Zamieszczone przez Waldek.
Zobacz posta
Nie ma takiego prawnika na świecie ani gwaranta aby odważył się podważać takie fakty.
Zaprogramowałeś się na "gwarancję" dlatego odbierasz mnie że piszę specjalnie źle interpretując twój przekaz.
Mylą się tobie kwestie ochrony środowiska z ochroną silnika.
Ty byś chciał mieć gwarancję mechaniczną na ochronę silnika na torze na oleju do uzyskiwania niskiego spalania. Cały czas czuję że do tego dążysz i to chcesz usłyszeć i w tym się utwierdzić.
Mam OEM olej 0W-20 jadę na tor w razie awarii mam gwarancję. Zapomnij.
Nic bardziej mylnego.
Takiej gwarancji Honda nie daje. Więc jak coś się stanie z silnikiem to zapomnij że honda Ci naprawi silnik. Nie po to producent zaprojektował olej w ściśle określonym celu "zmniejszenia zużycia paliwa" abyś na tej substancji demolował silnik.
Gdyby, uwaga- gdyby w IO nie było informacji o olejach do ochrony sinika to co innego, a jest, jest wyraźnie napisane jakie oleje prócz eko-energy są zalecane.
Dlatego w samochodach o super osiągach i stricte do sportu nie ma - jest zakazane stosowanie olejów eko-energy, bo auta te nie będą jeździć eko-energy.
Hondą R-type można oszczędzać paliwo! da się to robić w codziennej jeździe!
Zamieszczone przez Fyrkes
Zobacz posta
Mylą się tobie bardzo, albo inaczej, Ty nie chcesz przyjąć do wiadomości faktu że olej eko, eko-energy, nie daje gwarancji mechanicznej jak olej protection. Jest poza twoim zasięgiem pojmowania że ASO prowadzi własną politykę olejową zgodną z własnym interesem. Jest zobligowane do promowania Aktualnie Obowiązujących Norm Środowiskowych.
Zamieszczone przez Fyrkes
Zobacz posta
Wymagania środowiskowe są jednolite dla każdego podmiotu. (przecież ja tu nie jestem stroną

...takie pisanie zakrawa na farsę...
Zamieszczone przez tabazagt
Zobacz posta
Wiele osób pisało o te kwestie do Honda Polska. Waldku czy czytałeś korespondencję od przedstawiciela Honda polska w tej sprawie?
Uważasz wiem, że Przedstawiciel Honda Polska to ma niższą range niż przedstawiciel Niemiecki. Tak, wiem w twoich oczach ten niemiecki jest bardziej wiarygodny od polskiego.
ale do rzeczy...
"Czy lepszy olej i dłuższa żywotność silnika.
Czy olej zalecany i szybsze zużycie silnika.:
to powinno brzmieć tak:
"Czy lepszy olej i dłuższa żywotność silnika. Czy olej zalecany i teoretycznie mniejsza emisja spalin"
czyli to jest ta "gwarancja" dla Waldka, nie ma w niej mowy o ochronie mechanicznej, możliwe że się w okresie gwarancji nic nie stanie. Na to samo liczy zresztą Honda


Natomiast, po gwarancji... jak zacznie się coś dziać ...to powodzenia WAldku, rozumiem że pojedziesz do ASO i będziesz się domagał od ASO napraw, "no przecież stosowałem olej OEM i jeździłem na tor no ale nie mówiliście że silnik po jakimś czasie będzie brał olej".
No panie ale nie czytasz pan IO, tam jest napisane do czego jest zaprojektowany olej, kto panu kazał na oleju do oszczędzania paliwa jeździć w sposób mało oszczędny. Na torze panie, to się oszczędnie nie jeździ! no to panie jak se jeździsz na torze na oleju nie do tego przeznaczonym to se radź pan sam.
Takie rzeczy już są faktami. Znam wiele przypadków brania oleju po gwarancji ale nie znam ani jednego aby ktoś uzyskał z ASO pomoc na podstawie faktur że cały okres auto było serwisowane w ASO i teraz naprawcie.
Jak ktoś zna taki przypadek to proszę koniecznie tu napisać! Jak ktoś zna taki przypadek z Niemiec to też dajcie znać!
Zamieszczone przez tabazagt
Zobacz posta
Nie odbierajcie R-ce możliwości jazdy ekonomicznej. Stworzono do tego program i stworzono do tego CELU olej.
Zamieszczone przez tabazagt
Zobacz posta
Jest różnica?
No to jest spec olej do Rki?
Czyli specjalnym olejem jak pisze Honda "do oszczędzania paliwa" zalewamy 1,0 i R-kę - tak? i mamy gwarancję jazdy na torze. Tak? - Tak!
Czy po gwarancji, mamy gwarancję na trwałość jednostki - tak? ...czy nie?
Na to pytanie odpowiedz sobie Waldku sam.
Zamieszczone przez tabazagt
Zobacz posta
Tu więcej ryzykuje Gwarant. Niestety tabazagt i WAldek gdyby prowadzili Salon-Servis też by nie dawali gwarancji na to co sobie wleje klient. prawda?
Nie każdy klient potrafi dobrać olej to jedno i nie każdy kupuje u źródła jak Servis.
To na to jest gwarancja! na wiarygodne źródło dostawy oleju. Gwarant wie skąd ma olej i gwarantuje jego pochodzenie i wiarygodność.
Olej klienta jest obarczony ryzykiem pochodzenia. Gwarant nie będzie brał na siebie odpowiedzialności za olej klineta z marketu.
Czy to jest takie trudne do zrozumienia?
Gwarancja mechaniczna o którą chodzi Waldkowi nie ma się ni jak, do wiarygodności.
Żaden biegły nie podważy tego że nalałem olej lepszy od OEMowego mając na to dowody zakupu i pełny opis oleju ACEA i SAE.
Zadałem Waldkowi pytanie na które nie ma odpowiedzi:
jak zalejesz silnik olejem przeznaczonym do trudnych warunków użytkowania (np. tor) i na tym oleju będzie zmierzona niższa emisja spalin niż na oleju do oszczędzania paliwa OEM, to co wtedy? masz gwarancję czy nie?
nie masz tak? bo olej jest nie OEM/? żaden biegły tego nie potwierdzi, oczywiście że można. Nie dość że można to IO zaleca taki olej.
Zamieszczone przez Leszek2
Zobacz posta
ASO w PL dorobiły się statusu "nieomylnych", "wyroczni", ale jest to normalna działalność nastawiona na zyski. To nie jest instytucja dobroczynna.
Hwała ASO które nie traktują klientów indywidualnych jako "dojne krowy", niestety takiego statusu dorobiły się tylko nieliczne ASO i z takich ASO należy korzystać. Wiele osób w Pl korzysta z takiego ASo które nie dośćże naleje olej klienta, to pochwali podejście i udzieli gwarancji. Są takie miejsca i ani klient ani ASo się z tego powodu nie męczy.
Jeśli ASO lansuje podejście że z powodu lepszego oleju klienta nie udzieli gwarancji - należy zmienić serwis na taki który ją udzieli.
Nie może być tak, że jakiś servis kreuje własną filozofię podejścia do gwarancji.
takie wpisy:
Zamieszczone przez Fyrkes
Zobacz posta
Zamieszczone przez Waldek.
Zobacz posta

W PL obowiązują takie same przepisy i kary.
Czyli jednak jest sugestia na zrobienie czegoś z GPFem. ale po co? Od lepszego oleju do ochrony silnika jeszcze nikomu się GPF nie zatkał.
SACZY nasz spec od testów, miał spalić 1L oleju najbardziej popiołowego jeski jest na rynku i sprawdzić ile popiołu mu po tym zostanie.
Jak te uboczne produkty spalania spowodują zatkanie GPFa to ja chciałbym to zobaczyć. Ilość tego popiołu.
Zamieszczone przez Waldek.
Zobacz posta
Jestem w szoku że dywagujecie nad czymś kompletnie niezgodnym i traktujesie jako "bo gwarancja". Czyli na olej na który nigdy nie powinno być gwarancji... nagle (od 06.2018r) jest udzielana.
To jest absurd i hipokryzja ... czy nie czujecie że jesteście robieni w ciula ?

Waldek, zrób z tym co chcesz ale musisz wiedzeć że olej do uzyskiwania oszczędania paliwa niskooporowy 0W-20 nie jest olejem na tor, olej do uzyskiwania niskiej emisji spalin do diesli z DPF C2 i C3 nie jest olejem dotychczas stosowanym do benzyniaków, jest to olej wyłącznie do diesli.
Musisz wiedzieć że ACEA nie zaprojetował i nie ma żadnych potwierdzonych badań w tym kierunku aby zaprojektować olej do benzyniaka trurbo z GPF.
Zrób sobie ze swoim autem co chcesz. Nalej co Ci pasuje. Jeśli potrzebujesz "poklepania po plechach" że nalałeś olej z przeznaczeniem powyższych i jest to "najlepszy olej" do R-ki na tor czy trudnych warunków użytkowania ...to musisz sie "poklepać po plecach" sam, co będzie niemożłiwe (ale wykonalne) tak jak niemożliwe jest otrzymać olej eko-energy na tor, no, chyba żę na torze będzie jechał wg wskazań ekonomizera.
Na torze można też jeździć w zawodach na oszczędność energii (kto ile spali mniej) może to być Rka! nikt nikomu nie broni robić takich rekordów.
Czy jest specjalny olej do Type-R. ? (wykorzystując walory pełnej MOCY silnika)
Oczywiście że jest! ale na pewno nie jest nim olej do DPF eko z grupy ACEA C i na pewno nie jest to olej OEM z grupy A1 0W-20 ekonomy-conserwing czyli do oszczędzania energii.
Comment