Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • zrobiłem edycje wiec może to coś ci podpowie,


    kiedyś latałem spore dystanse niekiedy nawet i 15kkm miesięcznie, praca 24/7 i na temat smarowania nagaru smoly w odmach i temu podobnych moge sie wypowiedzieć, wiem ze czym mniej sadzy w komorze po zapłonie tym lepiej dla całego układu smarnego, dopiero w olejach 0w30 i ciasnym okręgu lepkości oraz zależności temperaturowej moge powiedzieć ze temat Odm i nagarów umarł bo takowego brak,

    Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
    Może pochwał się nam co Ci Gwarant gwarantuje w DE gdy auto od ponad dekady nie jest objęta gwarancją mechaniczną
    nie musisz jedynkowo podchodzić do tematu, w Polsce chyba juz tez Faktora zobowiązuje do czegoś Prawda ??, a jak wystawiasz przez dziesięć lat FW na te sama usługę i nagle się okazuje ze zmiany które zastosowałeś 3 lata temu doprowadziły do ruiny majątku zleceniodawcy to co wtedy zrobisz. zapewne odwrócisz się od klienta i powiesz mu po co mi zlecałeś te wykonanie??
    takie myślenie powadzi do nikad
    Last edited by VSS; 01-08-2020, 20:39.

    Comment


    • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
      zrobiłem edycje wiec może to coś ci podpowie,


      kiedyś latałem spore dystanse niekiedy nawet i 15kkm miesięcznie, praca 24/7 i na temat smarowania nagaru smoly w odmach i temu podobnych, wiem ze czym mniej sadzy w komorze po zapłonie tym lepiej dla całego układu smarnego, dopiero w olejach 0w30 i ciasnym okregu lepkosci oraz zaleznosci temperaturowej moge powiedziec ze temat Odm i nagarow umarl
      Ale o czym ty mówisz?
      Chwalisz się serwisem ASO i pieczątkami a tam jak byk masz wlany olej ACEA C3. Nie mówimy o SAE. Co ty wyskakujesz z normami spalin itp. ? W jakim celu? ASO leje Ci słaby olej i tyle. A przebiegi, które tu wpisałeś też nie mają nic do rzeczy. Low saps tego sie dowiedziałeś- a wiesz co się z tym wiąże? Po krótce- gorsze smarowanie i ochrona silnika. Zapytaj swojego serwisu dlaczego taki olej ci wlewają? Zerknij do instrukcji swojego auta jakie oleje masz dopuszczone (nie sae).

      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
        a jak myslisz skad sie bierze Nagar w silniku to jest nic wiecej jak sadza zawijana pierscieniami
        Powielanie bzdur z innych forów. Siara tylko zakleja filtry spalin i nic więcej. Kolega musi się doszkolić.

        Comment


        • EOT, podejrzenia okazały się jednak słuszne, nie jestem zbawca

          Comment


          • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
            co cie gryze te ASO masz jakieś aplikacje z tym związane?, wyjaśniłem już moja pozycje wiec do czego dążysz, chcesz bym na własne życzenie dorzucał sadzy do komory spalania ??, nie myślałeś chyba ze czym wyższe HTHS tym lepiej dla silnika......, tak czy inaczej nie widzę koniecznego parcia do wyciągania wniosków co jest lepsze i glownie dla kogo bo to ma tu znaczenie, jeden zbiera znaczki a drugi pilnuje nagaru w silniku
            Ale to ty wkleiłes znaczki ASO i się chwalisz. Chwalisz ASO za wlewanie złego oleju i wierzysz, że odpowiadają za twój silnik po gwarancji. Idąc twoim tropem wlewajmy wszyscy C3 - będzie lepiej dla silników. ACEA A3 niech idzie w zapomnienie!

            Zaglądnąłeś chociaż raz do swojej instrukcji jakie oleje dopuszcza Honda u ciebie?

            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • no właśnie nie widzę potrzeby udowadniania wyższości, w przypadku do Euro 5 i ssaków nie ma wielkiej różnicy co tam wlejesz a C3 to całkiem dobra alternatywa jak byś miał trochę szerszy horyzont, jest bardziej uniwersalna a zarazem nie niskiego HTHS co w zasadzie chyba przyczynia się do lepszej ochrony. poniżej wklejam zdjęcie z KS i olej na dwa warianty albo albo, a C3 to chyba wtedy nie było, a stare Diesle latały po milionie km bo zapewne latały na olejach z wysokim HTHS i gęstym jak galareta


              zaś w silnikach doładowanych euro 5+ to raczej wysoki HTHS nie będzie najlepszym rozwiązaniem
              Last edited by VSS; 01-08-2020, 21:47.

              Comment


              • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                no właśnie nie widzę potrzeby udowadniania wyższości, w przypadku do Euro 5 i ssaków nie ma wielkiej różnicy co tam wlejesz a C3 to całkiem dobra alternatywa jak byś miał trochę szerszy horyzont, jest bardziej uniwersalna a zarazem nie niskiego HTHS co w zasadzie chyba przyczynia się do lepszej ochrony. poniżej wklejam zdjęcie z KS i olej na dwa warianty albo albo, a C3 to chyba wtedy nie było, a stare Diesle latały po milionie km bo zapewne latały na olejach z wysokim HTHS i gęstym jak galareta
                Alternatywa do czego?

                Nie masz dopuszczonego oleju C3 w instrukcji obsługi- to jeszcze ci za mało?
                Masz za to dopuszczone wyśmienite oleje A3 i A5 a ty dalej wierzysz, że Aso "robi dobrze " twojemu silnikowi. Niestety ale nie. Horyzonty raczej ty musisz poszerzyć bo nie ja co post wtrącam SAE. Ja nie mówię, że błąd, że jeździsz na 0w30. Błędem jest C3 ale to twoja sprawa a wątek dotyczy X gena którego chyba jeszcze nie masz. Tak więc z mojej strony koniec OT.

                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • a umiesz czytac ?

                  internet jest pelny wiadomosci dla wszystkich, wiec tak

                  obrazkowo


                  i następnie mogę sobie dobrać olej po SAE tak pisze w książeczce, mogę tez dobrać sobie olej po ACEA a z książki wychodzi ze mogę lać tam prawie wszystko od 0w20 do 10w40, wiec po co udowadniać wyższość przypadłości,


                  w silnikach 1.5t i 1.0t zapewne jest to dosc czuly punkt bo nie da sie zachowac wysokiego HTHS, ekologi i jeszcze zeby chronic silnik, ale zapewne i tu sie cos znajdzie posredniego
                  Last edited by VSS; 01-08-2020, 22:06.

                  Comment


                  • A no umiem. Nadal wtrącasz SAE do naszej rozmowy gdzie ja go nie neguję. Ja tylko powiedziałem, że C3 jest głupotą skoro masz możliwość lania A3 i A5 do silnika. Nadal wierzysz w ASO.

                    Pytam dla czego jest alternatywą ACEA C3?

                    To odeślę Cię do tabelki przy której napracował się nasz forumowy kolega Grzechu i znajdź tam olej C3 chociaż minimalnie zbliżony parametrami ochrony silnika do olejów A3 zachowując SAE 0w30.


                    Na wstępie zaznaczam, że zamieszczona tabela ma charakter informacyjny i poglądowy. Krótki wstęp, żeby było wiadomo o co chodzi… Każdy olej silnikowy zbudowany jest z baziy olejowej 70-95%, dodatków DI 2-30%, modyfikatorów lepkości VM 0-15%, oraz PPD tzw. polepszaczy temp. punktu płynięcia 0-2%. W tabeli, oprócz danych z kart tech. olejów, liczone są dodatkowo 2 parametry - zawartość/moc VM , odporność na ścinanie VM, oraz określany rodzaj bazy olejowej użytej prawdopodobnie do blendowania


                    Powtórzę- nie mówię, że 0w30 to błąd!!! przestań to mieszać.

                    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • nic nie wtrącam po prostu próbuje ci wytłumaczyć ze nie masz pojęcia, sam Olej to tylko nazwa, to czy sie nadaje czy nie to odpowiadają za to jego właściwości jak i Ambiente pracy, to ze producent przewiduje produkt X w skali 0-6-11 w efektywności 40-90-80 wcale nie oznacza ze Olej Y o efektywności 25-80-95 będzie gorszy, wszystko się skłania do Profilu zastosowania, co do wyboru oleju przez ASO wcale ich nie bronie ale i tez nie widzę żadnego argumentu by powiedzieć ze ten olej jest zly do mojego silnika i nic tu nie mieszam jest kilka wytycznych a wedle Hondy i starych silników nie ma to zbytnio znaczenia i można sobie za pomocnika wziasc dwa rożne argumenty SAE albo ACEA i mieć gleboko w d bo i tak ten silnik przeżyje blachy

                      ponadto co pisze producent produktu, nie znalazlem po polsku ale moze google ci to przetłumaczy
                      Castrol EDGE Professional C3 0W-30 ist für die Verwendung in Benzin- und Diesel-Automobilmotoren geeignet, für dieder Hersteller ein Motoröl Typ ACEA C3, API SN oder eine frühere 0W-30 Spezifikation empfiehlt

                      Comment


                      • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                        Castrol EDGE Professional C3 0W-30 ist für die Verwendung in Benzin- und Diesel-Automobilmotoren geeignet, für dieder Hersteller ein Motoröl Typ ACEA C3, API SN oder eine frühere 0W-30 Spezifikation empfiehlt
                        Nadal u ciebie producent nie przewiduje C3. Nawet castrol nie zaleci tego oleju do twojego auta mimo że z takich stron jak "dobierz olej" się nie korzysta bo są tam po prostu błędy.

                        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • a jak myślisz dlaczego producent Aut nie przewidział C3 do mojego silnika?, a producent oleju i tu google chyba ci nie przetłumaczył, wiec producent zaznaczył ze ten olej może zastąpić wcześniejsze specyfikacje, dokladnie nie jest wspomniane bo rzecza jasna jest ze owy producent udostępnia Tabele,przeprowadza testy ale nie napisze w specyfikacji tak by każda grupa społeczna mogla zrozumieć

                          Castrol EDGE Professional C3 0W-3026 Mar 2014Castrol, the Castrol logo and related marks are trademarks of Castrol Limited, used under licenc
                          to jest oczywiście data publikacji Flayera wiec mogę sadzić ze nad tym olejem pracowali co najmniej kilka lat ale na pewno nie cofneli sie w czasie

                          Comment


                          • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                            a jak myślisz dlaczego producent Aut nie przewidział C3 do mojego silnika?,
                            Dlatego, że są dopuszczone dużo lepsze oleje, lepiej chroniące silnik.

                            Zerknąłeś do tabeli?

                            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • jasne ze zerknąłem do tabeli już przy wcześniejszej zmianie i nic mnie nie zaniepokoiło, a w sumie to olej ma bardzo dobre wartości, nie pompuj tematu bo najwyżej zignoruje twoje wypowiedzi

                              Comment


                              • Zamieszczone przez VSS Zobacz posta
                                jasne ze zerknąłem do tabeli już przy wcześniejszej zmianie i nic mnie nie zaniepokoiło, a w sumie to olej ma bardzo dobre wartości, nie pompuj tematu bo najwyżej zignoruje twoje wypowiedzi
                                Bredzisz najpierw z gwarancją po gwarancji a później przekonujesz do swojej "wiedzy". Ten temat będzie odpowiedni na Twoje posty. Nie masz X gen to nie mieszajmy tam Accorda. Zostań przy nieodpowiednim oleju wlewanym przez ASO i tyle. Koniec dyskusji

                                Comment

                                Working...
                                X