Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
    Leszku, piszesz o tych olejach?
    Nie, o przywolanych przez Rexia eco cleanach low saps

    Comment


    • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      jest jasno napisane że z GPF ACEA C2C3 i to jest punkt zapalny
      tylko cała dyskusja jest o tym czy to jest "specjalny olej do Type-R". Oni i Ty i ja i każdy wie że nie jest to "specjalny olej" do żadnego silnika. To jest środek który podobno ma zapewnić dłuższą żywotność filtra GPF (co ciekawe na to gwarancji nie ma Honda nie daje określonej ilości lat na GPF że będzie działać).
      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      to jest punkt zapalny
      ale zapalny w kontekście większego zanieczyszczenia to tak, bo w kontekście "spec olej do Rki" to na pewno nie .
      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      jest jasno napisane że z GPF ACEA C2C3
      no i inaczej zapisane być nie może nie czarujemy rzeczywistości. Oleje nisko-popiołowe są po coś. Opisane są tak aby były wiadomo które to są. Więc napisane inaczej być nie ma prawa.
      A to że się to nie nadaje zbytnie do samochodów wysilonych to inna sprawa, przypominam że takie oleje jak i niskooporowe są niedozwolone do silników o wysokich parametrach jak Nissana GTR.
      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      Gdy zaleje ACEA A3 i coś się stanie
      ... i coś się stanie z czym? (nie masz na myśli chyba silnika?) ....z obniżeniem Norm spalin to tak... dostaniesz być może mandat. Tyle że twój silnik prawdopodobnie z bardzo dobrym olejem A3 wydali mniej spalin niż z dedykowanym C2 ... co wtedy?
      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      Natomiast mi już bardziej chodzi jakie będą konsekwencje techniczne przez ten GPF.
      jak wiesz (a może nie wiesz) że oleje ACEA C (wszystkie) są to oleje stricte do silników diesla z układem DPF, kwestia która generacja takie C 1,2,3 itd.
      ACEA do twojego sinika benzynowego jeszcze oleju go GPF nie zrobiła. Taki olej nie istnieje. Gdy Unia Europejska obniżyła do granic możliwości technicznych Emisję spalin po 2018r. producenci samochodów m.in. Honda aby ratować rynki sprzedaży stwierdziła że nie ma wyjścia, uzytkownicy otrzymają w rekomendacji - Aktualnie obowiązującej Normy Emisji Spalin - olej do diesla z układem DPF.
      Taka jest twoja sytuacja i każdego innego silnika benzynowego z układem GPF.
      Więc i tak i tak oleju zgodnego z zaleceniami Hondy to nie masz. Nigdy w zyciu w żadnej instrukcji jakiegokolwiek samochodu osobowego marki Honda na całym świecie nie ma i nigdy nie było zlaecenia stosowanie olejów grupy C. Honda nigdy takiego oleju nie dopuściła do stosowania, i nagle .... dupa blada wyjścia nie ma. Aby spełnić warunki EU w zakresie emisji spalin mówią "drogi użytkowniku z uwagi na obecną sytuację stosuj oleje do diesla dopóki nie zaprojektują oleju do benyznika"
      Pomoże to nam, sprzedawać samochody w EU (bo w USA takiego wymagania niema) i bądź pro środowiskowy zgodnie z nowym trendem.
      Stosując oleje inne (czytaj Normy nie środowiskowe) przyczyniasz się do zanieczyszczenia środowiska.
      O zagrożeniach dla twojego silnika niestety w Instrukcji Obsługi nie napiszemy bo to mogło by odstraszyć użytkowników od podejścia pro środowiskowego, dlatego napiszemy w IO tylko to...co jest nam wygodne, a reszty się domyśl albo doczytaj.

      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      Oczywiscie w tej sprawie możesz mieć rację
      właśnie o to idzie jak powiedziałeś żę "jakoś gość z forum twierdzi inaczej"...no właśnie idzie o to że ja tu nie jestem stroną.
      to może inaczej...
      poczytaj nie fora, a fachowe treści te które czyta sama ADAC poproś aby dali Ci wiedzę z które sami korzystają, skoro nie potrafisz znaleźć...
      dowiedz się co to jest Euro 6 i w jakim celu się go wprowadza.
      dowiedz się po co jest GPF i w jakim celu się go wprowadza,
      dowiedz się po co jest olej niskooporowy i po co się go wprowadza,
      dowiesz się po co stosuje się alkohole w paliwie.
      dowiedz się po co wprowadzono dowsowzing
      itd... itd ... i jak z tego całego kontekstu co się dowiesz wyjdzie Ci że robi się to po to aby:
      - przedłużyć trwałość silnika,
      - zabezpieczyć żywotność elementów silnika,
      - aby poprawić wytrzymałość mechaniczną silnika m.in. na ścieranie, wys temp.
      - aby silnik mógł spełnić wymagania wytrzymałościowe w czasie
      itd. itd.
      Jeśli tak tobie z tego wyjdzie ...tzn ze czytaliśmy zupełnie inne artykuły.
      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      Oczywiscie w tej sprawie możesz mieć rację ale ja nie jestem w 100% przekonany,
      ja nie twierdzę że mam rację "racja jest jak dupa każdy ją ma" (J. Piłsudski).
      chodzi o to byś wiedział i miał świadomość że istnieją Wymagania środowiskowe, w wymaganiach środowiskowych nie idzie o trwałość, wytrzymałość, wieczność.
      Idzie tu i teraz o Emisję spalin w jak najmniejszym stopniu.
      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      jak będę to wtedy zdecyduje się na zmianę oleju na tego X-max lub v300.
      jak będziesz przekonany to będzie o kilka lat za późno.
      Tu nie chodzi o przekonania to nie sekta religijna a forum.
      Masz do czynienia z faktami, i rzeczywistością w roku 2020.
      Równie dobrze możesz twierdzić i udawać że nie jesteś przekonany że:
      - nie ma wymagań środowiskowych w EU,
      - nie ma Norm Środowiskowych dot emiski spalin,
      - nie ma klasyfikacji Spalin Euro
      - nie ma katalizatorów,
      - niema EGR ów,
      - nie ma DPF ów,
      - nie ma GPF ów
      - możesz nawet nie być przekonany że nie ma hybryd, może nie słyszałeś o nich.
      - możesz nawet powiedzieć że nie wiesz nawet że prowadzone są działania Greenpeas na rzecz ochrony środowiska.

      Wszystko powyższe robi się po co? ...tak wiem, aby w sposób najlepszy zabezpieczyć twój silnik aby działa sprawnie wiele lat. To wszystko może być dla Ciebie kwestia przekonania i wiary.


      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      Nie chce żeby to źle zabrzmiało ale są różnice pomiędzy PL i DE. Przepisy niby te same a czym ludzie palą w piecach, plastiki i inne śmieci, tutaj nikt by się nie odważył.
      temat jest zbyt głęboki.
      Odpowiedź jest prosta ołma mieniecka ma 2000Euro emerytury a moja babcia miała 750zł. takie porównania są odrażające, mam kolegę niemca i on twierdzi że nie da się przeżyć za 220Euro. Ja mu mówięże się da, to nie wieży.
      Czy sądzisz że ta babcia by chciała zapierd...ć do komórki po węgiel ? niż posiedzieć w czystym na gazie.
      Czemu Ty siedzisz w D zamiast budować pkb w PL. (tu nie potrzeba dyskusji).
      Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
      Jeśli chodzi o samochody to w którą stronę idą stare kopcące diesele? Tutaj zostały by szybko wyeliminowane z ruchu ulicznego a w Polsce jeżdżą.
      zupełnie się nie rozumiemy.
      Daj niemcowi 1000Euro na wypłatę, to zobaczysz jak szybko diesle wrócą do łask. Te porównania są nie na miejscu.
      Jasne że jest różnica, wystarczy wejść do muzeum niemiecekiego o pooglądać meble z Zamku Królewskiego, u nas takich nie ma, bo jeszcze nie oddali tego co zrabowali.
      Niemcy nie pracują lepiej niż Polacy, Ci są tylko gorzej opłacani. Każde dziecko w PL szkole wie dlaczego tak jest.

      Bądź eko, bądź energy, i nadążaj za eko, to jest potrzebne, to są technologie bogatych, dlaczego biednych chcesz pozbawić egzystowania. Ty samochodzikiem z niską emisją a ja rowerem tak? albo hulajnogą.
      Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Myślisz że Polacy nie chcieli by mieć czystego powietrza? ...zlituj się.
      Last edited by rambo7; 31-12-2019, 13:46.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Myślisz że Polacy nie chcieli by mieć czystego powietrza? ...zlituj się.
        To może zacznę od końca, rozumie gdy ktoś ma mało pieniędzy i wtedy pali wszystkim ale znam dużo osób które biedne nie są a palą plastiki itp. Ale nie o tym pisałem tylko o egzekwowaniu prawa.

        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
        ale zapalny w kontekście większego zanieczyszczenia
        Nie, gdy stanie się coś z silnikiem na gwarancji, jest to mało prawdopodobne ale takie rzeczy się zdarzają i wtedy pierwsze co zrobi Honda to zawali winę na olej i zacznie się walka w sądzie.
        Rambo ciągle piszesz rzeczy które są oczywiste jeśli chodzi o olej i środowisko, ale jeśli chodzi o gwarancję racji nie masz.
        Poza tym nie wiem czy specjalnie ale źle interpretujesz to co pisze.
        .

        Comment


        • Waldek, poczekaj chwile będzie coraz więcej odstępnych olejów do silników z GPF, które będą zarówno spełniać normy eco jak i również być przydatne na torze.
          Każdy z Was ma swoją rację więc czasem warto zapytać kogoś trzeciego.

          Comment


          • I znowu trzeba sobie zadać filozoficznie pytanie.
            Czy lepszy olej i dłuższa żywotność silnika.
            Czy olej zalecany i szybsze zużycie silnika.
            i to co najważniejsze czy Civic Type R FK8 służy do jazdy do kościoła ?
            Według mnie serwis i tak będzie próbował w razie awarii przeprowadzić remont.
            Znam z własnej autopsji, że obecnie mało kto jest w stanie taki remont zrobić zgodnie z technologią.
            Minęły czasy gdzie w serwisach były silnikownie które się tylko tym zajmowały, obecnie tester złącze diagnostyczne i wymiana na nową część.
            Więc próba naprawy jest mocną niewiadomą, jak zostało nam mało do końca gwarancji ( przeważnie tak jest, przecież ktoś wyliczył ) to zostajemy w bardzo nieciekawej sytuacji.
            Remont nie przedłuża gwarancji, zostaje nam tylko droga sądowa lub szarpanie się z importerem.
            Na każdy mail który bezpośrednio wyślemy do producenta, dostaniemy odpowiedź żeby się kontaktowa z importerem ( Honda Polska) . To takie zamknięte koło: Serwis, Honda Polska, Honda producent.
            Reasumując Civic Type R FK8 nie jest autem do spokojnej jazdy i potrzebuje oleju który zapewni najlepszą ochronę w ekstremalnych warunkach .
            Jeśli obawiamy się o gwarancję wlewamy to co nam zaleca serwis, następnie za najbliższym rogiem zamieniamy na olej który pozwoli na wkręcanie obrotów na czerwone pole.
            Czy dodatkowe 200-250 zł rocznie będzie dużym wydatkiem, ale jaki komfort psychiczny jak dajemy do odcięcia
            Last edited by tabazagt; 31-12-2019, 21:03.

            Comment


            • Comment


              • Nie ma nic zeby lac A zamiast C

                Comment


                • A1/B1-04 – oleje przeznaczone do silników benzynowych i Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych, tzw. energooszczędne, charakteryzujące się bardzo niską lepkością wysokotemperaturową HTHS od 2,6 do 3,5. Zaleca się ich stosowanie tylko w nowoczesnych konstrukcjach silników przystosowanych do takich olejów.

                  A3/B3-04 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i Diesla nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, pracujących w trudnych warunkach. Odpowiedni także do silników doładowanych i turbodoładowanych.

                  A3/B4-04 - opisuje oleje o bardzo dobrych własnościach do stosowania w silnikach benzynowych i Diesla z wtryskiem bezpośrednim nowoczesnych konstrukcji, mocno wysilonych, pracujących w trudnych warunkach, można ich używać także w silnikach wymagających oleju B3.

                  A5/B5-04 - oleje o bardzo dobrych właściwościach przeznaczone do silników benzynowych i Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych, tzw. energooszczędne, charakteryzujące się bardzo niską lepkością wysokotemperaturową HTHS od 2,6 do 3,5. Zaleca się ich stosowanie tylko w nowoczesnych konstrukcjach silników przystosowanych do takich olejów.

                  ACEA C – oleje kompatybilne z układami katalitycznymi

                  Zadałem pytanie w dziale technicznym innego producenta w sprawie oleju do GPF, część odpowiedzi.

                  Producent nie wymaga stosowania olejów nisko popiołowych w przypadku silników benzynowych z GPF.
                  Silnik M20A-FKS sprzedawany jest z układem GPF na naszym rynku. Na innych rynkach, gdzie są niższe wymogi dotyczące emisji spalin, silnik ten może występować również w wersji bez GPF.


                  Wyczytałem na tym forum, że jeszcze nie ma normy ACEA dla silników benzynowych z GPF. Kolejna norma środowiskowa wyprzedziła klasyfikację ACEA..
                  Last edited by tabazagt; 01-01-2020, 12:58.

                  Comment


                  • Ale nie rozwiazales zyciowych dylematow uzytkownikow bojacych sie utraty mitycznej gwarancji. Zapominaja oni, ze kazde podejscie z reklamacja elementow wewnetrznych silnika i skrzyni to bedzie droga przez meke bez wzgledu ilu prawnikow zaangazuja. Wiec czy warto sie przejmowac? Jak zalewalem na poczatku do mojego 0w30 A3 to juz byla dyskusja czy wolno wlac jakikolwiek inny olej niz OEM. Teraz gdybym mial z gpf to bym jednak pod presja ;-) gwarancji zalal 5w30 C2 midsaps z wysokim mozliwie htts. A po gwarancji A3. Ale nic nie zmienia mojego zdania, ze kazde auto do palowania bez wzgledu na zalany olej powinno miec zestaw dodatkowy pomiarowy wody i oleju.
                    Last edited by Leszek2; 01-01-2020, 12:52.

                    Comment


                    • Mam podobną sytuację Ravenol 5w30 SSO A3/B4 już czeka z filtrem na wymianę.
                      Jednak nie wpadajmy w paranoję różnica w zawartości popiołów pomiędzy normą ACEA A3/B4 a C3 którą można również stosować jest w niektórych przypadkach 0,1%
                      Jeśli chcesz mieć spokój z gwarancją to tylko olej z ASO, jak będziesz z własnym olejem zawsze jest ryzyko że ktoś powie że to twoja wina, bo nie stosowałeś się do zaleceń i olej może być np. podrabiany co spowodowało uszkodzenie silnika.
                      Serwis w większości przypadków, próbuję przenieść odpowiedzialność na użytkownika.
                      Miałem taką zabawną sytuację z poprzednim samochodem na gwarancji , parował jeden z reflektorów. Napisałem pismo do gwaranta i dostałem jedną z przygotowanych odpowiedzi.
                      "Parowanie reflektora wynika z różnic temperatur i jest to normalne zjawisko, bla bla bla. W odpowiedzi poprosiłem o wymianę drugiego ponieważ jest uszkodzony i nie paruje ... "
                      Długo trwało, oparło się o producenta ale wymiana gwarancyjna się udała...
                      W każdym razie jak pisał wielokrotnie kolega rambo7 jeśli chcemy bezpiecznie dokręcać na czerwone pole lejmy coś A3/B4, cały wątek dotyczy przecież pytania o olej do Civic Type R .
                      Chyba że kupiliśmy wersję usportowioną do wożenia dzieci do przedszkola, kto bogatemu zabroni.

                      Comment


                      • Dobra. Wiemy juz chyba wszystko oprocz jednej rzeczy. Tej „mitycznej” konsystencji oleju spod znaku wody jakim jest OW-20 Type 2.0. Rozumiem ze oleje A3/B4 sa gestsze? Co na to silnik?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                          Dobra. Wiemy juz chyba wszystko oprocz jednej rzeczy. Tej „mitycznej” konsystencji oleju spod znaku wody jakim jest OW-20 Type 2.0. Rozumiem ze oleje A3/B4 sa gestsze? Co na to silnik?
                          A3/B4 są wysoko popiołowe i to jest główna różnica. Nie o gęstość tu chodzi. Rexio w okresie świątecznym było wszystko zamknięte, ale w nowym roku zadzwonię w parę miejsc i napisze co się dowiedzialem. Mam parę wątpliwości i muszę to wyjaśnić.

                          Comment


                          • Waldek, w Twoim wypadku widzę 2 opcje: 1 - wywalasz GPFa i zalewasz co chcesz, utrata gwarancji będzie pretekstem do dodatkowych modów dzięki którym auto zacznie lepiej jeździć, 2 - będziesz zalewał dalej 0W-20 lub 5W-30 by Honda.

                            Mam pytanie z innej beczki, co jest złe w olejach Hondy? Interwały wymiany robisz krótsze i jeździsz problematycznie.

                            Osobiście też myślałem na opcją innego oleju, jednak stwierdziłem że to nie mam sensu bo zaczyna brakować mocy. A to już się wiąże z utratą gwarancji.

                            Comment


                            • RAVENOL HCL SAE 5W-30 CleanSynto ACEA A3/B4 Zawartość popiołów 1,04% ( tu już też widać pewną kastrację, dobry olej ma zawartość na poziomie 1,3%)
                              RAVENOL REP USVO® 5W-30 ACEA C3 0,8% masy badanie zgodne DIN 51 575
                              RAVENOL FES SAE 0W-30 USVO ACEA C2 0,8%


                              Wszystkie podane dane są wartościami przybliżonymi i podlegają wahaniom przyjętym w handlu. Wszystkie dane odpowiadają obecnemu stanowi wiedzy i naszego rozwoju. Zastrzega się zmiany. Wszystkie odniesienia do normy DIN służą tylko
                              opisaniu wyrobu i nie stanowią gwarancji. W przypadkach problematycznych żądać porady technicznej.




                              Praktyka pokazała, że ograniczanie zawartości ważnych dodatków oleju musi mieć swoje granice. Np. mniejsza ilość dodatków zawierających fosfor wydłuża wprawdzie życie konwertorów katalitycznych (do 240 tys. km), ale znacznie skraca trwałość ważnych części silnika, np. elementów rozrządu.
                              Można powiedzieć, że byliśmy już na szczycie technologicznym w dziedzinie olejowym, żeby przez ekologię cofnąć się w rozwoju. Obecnie oleje muszą spełniać wymagania ekologiczne, przez co są kastrowane z najlepszych dodatków.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
                                Waldek, w Twoim wypadku widzę 2 opcje: 1 - wywalasz GPFa i zalewasz co chcesz, utrata gwarancji będzie pretekstem do dodatkowych modów dzięki którym auto zacznie lepiej jeździć, 2 - będziesz zalewał dalej 0W-20 lub 5W-30 by Honda.

                                Mam pytanie z innej beczki, co jest złe w olejach Hondy? Interwały wymiany robisz krótsze i jeździsz problematycznie.

                                Osobiście też myślałem na opcją innego oleju, jednak stwierdziłem że to nie mam sensu bo zaczyna brakować mocy. A to już się wiąże z utratą gwarancji.
                                Opcja pierwsza odpada ponieważ mieszkam w Niemczech i za to są duże kary.
                                Opcja druga (którą aktualnie stosuje 0w30) nie wiem czy jest zła. Teoretycznie oleje ACEA C są gorsze od ACEA A ale BMW leje je od bardzo dawna LL04 i nic złego z tymi samochodami się nie dzieje, przebiegi 200-300 tys i nie biorą oleju. Sam kiedyś na tym oleju jeździłem, wymiana co 10-15 tyś i nic złego się nie działo. Dlaczego się zastanawiam w przypadku Typ-R, ponieważ ten samochód jeździ normalnie tylko jak jest zimny a później to jest prawa strona obrotomierza (BMW też nie jeździłem, nie jeżdżę grzecznie ale Type-R prowokuje cały żeby go kręcić na maxa) i dlatego się zastanawiam nad olejem.
                                Narazie są trzy rzeczy które mnie zastanawiają
                                -czy silnik w Type-R naprawdę jest ciasno spasowany (normalnie silniki aut sportowych np m3 są luźno spasowanie)
                                -o ile wpłynie na życie GPF olej ACEA A
                                -ile kosztuje i czy da się zregenerować GPF
                                Jak będę mieć odpowiedzi na te pytania to będzie łatwiej podjąć decyzję.

                                Comment

                                Working...
                                X