Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Chromaticall, myślę, ze idziesz dobrym tropem. Czytałem wiele KCH olejów. U wielu producentów na etykietach pojawia się obok ACEA A5 również C2. Np. dla przytoczonego przez Ciebie oleju Eneos jest C2/A5 , ale dla ENEOS Premium Hyper Multi jest już tylko ACEA A5, bez C. Świadczy to o różnych składach chemicznych tych olejów. Moim zdaniem u Ciebie załatwia to sprawę i taki olej C2/A5 mógłbyś wybrać , może nie zgodnie z Twoimi poglądami, ale zgodnie z Twoją IO. A tak na marginesie, to słyszałem, że oleje ENEOS są jedne z lepszych, choć u nas trochę nieznane lub słabo reklamowane.

    Comment


    • Zamieszczone przez MajkeR Zobacz posta

      Do wyboru mam takie cuda:
      LIQUI MOLY Top Tec 4300 5W30

      SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AP-L 5W-30
      MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W30
      Mam gpf. Ktory z powyzszych bedzie lepszy? Obecnie Type 2.0 ale chce jednak zrezygnowac z niego. Coprawda nie jezdze w +R ale czesto gesto auto widzi odcinke a wiosna szykuje mi sie dluzsza trasa na Niemcy i nie zamierzam jachac 160 km/h

      Rozumiem ze majac 11000 km najechanych na Type 2.0 moge spokojnie go zmienic na jeden z powyzszych?

      Najblizej mi do Shella. Widze ze ma C2, Motul tylko C1 o czym nie pisze w instrukcji auta.

      To sa syntetyki takie serio, serio?
      Last edited by rexio; 25-12-2019, 12:57.

      Comment


      • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
        Mam gpf. Ktory z powyzszych bedzie lepszy? Obecnie Type 2.0 ale chce jednak zrezygnowac z niego. Coprawda nie jezdze w +R ale czesto gesto auto widzi odcinke a wiosna szykuje mi sie dluzsza trasa na Niemcy i nie zamierzam jachac 160 km/h

        Rozumiem ze majac 11000 km najechanych na Type 2.0 moge spokojnie go zmienic na jeden z powyzszych?

        Najblizej mi do Shella. Widze ze ma C2, Motul tylko C1 o czym nie pisze w instrukcji auta.

        To sa syntetyki takie serio, serio?
        Myślę że olej OEM jest po to by spełnić normy spalin. Wymieniłem już na początku na Motul 0w-30, C2. Motul 5w30 też jest C2 ale 0w-30 ma szerszy zakres temperatur więc silnik ma lżej gdy jest zimno.
        Moje auto widzi prawą stronę obrotomierza cały czas, bardzo często jeżdżę v-max i nic złego się nie dzieje. Wymieniam olej co 10 tyś., teraz muszę trzeci raz wymienić.
        Pozostałych dwóch nigdy nie miałem, więc nic nie mogę napisać. Słyszałem że Ravenol ma dobre oleje, osobiście nie miałem. Napisz jak już coś wybierzesz

        Comment


        • Najblizej mi do Shella, ale jak juz jakis wybiore to chcialbym sie go trzymac takze sposrod powyzszych chcialbym najlepszy. Wiem ze Motul od zawsze mial dobre opinie, ja jednak sercem za Shellem

          Comment


          • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
            Mam gpf. Ktory z powyzszych bedzie lepszy?
            ja jak zawsze się przyczepię do "najlepszości" , podniosłeś 2 kwestie, "mam GPF, oraz to że nie oszczędzasz paliwa.
            Lepszy w zapobieganiu zatykania się filtra GPF będzie ten olej który zostawia mniej popiołu czuli o większych wymaganiach środowiskowych czyli im mniejsze C tym lepiej dla filtra. Najmniej ubocznych produktów spalania zostawi C1 najwięcej C3. Z drugiej strony im mniej ups tym gorzej dla silnika.
            Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
            Rozumiem ze majac 11000 km najechanych na Type 2.0 moge spokojnie go zmienic na jeden z powyzszych?
            nie ma znaczenia ile masz najechane, ten silnik akceptuje absolutnie wszystkie oleje zgodnie z ich przeznaczeniem, jedynie twój filtr GPF teoretycznie nie toleruje olejów nieekologicznych.
            Silnik to jest jedno urządzenie, GPF to jest osobne inne urządzenie. Nie łącz jednego z drugim.
            Pisząc
            Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
            (...) C1 o czym nie pisze w instrukcji auta.
            Cały temat jest o tym, na czym polega różnica w olejach ACEA A i olejach ACEA C. W IO nie będzie pisać o oleju C1 bo nie ma potrzeby stosowanie aż tak "wyjałowionego" z dodatków popiołowych oleju. Używając oleju ACEA C1 nie polepszysz już więcej jakości spalin. Więc ...co chcesz uzyskać stosując olej o bardziej rygorystycznej eko normie? Nie dość że nie uzyskasz lepszych wyników emisji spalin to i pogarszasz ochronę silnika.
            Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
            To sa syntetyki takie serio, serio?
            tu też musisz się wyluzować. Olej OEM 0W-20 jest olejem mineralnym o spec dodatkach, wiec jeśli się tu nie męczysz, to nie rozumiem dlaczego tak zalezy Ci na syntetykach, i męki z powyższymi olejami.
            Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
            Myślę że olej OEM jest po to by spełnić normy spalin.
            Mam wrażenie że nie czytaliście IO? albo tego tematu od początku .
            Skany zamieszczone przez użytkowników każdej IO Hondy jaka istnieje mówi wyraźnie w jakim celu zaprojektowano olej 0W-20, i do czego on jest. Oczywiście że niskie spalanie przekłada się na niską emisję spalin, to oczywiste. Więc po części racja, OEM jest zaprojektowany wyłącznie do uzyskiwania niskich wyników spalania, im niższe wyniki spalania tym niższa emisja, a skłąd zapewnia jakość wymaganych parametrów Norm środowiskowych.
            Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
            Motul 5w30 też jest C2 ale 0w-30 ma szerszy zakres temperatur więc silnik ma lżej gdy jest zimno.
            bardzo dobrze podpowiada koledze z tym że kolega mówi o wiośnie:
            Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
            a wiosna szykuje mi sie dluzsza trasa
            jeśli było by że w styczniu szykuje mi się dłuższa trasa to ok, ale wiosna to raptem zaraz będzie lato, wiosny w PL praktycznie nie ma, jest krótkie przejście a'la zima i od razu lato.
            W jakim celu lepsze parametry zimowe w lato?
            W lato zdecydowanie są lepsze parametry letnie na lato, tym bardziej że wyraźnie kolega pisze:
            Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
            i nie zamierzam jachac 160 km/h
            czyli coś tu nie gra, sugerowany jest koledze olej na niskie temp otoczenia, olej do oszczędnej jazdy, i specjalny do niskiej emisji low saps, a warunki jady będą letnie, przy dużym obciążaniu silnika, bez oszczędzania paliwa. to co sobie tu omawiacie to się kupy nie trzyma.
            Trzeba wrócić do definicji "lepszości" bo widać że macie odmienne od rzeczywistości wizje lepszości.
            Panowie, sugestia co do Marki oleju jest mniej więcej taka jak by ktoś zapytał czy lepsza jest Coca cola czy Pepsi, to i to jest słodkie i czarne.
            IO mówi o Normach a nie o Markach oleju ani nie syntetykach. Wymaganie zapisane w IO mówi wyraźnie o ACEA i SAE, nic więcej Hondzie nie jest potrzebne.
            Mówisz że to ci bliskie
            Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
            SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AP-L 5W-30
            to jest/ (lub było w 2012) lane w ASO do Hyundai i30, jest to olej dla flot na długie dystanse i tak wygląda ten olej po 19 tys km w moich autach flotowych (w załączniku).
            (ja osobiście do swojego auta nigdy nie nalałbym takiego olej a tym bardziej do R-ki). Marka Shell ma bardzo dobre oleje do ochrony silnika, ale ten olej do nich nie należy.
            Nie wiem czy czytaliście np "Przestrogę" ...uwaga przestrogę, niektóre firmy stosują wręcz takie informacje w komunikacji z użytkownikiem i jest to wiedza uniwersalna, zastanówcie się nad tym skoro mówicie, dyskutujecie o SAE. Szkoda że Honda unika napisania IO w sposób jak to robi np. KIA Czy jest specjalny olej do Hybrydy…?

            Załączone pliki
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Rambo napisałem że 0w-30 będzie lepszy bo przecież jesień i zimę też na nim będzie jeździć. Nie jestem specjalistą ale myślę że jeżeli 0w-30 i 5w30 ma górną granice taką samą to latem chronią tak samo, popraw mnie jeżeli się mylę. Piszesz dużo na temat olejów ale jak dla mnie to mało konkretów, napisz jaki jest według Ciebie najlepszy olej do R-ki.
              Leje ten olej:
              MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30 W 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych do nowo

              Co o tym myślisz, masz coś lepszego?

              Comment


              • W tym jak i innych tematach jest napisane sporo o oleju/(jach).
                Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                myślę że jeżeli 0w-30 i 5w30 ma górną granice taką samą to latem chronią tak samo, popraw mnie jeżeli się mylę
                co do zasady nie mylisz się olej xW-30 i xW-30 ma taką samą granice lepkości wysokotemperaturowej. Wszystkie dostępne w Polsce lepkości SAE są na polskie warunki.
                ...ale te oleje mają jeszcze coś ważniejszego od SAE ....to nazywa się ACEA.
                Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                Piszesz dużo na temat olejów ale jak dla mnie to mało konkretów
                wydaje mi się że właśnie piszę bardzo precyzyjnie i konkretnie. Jednak wiele osób oczekuje wiem konkretu tzn. Marka SAE i ACEA podane w prost.
                Ja tu jednak nie potrafię wskazać i nie wiem czy ktokolwiek potrafi wskazać "najlepszy" olej?
                Często w kółko powtarzam to samo od 10 lat definicja "najlepszego oleju" się nie zmieniła nadal obowiązuje ta sama, czyli
                1. dobierz olej odpowiedni do własnych warunków użytkowania (wybierz Normę ACEA),
                2. dobierz olej o lepkości odpowiedniej do temp. otoczenia.
                Jeśli to przemyślisz i dokonasz wyboru zgodnie z tą "definicją" to masz gwarancję doboru oleju optymalnego czyli najlepszego z możliwych.
                W ten sposób np ASO nigdy nie dobiera oleju dla użytkownika, czy kiedykolwiek w ASO zapytano Cię o te kwestie?
                nie. bo ASO leje z definicji oleje zgodne z aktualną Normą środowiskową. Jeśli chcesz coś innego to napiszą ci że "na twoje ryzyko" i to jest proceder, manipulacja i działanie na szkodę użytkownika.
                Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                napisz jaki jest według Ciebie najlepszy olej do R-ki
                jeśli cokolwiek tu napiszę w prost (tak jak się to robi na wielu forach) to będzie to nieprawda i będzie to można podważyć bardzo łatwo.
                Dlatego oceniasz mnie że piszę dużo ale nie konkretnie.
                Podejdź do tego tak, polecasz komuś olej konkretny który zupełnie i całkowicie nie odpowiada ww definicji i całkowicie jest w sprzeczności z interesem użytkownika. Czy to twoim zdaniem jest najlepszy olej?
                Czyli jeśli do r-ki komuś polecę olej (jak pokazałem wyżej linki do Przestrogi KIA) stricte do oszczędzania energii (paliwa), o niskich skrajnie popiołach, i po wiem że to "najlepszy" - jest to do podważenia bo to jest brednia, bo na tor czy długotrwałą jazdę autostradową z dużymi prędkościami w lato się całkowicie nie nadaje.
                Lub jeśli na zimę polecę Ci olej o SAE 10W-40 na krótkie odcinki praca dom po 3-7km to jest to brednia do podważenia bo na takie warunki się całkowicie nie nadaje.
                Jeśli polecę Ci olej o SAE 0W-30 i ACEA C2 na warunki wiosny i perspektywy lata z założeniem że będe jeździł i to nie rzadko więcej niż 160km/h pod czerwone pole, do tego lato i wiadomo, nie po to mam Rkę by jeździć jak dziadek, to to jest dość słaby olej.
                Czytałeś przestrogę KIA nie jest związana z żadnym koncernem petro i jak widzisz nie ma OEM oleju KIA do tego stało się tak że wiele było walki z klientami KIA w sposób bardzo obiektywny i uczciwy napisało o przestrodze. Ta zasada jest uniwersalna i dotyczy wszystkich samochodów bez wyjątku.
                Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                https://www.motul.com/pl/pl/products...eco-clean-0w30
                Co o tym myślisz
                ja wiem co SAE i ACEA mi mówi o tym oleju i ja bym go nie wybrał nawet gdybym miał GPF. Temat o GPFach jest uniwersalny (R-ka nie ma innego GPFa niż inne modele) i dotyczy też R-ki tu poczytaj: Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

                Zasada doboru oleju jest banalnie prosta, ogólna zasada doboru oleju opiera się na prostej zależności, jak chcesz chronić silnik dobierz olej do ochrony silnika, jak chcesz chronić GPF dobierz oleje do ochrony GPF, jak chcesz mało palić dobierz oleje ekonomy conserving.
                Każdy z tych olejów daje przewagę w tym do czego został zaprojektowany.
                Czyli olej który mam ocenić, pisze tam pierwsze słowa opisie on, ten olej daje przewagę w tym że jest paliwooszczędny.
                (podejdź do tego opisu jak do opisów żywności, oglądasz program "Wiem co jem" w oleju ta zasada jest identyczna, opis jest w kolejności priorytetu).
                czyli paliwooszczędny to jest jego priorytet, potem, niskopopiołowy (im mniej popiołu to korzystne dla GPF ale szkodliwe dla układu zaworowego), jego sama nazwa mówi wszystko "Eko clean".
                Motul, Motulowi nie równy. Zatem ten olej jest bardzo dobrym olejem jednym z lepszych w tym,... do czego został zaprojektowany.
                Czy ja bym polecił komuś taki olej?
                Dla kogoś komu zależy na środowisku, na niskim spalaniu, i na ochronie to tak poleciłbym. Czy sam bym go wybrał nie. Nie bo moje priorytety całkowicie różnią się od aktualnych wymagań środowiskowych.
                Mi zalezy na: ochroni silnika, trwałości elementów silnika w skrajnych temperaturach, szczególnie przy długotrwałej jeźdźcze autostradą przy wysokiej temp, wyjątkowych własnościach ochrony silnika.
                Jak widzisz takich zapisów w tym opisie Motula nie ma, a są Motule co taki opis mają i nie ma tam słowa o paliwo-oszczędności i niskim fosforze. Ja taki oleje preferuję.
                Więc mamy 2 użytkowników.
                Zatem który olej jest najlepszy?
                odpowiedź. każdy z nich, bo i każdy z nich ma różne priorytety.
                Więc jak odpowiedzieć który lepszy, gdy dla Ciebie będzie całkowicie co innego lepsze niż dla mnie.
                Nie ma czegoś takiego jak "najlepszy olej", nikt jeszcze takiego cuda nie wyprodukował Honda też nie.
                Jak widzisz Honda zawsze (jak każdy prócz KIA) preferuje manipulować użytkownikiem, bo bardzo dużo zainwestowała w "swój olej".
                Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                Co o tym myślisz, masz coś lepszego?
                jasne że mam tylko, mam problem bo nie wiem czy potrzebujesz (mając na uwadze moją definicję "najlepszości") olej bardziej eko energy? to polece bo sa bardziej eko oleje, czy olej bardziej nie eoko energy bo są oleje lepsze do dynamicznej jazdy.
                Wszytko jest kompromisem, między ekonomią spalania paliwa, ekologią, ekonomia serwisowania oleje "longlife", a olejami ochrony silnika. Nikt jeszcze nie zrobił oleju 3 w 1 lub 4 w 1.
                Na czym będziesz oszczędzał twoja indywidualna sprawa. Jeśli wybierzesz olej do oszczędzania paliwa, i niskopopiołowy do przedłużenia teoretycznie życia filtr GPF, a ktoś Ci napsize że to słaby olej to go nie słuchaj .
                Np ja, bym takiego oleju nawet nie nalał do kosiarki, ale to nie znaczy że masz brać moje zdanie pod uwagę, nie, olewaj to, Ty wybierasz środowisko a nie silnik i mi nic do tego. Twój wybór wtedy jest wyborem najlepszym z możliwych i ja nigdy takiego wyboru kontestował nie będę.
                ..ale jeśli ktoś napiszę tu na tym forum że wybrał świadomie olej eko-energy i jedzie na tor bo myśli że ma olej do upalania silnika to jest albo głupi albo nieświadomy a jak jeszcze będzie tu lansował takie głupoty że nalał do silnika olej energy ekonomy i to najlepszy olej - no to będe to kontestował, bo gada wtedy pierdoły .
                Last edited by rambo7; 25-12-2019, 20:38.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Niby wszystko piękne co piszesz ale, mając wybór olej acea C i 0w-30 lub 5W-30 to co byś wybrał? Każdy inny wybór to utrata gwarancji. Jeżdże ostro, auto do zabawy, autostrada często przez długi czas 280, na górskich drogach też do odcinki, do tego tor, więc najlepszy byłby olej A3B4 ale nie mogę go lać.
                  Poza tym taki olej wykończy DPF, wiem napiszesz ale co chcesz chronić, tylko że ja mieszkam w Niemczech i nie mogę o tak go wyciąć. Z tego co widzę to w Polsce też już powoli to się zmienia. Na Motulu X-Cess A3B4 5w40 jeżdżę w drugim aucie i też bym go chętnie zalał do R-ki lub jeszcze lepiej X-max 0w40 ale nie moge. Myślałem o oleju Motul 300v ale to też jest olej wysoko popiołowy.
                  Tak że widzisz w praktyce wybór nie jest już taki prosty. Wszystkie nowe auta mają już DPF więc jesteśmy skazani na oleje nisko popiołowe, tylko który jest dobry do ostrej jazdy?
                  Last edited by Waldek.; 25-12-2019, 23:45.

                  Comment


                  • Ja az tak jak Waldek nie dzikuje niemniej sklaniam sie do zmiany oliwy. Mnie zastanawia co innego jeszcze - czy ten gpf jakkolwiek ucierpi od zmiany oliwy na inna niz ACEA Cx? Kurde zrozumialbym zmiane paliwa, non stop jest przepalane i leci w wydech przez gpf, cos w koncu moze sie z gpfem stac. Ale olej w silniku? Ok, niech go troche motor na dystansie 10.000 km przepali. Ale ilez to bedzie? Procent, w stosunku do zuzytej benzyny.

                    Rambo - dzieki za wpisy, wiedze widac masz duza ale dla mnie rowniez zbyt malo konkretow. Wiem juz ze mniej wyjalowiony jest C2 niz C1, czy tak? C3 bedzie mniej wyjalowiony niz C2? Jesli tak to lepiej wlac C3, jesli chcemy trzymac sie instrukcji. Mi spokojnie 5W wystarczy. Biorac pod uwage dluzsze przeloty autostrada to lepiej wybrac -30 niz Type 2.0 -20.

                    Czyli olej ACEA c2/c3 5W-30, bo zgodnie z instrukcja majac gpf nic lepszego wlac nie moge. Czy tak?

                    Jesli tak to jaki olej bys polecil?

                    Comment


                    • rambo7 pisze bardzo konkretnie i w taki sam sposób, jak piszą podobni do Niego spece od olejów na innych forach, gdzie wątki olejowe to tasiemce; np. Octavia Club Polska - userzy Paolo Esco i pedros, Subaru Forum - user wlyszkow, czy Alfaholicy - user Pablo.

                      Podaje warunki, normę i wiedzę, a oleum każdy umie dobrać sam

                      Wątki olejowe na tutejszym forum mają jeszcze inną zaletę, otóż nie są opanowane przez sprzedawców. Są fora z wątkami olejowymi, gdzie co kilka postów sprzedawca podaje proste odpowiedzi, właśnie takie jakich wielu użytkowników oczekuje. Tylko, że na dłuższą metę tego nie da się czytać, bo co kilka postów jest pozycjonowanie produktu i nachalna reklama .

                      A teraz z innej beczki: jest ciekawe narzędzie do porównywania wymagań norm: https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html
                      Opisy dostępne po kliknięciu w każde z zagadnień (ciepło, oszczędność paliwa, itd....)
                      http://www.dadrl.org.uk
                      http://www.lightmare.org

                      Comment


                      • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
                        rambo7 pisze bardzo konkretnie i w taki sam sposób, jak piszą podobni do Niego spece od olejów na innych forach

                        Ale co konkretnie?
                        Wszystkie nowe auta od pewnego czasu mają DPF i muszą jeździć na olejach nisko popiołowych. Poza tym gwarancja bardzo ogranicza wybór oleju. Każdy inny wybór to utrata gwarancji, zaryzykował byś gdyby to był Twój samochód? Fajnie się takie rzeczy pisze jak sam nie stoisz przed takim wyborem. Druga sprawa to sam DPF, olej wysoko popiołowy go zniszczy i co dalej? Wycinając narażam się na karę finansową i że samochód nie przejdzie przeglądu. Więc gdzie te konkrety?

                        Pamiętam jak wchodził na rynek olej syntetyczny, był krzyk że to woda, zajdzie silnik. Podobnie jak dzisiaj z olejem nisko popiołowym. Więc może nie ma się czego bać. W Niemczech już od dawna większość aut jeździ na tych olejach. Bmw leje nawet do starszych samochodów LL04 i nic się nie dzieje. Gdyby ten olej był aż tak zły to tutaj co najmniej od 15 lat silniki powinne padać a tak się nie dzieje.
                        W e60 też kiedyś jeździłem na oleju BMW LL04 5w30 i go nie oszczędzałem i silnik ma się dobrze.
                        Dlatego piszę że konkretów brak. Napisałem jak jeżdżę i jak znacie jakiś dobry olej który jest zgodny z gwarancją to będę wdzięczny, jak możecie napisać co według was jest dobre.

                        Comment


                        • Waldek, nie ma sie co doktoryzowac. W esklepie pod filtrem 100% synt 5w30 c2 masz 80 oleji :-) Biorac pod uwage opakowania to realnie jest do 40 typow. Po odrzuceniu tych co maja eko w nazwie :-) na pozostalym kazdym bedzie dobrze jezdzic. Jezeli masz czas przekop sie przez karty danych pod katem kilku szczegolowych danych. Jezeli wymieniasz co 10kkm to ryzyko jeszcze sie zmniejsza. I sprawdz jeszcze co leja do Amg 45s, najbardziej chyba wysilonej seryjnej 2L.
                          Z opinii uzytkownikow nic sie nie dowiesz. Kazdy Ci napisze - wlalem, jedzie dobrze. Ja tez ;-)
                          Jezeli chcesz jednak jakies dane kontrolowac zaloz sobie podladke pod filtr oleju z portami do pomiaru temp i cisnienia, i wyciagnij dodatkowe zegary do kabiny. Bez tego trudno cos racjonalnie ocenic.

                          Comment


                          • Waldku, gdy jedziesz na przegląd, jak ASO będzie wiedziało na jakim oleju jeździsz?
                            Poza tym możesz przecież zabrać swój olej i kazać im wlać to co Ty im każesz. Przynajmniej ja tak robię.
                            No i jeszcze kwestia GPF, osobiście gdybym go miał, a nie mam, nie przejmowałbym się popiołem, jego zapchaniem itp. Zanim się zapcha, upłynie może X lat, a wg mnie chronić silnik to podstawa. A czy ktoś w ogóle widział zapchany GPF popiołem z dobrego oleju?
                            Wcześniej lub później i tak wydechy pozmieniacie, katy usuniecie. Po paru latach katalizator i tak jest już na tyle wypalony, że nie trzyma parametrów, z GPF-em przypuszczam, że będzie podobnie. Wg mnie walka jest tu jedynie o silnik, bo reszta jest małoistotna.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Każdy inny wybór to utrata gwarancji.
                              nieprawda.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Poza tym taki olej wykończy DPF,
                              nie ma na to żadnych dowodów, ani w praktyce ani w internecie. Gdybym ja miał coś wykończyć wolałbym wykończyć GPF niż silnik. Ten olej ma za zadanie utrzymać w normach spaliny.
                              W ASO KIA po ostatniej debacie olejwej powiedziano mi że żaden silnik spalinowy i tak nie uzyskuje nałożonych normami emisji spalin.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              tylko że ja mieszkam w Niemczech i nie mogę o tak go wyciąć
                              ale to niczego nie zmienia, Normy są jednolite dla EU a Polska nie jest w jakimś "gorszym klubie" jest w EU więc obowiązują identyczne Normy emisji spalin. GPFa się nie wycina nie ma takiej potrzeby.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              chętnie zalał do R-ki lub jeszcze lepiej X-max 0w40 ale nie moge.
                              Ja osobiście bym tak zrobił, Motul X-max ACEA A3/B4 SAE 0W-40 nna pewno jest lepszy dla silnika, i moim daniem absolutnie nie zatka GPFa jedynie co może być to to że podczas agresywnej jeździe to co wyleci z wydechu w mniejszym stopniu będzie przyjazne środowisku, to wszystko. Oczywiście jest to niemierzalne i ani ASO ani gwarant ani TUV tego nie zakwestionuje.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Myślałem o oleju Motul 300v ale to też jest olej wysoko popiołowy.
                              no, to jest najwyższa półka olejowa pod kątem ochrony silnika, ale nie wiem czy aż taki jest potrzebny do R-ki chyba że tor widzi 1 w tygodniu to tak.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Tak że widzisz w praktyce wybór nie jest już taki prosty. Wszystkie nowe auta mają już DPF więc jesteśmy skazani na oleje nisko popiołowe, tylko który jest dobry do ostrej jazdy?
                              Tak wiem że wymagania emisji spalin sporo namieszały w głowach użytkowników, nie ma wyjścia jak boisz się zdecydować na olej inny niż eko-energy to szukaj środków smarnych bliskich Normie C3.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Wszystkie nowe auta mają już DPF więc jesteśmy skazani na oleje nisko popiołowe,
                              w benzyniakach GPF, jak mówię, nie wiem co ...? co musiało by się stać? co musiałoby się zadziać? ...aby zatkać GPFa? ... nie bardzo potrafię sobie wyobrazić taką sytuację.
                              Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                              Mnie zastanawia co innego jeszcze - czy ten gpf jakkolwiek ucierpi od zmiany oliwy na inna niz ACEA Cx?
                              słuszna uwaga, bardzo celne spostrzeżenie . Jak mówię dowodów na zatkanie GPFa od oleju innego niż niskopopiołowy nie znajdzie nikt. Takich dowodów nikt nie ma. Jedyne co można wykazać to na badaniach emisji spalin że może, zakładam że może, bo to jeszcze nie jest pewne że bdb olej ACEA A3 może mieć identyczne a nawet kiekiedy niższe wyniki emisji niż ACEA C. To by był kabaret.
                              A może ktoś się pokusi dla próby . Prędzej czy później i tak ktoś naleje ACEA A3 i zakładam że po 20 tys nawet się nie skapnie że ma taki olej.
                              Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                              olej w silniku? Ok, niech go troche motor na dystansie 10.000 km przepali. Ale ilez to bedzie?
                              podoba mi się twoje spojrzenie. Większość twierdzi że silnik oleju im nie biere lub bierze niewiele obywa się bez dolewki. Zatem oleju ubywa dajmy na to 250ml. na 10tys km to ile z niego zostało UPS (ubocznych produktów spalania) ...ile? mniej niż zmieści się na łyżeczce do herbaty, czy taka ilość jest w stanie zatkać GPF?
                              nie róbcie sobie jaj . Lubicie testy, nie ma sprawy widzieliście też takie testy na YT proszę kupcie sobie najgorszy jaki jest w markecie olej i spróbujcie go tak długo pogdrzewać aż spalicie cały - tyle ile zostaie z niego osadu to się zmieści na łyżeczce do zupy i pewnie na 2 razy.
                              Problem to się robi wtedy gdy silnik przepala 1L oleju na 2000km i tak jeździmy 5 lat, to trochę już tego jest i wtedy ok GPF może nieco być zmęczony ale jestem przekonany że się nie zatka.
                              Większość z Was nie widziała GPFa w środku, bo jak by widziała to by wiedzieli że nie ma możliwości zatkania go.
                              Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                              mniej wyjalowiony jest C2 niz C1, czy tak? C3 bedzie mniej wyjalowiony niz C2?
                              tak jest, a mniej wyjaowiony do C3 jest A3. .
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              jesteśmy skazani na oleje nisko popiołowe, tylko który jest dobry do ostrej jazdy?
                              niekoniecznie, Niektórzy producenci olejów wychodząc naprzeciw tym co "się męczą", na olejach ACEA A3 dodają Normę C3.
                              Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                              Czyli olej ACEA c2/c3 5W-30, bo zgodnie z instrukcja majac gpf nic lepszego wlac nie moge. Czy tak?
                              tak ale, nie do końca.
                              Ostra jazda ...
                              tutaj potrzebna jest rozwaga, nie po to Honda starała się uzyskać niską emisję spalin i lansować "olej specjalnie zaprojektowany" (cytat z IO) aby utrzymać sprzedaż w EU by teraz mówić "zalewajcie olej który mniej służy środowisku".
                              W kwestii IO jest obszerna dyskusja i wiece że wyszło na to że ogólnie mówiąc "wolą nie mówić wszystkiego" albo "wola mówić to co im wygodne".
                              Jeśli bym miał biznes, albo zrobił słaby interes, (bo interes pro środowiskowy to słaby interes) i wydał mln $ na "olej specjalny do oszczędzania paliwa 0W-20" i bym go nie zalecał, no to byłym idiotą nie biznesmenem. Taką samą poitykę robi Toyota Mazda ale nie np. Hyunday i nie KIA.
                              Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
                              Wątki olejowe na tutejszym forum mają jeszcze inną zaletę, otóż nie są opanowane przez sprzedawców.
                              dziękuję za te spostrzeżenie , nie ma opcji aby mi tu jakiś sprzedawca opowiadał farmazony , te tematy też się przewijały w niejednym temacie olejowym. Generalnie sprzedawca oleju, sklep olejowy internetowy nie ma pojęcia o oleju, tak jak manager ds. sprzedaży odpisujący na wasze emaile z zapytaniem o olej, oni są zieloni, lub zawsze będą działaś wyłącznie z swoim interesie.
                              Zalecam dużą ostrożność w tym co opowiadają sprzedawcy.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Wszystkie nowe auta od pewnego czasu mają DPF i muszą jeździć na olejach nisko popiołowych.
                              ok, tylko piszesz tak, jakby od zalania czegoś innego miało się coś stać. Tak stanie się będziesz nieco więcej wydalał z rury wydechowej UPSy będą większe.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Poza tym gwarancja bardzo ogranicza wybór oleju.
                              ... i dlatego zawsze komus kto wraca po latach na forum i pisze "cały czas był servisowany w ASO i zaczął brać olej, ASO proponuje mi olej 10W_40" wtedy ja mówię to czemu nie zaskarżysz teraz ASO że tyle lat lało olej ASO to teraz czemu unika odpowiedzialności. Nie ma ni jednego ASO w PL które by w ramach odpowiedzialności naprawiło silnik.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Każdy inny wybór to utrata gwarancji, zaryzykował byś gdyby to był Twój samochód?
                              nie, nieprawda, nie ma utraty gwarancji. Gwarancja jest na pochodzenie oleju, jak ja bym był gwarantem też bym się zabezpieczył na to że jakiś pacan leje olej z niewiadomego źródła potem się coś rozpadnie i jak mam ponosić koszty, nie. ASO tak samo jak Ty nie chce być robiony w bambuko.
                              Jeśli ja kupuję olej z pewnego źródła, mam wystarczająca wiedzę że wiem co tam wlewam i wiem do czego to jest to ja się czuje bardziej bezpieczniej niż gwarancja z ASO. A jeśli chodzi o mnie to już pokazywałem swoje testy olejowe i wlewałem oleje o bardzo wysokich parametrach długodystansowych (olej sam dostawczych) i bardzo dobrze się sprawdza. Ten samochód też kosztował prawie 80tys zł. i jeździ nadal i nawet ma ponad 100tys km i nadal jest w dobrej formie. tutaj możesz poczytać to moje auto:


                              Garażowe Testy Olejowe.
                              wiem że część osób jest/była w szoku, olej do TIRa ale to jest "normalny" olej 5W-30 tylko ma zwiększony TBN, i niektórzy mają "popłoch w głowie" olej jest po prostu na długie dystanse na interwał 50tys km więc musi mieć więcej składników dyspergujących to wszystko.

                              Garażowe Testy Olejowe.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Fajnie się takie rzeczy pisze jak sam nie stoisz przed takim wyborem.
                              ja nie prowadzę sklepu, ani nie prowadzę biznesu olejowego, prowadze jedynie krucjatę anty ogłupieniową ..szczególnie przeciwko odłupianiu ludzi przez koncerny samochodowe.
                              95% użytkowników sądzi że dostaje "najlepszy" z możliwych do ochrony silnika olejów w ASO, a prawda jest taka że dostaje najlepszy olej do oszczędzania paliwa i olej zgodny z aktualną Normą środowiskową. Najlepszy to on na pewno jest ale nie w tym, w czym sobie wyobraża że jest użytkownik, ale takich rzeczy w IO nie piszą.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              ruga sprawa to sam DPF, olej wysoko popiołowy go zniszczy i co dalej?
                              podaj jeden dowód. jeden.
                              Olej wysoko-popiołowy ma za zadanie chronić układ korbowotłokowy i zapewnić długą żywotność silnikom spalinowym. Olej nisko-popiołowy ma za zadanie zapewnić jak najmniejsza emisję salin, tym samym nie daje gwarancji sprawnej pracy GPF/DPF a jedynie ...podkreślam jedynie może się przyczynić do wydłużenia jego żywotności (czytaj: to się spierdoli prędzej czy później. Nikt nawet producent nie zapewnia dożywotniej pracy GPF/DPF. ).
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Pamiętam jak wchodził na rynek olej syntetyczny, był krzyk że to woda, zajdzie silnik. Podobnie jak dzisiaj z olejem nisko popiołowym.
                              nie szalej, oleje niskopopiołowe na rynku są od około 20 lat.
                              Polityka niejednego ASO do tej pory była taka że olejami C zalewali silniki które nie miały prawa na tym jeździć... i jakoś nikt draki z tego nie robił. Czemu? ano temu że ASO 1 olejem zalewała benzyniaka i diesla - bisnes to jest bisnes. Dopiero jak ludzie poczytali forum zajrzeli do IO to pogonili niekórzy pytać w ASo panie a czmu mi zalano C3 skoro IO Hondy o tym nie mówi ? no i części zmieniono olej po kosztach ASO.
                              Interes ASO interes środowiska, interes użytkownika w dzisiejszych czasach jest lub bywa całkowicie odmienny. Każdy mówiąc "najlepszy" ma zupełnie co innego na myśli, oczywiście użytkownik ma zawsze na myśli w swej naiwności ...trwałość silnika, ha ha ha.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              mw leje nawet do starszych samochodów LL04 i nic się nie dzieje
                              LL04 to akurat star Norma, stara i bardzo dobra, to akurat nietrafiony przykład.
                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Gdyby ten olej był aż tak zły to tutaj co najmniej od 15 lat silniki powinne padać a tak się nie dzieje
                              tzn że mao czytasz wątki olejowe. Poczyaj tematy o poborze oleju po gwarancji...szczególnie te po gwarancji ASO ...to 90% to jak pytamy te osoby to co miał wlane? no i pada 5W-30 ...ale jaki ACEA C3 ...no i się zaczyna, w IO Hondy nigdy w życiu w żadnej gdziekolwiek na świecie (prócz te obecne po 2018r) nie ma prawa jeździć na olejach C. absolutnie. No i powodzenia w ASO ...bo człowiek się cieszył że oddał do ASo auto i wlali mu "najlepszy" olej ...i ...uj go trafił... zaczął żłopać.

                              Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                              Dlatego piszę że konkretów brak.
                              al jakich konkretów się spodziewasz? we wpisie #352 napisałem Ci że są co najmniej 4 rodzaje olejów każdy z nich ma inne zadanie. Ty jako użytkownik decydujesz co będzie najlepsze, musiałbym być jasnowidzem by trafić w Twój styl użytkowania warunki jazdy i temp otoczenia, toż ja tego nie wiem. To nie forum wróżek .
                              Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                              W esklepie pod filtrem 100% synt 5w30 c2 masz 80 oleji
                              zgadza się, bo a sklepach zawsze priorytet ma to co jest zgodne z Aktualną Normą środowiskową. Tu nie ma żadnej niezgodności.
                              Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                              co leja do Amg 45s, najbardziej chyba wysilonej seryjnej 2L.
                              a ja dodam jeszcze i sprawdź co leją do Nissan Nismo GTR 2019r
                              ... i jak dalej nie będziesz wiedział co jest "najlepsze" do upalania no to się poddam .
                              Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
                              Waldku, gdy jedziesz na przegląd, jak ASO będzie wiedziało na jakim oleju jeździsz?
                              no dokładnie, mnie nigdy w życiu ASo nie pytało o warunki i temp otoczenia, lali to co mieli w beczce. To jest uprawianie procederu, w IO pisze jedno czyli jak dobrać olej a ASO "robi swoje", zgodnie ze swoją polityką biznesu. Powtarzam polityka swojego biznesu...a nie polityką interesu klienta.

                              Koledzy wyżej przede mną pisali bardzo dobrze, ja tylko musiałem napisać więcej ... jak zwykle .

                              R-type ... a ty się męczysz emisją spalin?
                              R-type który dostał turbo (czego wcześniej nie było) musiał dostać z definicji olej nisko-popiołowy bo inaczej nie było by go w sprzedaży w EU. Czy to jest jasne? On dostał olej niskopoiołowy nie po to aby chronić silnik. Ten silnik też może być użytkowany ekonomicznie, nie ma zabronione jeździć nim na kropelkę.
                              Wysoka temp spalin + olej niskopopiołowy = niska emisja >> można sprzedawać w EU.
                              USA
                              Wysoka temp spalin _+oleje wysokopopiołowe = w nosie mają emisję filtry się nie zatykają. Dodam że sprawdziłem osobiście w kilku ASO i kilkunastu sklepach łącznie z marketami w lipcu tego roku, w USA nie ma olejów ACEA C są tylko i wyłącznie ACEA A3/B4.
                              Załączone pliki
                              Last edited by rambo7; 26-12-2019, 16:27.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Czyli powiedzmy mam wywalone na eko bo lubie zrobic dobrze dla silnika. Biore i wlewam to:

                                Ja osobiście bym tak zrobił, Motul X-max ACEA A3/B4 SAE 0W-40
                                Tylko tak... czasami zima wyjezdzam, ale ma 0W wiec ok, na cieplejsze warunki tez ok bo ma -40. Rozumiem ze jezdzac tez normalnie silnik bedzie sie zachowywal ok a olej bedzie pracowal dobrze? A jak mu wcisne to bedzie duzo lepiej chronil motor niz Type 2.0. Czy tak?

                                To jeszcze jedna kwestia. Type 2.0 to „woda”. Jak sie ma konsystencja Type 2.0 vs. Wspomniany wczesniej X-MAX? Czy ten Modul nie jest za gesty biorac pod uwage ze niby K seria z turbo jest ciasno spasowana?

                                Comment

                                Working...
                                X