Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Była o tym mowa z rok czy dwa temu. Silnik zmienia program i nie jest to normalne. Chyba że u Hondy, która zamiast dać wydajniejszy IC wolała napisać soft oszczędzający silnik i zmniejszający moc.
    Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
    Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

    Comment


    • Ale to nie wina IC,spadek ciśnienia to tylko kres wydolności turbiny.
      Dasz większą to na niskich obrotach nie będzie tłoczyć i dłużej będzie się rozpędzać.
      Otwierasz gwałtownie przepustnicę i w ułamku sekundy spuszczasz całe ciśnienie ,a turbina nie ma w tym czasie obrotów żeby je uzupełnić.
      Do tego musi wykonać o wiele większą pracę żeby załadować IC i kolektor pobieranym rozrzedzonym w upał powietrzem.

      Comment


      • Ale kto mówi o jakimś spadku ciśnienia? Czujnik sprawdza temp na dolocie i jak jest za duża, to zmienia program. Więcej filozofii tu nie ma.
        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

        Comment


        • Raczej bym powiedzial, ze cofa zaplon i reguluje dawke paliwa, zeby utrzymac odpowiednie AFR.

          Comment


          • dzięki bardzo za odpowiedzi

            Comment


            • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
              Ale kto mówi o jakimś spadku ciśnienia?
              Myślałem ze Twoja wypowiedź nawiazuje do tego
              Zamieszczone przez Blad Zobacz posta
              ponad 30 stopni na dworze, na 3 biegu ładuje max 1.2 bara

              Comment


              • Ja tam nie wnikam jakie konkretnie parametry zmienia program sterujący silnikiem, czy to zapłon czy ciśnienie, z punktu widzenia użytkownika istotny jest efekt końcowy, czyli obniżona moc.
                Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                Comment


                • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                  istotny jest efekt końcowy, czyli obniżona moc.
                  Ja nie wiem w takim razie o czym myślisz i o akim obniżaniu mocy mowa.
                  Są zapewne limitery ,ale to nie wymysł Hondy tylko normalka jak w każdym doładowanym aucie i nie mają one nic wspólnego z IC. Tak musi być bo limitery nie są z lenistwa tylko chronią silnik przed zniszczeniem .Brak mocy czy raczej trochę ograniczony jej przyrost w niektórych sytuacjach, to jedynie efekt uboczny i robi go nie tylko fabryka ale i każdy stroiciel bo silnik poszedł by z dymem.
                  Spadek mocy w opisanej sytuacji to rzeczywiście spadek a nie celowe działanie i żaden IC tego nie zmieni,spadek i tak będzie tylko że z wyższego pułapu ale o tyle samo procent.
                  Last edited by m26; 03-08-2018, 10:34.

                  Comment


                  • Jeśli twierdzisz ze IC nie ma wpływu na temp powietrza, to nie widzę sensu dalszej dyskusji m26...
                    Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                    Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                    Comment


                    • Na spokojnie, abym to ogarnął;
                      Wczoraj miałem 30 stopni, u mnie pompuje 1,5 przy przyspieszaniu -1,6 czasami wyskoczy. Test na odcinku 30km. Koledze limiter się włączył i ma 1,2. Jeśli wsadzi lepszy/wiekszy IC wówczas powinien mieć w upał brak spadku mocy? Czy w cuprze te zabezpieczenia są przesunięte inaczej? Jeśli wsadzę lepszy IC to mi nie zwiększy mocy? Bo mam teraz w upał ok?

                      Comment


                      • Czy dyskusja o IC itd. nie powinna być toczona na innym wątku? Później jak ktoś chce zasięgnąć info o nowym CTR to czyta masę postów nie na temat.

                        Comment


                        • SOM juz nowe graty do FK8 od Spoon'a:

                          Taikyu Ltd are the Only Official EU Distributor of Spoon Sports Products. Buy genuine parts with confidence that you receive great prices and customer support. We look forward to seeing you !

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                            Jeśli twierdzisz ze IC nie ma wpływu na temp powietrza, to nie widzę sensu dalszej dyskusji m26...
                            Przeczytałeś dokładnie? Turbina nie jest w stanie zaciągnąć więcej bo mieli w rzadziźnie,a powietrze jest schladzane potem.
                            Nigdzie nie napiałem tego że IC nie ma wpływu,tylko że nie ma wpływu na spadek mocy w upały bo chłodzisz powietrze sprężone a nie atmosferę ziemską..Co za powietrze chcesz chłodzić skoro wagowo jest go za mało bo tylko tyle a tyle dasz radę zassać. Mając 300 kucy w zimie możesz stracić w lecie przykładowo 20%,potem zakładasz duży IC i masz 330 kuca,a w lecie i tak stracisz 20%,Z tym że zrobisz efekt gumowego pasa jak przegniesz z jego pojemnościąJdyne co możesz zrobić to dać turbo z naddatkiem i w upały programem wydobywać z niej ukryte zasoby możliwości,ale zrobisz muła na dole bo większa wstaje później.

                            Comment


                            • IC ma wpływ na spadek mocy bo ma wpływ na temperature powietrza trafiającego do silnika a w Type R soft jest bardzo agresywny pod tym względem (niskie limity są ustawione). To sprawdzone na hamowniach przez tunerów i w terenie w FK2. Moc serii spada wtedy zdaje się do 265 KM, po zmianie IC robi te 300.

                              To o czym piszesz to inne zjawisko które dotyczy wszystkich aut.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Doctor Zobacz posta
                                IC ma wpływ na spadek mocy bo ma wpływ na temperature powietrza trafiającego do silnika
                                Też nie czytasz,albo nie potrafię napisać o co mi chodzi...
                                Pewnie że ma,ale nawet gdybyś założył taki jak fortepian ,to nie ma go czym napompować.
                                Wróćmy do sedna ,czyli że ciśnienie doładowania spadło jak zrobiło się ciepło.
                                Spadło bo spadła waga tego co daje turbina ,bo ciepłe ma dużą obiętość i mniej waży.

                                Comment

                                Working...
                                X