Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • BMW M3 ma prawie 1.5x mocniejszy silnik i prawie 1.5x wiecej kosztuje. I nawet jakby to Civic był te 0.3s wolniejszy, wciąż jest to dla mnie imponujący pokaz możliwości. Podobnie jak i to, co pokazała tutaj Cupra.
    Fakt, ale weź pod uwagę że krótki i kręty tor promuje lekkie, zwinne auta. Na pełnowymiarowym torze, z długimi prostymi, niemieccy mocarze być może byliby w stanie udowodnić swoją przewagę.

    Cupra wypadła w środku stawki, ale nie ma czego się wstydzić. To zwykła wersja, bez pakietu Performance (czyli bez Brembo, wyczynowych opon etc). Za to Megane RS we wzmocnionej wersji Trophy, ze wszystkimi sportowymi dodatkami (w tym zawiesznie Cup z amortyzatorami Ohlinsa) jakoś nie bardzo potrafiło się wykazać.

    Swoją drogą to nie wiem czy Type R tu testowany jest w podstawowej wersji czy też GT (która jest oferowana w Polsce).

    Comment


    • Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
      Fakt, ale weź pod uwagę że krótki i kręty tor promuje lekkie, zwinne auta.
      Tak, ale pamiętajmy, że:
      1) na północnej pętli Rka również miała czas podobny do BMW M3 GTS (poprzedni gen, ale podobna moc), a długich prostych i to po górkach gdzie moc wyłazi, to tam nie brakuje
      2) codzienne drogi też są raczej kręte niż mają wielokilometrowe proste, a to jest auto przede wszystkim na ulicę

      Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
      Cupra wypadła w środku stawki, ale nie ma czego się wstydzić. To zwykła wersja, bez pakietu Performance (czyli bez Brembo, wyczynowych opon etc).
      Cupra pokazała, co znaczy najniższa masa. Zastępuje chociażby lepsze hamulce i dużo bardziej zaawansowane przednie zawieszenie jakie posiada Civic, który przy realnie podobnej mocy (bo patrząc na "bonus" EA888 i "malus" K20C to wbrew papierom te silniki dzieli pewnie około 10KM) ma jednak paredziesiąt kg więcej do dźwigania.

      Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
      nie wiem czy Type R tu testowany jest w podstawowej wersji czy też GT
      Patrząc na felgi, ozdoby nadwozia i hamulce - to była GT.
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Ładna czerwona


        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Rka vs S2000:


          Na tym kanale można znaleźć kilka innych filmików z nowym TypeR i S2000. Oba auta są świetne, jednak przy S2000 Rka wydaje się wyjątkowo cicha jak na hot hatcha....

          Comment


          • Właśnie się pojawiło polskie wydanie Top Geara, z bitwą hot hatchy. Z rezultatami starcia i ostatecznym werdyktem można się nie zgadzać, ale warto przeczytać, także polecam!

            Comment


            • Ano ciekawe, ciekawe...

              uploadfromtaptalk1441971911703.jpg

              Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
              Z rezultatami starcia i ostatecznym werdyktem można się nie zgadzać
              W sensie, że Cupra ma tyle do setki? I że... okazała się realnie cięższa od FK2...?

              Ale królem FWD wygląda na to, że jednak chyba jest Rka...
              Last edited by Alix; 11-09-2015, 14:17.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Dobry test. Ciekawe wnioski.
                Fiesta ST cisnie mocno Golfa GTI czy Focusa ST pomimo małej mocy i taniości
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • W sensie, że Cupra ma tyle do setki? I że... okazała się realnie cięższa od FK2...?
                  Raczej uwaga w kontekście że "sportowo wyciosany" Type R musiał uznać wyższość "nijakiego i beznamiętnego" Golfa R... Słusznie się dostało Hondzie za ograniczone możliwości ustawienia parametrów auta przez użytkownika, VW czy Seat są tu bardziej elastyczne i... praktyczne. Z tego względu moim zdaniem Type R, podobnie jak Meganka Trophy, to bardziej auta torowe, niż pojazdy do codziennej jazdy, z okazjonalnym dreszczykiem emocji.

                  Co do Cupry, to rezenzenci TG wyjątkowo ciepło wyrażali się o tym aucie... Tylko się upewniłem co do właściwego wyboru! (wczoraj dzwonił dealer - odbiór mam w połowie paździenika) Detali jak np czasy przyśpieszeń nie warto komentować, bo nawet Zachar potrafi przyśpieszać 5-drzwiową Cuprą do 100 km/h w 5,6 sek (do zobaczenia gdzieś na youtube).

                  Comment


                  • Rzeczywiście każdy może wyczytać z tego testu hot hatchy opinie których oczekuje. Artykuł jest długi mięsisty i ciekawy jedynym moim zastrzeżeniem jest to że ci co to pisali za bardzo zakochani są w zabawie słowem, opisem krajobrazu, pogody i szkockimi nazwami. Co do aut to civic R -Type jest rzeczywiście królem przednio napędówek i wypadł lepiej pod względem komfortu niż się spodziewałem, fotele i skrzynia biegów uznane za genialne... wiele aut oceniono gorzej niż można było się spodziewać.

                    Comment


                    • Generalnie to chyba jeden z najbardziej kompetentnych i kompleksowych artykułów o hot hatchach, jaki czytałem. Osobiście w dużej mierze mam podobne podejście do tej sprawy, szczegolnie zgadzam się z poglądami Ollie Marriage - np. w kwestii, iż do zabawy na ulicy może być dowolna oś napędzana, byle nie obie na raz... Chociaż wygrał Golf, to rozumiem dlaczego i szanuję to; ale ten test utwierdził mnie w przekonaniu, że z zaprezentowanych aut to Rka byłaby mi duchem i potrzebami najbliższa. Choćby stwierdzeniem, że po wyjściu z Rki te pozostałe znakomite przecież auta są jakieś takie szare i nudne Nie zadufali się w premium bo to premium i bo ma najbardziej ekstremalne osiągi - jak zwykle robi Auto Bild/Świat. Wprost napisali, że RS3 jest nonsensownie drogie (300tys. za kompakta zakrawa na chorobę umysłową, gdyż pozwala na zakupy salonie Porsche), nie ma tego czegoś, swoim wyrachowaniem na osiągi i komfort wręcz odbiera zabawę z hot hatcha... Podobnie, nie było pustego zachwytu nad równie bezdusznym AMG (tak samo odebrałem to auto jak je miałem na próbnej) czy "Królową Elżbietą II" czyli ociężałym M135i, który ma w sobie więcej z GT niż ze skoczności hot hatcha (znowu podobne własne wrażenia z jazdy "poprawionym" 123d). W tego typu aucie również zupełnie nie rozumiem wymuszania automatycznej skrzyni (Clio) i szanuję dziarskość i zabawę (bardzo dobrze oceniona Fiesta). Przy tym wszystkim nie zdyskredytowano ani kombi (Cupra ST w finałowej 6tce), ani nawet klekothatchy (podobną opinię wyrobiłem sobie po jazdach Leonem TDI FR). Polecam przeczytać jak ktoś lubi ideę hot hatchy
                      Last edited by Alix; 12-09-2015, 19:24.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Tekst wyraźnie pokazuje ważny aspekt wyboru samochodu. Nawet w tej samej klasie istnieje spory rozrzut cech powodujący, że trudno wyłonić to najlepsze. A nawet jak się takie wytypuje, to nie znaczy że dla każdej konkretnej osoby wybór będzie identyczny. Publika oczywiście oczekuje, że ktoś wskaże im to jedno, wybrane, najlepsze auto. I redakcja TG to robi oczywiście, ale... daje do myślenia. Bo nie da się uprościć tego wszystkiego do czasu do 100ki, czasu na torze czy skuteczności hamulców itp itd.

                        Soczyste i kwieciste miejscami opisy w porównaniu TG sprawiają nie tylko, że łatwiej i ciekawiej się czyta tekst, ale lepiej oddają emocje i trudne do konkretnego zdefioniowania wrażenia, tak istotne w autach budowanych właśnie dla sprawiania przyjemności. Dokładnie tak, bo mimo pomiarów nie chodziło o proste wytypowanie najszybszego auta. Np RS najszybszy na torze nie przeszedł przecież do następnej rundy. Kwiecisty opis pozwala znacznie lepiej wyrobić sobie zdanie i wytypować auto pasujące do własnych preferencji (nawet jeśli się nie pokrywa z wyborami dokonanymi przez testujących).

                        Jak na dłoni widać ograniczenia niemieckiej "metodologii" testowania, opartej na tabelkach z punktami. Wydawałoby się, że takie podejście "szkiełka i oka" jest najbardziej obiektywne i pozwala wyłonić najlepsze auto, ale to tylko pozory.

                        Moim zdaniem warto czytać różne testy i porównania, ale nie można ich traktować bezkrytycznie, warto zachować zdrowy dystans.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Pik Zobacz posta
                          Jak na dłoni widać ograniczenia niemieckiej "metodologii" testowania, opartej na tabelkach z punktami. Wydawałoby się, że takie podejście "szkiełka i oka" jest najbardziej obiektywne i pozwala wyłonić najlepsze auto, ale to tylko pozory.
                          Dlatego pod względem sensowności opisu aut najbardziej lubię właśnie Top Gear i EVO ( https://www.evo.co.uk/ ) - choć to drugie nie ma polskiego wydania, ale motto "thrill of driving" mówi wszystko. Np. w EVO nigdy nie wygrywa testów opona najbardziej "numerkowa" na średnią urwanych centymetrów i km/h, ale ta, która stanowi najrozsądniejszy całokształt i daje największą przewidywalność prowadzenia auta. Niestety, większość materiałów w tych magazynach dotyczy aut raczej ze sfery marzeń niż dostępnych dla normalnych zjadaczy chleba, ale i tak są fajne A "normalność" już wolę uzupełnić polskim "Motorem"
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • My tak kupilismy Fieste - thrill of driving jest niesamowity w tym modelu. Fieścina daje mase frajdy na co dzien. Po prostu.

                            Strasznie mnie tez ciagnie do CTRa. Nie z powodu wygladu ani osiagow ale z dreszczyku emocji. Jeszcze tydzien i sie przekonam na własnej skorze. Żoneczka juz jezdzila...teraz czas na mnie
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • Glosima, czekamy na wrażenia z jazdy!

                              Albo jeszcze lepiej na prezentację na forum nowego nabytku przez... Twoją żonę!

                              Comment


                              • Glosima, nie bądź taki, posłuchaj Top Geara i skoro już będziecie mieć i Fiestę ST (ten pakiet Mountune można przecież dokupić albo podrobić...) i Rkę to już tylko zostaję zamienić Varianta TDI na Varianta R, oprawić artykuł w ramkę i cieszyć się trójcą najlepszych
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X