Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
    Spójrz na te wąziutkie kanały olejowe silnika zaprojektowanego po olej xW20 i opis:

    Kluczowym elementem, dla których w książkach i instrukcjach serwisowych jest konkretne zalecenie odnośnie lepkości wynika z jednego prozaicznego powodu... - Praca zimnego silnika i jego uruchamianie.
    Wg. SAE ok. 80% zużycia silnika to właśnie tzw. zimny rozruch, uruchomienie zimnego silnika oraz pierwsze kilkanaście km jazdy na wychłodzonym silniku.
    Silnik zużywa się najwięcej właśnie podczas zimnego rozruchu, a nie pracy w warunkach optymalnych.

    Więc do Hondy Civic nie nadają się oleje o normie i SAE innej niż podaje producent. Tylko nie pisz , że to utarte brednie z lat 80-tych.
    Stach naciągasz rzeczywistość... Wg. twojej teorii powinien być stosowany olej 0W20... a to nie prawda, w IO masz zapis, jeśli nie masz OEM 0W20 możesz wlać 0W30 lub 5W30, jest też mowa o klasie ACEA A3 lub A5, a wiec oleje które w porównaniu do OEM mają dużo wyższą lepkość... zobacz, że oem ma KV100 - 8 mm2/s, zaś taki 5W30 ACEA A3 ma KV100 -12 mm2/s... 33% różnicy! i jakoś silnik smarowany jest prawidłowo... a różnica jest ogromna w lepkości... i tutaj rozwiewa się twoja teoria cienkich kanalików... 5W40 ma 14mm2/s a więc nie duża różnica między 5W30... moje auto ma 64tys.km przebiegu, 51tys. km zrobiłem na oleju o lepkości najpierw 12 mm2/s a potem 11 mm2/s i nic się nie dzieje! zero poboru, zero grzania węzłów tarcia... obstawiam, że będę na takim jeździł jeszcze dużo dużo km i też silnik będzie cały... ale ja mam pewną ochronę, bo olej bazowy mojego oleju miał dużo większą lepkość niż olej bazowy OEM... a lepkość w ochronie części trących gdzie mamy bardzo wysokie prędkości ścinania jest dedydująca.. to jest fakt.

    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
    Zobaczyłem z ciekawości Karte info. produktu tego RAVENOL RUP USVO® 5W-40 którym będą zalewac Toyote i ten olej jak dla mnie na papierze wygląda lepiej niż Motul 300V 5w40. Grzechu gdyby chciało Ci się to sprawdzić.......
    Wg. moich przeliczeń, Motul 300V 5W40 jest ciut lepszy od tego Revanola, wskaźnik lepkości jest prawie taki sam, a Motul ma HTHS wyższe, a wiec zastosowano ciut bardziej lepką bazę olejową i mniej modyfikatora lepkości. Z temp. krzepnięcia wynika, że Revanol jest mieszaniną PAO z mineralnym klasy III tak jak Motul. Tak więc jest delikatna różnica, ale niewielka.
    Last edited by Grzechu; 17-01-2020, 12:17.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      A spojrzałeś chociaż na ten link , który zamieściłem wcześniej:



      Spójrz na te wąziutkie kanały olejowe silnika zaprojektowanego po olej xW20 i opis:

      Kluczowym elementem, dla których w książkach i instrukcjach serwisowych jest konkretne zalecenie odnośnie lepkości wynika z jednego prozaicznego powodu... - Praca zimnego silnika i jego uruchamianie.
      Wg. SAE ok. 80% zużycia silnika to właśnie tzw. zimny rozruch, uruchomienie zimnego silnika oraz pierwsze kilkanaście km jazdy na wychłodzonym silniku.
      Silnik zużywa się najwięcej właśnie podczas zimnego rozruchu, a nie pracy w warunkach optymalnych.
      Ja tam nie widzę żadnych cienkich kanałów olejowych tylko kratery, przez które przepłynie 50w90
      Pewnie masz na myśli natrysk na denka tłoków, to stary wynalazek, nie mający nic wspólnego z olejem 0w20, R seria też je ma i możemy zalewać nawet 10w40 a w starych hondach z tym wynalazkiem nawet 15w50.

      Comment


      • Opisywaną ciasność trzeba poprzeć jakimiś konkretnymi parametrami i różnicami w stosunku do poprzednich konstrukcji
        Jedyne co znalazłem na temat nowych silników i niskim SAE, to informacja o nowych konstrukcjach pomp olejowych które muszą zapewnić ciśnienie oleju w wysokich temperaturach.


        Ciasny to był Wiesiek w filmie " Ciacho"


        Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam, ale to określenie tak mi się kojarzy.
        Kolejne ulubione to mniej więcej

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Wg. moich przeliczeń, Motul 300V 5W40 jest ciut lepszy od tego Revanola, wskaźnik lepkości jest prawie taki sam, a Motul ma HTHS wyższe, a wiec zastosowano ciut bardziej lepką bazę olejową i mniej modyfikatora lepkości. Z temp. krzepnięcia wynika, że Revanol jest mieszaniną PAO z mineralnym klasy III tak jak Motul. Tak więc jest delikatna różnica, ale niewielka.
          No to wytłumacz mi jeszcze jak ten Revanol z tak dużym HTHS jest C3?

          Comment


          • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
            No to wytłumacz mi jeszcze jak ten Revanol z tak dużym HTHS jest C3?
            Bo to oliwa przeznaczona do najnowszych wysilonych samochodów wyposażonych w dpf i gpf, ma być zachowana najwyższa ochrona silnika i filtrów.

            Comment


            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Bo to oliwa przeznaczona do najnowszych wysilonych samochodów wyposażonych w dpf i gpf, ma być zachowana najwyższa ochrona silnika i filtrów.
              To ja wiem, nie o to chodziło w pytaniu.

              Comment


              • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                To ja wiem, nie o to chodziło w pytaniu.
                Ok niech Grzechu robi analizę.

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  ale podajesz najgorsze z możliwych sklepów, to świadczy o Tobie. naprawdę są lepsze źródła niż sklep który na dodatek nie zna się na olejach, ale zna się na sprzedaży.
                  No offence Rambo, ale kojarze jednego goscia z tym sklepem zwiazanego. Smiem twierdzic, ze sie mylisz. ale ok.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
                    No offence Rambo, ale kojarze jednego goscia z tym sklepem zwiazanego. Smiem twierdzic, ze sie mylisz. ale ok.
                    Kiedyś Pan z tego sklepu polecił do mojego d14z6 olej C3, totalnie niezgodny z IO. A podobnych przypadków jest masa choćby na accordklubpolska do k24 polecił 5w40 C3.

                    Comment


                    • A w instrukcji obslugi to pisza rzeczy, zeby komu bylo wygodnie? I co zlego jest w tym 5W40? Polowa K20 jakie znam na takim oleju jezdzila, co ma z tego wynikac? Kto jedzie po kims bo przeczytal wpis na forum z przed 10lat. Oh, rly? Mysle, ze bylby dobrym partnerem do dyskusji z Rambo. Niech moze bezposrednio do niego napisze. Ksywa to chyba CROOM a imie Tomek?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
                        kojarze jednego goscia z tym sklepem zwiazanego. Smiem twierdzic, ze sie mylisz. ale ok.
                        znajomość z nim stawiasz wyżej niż powszechnie dostępna wiedza ..a kto Ci broni?
                        Jak powiedziałem Sklep a szczególnie ten wymieniony to nie jest żaden autorytet, absolutnie żaden. ..a jeśli się mylę to udowodnij mi w czym się mylę, bo jeśli masz pisać tylko hasło bez argumentów to będę to usuwał. Takie pisanie nie wnosi nic do dyskusji, a ja też chciałbym się czegoś nauczyć i dowiedzieć.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          znajomość z nim stawiasz wyżej niż powszechnie dostępna wiedza ..a kto Ci broni?
                          Jak powiedziałem Sklep a szczególnie ten wymieniony to nie jest żaden autorytet, absolutnie żaden. ..a jeśli się mylę to udowodnij mi w czym się mylę, bo jeśli masz pisać tylko hasło bez argumentów to będę to usuwał. Takie pisanie nie wnosi nic do dyskusji, a ja też chciałbym się czegoś nauczyć i dowiedzieć.
                          Ja niczego nie stawiam. To jest Twoje zalozenie, a nie moje. Po drugie, Ty napisales, ze sie na niczym nie znaja, wiec udowodnij, ze tak jest. Nalepiej zadzwon do nich i im to powiedz, zapytaj o Tomka (wroc, nie Tomka, Piotra)), wez sobie jakis temat w ktorym sie czujesz pewnie, wymiencie sie na argumenty i wklej Wasza korespondencje.

                          Po trzecie, abstrahuje od tego czy sie znasz czy sie nie znasz. Potrafisz z latwoscia pisac elaborat na 5stron A4 a jak ktos Ci zada proste pytanie to unikasz odpowiedzi albo celowo jej nie udzielasz. Wiec jak ktos spyta jakim olejem mam nasmarowac lancuch w rowerze to Twoja odpowiedz bedzie mniej wiecej taka: o ja...p... Panie........................... Uczyn swoja wiedze bardziej przystepna dla innych.
                          Last edited by amator123honda; 17-01-2020, 13:51.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                            No to wytłumacz mi jeszcze jak ten Revanol z tak dużym HTHS jest C3?

                            Waldek, ACEA C3 to odpowiednik ACEA A3, tylko z mniejszą ilością siarki fosforu itp.. A HTHS w temp. 150st.C przy prędkości ścinania 10 do -6, oleju silnikowego, określa głównie lepkość oleju bazowego + modyfikator lepkości, a nie pakiet dodatków przeciwzużyciowych, myjących, oksydacyjnych, przeciwpiennych itd.. Możesz sobie sam zblendować olej, kup olej bazowy, sprzdaję np. Lots, kup modyfikator lepkości oraz pakiet dodatków opracowany zgodnie z normą ACEA, zmieszasz i masz gotowy olej silnikowy Oczywiście trzeba jeszcze wszystko policzyć co ma wyjść..
                            Last edited by Grzechu; 17-01-2020, 13:37.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
                              I co zlego jest w tym 5W40? Polowa K20 jakie znam na takim oleju jezdzila, co ma z tego wynikac
                              I połowa chla olej na potęgę jak R18Z4 z R3A.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
                                Ty napisales, ze sie na niczym nie znaja,
                                lepiej będzie jak będziesz mnie cytował niż pisał rzeczy których nie napisałem. Nie prowadzę dyskusji ze sklepami, jeśli ktoś ma problem może do mnie napisać. Ja nie zarzucam nic sklepom, to jest ich sprawa czy ściemniają czy kręcą i co opowiadają klientom, to jest ich sprawa i ich biznes, nic mi do tego. natomiast jeśli Tu na forum ktoś przywołuje treści których sam nie rozumie i nie widzi gdzie są pisane, a raczej przepisywane treści ze źródeł producenta, to już muszę reagować, jeśli Sklep uważa się za wiarygodnego, to chociaż niech przepisuje prawidłowo treści od producentów. Rozumiem że można się pomylić i pisać pierdoły, dlatego Sklep - to sklep a nie autorytet i źródło wiedzy.
                                Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
                                Uczyn swoja wiedze bardziej przystepna dla innych.
                                robię to, prościej się nie da. Trudno się dyskutuje z kimś komu trzeba tłumaczyć elementarz, wtedy się nie dogadasz.
                                Jest bardzo wiele osób które piszą do mnie na priv, i jakoś mnie rozumieją.
                                Niektórzy to jestem przekonany piszą specjalnie aby mnie "uruchomić" , zdaję sobie z tego sprawę, bo naprawdę to nie mogą być aż tak niekumaci.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X