Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
    Rambo ciągle piszesz rzeczy które są oczywiste jeśli chodzi o olej i środowisko, ale jeśli chodzi o gwarancję racji nie masz.
    Poza tym nie wiem czy specjalnie ale źle interpretujesz to co pisze.
    Gwarant nie może podważać faktu że nalano lepszy olej niefabryczny do ochrony silnika od fabrycznego oleju do uzyskiwania niskiego spalania.
    Nie ma takiego prawnika na świecie ani gwaranta aby odważył się podważać takie fakty.
    Zaprogramowałeś się na "gwarancję" dlatego odbierasz mnie że piszę specjalnie źle interpretując twój przekaz.
    Mylą się tobie kwestie ochrony środowiska z ochroną silnika.
    Ty byś chciał mieć gwarancję mechaniczną na ochronę silnika na torze na oleju do uzyskiwania niskiego spalania. Cały czas czuję że do tego dążysz i to chcesz usłyszeć i w tym się utwierdzić.
    Mam OEM olej 0W-20 jadę na tor w razie awarii mam gwarancję. Zapomnij.
    Nic bardziej mylnego.
    Takiej gwarancji Honda nie daje. Więc jak coś się stanie z silnikiem to zapomnij że honda Ci naprawi silnik. Nie po to producent zaprojektował olej w ściśle określonym celu "zmniejszenia zużycia paliwa" abyś na tej substancji demolował silnik.
    Gdyby, uwaga- gdyby w IO nie było informacji o olejach do ochrony sinika to co innego, a jest, jest wyraźnie napisane jakie oleje prócz eko-energy są zalecane.
    Dlatego w samochodach o super osiągach i stricte do sportu nie ma - jest zakazane stosowanie olejów eko-energy, bo auta te nie będą jeździć eko-energy.
    Hondą R-type można oszczędzać paliwo! da się to robić w codziennej jeździe!
    Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
    będzie coraz więcej odstępnych olejów do silników z GPF
    na razie w świecie motoryzacji nic mi o tym nie wiadomo. ACEA na razie zaleca do ochrony GPF (czyli środowiska) dokładnie te oleje których niektórzy nigdy w życiu by nie zalecali do tej pory do benzyniaka...a teraz leją "bo muszą". I Waldku nie są to oleje do "ochrony silnika". Nie skupiaj się na gwarancji mechanicznej bo te, takowej nie zapewniają, one zapewaniają niską emisję spalin.
    Mylą się tobie bardzo, albo inaczej, Ty nie chcesz przyjąć do wiadomości faktu że olej eko, eko-energy, nie daje gwarancji mechanicznej jak olej protection. Jest poza twoim zasięgiem pojmowania że ASO prowadzi własną politykę olejową zgodną z własnym interesem. Jest zobligowane do promowania Aktualnie Obowiązujących Norm Środowiskowych.
    Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
    Każdy z Was ma swoją rację więc czasem warto zapytać kogoś trzeciego
    no ale ten 3,4 17 ty co powie innego?
    Wymagania środowiskowe są jednolite dla każdego podmiotu. (przecież ja tu nie jestem stroną ).
    ...takie pisanie zakrawa na farsę...
    Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
    Czy lepszy olej i dłuższa żywotność silnika.
    Czy olej zalecany i szybsze zużycie silnika.
    ... no ale to jest oczywista oczywistość. i to są fakty bezdyskusyjne. O tym fachowcy Ci co wymyśli olej OEM Honda nie dyskutują, oni to wiedzą. Waldek by chciał od nich zapewnienie że ma gwarancję mechaniczną na stosowanie oleju do oszczędzania paliwa na torze. Napisz do nich email o tą sprawę.
    Wiele osób pisało o te kwestie do Honda Polska. Waldku czy czytałeś korespondencję od przedstawiciela Honda polska w tej sprawie?
    Uważasz wiem, że Przedstawiciel Honda Polska to ma niższą range niż przedstawiciel Niemiecki. Tak, wiem w twoich oczach ten niemiecki jest bardziej wiarygodny od polskiego.
    ale do rzeczy...
    "Czy lepszy olej i dłuższa żywotność silnika.
    Czy olej zalecany i szybsze zużycie silnika.:
    to powinno brzmieć tak:
    "Czy lepszy olej i dłuższa żywotność silnika. Czy olej zalecany i teoretycznie mniejsza emisja spalin"
    czyli to jest ta "gwarancja" dla Waldka, nie ma w niej mowy o ochronie mechanicznej, możliwe że się w okresie gwarancji nic nie stanie. Na to samo liczy zresztą Honda ..no a jak by inaczej? .
    Natomiast, po gwarancji... jak zacznie się coś dziać ...to powodzenia WAldku, rozumiem że pojedziesz do ASO i będziesz się domagał od ASO napraw, "no przecież stosowałem olej OEM i jeździłem na tor no ale nie mówiliście że silnik po jakimś czasie będzie brał olej".
    No panie ale nie czytasz pan IO, tam jest napisane do czego jest zaprojektowany olej, kto panu kazał na oleju do oszczędzania paliwa jeździć w sposób mało oszczędny. Na torze panie, to się oszczędnie nie jeździ! no to panie jak se jeździsz na torze na oleju nie do tego przeznaczonym to se radź pan sam.
    Takie rzeczy już są faktami. Znam wiele przypadków brania oleju po gwarancji ale nie znam ani jednego aby ktoś uzyskał z ASO pomoc na podstawie faktur że cały okres auto było serwisowane w ASO i teraz naprawcie.
    Jak ktoś zna taki przypadek to proszę koniecznie tu napisać! Jak ktoś zna taki przypadek z Niemiec to też dajcie znać!


    Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
    Reasumując Civic Type R FK8 nie jest autem do spokojnej jazdy
    nie jest, ale może być! jasne że może ! Honda twierdzi że tym autem też można jeździć spokojnie! to jest możliwe !!! Tam nie ma na czerwono ustawionych zegarów non stop jak w Nissanie Nismo GTR.
    Nie odbierajcie R-ce możliwości jazdy ekonomicznej. Stworzono do tego program i stworzono do tego CELU olej.

    Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
    Reasumując Civic Type R FK8 (...) potrzebuje oleju który zapewni najlepszą ochronę w ekstremalnych warunkach .
    no ale to nie na oleju do oszczędzania paliwa zresztą ten sam olej jest dla silnika 1,0 dowsowzingowego.
    Jest różnica?
    No to jest spec olej do Rki?
    Czyli specjalnym olejem jak pisze Honda "do oszczędzania paliwa" zalewamy 1,0 i R-kę - tak? i mamy gwarancję jazdy na torze. Tak? - Tak!
    Czy po gwarancji, mamy gwarancję na trwałość jednostki - tak? ...czy nie?
    Na to pytanie odpowiedz sobie Waldku sam.
    Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
    Jeśli obawiamy się o gwarancję wlewamy to co nam zaleca serwis,
    nie jest to prawda.
    Tu więcej ryzykuje Gwarant. Niestety tabazagt i WAldek gdyby prowadzili Salon-Servis też by nie dawali gwarancji na to co sobie wleje klient. prawda?
    Nie każdy klient potrafi dobrać olej to jedno i nie każdy kupuje u źródła jak Servis.
    To na to jest gwarancja! na wiarygodne źródło dostawy oleju. Gwarant wie skąd ma olej i gwarantuje jego pochodzenie i wiarygodność.
    Olej klienta jest obarczony ryzykiem pochodzenia. Gwarant nie będzie brał na siebie odpowiedzialności za olej klineta z marketu.
    Czy to jest takie trudne do zrozumienia?
    Gwarancja mechaniczna o którą chodzi Waldkowi nie ma się ni jak, do wiarygodności.
    Żaden biegły nie podważy tego że nalałem olej lepszy od OEMowego mając na to dowody zakupu i pełny opis oleju ACEA i SAE.

    Zadałem Waldkowi pytanie na które nie ma odpowiedzi:
    jak zalejesz silnik olejem przeznaczonym do trudnych warunków użytkowania (np. tor) i na tym oleju będzie zmierzona niższa emisja spalin niż na oleju do oszczędzania paliwa OEM, to co wtedy? masz gwarancję czy nie?
    nie masz tak? bo olej jest nie OEM/? żaden biegły tego nie potwierdzi, oczywiście że można. Nie dość że można to IO zaleca taki olej.

    Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
    nie rozwiazales zyciowych dylematow uzytkownikow bojacych sie utraty mitycznej gwarancji.
    i to jest smutna prawda.
    ASO w PL dorobiły się statusu "nieomylnych", "wyroczni", ale jest to normalna działalność nastawiona na zyski. To nie jest instytucja dobroczynna.
    Hwała ASO które nie traktują klientów indywidualnych jako "dojne krowy", niestety takiego statusu dorobiły się tylko nieliczne ASO i z takich ASO należy korzystać. Wiele osób w Pl korzysta z takiego ASo które nie dośćże naleje olej klienta, to pochwali podejście i udzieli gwarancji. Są takie miejsca i ani klient ani ASo się z tego powodu nie męczy.
    Jeśli ASO lansuje podejście że z powodu lepszego oleju klienta nie udzieli gwarancji - należy zmienić serwis na taki który ją udzieli.
    Nie może być tak, że jakiś servis kreuje własną filozofię podejścia do gwarancji.

    takie wpisy:
    Zamieszczone przez Fyrkes Zobacz posta
    Waldek, w Twoim wypadku widzę 2 opcje: 1 - wywalasz GPFa i zalewasz co chcesz
    Fyrkes, nie podpowiadaj w taki sposób, bo to jest głupi pomysł.
    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
    Opcja pierwsza odpada ponieważ mieszkam w Niemczech i za to są duże kary.
    znowu te niemcy, Ty weź sie wyprowadź stamtąd .
    W PL obowiązują takie same przepisy i kary.

    Czyli jednak jest sugestia na zrobienie czegoś z GPFem. ale po co? Od lepszego oleju do ochrony silnika jeszcze nikomu się GPF nie zatkał.
    SACZY nasz spec od testów, miał spalić 1L oleju najbardziej popiołowego jeski jest na rynku i sprawdzić ile popiołu mu po tym zostanie.
    Jak te uboczne produkty spalania spowodują zatkanie GPFa to ja chciałbym to zobaczyć. Ilość tego popiołu.

    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
    Opcja druga (którą aktualnie stosuje 0w30) nie wiem czy jest zła. Teoretycznie oleje ACEA C są gorsze od ACEA A
    Chciałem tylko zauwazyć że rozważacie coś .... co do niedawna było całkowicie NIEDOPUSZCZONE przez Hondę. Nigdy w żadnym aucie Hondy na świecie nie było aprobaty dla absolutnie żadnego oleju do diesla z DPF !!!

    Jestem w szoku że dywagujecie nad czymś kompletnie niezgodnym i traktujesie jako "bo gwarancja". Czyli na olej na który nigdy nie powinno być gwarancji... nagle (od 06.2018r) jest udzielana.
    To jest absurd i hipokryzja ... czy nie czujecie że jesteście robieni w ciula ? .

    Waldek, zrób z tym co chcesz ale musisz wiedzeć że olej do uzyskiwania oszczędania paliwa niskooporowy 0W-20 nie jest olejem na tor, olej do uzyskiwania niskiej emisji spalin do diesli z DPF C2 i C3 nie jest olejem dotychczas stosowanym do benzyniaków, jest to olej wyłącznie do diesli.
    Musisz wiedzieć że ACEA nie zaprojetował i nie ma żadnych potwierdzonych badań w tym kierunku aby zaprojektować olej do benzyniaka trurbo z GPF.

    Zrób sobie ze swoim autem co chcesz. Nalej co Ci pasuje. Jeśli potrzebujesz "poklepania po plechach" że nalałeś olej z przeznaczeniem powyższych i jest to "najlepszy olej" do R-ki na tor czy trudnych warunków użytkowania ...to musisz sie "poklepać po plecach" sam, co będzie niemożłiwe (ale wykonalne) tak jak niemożliwe jest otrzymać olej eko-energy na tor, no, chyba żę na torze będzie jechał wg wskazań ekonomizera.
    Na torze można też jeździć w zawodach na oszczędność energii (kto ile spali mniej) może to być Rka! nikt nikomu nie broni robić takich rekordów.

    Czy jest specjalny olej do Type-R. ? (wykorzystując walory pełnej MOCY silnika)
    Oczywiście że jest! ale na pewno nie jest nim olej do DPF eko z grupy ACEA C i na pewno nie jest to olej OEM z grupy A1 0W-20 ekonomy-conserwing czyli do oszczędzania energii.
    Last edited by rambo7; 02-01-2020, 09:57.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Zamieszczone przez tabazagt
      Jeśli obawiamy się o gwarancję wlewamy to co nam zaleca serwis,

      nie jest to prawda.
      Tu więcej ryzykuje Gwarant. Niestety tabazagt i WAldek gdyby prowadzili Salon-Servis też by nie dawali gwarancji na to co sobie wleje klient. prawda?
      Nie każdy klient potrafi dobrać olej to jedno i nie każdy kupuje u źródła jak Servis.
      To na to jest gwarancja! na wiarygodne źródło dostawy oleju. Gwarant wie skąd ma olej i gwarantuje jego pochodzenie i wiarygodność.
      Olej klienta jest obarczony ryzykiem pochodzenia. Gwarant nie będzie brał na siebie odpowiedzialności za olej klineta z marketu.
      Czy to jest takie trudne do zrozumienia?
      Gwarancja mechaniczna o którą chodzi Waldkowi nie ma się ni jak, do wiarygodności.
      Żaden biegły nie podważy tego że nalałem olej lepszy od OEMowego mając na to dowody zakupu i pełny opis oleju ACEA i SAE.

      Zadałem Waldkowi pytanie na które nie ma odpowiedzi:
      jak zalejesz silnik olejem przeznaczonym do trudnych warunków użytkowania (np. tor) i na tym oleju będzie zmierzona niższa emisja spalin niż na oleju do oszczędzania paliwa OEM, to co wtedy? masz gwarancję czy nie?
      nie masz tak? bo olej jest nie OEM/? żaden biegły tego nie potwierdzi, oczywiście że można. Nie dość że można to IO zaleca taki olej.


      Jeśli obawiamy się o gwarancję wlewamy to co nam zaleca serwis, następnie za najbliższym rogiem zamieniamy na olej który pozwoli na wkręcanie obrotów na czerwone pole.

      Jest to może sposób a la polak potrafi, ale co innego można zrobić żeby było dobrze dla silnika i gwarancji. Jest kompromis tylko można go określić " finansowym".
      To rozwiązanie generuje koszty związane z zakupem drogiego oleju w serwisie, możliwe że jest jakaś alternatywa kupienia oleju z beczki wtedy będziemy mieli olej z pewnego źródła i brak zapisu " olej dostarczony przez klienta"
      Civic Type R FK8 nie jest autem przeznaczonym do ECO drivingu. ( co nie oznacza, że nie można zrobić takich zawodów ).

      Nikogo nie namawiam do takiego rozwiązania, to moje przemyślenia związane z gwarancją mojego samochodu

      Po korespondencji z działem technicznym ( akurat innej marki), za każdym razem w odpowiedzi słyszę że 0w20 lub 0w16 to najlepsze i jedynie zalecane oleje do mojego silnika.
      Stosując rozwiązanie a la polak potrafi robimy dobrze dla silnika, gwarancji i serwisu który będzie się musiał szarpać z importerem w przypadku awarii.
      Co oczywiście nie przesądza że przy każdej drogiej naprawie gwarancyjnej, będą próbowali nam udowodnić że usterka powstała z winy złej eksploatacji.
      Last edited by tabazagt; 02-01-2020, 15:15.

      Comment


      • Zamieszczone przez tabazagt Zobacz posta
        Jeśli obawiamy się o gwarancję wlewamy to co nam zaleca serwis, następnie za najbliższym rogiem zamieniamy na olej który pozwoli na wkręcanie obrotów na czerwone pole.
        No i tym sposobem, Waldku, będziesz miał wszystko czego oczekujesz. Na badania, czy GPF Ci się zatka - życie jest za krótkie. Mając na jednej szali silnik, a na drugiej mityczne zatkanie GPF-a, gwarancję, której rzekomo mają mi nie uznać, wirtualne usterki, fakt, że gwarancja będzie się niedługo kończyć, no i kiedyś pytania od następnego użytkownika, któremu będę chciał sprzedać auto "Panie, byłeś eko, czy dbałeś o silnik?" - Wybieram wariant pierwszy.

        Comment


        • Omawialiśmy już różne rzeczy, ale moim zdaniem wymiana oleju syntetycznego co roku, bez względu na przebieg, to kolejny mit który funkcjonuje od lat, a jest na rękę warsztatom. Niektórzy robią bardzo małe przebiegi, rzędu 5 tys. km rocznie.

          Inna rzecz do obalenia, można wymieniać olej rzadziej, np. co 30 tys. km - https://www.oil-club.pl/index.php?th...-30-000-km.25/ - z analizy wychodzi że nie.

          Comment


          • Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
            moim zdaniem wymiana oleju syntetycznego co roku, bez względu na przebieg, to kolejny mit który funkcjonuje od lat, a jest na rękę warsztatom. Niektórzy robią bardzo małe przebiegi, rzędu 5 tys. km rocznie.
            Moja siostra swoim autem robi rocznie może z 4-5tys.km, mało jeździ, doradziłem jej zmieniać olej co 2 lata... moim zdaniem od stania olej swoich właściwości nie traci, jedyne co to, filtr oleju robi się bardziej "sparciały".. ale wymieniałem u niej i wzrokowo nic tam na nim "złego" nie zauważyłem...

            Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
            można wymieniać olej rzadziej, np. co 30 tys. km - https://www.oil-club.pl/index.php?th...-30-000-km.25/ - z analizy wychodzi że nie.
            Oj tutaj u nas na forum, już od dawna, praktycznie większość stwierdziła, że olej trzeba wymieniać przynajmniej co 10 maks 15tys.km... co 30tys. km to jest niestety proszenie się o uszkodzenie silnika...
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
              moim zdaniem wymiana oleju syntetycznego co roku, bez względu na przebieg, to kolejny mit który funkcjonuje od lat
              tzn. mały przebieg roczny (kwestia kondycji silnika i warunków otoczenia, parkowania pod chmurą czy nie, itd) ma wpływ na starzenie, w tym sensie że krótkie dystanse olej zbiera mono-tlenek diwodoru z otocznia i z czasem tworzy się emulsja, a to nie jest korzystne. W jednym będzie to zachodziło szybciej w innym wolniej i stąd w jednym olej nawet po 3 latach będzie powiedzmy ok w innym już emulsja mocna.
              Przebieg jeśli zrobimy 30 tys w rok i nie zrobimy wymiany to pół biedy bo będzie przepracowany ale z uwagi na bazę IV grupy (jeśli to syntetyk) to jego własności jeszcze będą ok.
              Inaczej może być z hydrokrakami a jeszcze inaczej z OEM. np. KIA dla sam. flotowych skraca interwał servisu do 10tys km jeszcze niedawno VW i Skoda wydłużały interwał dla flot do nawet 50tys stosując filozofię "longlife" jak zatarli kilka silników to się zaczęli z tego wycofywać.
              Dziś koszt dobrego oleju syntetycznego nie jest duży bo za 140zł kupimy 4L dobrej jakości olej, oczywiście nie w ASO, w ASo ten sam będzie kosztował 2,5 razy tyle.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Waldek, Motula kupujesz w De, czyli:

                Entdecken Sie unsere Schmierstoffe für Autos, Motorräder, Scooter, Marine, Garten und mehr.


                Jest napisane Technologia Syntetyczna

                Za to w PL:

                MOTUL 8100 ECO-CLEAN 0W-30 W 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych do nowo


                100% syntetyk.

                Jak to z tym olejem?

                Pytanie o ile i czy wogole bedzie lepszy od oem T 2.0

                Srajac na gpf wlewamy np. to:

                Odkryj nasze smary i oleje do samochodów osobowych, motocykli, skuterów, pojazdów morskich, rekreacyjnych, użytkowych, ogrodniczych i wielu innych


                Ktos podpowie czy to sensowny wybor? Do normalnej jazdy, przeplatanej glupotami, czesto noga na ziemi, czasami autostrada 200 km/h i wyzej?
                Last edited by rexio; 02-01-2020, 21:11.

                Comment


                • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                  Jest napisane Technologia Syntetyczna

                  Za to w PL:

                  Poznaj wszystkie produkty Motul, znajdź idealny olej do swojego silnika. Trwałe i wydajne produkty do wszystkich pojazdów, samochodów, motocykli, pojazdów ciężarowych, rowerów.


                  100% syntetyk.

                  Jak to z tym olejem?
                  Odpowiedź jest zapewne tutaj- cytat z wikipedii:

                  W niektórych krajach (Niemcy i Japonia) oleje syntetyczne mogą zawierać tylko bazy z grup IV i V z ograniczoną ilością bazy grupy III (do 20%), a oleje zawierające bazy grupy III w większej ilości muszą być nazywane olejami w technologii syntetycznej (lub podobnie). W innych krajach natomiast wszystko zależy od polityki konkretnego producenta, jak będzie nazywał swoje produkty (tzn. czy będzie rozróżniał oleje z bazami grupy III od tych z bazami grupy IV i V).

                  Comment


                  • No wlasnie, czyli np. na tym przykladzie widac to o czym pisze Waldek - o niemieckiej kindersztubie. Tyczy sie to rowniez gpf, jego braku, lania czego sie chce do silnika, itd., itd...

                    Ja nadal nie mam odpowiedzi czy aby konsystencja wodzianki Type 2.0 aby nie jest lepsza niz jakiegos 5W-40 A3/B4 ktory to ma byc zbawienny dla silnika.

                    I jeszcze jedno. Leje A3/B4, jesli cos sie z czasem zaczyna dziac z gpf to sytuacja jest analogiczna jak w przypadku dpf? Wyciagaja go z wydechu, wypalaja (czyszcza) i wsadzaja? Fura smiga nadal?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                      Ja nadal nie mam odpowiedzi czy aby konsystencja wodzianki Type 2.0 aby nie jest lepsza niz jakiegos 5W-40 A3/B4 ktory to ma byc zbawienny dla silnika.
                      Może nie tyczy się to oleju 5W40, ale też A3 tylko, że o SAE 0W30, ale ostatnio wyłapałem, na stronie dotyczącej opisu tegoż oleju marki......, takie zdanie: "Lepsza ochrona silnika w porównaniu do oleju o lepkości 5w-20 lub 0w-20". Tak więc coś jest na rzeczy.. niby wodzianki mają skład dodatków które chronią w trakcie dużego tarcia granicznego i niby powinno być wszystko cacy.. ale, z drugiej strony jak trafiam na taki wpis jak wyżej... albo przeglądam instrukcję Toyoty, czy Lexusa i widzę zapis, że olej 0W20 nie nadaje się do dużych obciążeń silnika... no to jakie można wyciągnąć wnioski ?? Oczywiście ja nie obstawiam oleju 0W20, olej jest dobry, ale moim zdaniem nie do wszystkiego.. i sam osobiście jak bym miał Type R o mocy ponad 300KM i dawałbym mu w palnik to na pewno nie jeździłbym na oleju 0W20.. na oleju który został zaprojektowany do oszczędzania paliwa.

                      Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                      Leje A3/B4, jesli cos sie z czasem zaczyna dziac z gpf to sytuacja jest analogiczna jak w przypadku dpf? Wyciagaja go z wydechu, wypalaja (czyszcza) i wsadzaja? Fura smiga nadal?
                      GPF-y są dosyć młode... nie wiem czy ktoś jest w stanie na to odpowiedzieć teraz.. ale na pewno z czasem tak będzie jak z dpfami... tylko pytanie kiedy... no i w sumie, jeszcze bardziej istotne pytanie, po jakim przebiegu na oleju A3 zatka się GPF ?
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • OLEJctr.jpg

                        Wolalbym nie miec 120stopni non stop jadac autostrada. Skoro moge miec 100C i tez jechac autostrada. Mam samochod na gwarancji to zalewam olej z normami dopuszczonymi przez producenta. To ma byc ACEA C2 albo C3 tak? Jak nie chce miec gwarancji to zalewam cokolwiek. I nie wymieniam co 20kkm tylko np. max co 10kkm.

                        Sa jakies podstawowe parametry oleju, ktore mozna sprawdzic. A nie pisac, ze 0W20 jest lepsze niz 5W40 zeby zostac poklepanym po plecach. I wcale nie trzeba byc chemikiem zeby dojsc do jakiejkolwiek sensownej konkluzji.

                        Comment


                        • Z tą temperaturą to już u nas na forum, już dawno któryś z forumowiczów również w Typer R to samo stwierdził co pokazałeś na fotce.. tylko pytanie, czy wyższa temperatura wynika z tego, że olej lepiej odbiera ciepło przez szybszy przepływ, czy może przez zwiększone tarce, a wiec słaby film olejowy, którychś elementów silnika... np. wałków rozrządu.. a wiadomo, zwiększone tarcie to i temperatura rośnie.. olej krążąc bardziej się nagrzewa.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Uczyli mnie, ze jak temp oleju siega 120-130stopni to jest czas na chlodzenie. I tego bede sie trzymal.

                            Data - temp na zewnatrz - temp plynu chlodzacego - temp oleju. OW20.

                            11.08.2019 28C - 93C - predkosci pod 160km/h, dynamiczna jazda
                            24.08.2019 23C 88C 89C - jazda po miescie, na spokojnie
                            30.08.2019 28C 89C 88C - trasa droga krajowa
                            01.09.2019 30C 89C 90C - jazda po miescie
                            02.09.2019 25C 90C 93C - predkosc autostradowa, wyprzedanie ogniem

                            Ale jak ktos cisnie autostrada 200km/h dlugie odcinki to bedzie mial duzo wyzsze temperatury. Chyba powinen pomyslec nad czyms co zapewni lepsza ochrone.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez amator123honda Zobacz posta
                              Uczyli mnie, ze jak temp oleju siega 120-130stopni to jest czas na chlodzenie. I tego bede sie trzymal.
                              Jak ktoś jeździł większymi pojazdami, np. budowlanymi, to można tam zobaczyć taki czujnik i odpowiednio czerwone pola:
                              czujnik temp.jpg

                              Czyli dajemy w palnik jak jest 70-120st.C
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Gdzies za czasow starych wolnossacych B-serii i K-serii ktos fajnie opisal temperatury oleju. Ponizej jeden wers, bede mial dostep do innego kompa to poszukam calosci.

                                ...temp >130C - to Twoj ostatni wyscig.

                                Comment

                                Working...
                                X