Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • - Reksio wiedza "internetowych ekspertów" olejowych na temat olejów kończy się jak nie mogą czegoś znaleźć za pomocą google
    - nikt z tych "ekspertów" nie weźmie również na poważnie odpowiedzialności za swoje "rady", ponadto nawet doradcy z koncernu olejowe X nie zaproponują ci na "papierze" oleju innego niż dopuszcza producent (przynajmniej ja takich nie spotkałem)

    Comment


    • Wlewając inny olej przekładniowy nie tracisz od razu gwarancji na skrzynię, ale jeśli uszkodzenie będzie spowodowane tym olejem (jego jakością) to wtedy Honda jej nie naprawi na gwarancji ("Uszkodzenie wynikające z użycia innego oleju przekładniowego..."). Jeśli się zastanowić, to nie różni się to w ogóle od przypadku zastosowania innego oleju do silnika, po prostu tutaj napisali to bezpośrednio. Ok, pewne ryzyko bierzemy na siebie, bo producent (Honda) zawsze może zwalić winę na nasz olej do skrzyni, pomimo że to materiał w skrzyni był słabej jakości. Wtedy my będziemy musieli starać się o niezależną ekspertyzę, stracimy czas, może skończy się to na sądzie itp. Trzeba jednak pamiętać, że po 3 latach nie mamy już gwarancji i ten argument odpada W trakcie okresu gwarancyjnego możemy wlać oem, a po jego skończeniu już coś innego, czemu nie? Dobrze, że mamy wybór.
      Last edited by Mad_86; 15-01-2020, 20:23.

      Comment


      • Zamieszczone przez tomag Zobacz posta
        - Reksio wiedza "internetowych ekspertów" olejowych na temat olejów kończy się jak nie mogą czegoś znaleźć za pomocą google
        Nie wiem czy to tak wyśmiewczo napisałeś, czy nie, ale wiedz, że za pomocą googla można znaleźć opracowania i różne artykuły, czasem całe książki, pisane przez wyspecjalizowanych ekspertów z danej branży... tak wiec taki internetowy ekspert w pewnym momencie, jak tylko dobrze kojarzy i trochę myśli, potrafi zdobyć wiedzę większą niż niejeden konsultant z firmy olejowej X, który to podpowiada tak jak mu marketing każe.. tak więc wiedza i myślenie nie boli, tylko trzeba chcieć!
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          za pomocą googla można znaleźć opracowania i różne artykuły, czasem całe książki, pisane przez wyspecjalizowanych ekspertów z danej branży...
          No wyobraź sobie, że wiem jak korzystać z google i co można znaleźć za pomocą wyszukiwarki

          Comment


          • Zamieszczone przez tomag Zobacz posta
            Reksio wiedza "internetowych ekspertów" olejowych na temat olejów kończy się jak nie mogą czegoś znaleźć za pomocą google
            Nabycie wiedzy w ten sposób jest bardzo cenne. Lepiej ją wszak mieć niż nie. Włączamy do tego jak napisał Grzechu myślenie i już jest lepiej. Niestety dla mnie jest cały czas jeden problem....

            Zamieszczone przez tomag Zobacz posta
            nikt z tych "ekspertów" nie weźmie również na poważnie odpowiedzialności za swoje "rady", ponadto nawet doradcy z koncernu olejowe X nie zaproponują ci na "papierze" oleju innego niż dopuszcza producent (przynajmniej ja takich nie spotkałem)
            Dokładnie. Wiedzę o cechach ( prawie wszystkich) każdego dostępnego na rynku oleju możemy znaleźć, przeanalizować, dowiedzieć się jak się zachowuje w danych warunkach przy danej lepkości, zastosowanej bazie olejowej itd ale, w teorii …ja przynajmniej nie znalazłem i pewnie nie znajdę ani jednego badania, testów, jak TEN dany olej będzie "pracował" w TEJ konkretnej konstrukcji silnika. Jak oddziaływuje na np. materiały/uszczelnienia, które zostały użyte, jak drobna zmiana w parametrach w stosunku do użytych podczas badań przez konstruktora, wpływa np na utrzymywanie właściwego ciśnienia oleju, co jest kolosalną sprawą dla bezpieczeństwa pracy jednostki napędowej. To, że ktoś napisze, że na tym oleju w jakimś silniku przejechał x km i nic się nie stało jest ok, ale ręki sobie zapewne nie da uciąć jak poprosisz o zapewnienie. I w gąszczu informacji, często mądrych, logicznych i pouczających, wciąż brakuje jak dla mnie najważniejszego. Producent testował silnik używając konkretnych produktów, materiałów, na tej bazie dobrał klocki i poskładał w całość by pracowało bezawaryjnie. Testował i gra muzyka. My teraz chcemy jak najlepiej. Oby się nie okazało, że jak to bywa, lepsze jest wrogiem dobrego. Na szczęście Honda daje pole manewru dla tych wszystkich, którzy szukają "świętego Graala" porzucając z wielu względów oryginalne oleje producenta.

            Szczęśliwy jest jeden ze znanych naszych forumowiczów. Nie dość, że kupił piękne, cholernie mocne auto, to producent jasno i klarownie narzucił mu jedną lepkość ( i to jaką! ) i jedną normę ( właściciele Type-R warto poszukać, by się uspokoić trochę). Dobrze mu. Może ewentualnie chcieć , ale nie musi czytać wątków olejowych rozsianych po całym internecie by spokojnie zasnąć .

            Comment


            • Zamieszczone przez tomag Zobacz posta
              - Reksio wiedza "internetowych ekspertów" olejowych na temat olejów kończy się jak nie mogą czegoś znaleźć za pomocą google
              - nikt z tych "ekspertów" nie weźmie również na poważnie odpowiedzialności za swoje "rady", ponadto nawet doradcy z koncernu olejowe X nie zaproponują ci na "papierze" oleju innego niż dopuszcza producent (przynajmniej ja takich nie spotkałem)
              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Nie wiem czy to tak wyśmiewczo napisałeś, czy nie, ale wiedz, że za pomocą googla można znaleźć opracowania i różne artykuły, czasem całe książki, pisane przez wyspecjalizowanych ekspertów z danej branży... tak wiec taki internetowy ekspert w pewnym momencie, jak tylko dobrze kojarzy i trochę myśli, potrafi zdobyć wiedzę większą niż niejeden konsultant z firmy olejowej X, który to podpowiada tak jak mu marketing każe.. tak więc wiedza i myślenie nie boli, tylko trzeba chcieć!
              Tomag trochę masz racji ale napisałeś to strasznie niefortunnie. Ja też nie biorę wszystkiego na poważnie co tutaj jest napisane. Ale z drugiej strony z tej całej dyskusji, można naprawdę dużo się dowiedzieć i nauczyć. I to za darmo . Zobacz moją dyskusje z Grzechu, napisał dużo wartościowych informacji, które pomogą przy samodzielnym, świadomym wyborze oleju. Zrozumiałem rzeczy do których do tej pory miałem wątpliwości. Myślę że jeżeli ktoś chociaż trochę ogarnia temat to będzie wiedział które informacje są wartościowe a które nie. Całą moją wiedzę na temat oleju zdobyłem z internetu, oczywiście czym więcej wiem tym częściej widzę że jest również mnóstwo bzdur na temat oleju i nie tylko, ale taki jest internet że każdy może pisać co chce. Ja jestem wdzięczny chłopakom że chce im się pisać, odpisywać, nawet jeżeli czasem z czymś się nie zgadzam.

              Zamieszczone przez montada Zobacz posta
              Dokładnie. Wiedzę o cechach ( prawie wszystkich) każdego dostępnego na rynku oleju możemy znaleźć, przeanalizować, dowiedzieć się jak się zachowuje w danych warunkach przy danej lepkości, zastosowanej bazie olejowej itd ale, w teorii …ja przynajmniej nie znalazłem i pewnie nie znajdę ani jednego badania, testów, jak TEN dany olej będzie "pracował" w TEJ konkretnej konstrukcji silnika. Jak oddziaływuje na np. materiały/uszczelnienia, które zostały użyte, jak drobna zmiana w parametrach w stosunku do użytych podczas badań przez konstruktora, wpływa np na utrzymywanie właściwego ciśnienia oleju, co jest kolosalną sprawą dla bezpieczeństwa pracy jednostki napędowej. To, że ktoś napisze, że na tym oleju w jakimś silniku przejechał x km i nic się nie stało jest ok, ale ręki sobie zapewne nie da uciąć jak poprosisz o zapewnienie. I w gąszczu informacji, często mądrych, logicznych i pouczających, wciąż brakuje jak dla mnie najważniejszego. Producent testował silnik używając konkretnych produktów, materiałów, na tej bazie dobrał klocki i poskładał w całość by pracowało bezawaryjnie. Testował i gra muzyka. My teraz chcemy jak najlepiej. Oby się nie okazało, że jak to bywa, lepsze jest wrogiem dobrego.
              Zgadzam się z Tobą w 100%, też się nad tym wiele razy zastanawiałem. Z drugiej strony jest pytanie czy producent chce żeby ten silnik działał długo bez awaryjne i tutaj kolo się zamyka.
              Rozmawiałem dosyć długo z doradcą z Motula (gdy pytałem o olej) i sprawdzał jake dostali wytyczne od Hondy w sprawie Fk8. Jest tam napisane że silnik ciasno spasowany i używać olej o małej lepkości. Tutaj już sprawa indywidualna czy ktoś w to wierzy czy nie. Zakładając że Honda kłamie, to trzeba by przyjąć że w każdej innej sprawie też mija się z prawdą. Idąc tą drogą dalej to każdy producent kłamie. Sześć lat temu moi rodzice kupili prawie nową Honde Jazz, samochód na gwarancji ale stwierdzili że Hondy się nie psują i serwisowali ją u znajomego mechanika. Od razu oczywiście wymiana oleju, ale w sklepie Pan doradził 10w- dalej nie pamiętam. Mechanik oczywiście wlał i nic nie powiedział. Gdy to zobaczyłem to od razu kazałem wymienić na Motul X-Cess 5w-40. I na tym oleju to jest całkiem inny samochód, silnik lepiej pracuje, samochód jedzie lekko, jakby miał parę PS więcej. Tak że olej o zbyt dużej lepkości może zaszkodzić, jeżeli tamten olej zamulał samochód to mógł też zbyt wolno płynąć i uszkodzić silnik gdyby był upalany. Dla tego nie wolałbym do FK8 oleju o większej lepkości niż Xw40. Boję się że tylko pogorszył bym ochronę silnika. Następny przykład z https://www.auto-swiat.pl/uzywane/to...tys-km/shtytye
              BMW 540i, po 100 tyś nagar na zaworach. Ciekawe gdyby był używany inny olej to też byłby ten nagar? Nie wiem jaki olej ma teraz Bmw ale chyba dalej Castrol.
              Żeby mieć stuprocentowe odpowiedzi na te pytania to tylko test praktyczny (jak wyżej BMW) lub laboratorium. W każdym innym przypadku to loteria.
              Jeszcze jedna sprawa, np. silniki w Bmw M są bardzo luźno spasowanie i tam trzeba jeździć na oleju o dużej lepkości Wszędzie zresztą pisze że silniki wyczynowe są luźno spasowanie.
              Nawet Porsche leje olej 0w20, tak dobry czy ekologia górą?
              Last edited by Waldek.; 16-01-2020, 01:04.

              Comment


              • Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
                Tak można podejść do wszystkiego... po co inny olej do silnika skoro jest oem? po co inny filtr kabinowy skoro jest oem? Czasami jest to jakość, a czasami po prostu cena. Do skrzyni też jest wybór, np. https://www.civicforum.pl/showthread...HCF-2?p=446283
                Tak, racja, ale akurat co jak co - oleje oem do skrzyn to maja dobre i nie powinien to byc temat pod dyskusje. Zalewasz oem, masz zgodnie z tym co chca i zajebiscie dobry olej w skrzyni.

                Comment


                • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                  Tak, racja, ale akurat co jak co - oleje oem do skrzyn to maja dobre i nie powinien to byc temat pod dyskusje. Zalewasz oem, masz zgodnie z tym co chca i zajebiscie dobry olej w skrzyni.
                  Ja tam tego przekładniowego OEM unikam jak ognia. Poza tym są lepsze produkty i całe szczęście da się dopasować olej tak by nie było pogorszenia pracy skrzyni.

                  Comment


                  • Gkill możesz podać nazwy tych oleji.
                    Może to być produkt lepiej spisujący sie od OEM.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                      Gkill możesz podać nazwy tych oleji.
                      Może to być produkt lepiej spisujący sie od OEM.
                      civic - mannol atf AG55
                      accord - liqui moly top tec atf 1800
                      Skrzynia w accordzie jest bardzo wymagająca, po zalaniu jej castrolem syntrans B 75W mimo świetnych parametrów(niska lepkość i temperatura płynięcia -67 stopnie celcjusza, lepkość w 100 stopniach - 7.29) nie dawał rady tj. przycinały się biegi 3 i 4.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                        Jest tam napisane że silnik ciasno spasowany i używać olej o małej lepkości.
                        chciałbym zobaczyć taki zapis. (sama Honda takich zapisów nie używa).
                        Niska lepkość SAE to wybór ekonomiki mniejszego spalania kosztem trwałości. Wysoka lepkość to wybór ochrony silnika, kosztem ekonomiki spalania paliwa.
                        W zasadach korzystania z SAE nic się nie zmieniło, te zasady obowiązują do dzisiaj.

                        Nie znam ani jednego opiniotwórczego źródła na świecie które mówiłoby o zmianie tych zasad. Jeśli ktoś zna, proszę o wskazanie.
                        Oleje o niskiej lepkości zostały zaprojektowany tylko i wyłącznie w określonym Celu - jaki to cel, pisze w IO. Proszę o wskazie jakiegokolwiek źródła informacji Hondy gdzie Honda napisała że jej silnik są bardziej ciasno spasowane niż inne. Doradca, przedstawiciel olejowy to taki sam przedstawiciel jak każdy inny. Oni w rozmowach z klientami (amatorami) posługują się hasłami bardziej (jak im się wydaje) trafnymi w odbiorze. Mają rację takie właśnie slogany przyjmowane są bardzo chętnie. Silnik 540i to nie ma 75KM jak civic dlatego nie może mieć oleju słabego, a nie dlatego że tam się tłoki koleboczą w cylindrze.
                        Silniki niemieckie i japońskie od zawsze różniły się od siebie pojemnością i mocą. Gdy Honda w 1983r w III gen montowała EVAP to BMW jeszcze nie wiedziało co to jest. Hondzie zawsze przyświecała ekologia.
                        Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                        po 100 tyś nagar na zaworach. Ciekawe gdyby był używany inny olej to też byłby ten nagar? Nie wiem jaki olej ma teraz Bmw ale chyba dalej Castrol.
                        to jest zapis jakich jest wiele na forach. Po pierwsze nagar tworzy się w wyniku spalania mieszanki paliwowo powietrznej. Nagar nie powstaje z powodu żadnego oleju. Chodziło tobie o wnętrze silnika poza cylindrami? - to to nie jest nagar, tam się odkłada nie nagar a szlam. Kolejna ucierana, powielana sprawa to "Castrol jest wszystkiemu winny". Jakie durnowate forum bym nie czytał to "Castrol jest be" lub "Castrol szajs", no nie idzie tego czytać. W ASO Hondy też stosuje Castrol. Każdy koncern stosować musi takie same zasady ACEA. Inna sprawa że kogo bym nie zapytał (co biadolił na Castrola) a jaki olej używałeś? No 5W-30. ok, ale jaki...? to nie wie, albo nie wie o co pytam? Potem szuka kartek, i pokazuje od 3 lat leję taki "C3", to otwórz instrukcję i co tam pisze? A5, A3. Wtedy następuje konsternacja taki mi leją od 3 lat, albo taki mi polecił pan w sklepie. Pytam a do czego jest olej "C", a to nie wie, a co...? jest jakaś różnica? ręce opadają, najlepiej powielać że Castrol jest be.

                        W kontekście TEMATU: "czy jest spec. olej do Type R" ?? ja nadal twierdzę że tak.
                        Kolega tabazagt podsunął mi artykuł https://www.ravenol.pl/aktualnosci/p...page_type=post
                        stawia kolega słuszne retoryczne pytanie: "ciekawe czemu nie zalali tam "zalecanego" oleju fabrycznego Toyoty 0W-20" albo 0W-16? Tylko ACEA A3, SAE 5W040?
                        ... tak, to jest bardzo ciekawe.

                        Irytują mnie takie powielane durnoty, a jeszcze bardziej irytują gdy mówi tak przedstawiciel handlowy danej marki jak ten pan z Motula (może ma w tym jakiś interes, nie wiem). Skąd to wziął? nie wiem, może ktoś z Was mi powie? może znowu z jakiejś broszury Hondy która jest niedostępna dla użytkowników? Ja bardzo chętnie z taką wiedzą chciałbym się zapoznać.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Z tego co kojarzę to ten mannol, pomimo że jest do automatów można zalać do manuala.
                          Tak chyba pisali forumowicze wątku ix gen.
                          Olej do automatu lepiej się spisywał w manualu.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
                            Z tego co kojarzę to ten mannol, pomimo że jest do automatów można zalać do manuala.
                            A Ty co masz zalane?

                            Comment


                            • Ja przy przy przebiegu 100kkm.
                              Zalałem OEM MTF-3.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Niska lepkość SAE to wybór ekonomiki mniejszego spalania kosztem trwałości. Wysoka lepkość to wybór ochrony silnika, kosztem ekonomiki spalania paliwa.
                                Co do tego na ma wątpliwości, przeczytałem ostatnio bardzo dużo różnych opracowań, które potwierdzają powyższe...

                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Proszę o wskazie jakiegokolwiek źródła informacji Hondy gdzie Honda napisała że jej silnik są bardziej ciasno spasowane niż inne.
                                Już o tym mówiliśmy, gdyby tak było to w instrukcji np. IX nie znaleźlibyśmy specyfikacji ACEA A3, bo jak wiadomo te oleje charakteryzują się wyższą lepkością, a więc jeśli silnik jest taki "ciasny" to ten olej by szkodził dla silnika.. tak więc z tymi twierdzeniami ciasnych pasowań to ostrożnie... tutaj moim zdaniem chodzi o dokładność wykonania niż o ścisłość przylegania danej części do siebie... nie może być też idealnej przylgni, bo w jaki sposób film olejowy by tam się dostał i chronił powierzchnie trące ? Silnik od razu by się zatarł..

                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                stawia kolega słuszne retoryczne pytanie: "ciekawe czemu nie zalali tam "zalecanego" oleju fabrycznego Toyoty 0W-20" albo 0W-16? Tylko ACEA A3, SAE 5W040?
                                ... tak, to jest bardzo ciekawe.
                                Bo by pyrknął na pierwszym kilometrze... Przecież każdy kto czyta wątki olejowe widział jakie temperatury są na oleju 0W20 a jakie na 5W30... to nie jest olej do sportu!
                                Last edited by Grzechu; 16-01-2020, 10:27.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X