Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Bodex1 tu jest twoje miejsce... w tym temacie.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
      tak Grzesiu w zależności od stylu jazdy ale 0W20 ja osobiście nie polecałbym i nigdy nie zaleje swych silników tym olejem.Są dobre oleje 5W30 .
      Taaa? Bo kto tak powiedział ?
      Buahaha, błagam ...
      Honda dla Accorda już od 20 lat stosuje 0w20, a wy nadal stereotypy rozpowszechniacie i się w tym utwierdzacie !!
      To , że Honda , czy inny producent dostosował silniki do 0w20 to znaczy, że są to jednostki ciasno pasowane by olej o niskiej lepkości na wytworzonym cieniutkim klinie bardzo dobrze pracowały .
      Odwrócimy teraz lepkość na większą .
      Te ciasne kanały i panewki nie mają dużej przepustowości dla oleji gęstych !!!
      Pompowalność dla 5w30 jest mniejsza , niż 0w20 .
      Weźmiemy sobie teraz fakt , że 6 miesięcy w roku rano mamy temperaturę 0 lub mniej i olej 5w30 jest dużo trudniej , ciężej pompować w te ciasne kanały magistrali olejowej ? niż "rzadszy" 0w20 ?
      Wsiadasz rano o 6.00 i gaz bo do pracy 6 kilometrów średnio - nawet się nie zagrzeje i po pracy gaz do domu .
      Wyobraź sobie pompę olejowa z zaworem ciśnienia , ten gęsty olej przy -5 st C bardzo szybko tworzy ciśnienie dla zaworu pompy i ten puszcza olej bokiem zamiast w magistralę smarująca co sprawia , że mniej świeżego oleju trafia do panewek , cylindrów i na górę silnika .
      Mniej oznacza słabszy klin olejowy !
      To oznacza , że najdalsze punkty są słabo smarowane, a ty gaz bo do pracy się spóźnisz ? Zimny okej i gaz ! Po córkę do przedszkola, lub do kochanki - bo tak w Polsce wszyscy tylko gaz i który szybciej...ech.

      Są silniki do których właśnie 0w20 oznacza ich uszkodzenie.
      A są też silniki zaprojektowane pod 0w20 do których właśnie właśnie innego oleju oznacza ich awarię.

      W dzisiejszych czasach olej należy traktować jako część składową, zamienną silnika dokładnie do niego dopasowaną.

      Ja do mojego 1,5 już wlałem 0w30 i było słabo , naprawdę słabo , silnik był zmulony i za dużo palił , a na zimnym to wogule tragedia.

      Pany 5w30 to sobie do opla nalejcie , a nie do Hondy .
      Bajki o słabej ochronie silnika 0w20 wynikają z przyzwyczajenia i stereotypów z czasów Polonezów i laguna , gdzie panewki były z goofnolitu. Wiecie ile milionów hond na świecie jeździ na 0w20 ? I co słyszał kto , żeby się hondy zacierały ?
      Dla tych co naprawdę się boją to 0w30 Amsoil Sygnature , nie więcej !
      Schela 5w30 to sobie możecie lać do Opla, choć jemu i tak nic nie pomoże [emoji1787].
      Dlaczego nie schela 5w30 ? Bo nie ma formuły składu do ochrony przed powstawaniem LSPi na które cierpi silniki downsizingowe , czyli mała pojemność i duża moc , a praca w jeździe ekonomicznej ok 1,5-2 tys obr jest na tak ubogiej mieszance , że prawie się nie spala , tzn na granicy zapłonu . Wystarczy maleńka kropla oleju i wtrysk bezpośredni który opłukuje dość mocno- zmieszana benzyna z kropli oleju daje moc detonacji kilkanaście razy mocniejsza niż samej benzyny. I pyk urwany tłok.
      To dlatego olej nie może być gęsty , bo nie może być go za dużo w rowkach pierścieniowych , a tylko śladowe ilości .
      Chcecie chronić silnik ? To nie skupiajcie się tylko na API i lepkości, a na całej konstrukcji i zjawiskach termobarycznych zachodzących w silniku.
      I nie martwcie się , że 0w20 nadmiernie się rozrzedzi , nie bo silnik nie osiągnie więcej niż 105 C, bez względu na temperaturę otoczenia, bo ma chłodnice, a gdyby jeśli, to komputer ci zasygnalizuje kontrolką , że mu gorąco - jeszcze nie słyszałem , by to w Hondach się działo bez awarii pompy , czy termostatu.
      Pamiętajcie jedno silniki Honda zaprojektowali Japońscy inżynierowie na podstawie badań labolat Hondy i doświadczeniu wielu lat , a nie jakieś janusze.
      I wy tu uniwersytetów otwierać nie musicie , czy wzywać Dalej Lamę na medytacje o olejach.

      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        Taaa? Bo kto tak powiedział ?
        Buahaha, błagam ...
        Honda dla Accorda już od 20 lat stosuje 0w20, a wy nadal stereotypy rozpowszechniacie i się w tym utwierdzacie !!
        To , że Honda , czy inny producent dostosował silniki do 0w20 to znaczy, że są to jednostki ciasno pasowane by olej o niskiej lepkości na wytworzonym cieniutkim klinie bardzo dobrze pracowały .
        Odwrócimy teraz lepkość na większą .
        Te ciasne kanały i panewki nie mają dużej przepustowości dla oleji gęstych !!!
        Pompowalność dla 5w30 jest mniejsza , niż 0w20 .
        Weźmiemy sobie teraz fakt , że 6 miesięcy w roku rano mamy temperaturę 0 lub mniej i olej 5w30 jest dużo trudniej , ciężej pompować w te ciasne kanały magistrali olejowej ? niż "rzadszy" 0w20 ?
        Wsiadasz rano o 6.00 i gaz bo do pracy 6 kilometrów średnio - nawet się nie zagrzeje i po pracy gaz do domu .
        Wyobraź sobie pompę olejowa z zaworem ciśnienia , ten gęsty olej przy -5 st C bardzo szybko tworzy ciśnienie dla zaworu pompy i ten puszcza olej bokiem zamiast w magistralę smarująca co sprawia , że mniej świeżego oleju trafia do panewek , cylindrów i na górę silnika .
        Mniej oznacza słabszy klin olejowy !
        To oznacza , że najdalsze punkty są słabo smarowane, a ty gaz bo do pracy się spóźnisz ? Zimny okej i gaz ! Po córkę do przedszkola, lub do kochanki - bo tak w Polsce wszyscy tylko gaz i który szybciej...ech.

        Są silniki do których właśnie 0w20 oznacza ich uszkodzenie.
        A są też silniki zaprojektowane pod 0w20 do których właśnie właśnie innego oleju oznacza ich awarię.

        W dzisiejszych czasach olej należy traktować jako część składową, zamienną silnika dokładnie do niego dopasowaną.

        Ja do mojego 1,5 już wlałem 0w30 i było słabo , naprawdę słabo , silnik był zmulony i za dużo palił , a na zimnym to wogule tragedia.

        Pany 5w30 to sobie do opla nalejcie , a nie do Hondy .
        Bajki o słabej ochronie silnika 0w20 wynikają z przyzwyczajenia i stereotypów z czasów Polonezów i laguna , gdzie panewki były z goofnolitu. Wiecie ile milionów hond na świecie jeździ na 0w20 ? I co słyszał kto , żeby się hondy zacierały ?
        Dla tych co naprawdę się boją to 0w30 Amsoil Sygnature , nie więcej !
        Schela 5w30 to sobie możecie lać do Opla, choć jemu i tak nic nie pomoże [emoji1787].
        Dlaczego nie schela 5w30 ? Bo nie ma formuły składu do ochrony przed powstawaniem LSPi na które cierpi silniki downsizingowe , czyli mała pojemność i duża moc , a praca w jeździe ekonomicznej ok 1,5-2 tys obr jest na tak ubogiej mieszance , że prawie się nie spala , tzn na granicy zapłonu . Wystarczy maleńka kropla oleju i wtrysk bezpośredni który opłukuje dość mocno- zmieszana benzyna z kropli oleju daje moc detonacji kilkanaście razy mocniejsza niż samej benzyny. I pyk urwany tłok.
        To dlatego olej nie może być gęsty , bo nie może być go za dużo w rowkach pierścieniowych , a tylko śladowe ilości .
        Chcecie chronić silnik ? To nie skupiajcie się tylko na API i lepkości, a na całej konstrukcji i zjawiskach termobarycznych zachodzących w silniku.
        I nie martwcie się , że 0w20 nadmiernie się rozrzedzi , nie bo silnik nie osiągnie więcej niż 105 C, bez względu na temperaturę otoczenia, bo ma chłodnice, a gdyby jeśli, to komputer ci zasygnalizuje kontrolką , że mu gorąco - jeszcze nie słyszałem , by to w Hondach się działo bez awarii pompy , czy termostatu.
        Pamiętajcie jedno silniki Honda zaprojektowali Japońscy inżynierowie na podstawie badań labolat Hondy i doświadczeniu wielu lat , a nie jakieś janusze.
        I wy tu uniwersytetów otwierać nie musicie , czy wzywać Dalej Lamę na medytacje o olejach.

        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
        Chłopie zaśmiecasz forum. Proszę admina o posprzątanie tych głupot. Przez rady takich pajaców moja honda zaczęła pić olej.

        Comment


        • @Bodex1, zgodzić mogę się z większością tego, co ze swadą, polotem i tylko sobie właściwym wdziękiem napisałeś powyżej, jednak są wyjątki:

          1) olej 0W20 na pewno warto rozważyć w przypadku silnika nowego lub wzorcowo eksploatowanego, ale na pewno nie może to byc olej "pierwszy z brzegu", co, oczywiście, wcale nie musi ograniczać wyboru do oleju OEM Hondy;

          2) Nie sądzę, żeby różnica pomiędzy lepkością "zimową" 0W20 i większości olejów 0W30 (zwłaszcza w klasie A5/B5) miała jakieś większe znaczenie. Gdyby tak było, do silników hybrydowych opracowano by już pewnie oleje -5W20 lub -5W16 (podkreślam tu "-5W"). W tych silnikach naprzemienne cykle wyłączania i uruchamiania (również podczas jazdy, gdy silnik potrafi dość szybko się schłodzić) stwarzają wyjątkowo trudne warunki pracy;

          3)
          Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
          A są też silniki zaprojektowane pod 0w20 do których właśnie właśnie innego oleju oznacza ich awarię.
          To na pewno za daleko idące stwierdzenie. Nie w przypadku silników Hondy, przynajmniej jeszcze nie dzisiaj. Ale rzeczywiście technologie idą w takim kierunku, że zaczyna się wykorzystywać wiedzę, która dla trybologów z połowy poprzedniego stulecia była niedostępna, a nawet jeszcze pod koniec wieku inżynierowie nie potrafili z niej skorzystać. Powoli tradycyjna wiedza i doświadczenie warsztatowe w kwestii smarowania będzie musiało ustępować wierze i zaufaniu potędze nauki.


          Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
          W dzisiejszych czasach olej należy traktować jako część składową, zamienną silnika dokładnie do niego dopasowaną.
          - tutaj pełna zgoda!


          Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
          I wy tu uniwersytetów otwierać nie musicie , czy wzywać Dalej Lamę na medytacje o olejach.
          A dlaczego? Można to potraktować jako intelektualną rozrywkę. A tak naprawdę, otwierając trochę umysł sporo się tutaj na Forum nauczyliśmy. Przez niedostatki wiedzy inżynierskiej i fakt zatajania wielu informacji przez producentów (np. tych o składzie olejów) czasem trudno odnieść nam poznaną teorię do praktyki. Ale pierwszy krok jest uczyniony. Z jednej strony mamy tabelkę @Grzecha, u której podstaw nie leżą żadne bajki, a dobrze znane fakty. Z drugiej strony mamy możliwość bardziej krytycznej, a przede wszystkim świadomej oceny naszych wyborów, wiec cieszmy się wolnością jaką to daje. Ja sam niekiedy poruszam tutaj zagadnienia, które dopiero chciałbym zrozumieć, dając asumpt do przemyśleń Forumowym Kolegom. Wiele zaskakujących "odkryć" jeszcze przede mną, ale m.in. dzięki Forum za każdym razem ze spokojem podchodzę do kolejnych serwisów olejowych.
          Last edited by MiCyran; 25-08-2020, 10:43.

          Comment


          • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
            Cytat Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
            tak Grzesiu w zależności od stylu jazdy ale 0W20 ja osobiście nie polecałbym i nigdy nie zaleje swych silników tym olejem.Są dobre oleje 5W30 .
            Taaa? Bo kto tak powiedział ?
            Buahaha, błagam ...
            ja błagać nie będę ... tu jest miejsce na te wypowiedzi.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
              I wy tu uniwersytetów otwierać nie musicie , czy wzywać Dalej Lamę na medytacje o olejach.
              To już kwestia potrzeb intelektualnych danego użytkownika. Nie każdy interesuje się tą tematyką, można np. czytać i studiować skarmianie krów aby było mleko jak najlepszej jakości.. albo coś innego.. akurat tutaj część użytkowników woli zamiast czytać o krowach, wgłębiać się w tematykę olejową.. a uważam, że dyskusja jest na wysokim poziomie, chociażby świadczy o tym fakt, że nadal nie potrafisz zająć stanowiska dotyczącego wpisu w instrukcji Toyoty Auris.. tylko piszesz dalej to samo - jeżdżą Accordy od lat...
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • N
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                że nadal nie potrafisz zająć stanowiska dotyczącego wpisu w instrukcji Toyoty Auris.. tylko piszesz dalej to samo - jeżdżą Accordy od lat...
                No właśnie, czekamy na odpowiedź bo jak na razie jesteś Bodex Pajacem, który będzie szkodził użytkownikom samochodów zakupionych na rynku wtórnym.

                Comment


                • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                  Pamiętajcie jedno silniki Honda zaprojektowali Japońscy inżynierowie na podstawie badań labolat Hondy i doświadczeniu wielu lat , a nie jakieś janusze.
                  kogo nazywasz januszami? tego co pisał Kartę Charakterystyki oleju Hondy? tego co pisał Instrukcję Obsługi? i tego co pisał odpowiedź z Honda Polska? ..to same barany wg ciebie?
                  ... "labolat" .. chodzi o słowo laboratorium? to pisze sie laborat albo elaborat ... nie wiem co tam miało być, w sumie ...nie ważne.

                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  nadal nie potrafisz zająć stanowiska dotyczącego wpisu w instrukcji Toyoty Auris..
                  nie tylko do tego nie potrafi, nadal również nie potrafi się odnieść do Instrukcji Obsługi Hondy, do Karty Charakterystyki oleju Hondowskiego, ani do korespondencji Honda Polska.
                  Nie czytał, i nie będzie czytał, ..po co? ...będzie z uporem maniaka pisał swoje... bo się zna lepiej niż oni wszyscy razem. Takich fachowców trzeba nam
                  Last edited by rambo7; 25-08-2020, 14:33.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Tak w temacie oleju:

                    Proszę oczywiście nie oglądać filmiku a poczytać pierwszy komentarz pod nagraniem.
                    W skrócie:
                    - Oficjalny (?) kanał Honda Plaza twierdzi, że "nie stosowaliśmy oleju 0w20 i praktycznie nie trafiają się samochody w serwisie z takim olejem. Producent zaleca do silników benzynowych 5W30 lub 5W40 lub inny wskazany przez producenta do danego modelu, ale w żadnym z tych wypadków nie jest to olej o parametrach 0W20.
                    Niestety nie udało nam się nigdy w 100% potwierdzić, że olej wlewany w fabryce to 0W20. Olej o tego typu parametrach sprzedajemy rzeczywiście jako olej do "dolania" do czasu pierwszego przeglądu. Po pierwszym przeglądzie olej pierwszego zalania jest zmieniany na zalecany przez producenta."
                    Last edited by bravossi; 20-11-2020, 18:36.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
                      Producent zaleca do silników benzynowych 5W30 lub 5W40 lub inny wskazany przez producenta do danego modelu, ale w żadnym z tych wypadków nie jest to olej o parametrach 0W20.
                      Ten wpis pochodzi z 2017 roku, więc IX gen. była w tym czasie relatywnie młodym autem i - tu przepraszam, jeśli wiecie coś więcej niż ja - moja instrukcja mówi coś zupełnie innego. Nie znajduję w niej informacji, żeby 0W20 "w żadnym wypadku" nie zalewać do silnika.

                      Comment


                      • Wiem co mówi instrukcja. IX gen w 2017 może i był relatywnie młodym autem, ale przecież do VIII silnikowo wiele się nie różni. (kiedy był faktyczny debiut R18A -końcówka 2005r?)
                        Stwierdziłem tylko fakt - autoryzowany dealer Hondy z Warszawy napisał co zacytowałem.
                        Last edited by bravossi; 20-11-2020, 20:02.

                        Comment


                        • Oczywiście nie to nie jest zarzut pod Twoim adresem! Poza tym nie napisałem tego jako fanatyczny orędownik oleju 0W20. Ciekawe, jak ten sam ekspert z ASO odniósłby się do tych danych: https://www.wildehonda.com/honda-eng...ic-vs-regular/?

                          Comment


                          • to są dane na rynek amerykański. Ktoś badał olej zalany fabrycznie? co tam naprawdę jest zalane?
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Ktoś badał olej zalany fabrycznie? co tam naprawdę jest zalane?
                              Ja mogę powiedzieć, z własnych obserwacji, że nie był tam na pewno zalany olej 5W40, czy 5W30... tylko na pewno coś o dużo niższej lepkości, a dlaczego tak sądzę? ponieważ na fabrycznym oleju zrobiłem ponad 10tys.km, i takie spalania, jakie wtedy kręciłem, to były niestety nie osiągalne dla olei które maiłem później zalane.. chodź na Millersie EE Eco 5W30 A5 miałem bardzo zbilżone do fabrycznego.. tak więc raczej był tam na 99% oem 0W20.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                to są dane na rynek amerykański. Ktoś badał olej zalany fabrycznie? co tam naprawdę jest zalane?
                                Dane analiz zamieszczonych na stronach oil-clubów różnych krajów pokazują, że deklarowany olej 0W20 (zalany fabrycznie) rzeczywiście nim jest. Co więcej, analiza składu, np. zawartość dodatków ochronnych, potwierdza, że jest to olej Hondowski.

                                Comment

                                Working...
                                X