Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
    Nawet Porsche leje olej 0w20, tak dobry czy ekologia górą?
    Wiesz od kiedy Honda stosuje 0W20. W tamtym czasie ekolodzy siedzieli jeszcze na drzewach ( z całym szacunkiem ) i nie schodzili na ziemię by blokować tankowce. Honda zyskała naklejkę producenta niezawodnych silników nie dlatego, że użytkownicy wymienili przy pierwszym serwisie olejowym fabryczny na jedyny dla siebie słuszny ale dlatego , że właśnie poskładali klocki tak, że to działa. I to na oleju 0W20 składali te klocki i robili testy. Nie lali LM czy Millersa podczas testów. Prawda? Bo i po co i dlaczego?

    Ekologia to jedna sprawa, ale można na nią spojrzeć inaczej i znaleźć pozytywy. Kiedyś jak wiele osób pamięta laliśmy 15w40 do swoich aut, bo za dużego wyboru nie było, i samochody robiły masy kilometrów bezawaryjnie. Problem w tym, że porównajmy stopień zaawansowania technologicznego, jak bardzo skomplikowane mamy konstrukcję pod maskami i zastanówmy się jak bardzo dzisiaj musi napracować się producent oleju, by ten "działał" w danej jednostce. Musi! chronić silnik bo inaczej producent samochodu nie zastosuje go aby nie narazić się na miano awaryjnej jednostki własnej produkcji, musi spełniać wymagania dot. emisji bo takie mamy czasy. Ja wiem, że to wszystko powoli staje na głowie ale.....Ile niebezpieczeństw czeka , jak dokładnie trzeba opracować skład oleju i jak małe tolerancje występują. Kiedyś byś wysmarował towotem silnik i by jeździł. Dzisiaj jak zalejesz silnik olejem nie o takiej normie jak wymaga producent, bardziej niż pewne , że będziesz miał kłopoty. I nie chodzi mi o gwarancję.

    Kiedyś był mały wybór ale i bardzo duża tolerancja. Dzisiaj jest wielki wybór ale tolerancja równa mikrometrowi.

    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
    Rozmawiałem dosyć długo z doradcą z Motula (gdy pytałem o olej) i sprawdzał jake dostali wytyczne od Hondy w sprawie Fk8. Jest tam napisane że silnik ciasno spasowany i używać olej o małej lepkości.
    Wielokrotnie był poruszana kwestia pasowania silnika i już chyba wszystko było napisane. Lepiej zostawić ten temat
    A co do lepkości. Jak poczytasz badania Hondy w stosowaniu olejów o niskiej lepkości to :
    Za Honda R&D - " ...These results are thought to indicate that even when the high-temperature viscosity is lower than current SAE viscosity, as long as the generated oil film pressure can be kept to the same approximate level as that of current SAE viscosity standard compliant oil, sliding wear is not an issue. "

    A co za tym idzie musi być taka a nie inna konstrukcja i taki a nie inny olej by działało co powyżej. Jedno bez drugiego nie działa. Prawda? Zmiana , nawet najmniejsza, prowadzi do zachwiania założonych, zaprojektowanych i przetestowanych procesów. Może się zdarzyć , że olej , który naszym zdaniem pozwala nam dobrze spać zda egzamin. Ale i może się zdarzyć dokładnie odwrotnie mimo najszczerszych chęci. A odpowiedź na to pytanie leży w wynikach testów, których nie zrobimy i do których nie mamy dostępu. A my stawiamy się sami w roli królików doświadczalnych i zrucamy z własnej woli na samych siebie konsekwencje.

    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
    Z drugiej strony jest pytanie czy producent chce żeby ten silnik działał długo bez awaryjne i tutaj kolo się zamyka.
    Jeśli dba o dobre imię swojej marki to dlaczego miałby myślec inaczej. Kupisz auto ponownie jeśli po 100tys. padnie silnik? Odpowiedź jest oczywista. Wybierzesz inną markę. Jako producent chciałbyś aby klient już do Ciebie nie wrócił? Przecież wybieramy właśnie te auta , które wiemy, że się nie psują a nie te drugie, by tylko udowodnić, że dana marka zeszła na przysłowiowe psy a my strzelamy sobie w kolano. I każdy producent o tym wie. Jeden i drugi chce aby klient wracał, ale jeden potrafi zrobić dobry i bezawaryjny silnik a drugi nie. Ale to temat na oddzielne rozważania.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    W kontekście TEMATU: "czy jest spec. olej do Type R" ?? ja nadal twierdzę że tak.
    Kolega tabazagt podsunął mi artykuł https://www.ravenol.pl/aktualnosci/p...page_type=post
    stawia kolega słuszne retoryczne pytanie: "ciekawe czemu nie zalali tam "zalecanego" oleju fabrycznego Toyoty 0W-20" albo 0W-16? Tylko ACEA A3, SAE 5W040?
    ... tak, to jest bardzo ciekawe.
    Bo producent zrobił testy i uznał, że ten olej w tym konkretnie samochodzie "wyścigowym" spełni swoja rolę? I ten sam producent zrobił testy i uznał, że fabryczny Toyoty 0W20 w innych jego samochodach również spełnia swoją rolę.

    Comment


    • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
      Zalałem OEM MTF-3.
      I jak biegi wchodzą?

      Comment


      • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
        Honda zyskała naklejkę producenta niezawodnych silników nie dlatego, że użytkownicy wymienili przy pierwszym serwisie olejowym fabryczny na jedyny dla siebie słuszny ale dlatego , że właśnie poskładali klocki tak, że to działa. I to na oleju 0W20 składali te klocki i robili testy.
        Również tak to postrzegam. Uwzględniając fakt, że Honda oleje 0W20 stosuje od 2001 roku potwierdza to właściwe poskładanie klocków. Trudno sobie również wyobrazić aby te miliony użytkowników 0W20 eksploatowało hondy tylko ekonomicznie więc wobec braku afer z silnikami widać że te klocki poukładano fantastycznie.

        Comment


        • 1 i 2 nie zawsze wchodzi płynnie.
          Ale czy zmiana oleju coś pomoże,trudno powiedzieć.
          Może się okazać że TTTM.
          Ale nie zaszkodzi zmienić na coś do automatu.
          Ale to dopiero za 30kkm.

          Ale poradzę się jeszcze "lekarza pierwszego kontaktu"
          Mojej hondy.
          Last edited by luzny41; 16-01-2020, 12:45.

          Comment


          • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
            1 i 2 nie zawsze wchodzi płynnie.
            Ja mam w accordzie 201 tyś km przebiegu i biegi wchodzą zawsze idealnie. Sprzęgło jest w stanie poniżej średniej.

            Comment


            • A czy różnią się oleje?
              Ten który masz w acco między tym z civica?
              Dlaczego nie jeden tu i tu?

              Comment


              • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                A czy różnią się oleje?
                Ten który masz w acco między tym z civica?
                Dlaczego nie jeden tu i tu?
                lepkość w 100 stopniach celcjusz była poniżej 7, w 40 poniżej 30.
                Teraz ciężko jest mi na Twoje pytanie odpowiedzieć bo do mannola karty tds nie widzę, natomiast do accorda kierowałem się tym, by spełniał sporą ilość norm dla skrzyń automatycznych japońskich, w tym DW-1 lub tę przestarzałą normę dla hondy.
                Nie może być przeznaczony do skrzyń CVT i DSG, tego się trzymałem.
                Jest też taki ATF Motul Multi DCTF, który spełnia normę API GL-4 przeznaczony do skrzyń dwusprzęgłowych(DCT, DSG), być może sprawdzi się w starszych skrzyniach np. w b,d,h i f-serii.
                Poszukaj mojego postu "75W80 czy 75w90" tam sporo rozjaśnia M26.
                Ps. nie musi być czerwony.
                Różne oleje z tego względu, że do acco chciałem coś droższego i lepszego ale też miała na to wpływ różnica czasu wymiany pomiędzy tymi autami, bo prawie dwa lata.
                Last edited by gkill; 16-01-2020, 14:41.

                Comment


                • inaczej to widzę, bo fakty przeczą temu co piszecie. Oleje 0W-20 nie powstały z powodu silników, a silniki nie powstały z innych powodów jak wymagań emisji spalin. W tym się zasadniczo różnimy.
                  Cały czas przedstawiane są przeciwsobnie te argumenty.
                  Jasną sprawą jest że z definicji olej nie może/nie powinien psuć silnika, to jest jasne w tym się nie spieramy. Jednak myli się ten, co sądzi że producenci robią oleje pod silnik. Gdyby tak było, to nie znalazł by się w rekomendacji inny olej niż ten jeden, "jedyny".
                  Fakt: olej ACEA "C" nie powstał pod silnik! zgodnie z tą teorią, to oleje "C" zaprojektowano pod silniki . Nie, tak nie jest i fakty o tym mówią niezbicie.
                  Oleje ACEA rekomenduje obecnie (po roku 1998) wyłącznie pod wymagania środowiskowe.
                  Niektórzy nie uznają tego faktu, po prostu nie uznają i koniec.
                  Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                  I to na oleju 0W20 składali te klocki i robili testy.
                  ale nie masz na to dowodów absolutnie żadnych, tak Ci się tylko wydaje. No właśnie że nie, lub nie tylko na tym "jedynym".
                  Testy robione są na rozmaitych substancjach smarnych, bardzo szerokie spektrum olejowe jest brane pod uwagę w celu ochrony silnika.
                  Nie może być tak (żaden producent sobie na to nie pozwoli), że ktoś przez pomyłkę lub świadomie naleje olej inny niż "jedyny" i mu się rozwali silnik. Takiej opcji nie ma. Dlatego w IO jest wyraźnie to napisane, mieszać można wszystko ACEA A5 i A3. Jak by to było szkodliwe, to by nie napisali o tych Normach.
                  Oleje 0W-20 zaprojektowano w jedynym celu: wyłącznie pod wymagania ekonomiczne, i testy robione są nie pod kątem wytrzymałości mechanicznej a pod kątem osiągnięcia wyników które muszą udowodnić oszczędnośc paliwa.
                  Te "klocki" aktualnie się układa tak, aby na papierze było to, czego żąda UE.
                  Silnik aby został dopuszczony do sprzedaży w EU musi spełniać wymagania środowiskowe.
                  Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                  Honda zyskała naklejkę producenta niezawodnych silników nie dlatego, że użytkownicy wymienili przy pierwszym serwisie olejowym fabryczny na jedyny dla siebie słuszny ale dlatego , że właśnie poskładali klocki tak, że to działa. I to na oleju 0W20 składali te klocki i robili testy.
                  Tym zdaniem podważa się jakość innych czołowych producentów, Toyota, Ford itd. też robią doskonałe trwałe silniki a wymagania Środowiskowe mają identyczne, i tak samo podlegają testom ekonomii spalania.
                  Testy muszą wykazać przewagę oleju ekonomy-conserving 0W-20 że uzyskane wyniki spalania w okresie zimowym są niższe w stos do oleju o SAE 15W-40.
                  To jest jedyne kryterium dla oleju 0W-20. Udowodnienie przewagi i tylko i wyłącznie w stos do oleju 15W_40.
                  To nie ma nic wspólnego z testami jednostki na takim oleju w fazie produkcji.
                  O tym pisze każdy artykuł dot. przeznaczenia olejów niskooporowych. To nie jest moja wyobraźnia, to jest w każdym artykule dot. olejów ekonomy conserwing oraz w Wymaganiach środowiskowych ACEA A1.
                  Nie chodzi o tym czy mam rację czy nie. Fakty są takie jakie są, a nie są one tajne. Można też o tym nie czytać, kontestować i zaprzeczać, i udawać że tego nie ma i się sprzeczać w nieskończoność.

                  Honda w ostatnim czasie z powodu ekologii ma tyle wpadek technicznych że tylko zbudowana opinia ją ratuje, bo to już nie jest to, co było. Inna kwestia że są to jakościowo bdb silniki i inni mają gorzej, trudno się z tego cieszyć, ale takie mamy czasy.
                  Last edited by rambo7; 16-01-2020, 13:34.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    ale nie masz na to dowodów absolutnie żadnych, tak Ci się tylko wydaje. No właśnie że nie, lub nie tylko na tym "jedynym".
                    Mam. Z samej IO, którą każdy ma w domu. Nie ma absolutnie lepszego dowodu jak zapis samej Hondy. W przypadku korzystania z oleju 0W20 producent dopuszcza tylko swój Type 2.0. Co potwierdza, że wie jaki ma olej i jak się zachowuje w jej silnikach....
                    A teraz retoryczne pytanie na Twoje pytanie - a skąd Honda to wie?

                    Comment


                    • Tak czytam i się zastanawiam o czym teraz jest dyskusja? O tym, że olej oem 0W20 najlepszym wyborem do silnika Hondy ? Chyba nie do końca... przypomnę poniższym wpisem naszego forumowicza..

                      Zamieszczone przez andkas Zobacz posta
                      Przy OEM-ie, ostra jazda, temp. zew. ok 23*C wskazanie to 120-122*C, Motul przy zewnętrznej 33*C nigdy nie przekroczył 96*C, jazda autostradą z prędkościami powyżej 200 km/h:
                      Tak więc najlepszy nie jest... chyba, że do oszczędnej jazdy.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                        Wiesz od kiedy Honda stosuje 0W20..........
                        Ja dodam tylko od siebie. Przy pierwszej wymianie oleju, prowadziłem ponad pół godzinną dyskusję z kierownikiem serwisu. On się upierał przy 0W20, ja przy swoim. Gdy już mu zabrakło racjonalnych argumentów..... pomijam oczywiście takie jak "straci Pan gwarancję", "my nie zalejemy innego bo nie"....... pokazał mi zalecenia centrali. Wynikało z nich w skrócie. Jeździć na 0W20, użytkownik ma pilnować temperatury oleju. Był też zapis odnoszący się do napraw gwarancyjnych. Na oleju 0W20 nie można jeździć po torach wyścigowych, jeśli tak się stanie, a silnik ulegnie awarii, nie uznawać gwarancji. Tyle, że o tym przeciętny użytkownik nie wie, czegoś takiego nie napisali w instrukcji obsługi.
                        Pozdrawiam Czarodziej
                        Mój Szogun

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Tak czytam i się zastanawiam o czym teraz jest dyskusja? O tym, że olej oem 0W20 najlepszym wyborem do silnika Hondy ?
                          Gdybyśmy znali jednoznaczną odpowiedź na to pytanie jak i doboru do Type-R, wątek olejowy dawno by umarł. A tak przynajmniej można wymienić poglądy, wiedzę i coś wynieść na przyszłość.

                          Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
                          Ja dodam tylko od siebie. Przy pierwszej wymianie oleju, prowadziłem ponad pół godzinną dyskusję z kierownikiem serwisu. On się upierał przy 0W20, ja przy swoim. Gdy już mu zabrakło racjonalnych argumentów..... pomijam oczywiście takie jak "straci Pan gwarancję", "my nie zalejemy innego bo nie"....... pokazał mi zalecenia centrali. Wynikało z nich w skrócie. Jeździć na 0W20, użytkownik ma pilnować temperatury oleju. Był też zapis odnoszący się do napraw gwarancyjnych. Na oleju 0W20 nie można jeździć po torach wyścigowych, jeśli tak się stanie, a silnik ulegnie awarii, nie uznawać gwarancji. Tyle, że o tym przeciętny użytkownik nie wie, czegoś takiego nie napisali w instrukcji obsługi.
                          Żaden olej nie zastąpi zdrowego rozsądku.
                          Last edited by montada; 16-01-2020, 16:24.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Proszę o wskazie jakiegokolwiek źródła informacji Hondy gdzie Honda napisała że jej silnik są bardziej ciasno spasowane niż inne.
                            Rozbierałes ten silnil, robiłeś pomiary że wiesz że tak nie jest?

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Silnik 540i to nie ma 75KM jak civic dlatego nie może mieć oleju słabego, a nie dlatego że tam się tłoki koleboczą w cylindrze.
                            Silnik 540i to zwykle 3.0, luźno spasowane są jednostki M, jeżeli Ty tego nie wiesz to robisz się mało wiarygodny jeśli chodzi o oleje. Poza tym nie odróżniasz silnika 3.0 od M. Sprawdź sobie co jest w M4, M5.

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Nagar nie powstaje z powodu żadnego oleju. Chodziło tobie o wnętrze silnika poza cylindrami? - to to nie jest nagar, tam się odkłada nie nagar a szlam.
                            O nic mi nie chodziło, cytowalem artykuł Auto Świat, musisz do zadzwonić i powiedzieć im że piszą głupoty.

                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            Kolejna ucierana, powielana sprawa to "Castrol jest wszystkiemu winny". Jakie durnowate forum bym nie czytał to "Castrol jest be" lub "Castrol szajs", no nie idzie tego czytać.
                            Nie lubię Castrola bo mam z nim zle doświadczenie. Poza tym kiedyś widziałem rozebrane silniki które jeździły na Castrolu i były zasyfione, a ten sam silnik na Mobilu był czysty.

                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Już o tym mówiliśmy, gdyby tak było to w instrukcji np. IX nie znaleźlibyśmy specyfikacji ACEA A3, bo jak wiadomo te oleje charakteryzują się wyższą lepkością, a więc jeśli silnik jest taki "ciasny" to ten olej by szkodził dla silnika.. tak więc z tymi twierdzeniami ciasnych pasowań to ostrożnie...
                            Wysoka lepkość to 10w50, 15w60 a nie 5w40 A3/B4 (o to mi chodziło). Ja bałbym sie taki olej wlać do tego silnika. Próbowal już ktoś na tym jeździć? Ciekawy jestem opinii. Narazie raz czytałem (niestety nie mogę tego znaleźć) ze przy tak wysokiej lepkości silnik na 300V miał trochę wyższą temperature niz na chyba 5w40.


                            Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                            Wiesz od kiedy Honda stosuje 0W20. W tamtym czasie ekolodzy siedzieli jeszcze na drzewach ( z całym szacunkiem ) i nie schodzili na ziemię by blokować tankowce.
                            Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                            Jeśli dba o dobre imię swojej marki to dlaczego miałby myślec inaczej. Kupisz auto ponownie jeśli po 100tys. padnie silnik? Odpowiedź jest oczywista. Wybierzesz inną markę. Jako producent chciałbyś aby klient już do Ciebie nie wrócił? Przecież wybieramy właśnie te auta , które wiemy, że się nie psują a nie te drugie, by tylko udowodnić, że dana marka zeszła na przysłowiowe psy a my strzelamy sobie w kolano. I każdy producent o tym wie. Jeden i drugi chce aby klient wracał, ale jeden potrafi zrobić dobry i bezawaryjny silnik a drugi nie. Ale to temat na oddzielne rozważania.
                            Widzę to trochę inaczej, silnik nie padnie po 100 tyś ale będzie już zlomem. Większość użytkowników i tak tego nie zauważy. Dzisiaj jest wszech obecne postrzeganie produktu, nie wierzę że Honda jest wyjątkiem. Dlatego pytanie otwarte i narazie bez odpowiedzi, 0w-20 czy w tym nie pomaga.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                              Gdybyśmy znali jednoznaczną odpowiedź na to pytanie jak i doboru do Type-R
                              Hmm w dyskusji z Waldkiem w sumie próbowaliśmy odpowiedzieć i wydaje mi się, że odpowiedzi padły dosyć jednoznaczne.. akurat skupiliśmy się na marce Motul

                              Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                              Żaden olej nie zastąpi zdrowego rozsądku.
                              Zdrowy rozsądek w jeździe autem musi być zawsze! Tutaj nie ma co kwestionować, no ale jeśli podejdziemy zdroworozsądkowo z doborem oleju do tak mocnego auta jak Type R to na pewno nie powinien być to olej oem 0W20. Takie jest moje zdanie i myślę, że sporo argumentów, za tym przemawia, w wątkach olejowych.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Już o tym mówiliśmy, gdyby tak było to w instrukcji np. IX nie znaleźlibyśmy specyfikacji ACEA A3, bo jak wiadomo te oleje charakteryzują się wyższą lepkością, a więc jeśli silnik jest taki "ciasny" to ten olej by szkodził dla silnika.. tak więc z tymi twierdzeniami ciasnych pasowań to ostrożnie
                                Zapomniałeś co napisała HP w liście do kolegi Arukado. Do X gen Honda dopuszcza ACEA A3 ale tylko o lepkości 0/5W30. Ze względu na budowę silnika wyższe lepkości nie są wykazane, ale pewnie zaraz ktoś napisze, że to eko-sreko. Może to właśnie wynika z ciasno spasowanego silnika i cienkich kanałów smarujących jak tutaj:

                                Jak prawidłowo dobrać olej silnikowy, jakimi kryteriami się kierować i jaki olej wybrać do swojego samochodu. Na te pytania znajdą Państwo odpowiedź w poniższym...

                                Comment

                                Working...
                                X