Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Patrzę wiesz lepiej niż mówi cała nauka na temat smarowania silników spalinowych.
    Grzechu, tak odnośnie tych temperatur i w nawiązaniu do posta kolegi dudka. Ja Ciebie cenię tutaj jako fachowca w temacie olejowym i z utęsknieniem czekam na Twoją opinię odnośnie tekstu w linku, który zamieścił MiCyran w tym wątku w poście #1610. Są tam ciekawe rzeczy odnośnie stosowania oleju 0W20, które nie współgrają z wieloma opiniami forumowiczów. Np fragment tekstu:

    "W przeciwieństwie do starego myślenia, w nowoczesnych silnikach projektują te pasywne konstrukcje ciśnieniowe z wielką precyzją i bardzo wąskimi odstępami. Dlatego stosowanie olejów o zbyt dużej lepkości zmniejszy prędkość przepływu, nadmiernie zwiększy ciśnienie, a nawet spowoduje, że oleje osiągną wyższe temperatury z powodu dłuższego czasu przebywania w określonych obszarach".

    A tyle tu było gadania, że ciasne spasowanie to bzdura, jak i polemika z której wyciągnięto wnioski, że olej o niskiej lepkości szybciej osiągnie niebezpieczne temperatury.
    Last edited by Stach13; 03-05-2020, 10:42. Powód: literówka

    Comment


    • Grzechu, przy ilu sie zaczyna czerwone? We wszystkich autach które widziałem nigdy nie było poniżej 150 stopni. Skoro powoli zacieram to kiedy zatre? I jakim cudem „powoli zacierany” silnik dziala jak nowy?

      Comment


      • Dopuki zakres zużycia mieści się jak dla sprawnej części, więcej informacji w manualu dla danego silnika.

        Comment


        • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
          Grzechu, przy ilu sie zaczyna czerwone? We wszystkich autach które widziałem nigdy nie było poniżej 150 stopni.
          Normalna temperatura pracy oleju to 90-110st.C powyżej tego robi się już niebezpiecznie.. na kiepskim oleju, podczas jego wysokiej temperatury i dużych prędkości ścinania, lepkość spada diametralnie nisko.. Dla olei do sportu, producent czasem podaje - maksymalna stała temperatura pracy oleju to 120st.C! - to już jest ten górny margines.. chwilowa 150st.C... podkreślam - dla olei do sportu! Gdzie wyraźnie widać różnice w spadku lepkości dynamicznej podczas wysokich prędkości ścinania w porównaniu do oleju "bułkowego" (patrz moja tabela z VM) na takim zapewne na jakim jeździ twoje auto.. hmm w jakim aucie Ty widzisz temp 150st.C ??? Nawet tutaj na forum koledzy którzy mają wskaźniki piszą nie raz, że temperatury pracy to 90-110st.C.. jeden forumowicz w Type R na 0W20 miał 120st.C i sam przyznał, że to za dużo.

          Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
          "W przeciwieństwie do starego myślenia, w nowoczesnych silnikach projektują te pasywne konstrukcje ciśnieniowe z wielką precyzją i bardzo wąskimi odstępami. Dlatego stosowanie olejów o zbyt dużej lepkości zmniejszy prędkość przepływu, nadmiernie zwiększy ciśnienie, a nawet spowoduje, że oleje osiągną wyższe temperatury z powodu dłuższego czasu przebywania w określonych obszarach".
          Stach, czytałem artykuł i jest tam zapewne sama prawda, tylko pamiętaj, że to zależy od silnika, nasze silniki nie są aż tak mocno - ciasno pasowane, że nie pojadą już na bardziej lepkim oleju, niż 0W20... (wskazuje na to instrukcja obsługi) poza tym nie tylko rozchodzi się o pasowanie panewek, mamy również tarcie pierścieni o gładzie cylindrów, a kiedyś wrzuciłem tutaj pewne opracowanie z którego badania wskazały, że na oleju którego HTHS miało większe wartości, zużycie pierścieni, czy gładzi (już nie pamietam) jest mniejsze.. Wrzucałem również wykres jak się zmienia grubość filmu olejowego,oleju o danej lepkości SAE, w zależności od pasowania - to jest bardzo ważna zależność na którą również trzeba zwracać uwagę podczas doboru oleju do silnika, ale na to wskazuje nam instrukcja obsługi. Jeszcze chcę podkreślić, że ja nigdy nie powiedziałem, że olej 0W20 zaciera silniki, chodź uważam, że ten olej nie nadaje się do stosowania gdzie występuje wysokie obciążenie silnika - mówi np. o tym instrukcja obsługi Toyoty Auris którą również zamieszczałem na forum.
          Last edited by Grzechu; 03-05-2020, 13:19.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
            Tak w roli uzupełnienia
            co się stało? zatęskniłeś za szambem? Twoje uzupełnienie jest tu nikomu nie potrzebne.
            Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
            wypowiedzi Rambo i spółki. To jest przepaść (...) Wątki olejowe (...) to niestety nie są wyjątki.
            Zamieszczone przez dudek_t Zobacz posta
            Przykro mi ale pływanie w szambie nie należy do moich zainteresowań. (...) Mnie to już...
            mam prośbę, trzymaj się swoich deklaracji.
            Last edited by rambo7; 03-05-2020, 14:05.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Dzięki Grzechu za odpowiedź.

              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Stach, czytałem artykuł i jest tam zapewne sama prawda, tylko pamiętaj, że to zależy od silnika, nasze silniki nie są aż tak mocno - ciasno pasowane, że nie pojadą już na bardziej lepkim oleju, niż 0W20... (wskazuje na to instrukcja obsługi)
              Oczywiście, każdy ma IO i wie jaki olej może zastosować. Jednak, jako że wcześniej był podjęty temat temperatury oleju to pozwoliłem sobie przytoczyć ten link, w którym są podkreślane właśnie istotne rzeczy związane ze wzrostem temperatury oleju. Indeks VI i wpływ lepkości na temperaturę oleju. Tylko o to mi chodziło.

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                ale które ASO? wszystkie w całej Europie? absolutnie nie masz racji przykład w PL podał kolega tutaj, po raz kolejny przypominam: telefony do ASO w Polsce (2017 rok) i takie dostał odpowiedzi - to leją: https://www.civicforum.pl/showthread...Civic-IX/page3
                Ja również nie potwierdzam, ani razu w latach 2005 -11 nie zaproponowali mi w ASO takiego oleju.
                Mało tego kilka Hond kupowałem z niemiec, ani jedna nie miała zalanego oleju Hondowskiego. W niemczech nie zawsze zna gwarancji serwisuje się w sieci ASO jak u nas to wygląda. Jest np Warsztat ma loga Hondy Mitsubishi i Daihatsu i tam robią wszystkie auta i te kupione w salonach. W książce przeglądów nie mam pieczątek "ASO Honda" tylko "GmbH Plechinger" ja mam takie pieczątki.
                bez urazy ale dość płytka zawartość wypowiedzi na temat kupowanych aut, o ile sie domyślam to kupuje sie to co jest Tanie a jak kupuje sie na rogu w salonie Siatkowym o nazwie Ismail&Yüzku to tak zgadza się tam nie ma takich kwitów jakie można spotkać tradycyjnie w Aucie Serwisowanym przez Dystrybutora Marki a moja już 14 letnia honda ma taki życiorys i aktualnie od dwóch lat leja tam 0w30 do wszystkiego a wcześniej lali do mojego ACC 5w40, ubytków brak i nie czuje by z bagnetu zalatywała nadmiernie benzyna:


                a w książeczce są takie steple

                Comment


                • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                  bez urazy ale dość płytka zawartość wypowiedzi na temat kupowanych aut, o ile sie domyślam to kupuje sie to co jest Tanie a jak kupuje sie na rogu w salonie Siatkowym o nazwie Ismail&Yüzku to tak zgadza się tam nie ma takich kwitów jakie można spotkać tradycyjnie w Aucie Serwisowanym przez Dystrybutora Marki a moja już 14 letnia honda ma taki życiorys i aktualnie od dwóch lat leja tam 0w30 do wszystkiego a wcześniej lali do mojego ACC 5w40, ubytków brak i nie czuje by z bagnetu zalatywała nadmiernie benzyna:


                  a w książeczce są takie steple

                  No to nic tylko pogratulować.
                  Leją ci olej C3 a ty się tym chwalisz i wyrażasz na to zgodę?
                  Powodu do dumy nie ma. Historia historią tyle że ASO należy pilnować! oni leją to na czym mają największy zarobek i takiego producenta oleju z którym aktualnie mają umowę.

                  Uważasz, że pieczątka "honda" jest czymś lepszym?
                  Rozwinę myśl Rambo7 - w innych krajach jest NORMALNE serwisowanie auta poza ASO w trakcie gwarancji bo się jej nie traci i nie ma przymusu serwisowania w ASO. Każdy warsztat może zrobić przegląd według wytycznych Hondy i gwarancja jest zachowana. U nas TEORETYCZNIE też. Praktyka jednak pokazuje co innego- nie raz trzeba się sądzić o swoje prawa.

                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                  Last edited by Paluch; 01-08-2020, 19:32.

                  Comment


                  • nie chwale się tylko to jest Gwarant i tu nie ma czegos takiego jak bo to pana wina, jak coś się stanie to jestem zabezpieczony bez różnicy ile lat ma auto a jeżdżę nim już dość długo i serwisuje tam gdzie kupiłem a auto tez tam zostało sprzedane jako Nowe i myślisz ze tam pracują półgłówki skoro nie mieli jeszcze ani jednego zgonu silnika

                    Comment


                    • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                      nie chwale się tylko to jest Gwarant i tu nie ma czegos takiego jak bo to pana wina, jak coś się stanie to jestem zabezpieczony bez różnicy ile lat ma auto a jeżdżę nim już dość długo i serwisuje tam gdzie kupiłem a auto tez tam zostało sprzedane jako Nowe i myślisz ze tam pracują półgłówki skoro nie mieli jeszcze ani jednego zgonu silnika
                      A jaki czas masz gwarancję? Myślisz, że ich interesuje co wydarzy się z twoim silnikiem po gwarancji?
                      Nie jesteś zabezpieczony- jesteś po prostu oszukiwany. Zobacz w instrukcji czy olej C3 jest dozwolony do Twojego silnika. Później zadaj sobie pytanie dlaczego ASO go leje.

                      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                        A jaki czas masz gwarancję? Myślisz, że ich interesuje co wydarzy się z twoim silnikiem po gwarancji?
                        Nie jesteś zabezpieczony- jesteś po prostu oszukiwany. Zobacz w instrukcji czy olej C3 jest dozwolony do Twojego silnika. Później zadaj sobie pytanie dlaczego ASO go leje.

                        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                        do 2.4 jest nawet akceptowalny 0w20, co do gwarancji to myślisz jedynko po Polsku, w DE jeżeli korzystasz u wieloletnich usług serwisowych tego samego dostawcy i jeżeli usługa serwisowa jest w pełnym zakresie wykonywana zgodnie z zaleceniem i nagle się okazuje ze silnik pada to myślisz ze Gwarant w tym momencie Serwis będzie ściemniał ze to wina użytkownika... Proszę cie zastanów się czy jest sens się sprzeczać, Serwis leje i za to odpowiada i tego nie zmienisz

                        Comment


                        • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                          do 2.4 jest nawet akceptowalny 0w20, co do gwarancji to myślisz jedynko po Polsku, w DE jeżeli korzystasz u wieloletnich usług serwisowych tego samego dostawcy i jeżeli usługa serwisowa jest w pełnym zakresie wykonywana zgodnie z zaleceniem i nagle się okazuje ze silnik pada to myślisz ze Gwarant w tym momencie Serwis będzie ściemniał ze to wina użytkownika... Proszę cie zastanów się czy jest sens się sprzeczać, Serwis leje i za to odpowiada i tego nie zmienisz
                          Ale ja nie mam zamiaru się sprzeczać. Co ma 0w20 do castrola C3!!! którego ci wlewają? Wiesz co to za specyfikacja i do czego przeznaczone są te oleje?


                          P.s. Chciałbym to zobaczyć jak po gwarancji naprawiają albo wymieniają ci silnik .

                          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
                          Last edited by Paluch; 01-08-2020, 20:09.

                          Comment


                          • Low SAPS co ci przeszkadza i w jakim sensie ma byc gorszy od tego który podczas suwu i zapłonu ma tych czasteczek więcej, a jak myslisz skad sie bierze Nagar w silniku to jest nic wiecej jak sadza zawijana pierscieniami, a olej po 10kkm czarny jak smola i to jest lepsze dla silnika ???

                            Ps nie zobaczysz wymiany silnika u mnie czy tez u nikogo innego bo nie masz az tyle zaplecza doświadczeń

                            a teraz to powiem ci ze po całym skandalu VW z spalinami teraz nie ma już cyfrowego odczytu wartości spalin tylko jest tak jak było kiedyś, i w zeszłym roku na badaniach spalin wyszło ze wartości są o tyle Lepsze ze wartości są poniżej minimalnego punktu widełek jak w Homologacji ot taka zagwozdka, i teraz wytłumacz jak to możliwe w aucie 90kkm
                            Last edited by VSS; 01-08-2020, 20:23.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                              Low SAPS co ci przeszkadza i w jakim sensie ma byc gorszy od tego który podczas suwu i zapłonu ma tych czateczek więcej
                              Mi nic nie przeszkadza. Nie moje auto i nie moja wiara w ASO. Zobacz w instrukcji jakie oleje są dopuszczone do Twojego silnika a później zapytaj swoich świętych w ASO dlaczego się do niej nie stosują.

                              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                                do 2.4 jest nawet akceptowalny 0w20, co do gwarancji to myślisz jedynko po Polsku, w DE jeżeli korzystasz u wieloletnich usług serwisowych tego samego dostawcy i jeżeli usługa serwisowa jest w pełnym zakresie wykonywana zgodnie z zaleceniem i nagle się okazuje ze silnik pada to myślisz ze Gwarant w tym momencie Serwis będzie ściemniał ze to wina użytkownika... Proszę cie zastanów się czy jest sens się sprzeczać, Serwis leje i za to odpowiada i tego nie zmienisz
                                Może pochwał się nam co Ci Gwarant gwarantuje w DE gdy auto od ponad dekady nie jest objęta gwarancją mechaniczną

                                Comment

                                Working...
                                X