Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ten film wiele wyjaśnia




    Pisałem o wydłużeniu toru co nie było prawdą, trafiłem na złe informacje. Zaczęli wcześniej mierzyć czas dlatego ta różnica. Widać to na tym filmie. Ale została wymieniona nawierzchnia i dużo osób uważa że tor stał się szybszy, ale myślę że nie aż o tyle.
    Last edited by Waldek.; 25-04-2023, 23:07.

    Comment


    • Myślałem że ktoś tutaj pojawi się z nowym Type R, ale cisza. W Niemczech pojawia się coraz więcej testów, ostatni zrobiony przez miłośników Hondy, jeden z testujacych nawet ma Fk8. Podsumowanie, nowy model to takie wyostrzone Fk8 ale nie za te pieniądze. Byliśmy teraz w weekend trzy dni na torze gokartowym i kręcił się tam nowy model ale nie udało mi się nigdzie z nim spotkać, zawsze jechał w inną stronę. Nie wiem jak jest w Polsce ale w Niemczech naprawdę ciężko na ten nowy trafić.

      Comment


      • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
        Myślałem że ktoś tutaj pojawi się z nowym Type R, ale cisza. W Niemczech pojawia się coraz więcej testów, ostatni zrobiony przez miłośników Hondy, jeden z testujacych nawet ma Fk8. Podsumowanie, nowy model to takie wyostrzone Fk8 ale nie za te pieniądze. Byliśmy teraz w weekend trzy dni na torze gokartowym i kręcił się tam nowy model ale nie udało mi się nigdzie z nim spotkać, zawsze jechał w inną stronę. Nie wiem jak jest w Polsce ale w Niemczech naprawdę ciężko na ten nowy trafić.
        Bo nie wnosi nic po FK8 poza bardziej bezplciowym wygladem (co raczej zniecheca wiekszosc zainteresowanych tym segmentem) za ponad 1,5x wieksza kase. Filmiki jak seryjne FK8 objezdza wrecz FL5 na prostej w seryjnej formie zniecheca w perspektywie ze jakby zalozyc te same kolka co na nowszej do starszej to porownanie head to head mogloby niekoniecznie korzystne dla tej nowszej... Nadal nie brzmi jak chociazby Kia z 1.6T... Nadal nie oferuje tez nic w druga strone na daily skoro juz ugrzeczniono wyglad i wygluszono - chociazby automatu, ktory Honda ma na polce do K-serii z ktorym ponad 50KM slabszy ciezszy Accord nie daje Rce z manualem szans z kreski. Siec serwisowa sie kurczy - w PL polowa dealerow skasowana, w reszcie EU z tego co wiem tez ograniczaja dzialalnosc, wiec pozostaje niepewnosc czyly za pare lat bedziesz mial ASO w okolicy, a Ferrari to to nie jest zeby jezdzic 300km na serwis... itd itp. Nie dziwie sie, ze nie ma popytu. Stracony model dla mnie.

        Jechalem tym i szczerze jak widzialem zmiany miedzy FK2 i FK8 - dla mnie w wiekszosci niekoniecznie korzystne, bo ugrzeczniajace auto, ale tez z pewnymi zaletami jak duzo lepsza pozycja za kierownica, tak tutaj nie widze niczego wielkiego co by winikalo z czegos poza innymi kolkami i ogolnym faceliftem...
        Last edited by Alix; 15-05-2024, 07:52.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Siec serwisowa sie kurczy - w PL polowa dealerow skasowana,
          smutne ... tyle lat. Jak się słucha tego nagrania z sekretariatki automatycznej
          Oleska 141A, Opole 77 455 54 22.
          jak się słucha tego komunikatu to jak by ktoś umarł. "Od 1. marca 2024 Honda zakończyła działaność z Honda group Europe. zachęcamy do korzystania z ASo Wrocław Katowice Częstochowa"
          (za to rozbudowały się i spuchły: Dacia, Renault, Skoda, AUDI, Opel, Jeep tym chcą jeździć polacy ... japierdziele.
          Last edited by rambo7; 15-05-2024, 08:43.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Tak, ale tez dozylismy czasow gdzie Dacia ma szersza oferte modelowa, o silnikowej nie wspominajac, od Hondy. A o Skodzie nawet nie wspomne. Honda Europe popelnila samobojstwo tej marki na tym rynku.

            Wchodzisz do salonu Hondy i jak chcesz cokolwiek poza ugrzecznionym drogim SUVem w hybrydzie (z czego o ile napedy CRV i ZRV jakos sie biora to HRV to jakas pomylka) to mozesz od razu wyjsc... bo Civicow za bardzo tez nie ma. Jakies auto klasy sredniej? Jakies kombi? Cos sensowniejszego na trasy niz hybryda? Nie uswiadczysz. A cena Rki odstrasza nawet jej zagorzalych fanow, z reszta ludzie pokupili fajne i rynkowo korzystne FK8 i nie maja totalnie po co sie przesiadac na nowa wersje ktora... nic nie oferuje nowego.

            Honda i Citroen Biela po zamknieciu - czesc ekipu zostala w MG ciesza sie, ze wreszcie beda mieli atrakcyjna rynkowo oferte i cos sie bedzie sprzedawac, bo w Hondzie to mogli prawie spac w robocie a przeciez spora czesc wynagrodzenia to prowizyjne, a skad je brac jak ani klientow ani aut?
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Niestety, jak sie pojawiło FL5 to po cichu liczylem na cenę +30, max 40k do ceny FK8 i opcjonalny automat. Wtedy bym się pewnie przesiadł.
              A realnie poszło, że cena w przedsprzedaży skoczyła o 70k i automatu brak (mimo tego, ze jak napisał Alix, lezy 10s automat na półce gotowy do parowania z K20C1).


              A co do PL (i szerzej Europy) - ograniczona oferta, wysokie ceny i brak dostępności to samonapędzająca się spirala do braku sprzedaży i cięcia sieci dealerskiej, która prowadzi do jeszcze niższej sprzedaży (bo dostępność salonów/serwisu "pod domem" jest jednym z kryteriów zakupu danej marki).

              Co ma sie sprzedawać? Jazz za 130k?
              Czy Civic z czasem oczekiwania 15 miesięcy

              HRV ma fatalny napęd, ZRV stylistycznie nie porywa. CRV urósł i cenowo odjechał - szczególnie PHEV.
              Model elektryczny o z d00py nazwie pominę

              Po raz pierwszy widzę rabaty w Hondzie sięgajace kilkudziesięciu tysięcy

              Chińczycy wchodzą na rynek i nie zdziwie sie, jak H się zawinie z PL i Europy w ciągu 2-3 lat. Smutne.
              Dla fanów/fanatyków zostanie import z USA

              Comment


              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                Bo nie wnosi nic po Fk8.......
                Masz rację, ale jakieś tam sztuki w PL się sprzedały i żaden użytkownik nie pojawił się na forum. Myślę że główną barierą była cena, za te pieniądze można już kupić lepszy samochód, mocno przesadzili. FL5 może kupi jakiś naprawdę maniak Hondy, bo reszta będzie patrzeć na inne samochody. FK2 i FK8 mają swój charakter, ugrzeczniony nowy model już nie budzi tyle emocji, co widac na forum. Chociaż gdy przejeżdżał to wyglądał lepiej niż na zdjęciach czy filmach. Chętnie bym się nim przejechał i sam ocenił jak się prowadzi.

                W Niemczech salony Hondy radzą sobie inaczej, biorą drugą markę która się sprzedaje. To jest jakiś sposób na przeżycie, z skromną ofertą Hondy ciężko konkurować na rynku.
                Last edited by Waldek.; 15-05-2024, 10:09.

                Comment


                • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  Masz rację, ale jakieś tam sztuki w PL się sprzedały i żaden użytkownik nie pojawił się na forum.
                  ekhem https://www.civicforum.pl/showthread...%29-Rallye-Red

                  Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  ugrzeczniony nowy model już nie budzi tyle emocji
                  ugrzeczniony stylistycznie dodajmy. Wg testów, które ogladałem, FL5 prowadzi się bardziej narowiście i nerwowo niż FK8 i daje więcej wrażeń z jazdy
                  Last edited by filipfm; 15-05-2024, 10:23.

                  Comment


                  • Jechalem i naprawde nie widze roznic wiekszych. Jak juz to czuc inne buty jak napisalem. W tym zlym na daily i dobrym na ostra jazde sensie. Bo takie walce w supercarze spoko ale w hatchbacku to... Ale co komu pasuje, mozna sobie takie laczki zaserwowac do FK2 jak i FK8 i to samo wyjdzie a tych wszystkich marketingowych cudow w postaci jakiejs mega poprawy sztywnosci nadzwozia czy dodatkowych niutow w srodkowym zakresie czy czegos tam jeszcze to... to chyba glownie w reklamach i wypowiedziane ustami testerow zeby... no cos powiedziec, bo odczuwalne z tego to nic za bardzo nie jest. No moze odrobina bardziej czuc roznice miedzy +R a Sportem do FK8 (chociaz do powaznych roznic jak w FK2 to nadal daleko) ale... no zwykly facelift, nie ma tu zadnej "nowej jakosci" za taki wzrost ceny. Z zapedami na kastracje charakteru nadwozia
                    Last edited by Alix; 16-05-2024, 07:33.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Nie wiedziałem że jest jeden na forum, ale nie zmienia to faktu że przy poprzednich modelach była gorąca dyskusja a teraz cisza.
                      Alix tylko potwierdzasz swoimi odczuciami z jazdy że z ceną mocno przesadzili. Gdybym miał wydać takie pieniądze to wolałbym z małym przebiegiem używane, ale nowy model BMW M2.

                      Ten pewnie jest do sprzedania, zobaczcie końcówkę

                      https://youtu.be/ee8CCS1UIB0?si=TRQG2M6tWfBLVH9r

                      Comment


                      • Szczerzr, szczegolnie przy (nie)dostepnosci i cenie 1000x wolalbym kupic lub przejac leasing prawie nowe FK8, w okolicach 150tys juz jest w czym wybierac, nawet z salonu PL, zostaje kupe kasy na to czego tym autom brakuje, czyli dobry wydech, IC, audio, jakas stacja multimedialna, jakies fajne dodatki i jeszcze 100tys na koncie za to samo zostaje i masz auto ktore na ulicy duzo bardziej rzuca sie w oczy. Ba, jak chcesz miec wyjatkowa Rke i prawdopodobnie szybsza od XI gen, mozna kupic X Limited Edition w kozackim żoltym i jeszcze kilkadziesiat tysiecy jest sie do przodu.... i to 2x, bo najpierw na cenie zakupu a potem na bez porownania mniejszym spadku wartosci...

                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • mnie tam XIgen w typerze się podoba i brałbym neizaleznie od tego jakie tam ma wyniki na papierze i na żywo
                          Wady subiektyne to szczudlasty spojler (do akceptacji) i manual (niestety to go dyskwalifikuje chyba dla mnie)

                          niemniej jednak to co napisałeś
                          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          Szczerzr, szczegolnie przy (nie)dostepnosci i cenie 1000x wolalbym kupic lub przejac leasing prawie nowe FK8, w okolicach 150tys juz jest w czym wybierac, nawet z salonu PL, zostaje kupe kasy na to czego tym autom brakuje, czyli dobry wydech, IC, audio, jakas stacja multimedialna, jakies fajne dodatki i jeszcze 100tys na koncie za to samo zostaje i masz auto ktore na ulicy duzo bardziej rzuca sie w oczy. Ba, jak chcesz miec wyjatkowa Rke i prawdopodobnie szybsza od XI gen, mozna kupic X Limited Edition w kozackim żoltym i jeszcze kilkadziesiat tysiecy jest sie do przodu.... i to 2x, bo najpierw na cenie zakupu a potem na bez porownania mniejszym spadku wartosci...
                          jest jak najbardziej trafione i też bym tym torem poszedł
                          nawet ja jako akceptujący auta z USA po obserwacji tego co tam można "upolować" nie zdecydowałbym się na wydanie 200tys. zł na takie auto. W takiej sumie po sprowadzeniu i zrobieniu wychodzą stamtąd auta, które nie są przystankami a to już przy tej kasie i wartości oraz jego "kulcie" nie jest okazja w moim postrzeganiu. Jakby nie było to 260tys. zł to sporo za duzo.
                          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                          Comment


                          • Ja akurat dalem jako przyklad limited edition, bardziej jako idee zakupowa niz ta konkretna oferte

                            Wysłane z mojego SM-F946B przy użyciu Tapatalka
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Ceny w US zaczynaja normalniec. Pojawiaja sie rozbitki. Mysle, ze jeszcze troche i bedzie mozna cos upolowac. Z minusow przy takich projektach, ciezko z gratami bedzie bo w budzie w zasadzie brak elementow z cywilnych wersji. Wiec zostaje ASO czyli drogo. Ale byl juz na grupie na fb jeden projekt odbudowy walnietego FL5 w US. A teraz na jakims kanale na Yt mi mignelo, ze beda odbudowywac auto walniete na torze.

                              Chociaz jakbym mial isc w XIgen zza oceanu, to chyba wolalbym zapolowac na Integre

                              Comment


                              • Smutne to, że Honda poszła tą drogą z nowym Type R, jedyną z tego co widzę rewolucją jest cena. Aż wierzyć się nie chce ale moje Fk8 będzie miało w sierpniu 6 lat, jak ten czas szybko leci. Fajne jest to że nadal jak wsiadam do auta to jest uśmiech na twarzy. A że zimą autem nie jeżdżę to zawsze na wiosnę jest wow, ale to szybkie, po czasie traci moc żeby znowu ją odzyskać wiosną
                                Parę kompletów opon zjechanych a wymian oleju już nie liczę.
                                Obawiam się że FL5 to mógł być ostatni normalny Type R, a nawet jeżeli będzie następny i znowu zaszaleją z ceną to będę kiedyś patrzył znowu w kierunku BMW, podoba mi się nowe M2.

                                Comment

                                Working...
                                X