Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    Ale on nie ma kaganca predkosci.
    Ciekaw więc jestem skąd w nowym aucie się wziął ten check engin trzeba podpiąć OBD II i zczytać kod błędu
    Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

    Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
    sigpic

    Comment


    • Jakoś nie słychać było panicznego głosu kierownika, on już dobrze wiedział skąd jest ten check

      Comment


      • Może gość założy wątek u Nas, to się mu pomoże
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Te 290 km/h robi wrazenie ! Szatańsko szybko

          Check Engine zapala się powyzej 112 stopni C temp. oleju. Prawy górny róg wyświetlacza na desce.
          Kolega miał to samo w Clio (tylko nie pamietam dokładnie od jakiej temeperatury łapała checka). Wstawił dodatkową chłodnicę oleju i po problemie.
          W sumie to nie są duże koszty, bardziej problemem bywa miejsce pod maską.
          Last edited by Glosima; 03-11-2015, 09:33.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • Jeden z komentarzy pod video wyjasnia przyczyne checka. jak pisze Glosima. Spowodowany jest temperatura. W koncowej fazie filmiku jesli dobrze widze 127 st. a zaczynalo sie od 96st.
            The 1st. - EJ9
            The 2nd. - ES7
            The 3rd. - FD7
            The 4th. - CU2
            ------------------------------------------------------------------

            ------------------------------------------------------------------

            Comment


            • Generalnie jest to jakiś tam problem ery dowsizingu - mało oleju wchodzi, a moc duża i się grzeje układ.

              Honda pisała o przeciwdziałaniu temu problemowi tak:

              "Silnik nowej Hondy Civic Type R jest wspomagany turbosprężarką i odznacza się wysokim stopniem sprężania wynoszącym 9,8, dlatego priorytetem było zachowanie odpowiedniego bilansu cieplnego. Zespół inżynierów zastosował więc liczne układy chłodzenia, jak na przykład chłodzenie głowicy cylindrów i tłoków, zawory wydechowe wypełnione sodem, czy chłodnicę międzystopniową typu powietrze-powietrze o dużej pojemności. Głowica cylindrów została wyposażona w dwuczęściowy płaszcz wodny, który obniża temperaturę gazów wydechowych, obniżając tym samym temperaturę w komorze spalania, przy czym każdy tłok zawiera indywidualny kanał chłodzący, dbający o lepszy przepływ oleju. Wszystkie zastosowane układy chłodzące dbają o to, aby silnik zawsze generował wysoką moc, nawet podczas intensywnej i długotrwałej eksploatacji na torze wyścigowym."


              Edit: dostałem od kolegi obroty z autostrady.
              6 bieg, predkosc wg. licznika, bez R+, stockowe 19 :

              100 km/h - 2300 rpm
              120 km/h - 2800 rpm
              140 km/h - 3250 rpm
              160 km/h - 3700 rpm
              200 km/h - 4700 rpm
              Last edited by Glosima; 03-11-2015, 11:50.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                Check Engine zapala się powyzej 112 stopni C temp. oleju. Prawy górny róg wyświetlacza na desce.
                Aaaa widzisz. Chłodnica oleju to nie problem, przerabiałem w żelazku "Zwykłe" 10W60 jak Mobil czy Castrol już przy 105 potrafią mieć problemy z utrzymaniem smarowania u mnie, Shell Helix był do około 110, a Millers Nano trzyma nawet >115 - i na takim obecnie jeżdżę. Ale instynkt mam już wyrobiony - przy 105st. łapka od razu leci na przycisk załączający chłodnicę oleju o wymuszonym obiegu (transplant z chłodzenia oleju z dyfra(!) od Nissana 200SX ) i jest spokój święty, nawet w 35st. na dworze na torowej jeździe 110 nie przekroczy

                127 to kozactwo, silnika żal

                BTW Honda leje do Rki swój olej tylko pod to auto. Nie wiem jeszcze jaki, ale pewnie dokładnie z tych powodów.

                Na downsizing można narzekać, ale zerknijcie do obecnego testu Motoru - jest fajny artukuł o Rce - spalanie im wyszło testowe 8,9 po mieście i 6,6 w trasie przy normalnej ekspoatacji. SZOK jak na 310KM!!! Toż to podobnie jak w "cywilnym" 1.8 Wysokie sprężanie robi jednak swoje! Ale jak widać mimo wszytko i deklaracji Hondy kolejny raz potwierdza się, że HH to nie żadne auto torowe tylko "moc na życzenie". W warunkach torowych nawet takie auta wymiękną. Skoro przy >250 chłodzenie było za słabe, to co się będzie dziać na torze jedynkowo-dwójkowym? Check się pewnie zapala na 3cim okrążeniu... No i co tu się dziwić że VAGowskie EA888 mają problemy i żrą olej przypodobnym wysileniu skoro są wszystkich w/w wynalazków pozbawione...
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Skoro przy >250 chłodzenie było za słabe, to co się będzie dziać na torze jedynkowo-dwójkowym?
                  W egzemplarzu, którym jezdziłem po torze problemem były hamulce, (trzeba było czekac na schłodzenie); za to checka silnika nie wywalało
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • Może przy torowych okladzinach i plynie problem by zniknął, ale z drugiej strony w daily driverze to męczarnia...
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • proszę polska recezja
                      https://www.youtube.com/watch?v=k9Xq__dF0Nk

                      Comment


                      • uploadfromtaptalk1447236394317.jpg

                        Tymczasem na stocku w Trójmieście
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zgrabna ta nowa HRV
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • Eee tam HRV. Do Rki już nawet się pojawia co nieco:

                            Virus + inne (370PS, 484Nm):



                            CAI:



                            Last edited by Alix; 11-11-2015, 13:48.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • TajpR w Gdyni.jpg

                              Któż to wie?

                              Comment


                              • a tu mam fajne foto z forum uk
                                jak kolor najlepszy
                                01f3ef2d4f5879f90a0291e61be9664a.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X