa opona; oczywiście, jak ktoś chce żeby mieć pełną trakcję w tak mocnym FWD na mokrym to generalnie, nie ma takiej opony ani takiej opcji, także trzeba mieć do tego też zdrowe oczekiwania
- dobrze trzymają nawet w syfie, błocie i na kiepskiej drodze - gdzie OEM Conti, podobnie jak większość opon UUHP radzą sobie bardzo kiepsko; dzięki temu dają też większe poczucie bezpieczeństwa na co dzień i jeździ się na nich dynamiczniej niż na OEM
- szybkie, przewidywalne recovery z uślizgu, sterowalne i napędzają w uśligu prawie jak semi
- pewniejsze prowadzenie przy dużych prędkościach niż OEM (w sumie nie wiem z czego to wynika patrząc na mniejszą ogólną precyzję tej opony)
- jak kolega wspominał, dużo lepsze NVH - czyli dużo bardziej komfortowe i cichsze niż OEM
- znacznie szerszy rant chroniący felgą niż Conti, mający szansę zadziałać
- satynowe boczki ładnie wyglądają
- pomijając cenę zakupu - są bardzo TANIE w posiadaniu z uwagi na niespotykaną jak na tą klasę trwałość - na moich obecnie przejechałem już ponad 2x tyle co na OEM, w dodatku w Conti obserwowało się dość szybką deteriorację możliwości opony z jej zużyciem, przez co zmieniałem je dość szybko - tutaj to jest znacznie mniej odczuwalne - opona mimo prawie 5 lat od DOT i zużycia w powiedzmy 3/4 (nigdy nie dojeżdżam opony do wskaźnika zużycia czy nie daj Boże do przepisowych 4mm...) jest wciąż rześka i wiarygodna
Wady:
- odczuwalnie mniejsza precyzja prowadzenia auta - traci się część "chirurgicznego" w tych autach wyczucia co się dzieje z kołami - to się przewija w każdym zastosowaniu tej opony i jest to zdecydowanie jej największa wada w tym samochodzie (bo to jest jego ważna cecha)
- jak do auta usportowionego / klasę UUHP - dość miękkie ścianki boczne, co powoduje co opisane powyżej, ale też powoduje mniejsze wyczucie momentu utraty przyczepności; polecam nieco mocniej pompować - na górnych wartościach zakresów polecanych przez producenta
Uważam, że mimo pewnych minusów, to na dziś najlepsza opona na daily do tych aut z jaką miałem do czynienia - obojętnie czy FK2R (polecam zmianę szerokości z 235 na 245), FK8 (polecam pozostanie przy rozmiarze OEM) czy zapewne kolejnego ich faceliftu jakim jest wchodzący FL5. OEMy są bardziej hardcore'owe i czuć precyzją prowadzenia, że auto było na nich strojone, ale jednak PS4S potrafią po prostu więcej. A na tor - i tak lepiej mieć osobny komplet semi-slicków... nie żeby te ostrej jazdy nie wytrzymywały znakomicieLast edited by Alix; 22-08-2022, 11:35.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Jeszcze chciałbym zaznaczyć do mojej opini o PS4S vs Oem Conti , że moje auto to fabryczny golasek .
Więc na Golasie najlepsze są Oemowe Contisy - jeśli priorytetem jest precyzja i szybkość.
Kiedy zwiększymy moc to te ultra lepkie oponki pewnie rozmazują się na asfalcie jak masło - więc po modach się po prostu nie opłaca latać na Oem , bo wytrzymają znacznie krócej niż na fabrycznym zestrojeniu (btw moje wytrzymały, 18kk ) - PS4S do zmodowanego auta to super wybór.
Comment
-
Ale moje auto jest akurat praktycznie seryjne mechanicznie (patrz link w stopce)... i przez 5 lat i 100tys km bylo moim codziennym jedynym autem, obecnie od 2ch lat jest naszym rodzinnym vanem - chociaż jedno auto w rodzinie musi jednak miec pełnowymiarową tylna kanapę i poważniejszy bagażnikNie jeżdżę na torach, tylko drogi publiczne, chociaż przyznaję, czasem lubię wykorzystać auto w 100%, w końcu chyba po to kupuje się Type R ? Powyższy filmik z "nakokszonym" Type R był bardziej dla zobrazowania potencjału przyczepności tych opon. Uważam, ze z tej perspektywy PS4S znacznie zwiększyły jego możliwości i to do codziennej jazdy, bo to jednak "muscle hatch" już z fabryki i przednia oś naprawdę dostaje wycisk, nawet w seryjnym aucie. Dlatego tez myślę nowa Rka wyjeżdża z salonu na PS4S.
Zamieszczone przez Gauntle Zobacz postaultra lepkie oponki pewnie rozmazują się na asfalcie jak masło
Dlatego też FK8 żeby pobić rekord FK2R pojechało w Michelinach Cup 2 a nie CS6 na jakich potem stanęło w salonachNa PS4S poważniejsza jazda działa za to pozytywnie i można się na nich bawić bez końca i bez kosztu szybkiego "rozmazywania ich na masełko". Z resztą podobnie inne opony tej klasy jak Goodyear Assy 3/5, które też się nie poddają tak łatwo. Swoją drogą, zobaczymy jak nowe Conti CS7. Conti ma ambicję przerosnąć nimi PS4S, wstępne testy są zachęcające, aczkolwiek Bridgestone z F1 GT też się tak chwaliło, a jednak się nie udało zdetronizować PS4S w tej klasie
Na początku powiedziałbym, że na CS6 auto daje... więcej emocji, bo daje się lepiej wczuć w asfalt. Ale z perspektywy tego, że zabawa na nich szybciej się kończy i kosztuje dużo więcej bieżnika, to nie wróciłbym do nich. Szczególnie w FK2R które jest w trybie +R znacznie bardziej hardcore'owym autem niż FK8Nie do pominięcia dla mnie do normalnego użytkowania jest kwestia przyczepności przez cykl życia opony. W połowie zużyte Conti w deszczu już niedomagały, podczas gdy obecnie mam dużo bardziej zużyte PS4S i wciąż jest przyzwoicie. Podobnie w temperaturach, ja jednak jeżdżę autem cały rok. okresy przejściowe jesień/wiosna przed/po przekładce na zimówki - dużo lepiej się żyje z PS4S. Ze znakomitych zimowych PA4 przesiadka na CS6... bolała, bo dopóki nie było cieplej, to rano/wieczorem grip był słaby. Nie mam tego problemu od kiedy przeszedłem na PS4S, one znacznie lepiej znoszą niższe temperatury i syf na drodze, a przede wszystkim ich skojarzenie razem z zużyciem opony... To jednak normalne auto na ulicę. Nie jeździmy nim na zawsze równym asfalcie, w dobrej pogodzie i z świeżo zmienionymi oponami. No, przynajmniej ja tak nie używam tego auta, moje doświadcza pełnej prozy życia i ma się sprawdzać w każdych warunkach
Zamieszczone przez Gauntle Zobacz postaWięc na Golasie najlepsze są Oemowe Contisy - jeśli priorytetem jest precyzja i szybkość.Last edited by Alix; 23-08-2022, 09:42.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Jak wychodziło FK2R w 2015 to CS6 było jedną z najlepszych opon klasy UUHP faktycznie i nawet Conti zrobiło Hondzie dedykowaną wersję, pisaliśmy o tym kilka postów wyżej, że z salonu dostaniesz nieco inną oponę niż z otwartego rynku w tym samym rozmiarze. Pociągnęło się to do Xgen w 2017, które też otrzymało swoją wersję. Przecież PS4S wyszły dopiero gdzieś w 2017. Myślę, że Sportline jako inna wersja pod koniec życia FK8 albo kiedy kiedy deal z Conti im się skończył to byl ten moment, ze mogli założyć co chcieli, a nie co z korpoumowy musieliW sumie pasowalo to tez do bardziej "ucywilizowanej wersji" Na Limited Edition z kolei siedzą nie CS6 tylko Michałki Cup 2
Chociaż to już opona klasy EP a nie UUHP, ale to w drugą stronę, kwestia "radykalnej" wersji. Teraz jak widać jednak PS4S już domyślnie na nowym FL5... pewnie dopóki coś lepszego nie wejdzie.
Last edited by Alix; 23-08-2022, 09:47.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
Comment