Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Gdy biznes jest trudny moralnie z pozycji Szefa Sklepu z częściami motozyzacyjnymi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Gdy biznes jest trudny moralnie z pozycji Szefa Sklepu z częściami motozyzacyjnymi.

    Założyłem nowy wątek, ponieważ treści zawarte od jakiegoś czasu w tym temacie Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka bardzo wypaczają jego sens.
    Last edited by rambo7; 09-01-2020, 10:14.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

  • #2
    "Tekst, który próbujesz zamieścić jest za długi (26363 znaków). Proszę zredukuj jego długość do 20000 znaków."

    Panie i Panowie.

    Zarejestrowałem się na tym forum kolejny raz. Tylko po to, żeby napisać tego posta. Piszę "kolejny raz", bo poprzednio było to jakoś pomiędzy 2010 a 2012 rokiem. Kiedy to Civicklub stał się Stowarzyszeniem, a to forum dopiero zaczynało się rozkręcać (istniało już i nawet miało jakieś spoty w Warszawskim Best Mall). Dobrze pamiętam? Jakoś tak. Chyba jestem dinozaurem, ale staram się to sobie przypomnieć.

    Słowem wstępu dwa słowa. Jestem właścicielem firmy Haparts i nie mam zamiaru tego ukrywać. Bo jak bym tego nie napisał a ktoś by wykopał to by były dopiero teorie spiskowe. Żadna tajemnica.

    Siedzę w częściach do samochodów marki Honda całe swoje zawodowe życie. Przez to jestem z automatu skazany na krytykę, która jako taka w ogóle mi nie przeszkadza. Opinie na mój temat dzielą się na dwie: jedna jest od tych osób, które znają mnie osobiście, druga jest od tych osób, które mnie nie znają, lub znają tylko z internetu.

    Jedni wiedzą, że znam osobiście właścicieli, handlowców i właścicieli takich firm jak RIKEN, TEC, YEC, TPR, KOITO, 555, ASAHI, ARS, KOYO, NSK, PARAUT, MUSASHI, YAMADA, KEIHIN czy UNITTA. I wielu innych. Drudzy twierdzą, że piszę bajki, a moja działalność to sklep "jak każdy inny". I nie mam zamiaru przekonywać nikogo, którzy mnie nie znają, że wiem o branży części do samochodów marki Honda dużo. Po prostu wiem, siedzę w tym dzień i noc i każdego dnia staram się rozwiązywać problemy, które nie zostały jeszcze przez nikogo ruszone, albo zostały po prostu osrane.

    Dużo mógłbym pisać o tym, co na rynku pozmieniałem i to nawet w skali większości europy, ale to ma nie być autobiografia tylko wątek o tłokach do silników R18Z4 (z powiązaniem do Accordowego R20A3).

    Będę pisał na temat, a kto ma ochotę na więcej zapraszam na kawę albo na piwo. Tutaj, jako że to forum też nie mogę napisać wszystkiego, ale może napiszę coś więcej niż na Facebooku. Bo forum trochę burzy bariery. I nie dam rady odnieść się do każdego i każdego słowa, które tutaj padło, ale spróbuję do większości:

    Po pierwsze wszyscy "trzymacie się" tego, że sprawa dotyczy samochodów z pierwszych lat produkcji. Macie rację i nie macie jej jednocześnie. Sprawa dotyczy aut z pewnego okresu produkcji, którego mediana trafia na rok 2012. I faktycznie, jest to początek produkcji Hondy Civic IX generacji z silnikiem R18Z4. Ale ŚRODEK okresu produkcji Hondy Accord VIII generacji z silnikiem R20A3. Accordy z poprzednich oraz następnych lat problemu nie mają, i "wadliwych" tłoków też. A to znaczy, że zmiany wprowadzono w pewnym momencie do co najmniej dwóch rodzajów jednostek napędowych i to z jakiegoś powodu, a potem się z nich wycofano. Nie wiem jak wygląda proces homologowania danego pojazdu do sprzedaży, ale coś czuję, że Honda miała mieć badane normy spalin w tym roku w swoich modelach i nikomu nic nie mówiąc, po cichu zaczęli stosować inne tłoki. Taki zabieg może zmniejszyć emisję o jakieś gramy, które mogą być kluczowe dla zachowania lub uzyskania homologacji. A pamiętajcie, że przez niespełnienie norm emisji z europejskiego rynku wyleciał m.in. Legend KB2, S2000 czy FN2, które zostały zbanowane dokładnie w momencie wejścia nowych regulacji.

    Moja teoria: Honda chciała zachować te auta w sprzedaży mimo wszystko i jak tylko jakaś jednostka certyfikująca przybiła im pieczątkę, to zaczęli montować z powrotem to, co dobre i sprawdzone do Accordów z R20A3, oraz to, co chcieli i powinno od zawsze montować do R18Z4 w Civicach. Czy to możliwe? Nie wiem. Mi jeszcze przy wódce nikt prawdy nie powiedział i chyba jestem za małym kozakiem, żeby się tego dowiedzieć. Ale kupy się trzyma.

    Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
    Haparts napisał również że w instrukcji jest napisane tylko o oleju 0W20. A jak napisałem że w instrukcji jest napisane że można stosować inne oleje, to mi napisali że oni mają systematycznie aktualizowane i u nich jest tylko 0W20. Co Wy na to? ������
    Nie wiem co "Wy" na to, ale ja wiem, że dostęp do japońskiego systemu instrukcji serwisowych Honda mam i aktualizacje są tam kilka razy w tygodniu. Wiem też, że nie mogę tego nikomu udostępnić, bo na tym opieram swój biznes i po to latam na Hanedę, żeby takie informacje zdobywać na potrzeby działalności którą prowadzę, oraz żeby dostarczać najlepszych informacji do wszystkich z którymi współpracuję - czy to warsztatów, czy to klientów detalicznych. I w Polsce i za granicą. Wiem też, że byle mietek w ASO może kliknąć byle co, i że oni są darzeni większym zaufaniem bo mają ładne szyldy, ale to z jakiej kto korzysta wiedzy zależy tylko od niego samego.

    Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
    Po pierwsze - nie sądzę aby mieli instrukcję z zapisem, że tylko i wyłącznie 0w20. Prędzej obstawiam złą interpretacje zapisów, które trzymają w ręku.
    Mam ją w tym momencie w ręku. Zajrzałem po raz chyba dziesiąty w tym tygodniu. Jedyny olej zalecany do stosowania w silniku R18Z4, bazując konkretnie na samochodzie, który posiada "wadliwe" tłoki to 0W20. I czy mi w tej kwestii zaufacie, czy "hurtowni" albo "znajomemu z ASO", to tylko Wasza sprawa. Ja dostarczam Wam informacje ze źródła w wolny niedzielny wieczór. Na zdrowie.

    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    Fredek, niech Haparts zajmie sprzedawaniem części, równie dobrze mogłeś iść do piekarni zapytać. (nie zaczynamy tu kolejnego wątku o oleju - Fredek odsyłam Cię do tematów olejowych).
    Haparts robi to, ale opierając się na trochę innej wiedzy niż każdy inny sklep.

    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
    Haparts najpierw że tylko 0w20 potem że jeszcze 5w30 a 5w40, 10w40 to błędy w instrukcji. Ja to widzę tak: będą u nas kupowali olej 0w20 i to w sporych ilościach bo trzeba uzupełniać regularnie stan, potem silnik się szybciej wytrze i zarobimy na częściach a w szczególności na kompletach nowych tłoków i pierścieni do R18Z...
    Haparts cały czas 0W20, a jeżeli ktokolwiek kiedykolwiek inaczej to znaczy, że któryś z moich pracowników popełnił błąd, za co przepraszam, ale szkolenia są długie, trudne i żmudne. A widzisz to źle, no ale chyba się nie znamy? Spoko, rozumiem (sam pewnie nie ufałbym jakiemuś kolesiowi z internetu).

    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Po tym artykule z Haparts, można dojść do wniosku, że olej 0W20 przeleje się przez mały otwór w tłoku, ale olej 5W30 już nie... bo to klej... no i przez to zatarły się pierścienie... ciekawe postrzeganie sprawy... dziwne, że Honda w instrukcji jakoś tego tak nie przedstawiła, bo właśnie, jeśli nie ma oleju 0W20, to każą wlać zamiennie, równie lekkobieżny olej 5W30, co oemowy 0W20... Poza tym można wziąć wkład od długopisu i zrobić sobie doświadczenie, czyli jak popłyną owe oleje przez tak wąski kanalik.. czy 5W30 będzie zapierał się nogami
    To nie tak, ale 0W20 przeleci szybciej, łatwiej i sprawniej. Nikt nie napisał, że 5W30 nie przeleci. Ważniejsze są tutaj skłonności do osadzania się nagarów z oleju niż samej jego lepkości.

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    Nie jest dla mnie również zaskoczeniem, że Haparts broni Hondę (powiem wprost: mam na ten temat pewną teorię, ale mniejsza o to)
    Jesteśmy największymi krytykami Hondy w branży. Poważnie

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    ale z chęcią usłyszałbym ich (oraz samej Hondy) wyjaśnienia, dlaczego od przebiegu 5421 km autoryzowany serwis porzucił olej 0W20 i przeszedł na Castrola Edge 0W30 (ACEA, o zgrozo, A3)?
    Odpowiem Ci na to pytanie bardzo brutalnie: bo ASO robi co chce, a klientom wydaje się, że robią cuda zgodnie ze sztuką. Wlewają to, co mają pod ręką lub to, na czym więcej zarobią. Mają przemiał aut i klientów a dobrze wiedzą, że auto i na jednym i na drugim pojedzie. I robi to w każdym aspekcie, nie tylko olejowym. Naprawiam po nich błędy codziennie. Musicie zrozumieć (chociaż musicie to złe słowo, ale kieruję je generalnie w stronę wszystkich), że ASO to jest taki sam sklep i taki sam serwis jak każdy inny. Ma tylko jedną różnice: może podbijać pieczątki gwarancyjne oraz napraw gwarancyjnych dokonywać. Koniec. Pod każdym innym względem to machina to robienia pieniędzy na ludziach, którzy przyszli za szyldem.

    Nie mam interesu w tym, żeby ich krytykować (poza tym interesem, że chciałbym, żeby tak nie było). Czyli albo żeby oni nie dymali klientów, albo żeby klienci nie dawali się dymać. A mogę robić to tylko tłumacząc, tłumacząc i tłumacząc.

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    przepływ informacji na linii Haparts-Honda oraz w samej Hondzie jest mocno zaburzony
    U nas wszystko gra, za Hondę nie odpowiadam.

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    EDIT: Chętnie zapoznałbym się z tymi "właściwymi" wytycznymi sygnowanymi przez producenta, bo o ile trudno dochodzić swoich praw w sprawie zużycia elementów silnika po upływie gwarancji, to z takim dokumentem otwierałyby się przed nami zupełnie nowe możliwości...
    O jakie wytyczne Ci chodzi?

    Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
    Honda padła ofiara ekologii czy ich klienci? ... Co do olejów to rzeczywiście nie wiem dlaczego uparcie lali 5W30 - mam to opisane w historii serwisowej ASO.
    Jak wyżej. Bo mieli na tym więcej zarobione, albo "bali się" 0W20 jak większość mechaników w momencie wprowadzenia tego oleju na rynek.

    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Bo taki dopuszcza instrukcja - zamiennie dla oleju 0W20...
    Po pierwsze dopuszcza, a nie zaleca. Po drugie w momencie, kiedy do 0W20 dostępu nie ma. Czyli warunkowo. Czyli wprost wynika z tego, że jeżeli jesteś na środku afryki, musisz zmienić olej a na pobliskim wielbłądzie nie ma 0W20 to zalej 5W30, ale w innym przypadku nie.

    Mamy też drugą rekomendację (naszą własną, wynikająca z doświadczenia) dla oleju 5W30: to garażowane auta, które większość autostrad pokonują z cegłą na gazie, czyli "non stop 200". Czyli upalane fury młodych gniewnych albo handlowców, które nie widzą mrozów a olej mają częściej niż rzadziej za gorący.

    Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
    Rozumiem. Ale dlaczego serwis nie lał 0W20 innego producenta albo 0W30 tylko na stałe przechodzili na 5W30? Nie sadze aby to był upór ze strony klienta. Mam możliwość zapytania poprzedniego właściciela, może coś się ciekawego dowiem.
    Nie dowiesz się. Mieli, to wlali. Kto się przyczepi? Przecież autoryzowany serwis to miejsce budzące tak wysokie zaufanie... Na pewno wiedzą, co robią.

    Zamieszczone przez yani Zobacz posta
    Facet z Haparts albo się przejęzyczył, albo coś bredzi pisząc o lepkości: "Mniej lepki albo ciut gorszy jakościowo olej MUSI ją zatkać."
    Non stop niedogrzane gęste oleje kiepskich firm mogą zostawiać nagar, a w tym tłoku każda jego ilość będzie powodowała lawinową kumulację. Może stwierdzenie do którego można się przyczepić, ale chyba wiadomo, o co chodzi?

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    Nie wiem, do kogo był adresowany ten tekst
    Do wszystkich, którym te samochody żłopią olej, a nie wiedzą z czego to wynika.

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    ale chyba tylko niewielki odsetek posiadaczy Civic-ów 1.8 IX gen. stosuje oleje o większej lepkości niż 5W30
    ah, jakże byś się zdziwił! Na półsyntetycznym 10W40 przyjeżdża... Co trzeci? Tak na oko.

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    zwłaszcza gdy chodzi o lepkość niskotemperaturową. Na pewno nie widzę, aby to było normą na naszym Forum. Poza tym, co ma oznaczać "0W20/5W30" (tak, jakby były to oleje o identycznych parametrach), gdy już w prywatnej korespondencji @Fiedziu dowiaduje się, że jedynie słusznym wyborem jest 0W20? Czyli jednak jest jakaś przepastna różnica pomiędzy wymienionymi olejami...
    5W30 tam nigdy nie powinno być, mój błąd. Ale tłumacząc się, pisałem tamtego posta tak, jak piszę tego: gdzieś w wolnej chwili i przy okazji. Może troche niechlujnie, ale naświetlając temat w biegu. Pomiędzy pracą a pracą. Kiedyś miałem. Czegoś nie sprawdziłem i oparłem się na pamięci, ot, co.

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    Jestem pewny, że Pan Michał Dziadowiec zagląda na nasze Forum i zwłaszcza wątki dotyczące R18Z4 z 2012 roku nie są mu obce. Ubolewam, że przestał odpowiadać na moją prywatną korespondencję w momencie, kiedy temat poboru oleju w tych silnikach zaczął się dość intensywnie rozwijać, a cała sytuacja - klarować. Możliwe, że Pan Michał znał wcześniej odpowiedź Hondy na pytania Pana Jacka Balkana
    Nie bywam na forach od kilku lat, niestety nie daję rady pogodzić tego z pracą A na korespondencję nie przestałem odpowiadać, "kiedy temat poboru oleju w tych silnikach zaczął się dość intensywnie rozwijać, a cała sytuacja - klarować", tylko zapewne wtedy, kiedy jeden pracownik pojechał na urlop, do nas dotarło 10 palet transportu, a ja musiałem przez czyjąś chorobę jechać z częściami do Francji. To tak jednym słowem: inne rzeczy Michale, inne rzeczy (pozwalam sobie pisać na forum per "Ty", bo zawsze tak było wśród swoich, a czuje się tutaj bardziej swój, niż na oficjalnym stanowisku w pracy). Mam w inboxie kilkadziesiąt maili, które leżą i czekają w podobny sposób, bo to co mówią w radio o tym, że brakuje rąk do pracy to nie są bajki. Ale odpiszę, obiecuję.

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    Cytowany tekst ma moim zdaniem przede wszystkim cel marketingowy - trochę postraszyć, a potem uspokoić: "my wiemy, jak wam pomóc".
    Trochę tak. Bo wiemy.

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    Nie neguję, że Haparts jest dobrym źródłem części zamiennych do Hond, nie mówię też, że jest najlepszym, ale w stwierdzeniu "Już kilkadziesiąt tego typu zagadek rozwiązaliśmy i z roku na rok pojawia się ich co raz więcej." jest chyba sporo przesady, zwłaszcza w kontekście tematu tego wątku. Pół roku temu Haparts nie miał pojęcia o tokach R3A - niestety nie mogłem liczyć na jakiekolwiek wsparcie. Dowiadując się o "wadliwych" tłokach jako pierwsi, mieli czas, aby - zanim uczyni to konkurencja - odpowiedzieć na przewidywany w niedalekiej przyszłości wzrost zapotrzebowania na części do remontów naszych silników. Tych pozycji nie znajdziecie w katalogu internetowym, ale faktem jest, że od kilku miesięcy oferują tłoki R1A, oryginalne pierścienie do nich, oraz zestaw naprawczy składający się z kompletu, przy czym ani Haparts, ani serwisy Hondy nie potrafią odpowiedzieć, czy to te same tłoki i pierścienie, które pracują w R18Z4 z późniejszych lat. Jest więc pole do dalszych dociekań...
    Sprawa faktycznie jest świeża i nieświeża jednocześnie. Po pierwsze: serwisowy zestaw tłoków z pierścieniami z ofercie Hondy pojawił się dopiero w tym roku, o czym my sami dowiedzieliśmy się mniej więcej w jego połowie. I był Pan człowiekiem, przez którego ja sam zacząłem temat drążyć i w Japonii wydrążyliśmy.

    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
    Oczywistym jest, że Haparts nie jest instytucją charytatywną, choć nie ukrywam, że po wymianie swoich doświadczeń z Panem Michałem, liczyłem, że poza zapełnieniem pewnej niszy rynkowej (brakujących części, nieosiągalnych nigdzie poza ASO), Haparts będzie starał się trochę bardziej pochylić nad przyczynami takiej sytuacji. Dziś już nie mam złudzeń, że byłoby to wbrew polityce firmy, ale od ekspertów - a za takich się podają - oczekuje się jednak czegoś więcej...
    Pewnie mnie nie polubisz za te słowa, ale problem jest jeden: każda wiedza dostarczona na forum/do użytkowników, lub po prostu do internetu, staje się również wiedzą, dostarczoną do konkurencji. Ja muszę wydać 10000PLN z hotelem, żeby wypić kawę w Tokyo. I oddawanie tego konkurencji za darmo jest biznesowo bez sensu. Mimo, że każdemu kto do mojej firmy przyjedzie wszystko palcem pokażę, to w internecie jestem powściągliwy i tak zostanie dopóki będę musiał pilnować rentowności firmy. Smutne to, ale niestety tak jest. I wie o tym każdy, kto mnie zna.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
      Do około 2015 Honda miała umowę z Shelem i lali standardowo 5w30 C3. Tylko na wyraźną prośbę klienta wlewali oryginalny olej Hondy. I to jest najlepsze podsumowanie gwarancji i opieki serwisowej w ASO :/
      ano neistety. Teraz robią to samo z Castrolem. Problem jest taki, że te biznesy są bardzo lokalne, a samochody "ogólnoświatowe". Także Honda Japan (czyli de facto producent samochodu) całego procederu świadoma nawet nie jest......

      Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
      Poprosiłem Haparts o przesłanie ich instrukcji (niby aktualnej) to gość wysłał mi sama tabelkę(ta z rysunkiem że OW20 jest na każde warunki) i napisał że nie mogą udostępnić instrukcji następnym razem poprosiłem tylko o stronę na której jest jaki olej powinniśmy stosować, cisza gość pisze głupoty i tyle
      Ten gość to ja i Know-How o którym piszę powyżej musi pozostać tajemnicą, niestety. Nie przekonam nikogo na siłę

      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      To fakt, mało wie, ale temat podjął... ciekawe tylko jaki miał w tym cel.. jakaś reklama, czy co ?
      A to tak wiesz, z nudów

      Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
      Ja chyba w tym sklepie nic już nie kupię. W każdym razie wielu sprzedawców twierdzi że dobierają prawidłowo olej do samochodów wielu marek, a jak wiemy jest zdecydowanie odwrotnie i w przypadku haparts również.
      uu, widzę kolega uprzedzony.

      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Szkoda, na to czasu, nie ma sobie co tym zawracać głowy... ten Pan nic nie wyczyta z tej swojej "specjalnej instrukcji" którą ma i nic nam już nie powie czego tutaj nie wiemy...
      Wiem, ale nie powiem? Tak było w jakimś filmie Powiedziałem Wam wszystko co prawdziwe, podesłałem co mogę. Ufajcie komu chcecie! Serio, jak najlepiej Wam życzę

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Czyli masz taka samą instrukcje, jak większość, jeśli nie wszyscy z nas. Na ostatnich stronach tego wątku dowiedzieliśmy się, że niektórzy sprzedawcy części do Hond podważają wiarygodność tych instrukcji...
      A to się nazywa albo instynkt stadny, albo demokracja, kiedy jedna osoba ma rację, ale jednostka idzie za większością

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Civic-i MR'12 w Rumuni również nie są wolne od problemów, które poruszamy w tym wątku
      Żadne nie są (w znaczeniu geograficznym). Sięgają tam, gdzie oferowane były jako nowe i już.

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Po pierwsze, dlaczego używanie określeń "R1A" lub R3A" jest dla Haparts czymś niewłaściwym
      Już Ci tłumaczę: z tego powodu, że robi to cały internet i robi to źle. A my zwracamy na to błąd i znowu mamy pod górkę.

      Sprawa jest prosta: R1A, R3A to oznaczenia, których ty używasz, bo:

      a) odczytałeś je z tłoka
      b) zobaczyłeś, że są środkowym elementem numeru katalogowego danej części.

      I super. Tylko że taki tok myślenia jest mega uproszczeniem, które nie pozwala nam jako specjalistom go używać. Możesz sobie oglądać dowolne części od dowolnego auta i znajdziesz tam różne oznaczenia. Popularne jest mówienie "komputer P08", albo "tłoki PCT" czy też "kolektory ssące RBB". I wszystko do tyczy się tak samo, analogicznie, albo oznaczenia wyrytego na danej części, albo połączenia jej ze środkiem numeru katalogowego Honda danego elementu.

      A co, jeżeli okaże się, że istnieją tłoki 13010-R3A-G01 oraz 13010-R3A-E01? I obydwa mają na sobie wyryte R3A, ale są zupełnie (albo chociaż znacząco) inne? Na przykładzie 13010-P13-000 oraz 13010-P13-A00 zastanów się, jakie tłoki dostaniesz zamiawiając tłok do H serii. Właśnie naprawiamy takiego babola po "konkurencji". Tej tańszej. I jedne i drugie tłoki to P13 wedle "wiedzy z forum". I taka amatorka sprzedających powoduje, że zamawiają pierwsze lepsze części o danym oznaczeniu, a potem okazuje się że są zupełnie inne i jest psikus. Bo albo nie pasuje, albo nie działa, albo eksplodowało. Różnie może być, może być też tak, że ktoś założy część delikatnie inną i nawet się nie zorientuje, że jeździ na złej (najczęstszy przypadek). I dotyczy to każdej oryginalnej części i uczulamy klienta przez operowaniem takimi oznaczeniami. I tylko dla jego dobra. A to, że my coś wiemy i zwracamy na to uwagę i nie operujemy ogólnikami to już raczej in plus. Jak sądzę.

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      jeśli nawet Honda w odpowiedzi na pytania p. Jacka Balkana sama stosowała tę nomenklaturę.
      A skąd wiesz, że człowiek który to pisał pracuje tam 20 lat i jest inżynierem, czy pracuje tam 2 tygodnie na stażu w marketingu? Ja wiem, że logo Honda jest ładne...

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Poza tym, zarówno w liście do MotoDziennika, jak i w różnych wątkach na tym Forum bez trudu można znaleźć informacje, że omawiane tłoki mają numery katalogowe, odpowiednio, 13010-R1A-A00 oraz 13010-R3A-G00
      I teraz zrobiłeś to właściwie.


      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      "R1A" oraz "R3A" w prosty sposób definiują, czego szukać w silniku podczas inspekcji za pomocą kamery i tyle.
      Nigdy nie wiesz, czy dwie części o tym samym oznaczeniu są jednakowe. To zakrawa na paranoję, bo w 99% przypadków tak będzie, ale NIE MUSI. I dla tego jednego procenta bardzo być uważnym, bo sam kiedyś kilka silników wysadziłem, zanim się nie nauczyłem. A różnice były naprawdę nie do wychwycenia okiem...


      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Takie sformułowanie, jak w zacytowanym tekście, ma na celu jedynie zdyskredytowanie wartości Forum i przekazywanej tutaj wiedzy.
      Bo trochę tak jest. Bo nie umniejszając forom internetowym jako kopalniom wiedzy, to dopiero po przerzuceniu ponad miliona części dowiedziałem się tego, co wiem teraz. A doskonale pamiętam, jak byłem 10 lat temu forumowiczem, który wiedział wszystko. I na tej wiedzy założyłem firmę. A dopiero potem okazało się, jak bardzo nie wiem nic. I nie umniejszając Wam, bo kopiecie wspaniale: to jest naprawde srogo posrane. A i błędów w samym oznaczaniu części nie brakuje.


      DYSTANSUJĘ wszystkich swoich klientów do wiedzy z internetu i do wiedzy z ASO. Bo do tej pory jest jedna bzdura, której nie odkręcisz (chodź ze mną i spróbuj). Mam przykład: znasz filtry oleju HAMP? A wiesz o tym, że nie są ani sportowe, ani pseudosportowe, tylko to zwykłe zamienne części Honda, które oferowane są w każdym japońskim ASO jako "gorsze" i "tańsze" od oryginalnych? Jesteś w stanie wyzuć to z głów tysięcy osób, które twierdzą, że jest inaczej? Zakładają je do swoich tuningowych wózków jako "VTEC DESIGNED OIL FILTER", a to jest blef i nieprawda bo płacą więcej za coś gorszego. I tak jest - uwaga - Z MNÓSTWEM części. Naprawdę dziesiątki indeksów teraz mogę przytoczyć, z którymi coś nie gra, ale poszło po internecie kiedyś więc jedzie. A ta mała gnida z Haparts bełkocze i nie ma racji Trochę to zabawne, a trochę szkoda. Ja to traktuję jako informację jak mocnym narzędziem jest marketing. Bo wiedzy sprawdzić już chyba nikt nie potrafi.

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      jaki "szereg zalet" posiada konstrukcja "R3A" (świadomie używam tego skrótu), bo z cytowanego fragmentu nic nie wynika.
      Zmniejsza tarcie, zmniejsza spalanie. Uwierz, że jest ogromny odsetek użytkowników tych samochodów, którzy nigdy nie przekroczą 3000 obrotów. Bo są eco, albo mają swoje lata i dojeżdżają tylko na działkę podlać tuję. Im te silniki nigdy nie zaczną brać oleju, a spalą mniej. Może symbolicznie, może niezauważenie, może niemierzalnie. Ale dla nich to zaleta. Bredzę? Tak, bo mi też się wydaje, że takich ludzi nie ma i prawdą jest, że dla 80% osób to problem, a 20% osób "bez znaczenia"

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Swoją drogą jestem ciekawy, czy ASO Hondy także posiadają już zestawienie numerów VIN aut z silnikami wyposażonymi w te "proekologiczne" tłoki. Gdyby w ASO nie potrafili potwierdzić informacji Haparts, to byłby dopiero skandal.
      To skandal na skandalu każdego dnia! Straszne rzeczy, że zafascynowany marką młody koleś z kontaktami w Japonii wie więcej niż "Krystian" który pracuje w ASO a jego głównym zdaniem jest wycena klocków hamulcowych do auta, które przyjechało na serwis. A potem jedzie do domu, śpi, a następnego dnia wraca do pracy. Generalizuję, upraszczam i koloruję. Ale wiesz, co mam na myśli?

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Moim zdaniem jest 99% szans, że silnik z 2012 roku posiada tłoki "R3A", natomiast na pewno nie podjąłbym się remontu (tzn. zakupu części) bez zajrzenia w głąb silnika kamerką (to nic, albo prawie nic nie kosztuje) i ostatecznej weryfikacji tego, co w nim pracuje. Może niektórzy mieli więcej szczęścia i w ich wypadku wystarczyłaby wymiana samych pierścieni i/lub uszczelniaczy zaworowych...
      Moim zdaniem też jest 99%, ale dopóki nie ma 100% to jest żadna wiedza. A kto woli przychodzić do sklepu z częściami i sprawdzać kamerką coś, co można sprawdzać w Excelu - nie bronię. Chętnym pomogę, niechętnym przeszkadzał nie będę.

      Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
      nowe tłoki będą schodzić jak świeże bułeczki.
      Po pierwsze już to robią, bo są o prawie 30% tańsze niż u dealera, a po drugie 80% leci na eksport, bo... Bo tak. A post eksportu nie ruszył, tam po prostu nie musimy nikogo przekonywać, że mamy rację

      Zamieszczone przez Rocky Zobacz posta
      Mi nie potrafili powiedzieć jaki mam model tłoków tylko przeczytał regułkę "twój samochód posiada wadę fabryczną". U Ciebie też regułką odpowiedział?
      Nie odpowiadam regułkami, tylko po 15 latach pracy przez telefon tak brzmię Mówiłby tak samo, gdybyś powtarzał jedną treść kilkaset razy miesięcznie

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      firma, która absolutnie o niczym nie wiedziała jeszcze pół roku temu, teraz kreuje się na mądrzejszą od samej Hondy.
      Pół roku to szmat czasu...

      Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
      Co zastanawiające, pół roku temu kupowałem u nich "najlepsze, oryginalne pierścienie TPR", a dziś wszystko, co nie jest sygnowane logiem "H", jest złe...
      uuu, nadintrepretacja. TPR to są najlepsze oryginalne pierścienie, cały czas. Pod warunkiem, że kupisz oryginalne, ale to inna sprawa.


      ************************************************** **********

      Informacja od autora: tego posta pisałem dosyć osobiście i może trochę emocjonalnie, ale przede wszystkim szybko. Pozdrawiam wszystkich, którzy myślą, że to marketing albo inna forma reklamy. Niestety z racji tego co robię to każda moja wypowiedź traktowana jest jako reklama. Kupujcie wszyscy części, gdzie macie ochotę. Naprawdę. ja przekazuję co wiem. Jestem na tym etapie, że udowadniać nic nikomu nie chcę, ani nie muszę. Jeżeli kogoś obraziłem albo uraziłem przepraszam.

      Jeżeli wyżej są jakieś głupoty, albo żenujące błędy, albo infantylne tłumaczenia to sory, ale dużo słów, mało czasu, wracam do pracy bo robi się zadyma z wadą fabryczną łożyskowania wałków rozrządu w N16, a poza tym w Tokyo za 5 godzin już pracujo!

      Wpadnę tutaj za kilka dni jeżeli poczytać kto tam na mnie napluł ale przede wszystkim odpowiedzieć merytorycznie tym, którzy merytorycznie o coś zapytają
      Last edited by TakTyk; 05-01-2020, 19:26.

      Comment


      • #4
        Ja miałem taki sam efekt po zalaniu płukanki bezpośrednio w cylindry(liquid moly pro line)

        Comment


        • #5
          Cóż, osobiście stoję po stronie MiCyran który rozwikłał zagadkę poboru oleju w 2012. Dopowiadanie, że to nie jest 100% tych aut tylko 99%, że oznaczenie R3A wybite na tłoku nie koniecznie świadczy o proekologicznych tłokach jest dla mnie niepotrzebną filozofią. A zaleta o niemierzalnym niższym zużyciu na proekologicznych tłokach? - z tego co pamiętam Haparts pisał, że posiadają ->szereg<- zalet.

          Interesuje mnie prawda, a jaka jest każdy widzi dzięki MiCyran i użytkownikom którzy poświęcili swój czas i pieniądze na sprawdzenie co w ich silnikach siedzi i jakich oleje stosują w swoich autach.
          Honda zrobiła sobie z użytkowników testerów frajerów, aby tylko przejść w początkowej fazie normy emisji spalin. Tego im nie wybaczę. Jeśli nie potrafią zaprojektować, wykonać i przetestować tłoków z pierścieniami to niech zajmą się produkcją rowerów.

          Kocham Japońska motoryzację, ale nie dziwię się, że coraz więcej ludzi jeździ nudnymi golfami czy audi. W pewnym wieku liczy się ile ma się w portfelu a nie szpan czy ładowanie kasy w auto. A przypominam, że żyjemy w Polsce z polskimi zarobkami.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Dzida_Haparts Zobacz posta
            Mam ją w tym momencie w ręku. Zajrzałem po raz chyba dziesiąty w tym tygodniu. Jedyny olej zalecany do stosowania w silniku R18Z4, bazując konkretnie na samochodzie, który posiada "wadliwe" tłoki to 0W20. I czy mi w tej kwestii zaufacie, czy "hurtowni" albo "znajomemu z ASO", to tylko Wasza sprawa. Ja dostarczam Wam informacje ze źródła w wolny niedzielny wieczór. Na zdrowie.
            To akurat jest prawdą, przypomniało mi się, że może ze 2 lata temu nasz zasłużony forumowicz, wrzucił na forum tą "tajną serwisówkę" Hondy (bo też miał do niej dostęp), dotyczącą olejów jakie każe stosować Honda.. i faktycznie jest tam, żę od któregoś roku (okolice 2004r.) tyko olej 0W20 do benzyn.. Ja tylko dodam, że należy pamiętać, że olej ten ma za zadanie, pomóc spełniać, samochodom Hondy, norm dotyczących emisji spalin... i jest to olej zaprojektowany w celu oszczędzania paliwa.. ochrona też jest, ale adekwatna do HTHS na poziomie 2,6.. można sobie zerknąć na równoległy wątek oleju do Type R, jakie temperatury osiąga olej 0W20 przy ostrzejszej jeździe.. i każdy sobie sam wyciągnie wnioski..

            Zamieszczone przez Dzida_Haparts Zobacz posta
            To nie tak, ale 0W20 przeleci szybciej, łatwiej i sprawniej. Nikt nie napisał, że 5W30 nie przeleci. Ważniejsze są tutaj skłonności do osadzania się nagarów z oleju niż samej jego lepkości.
            Oj z takimi stwierdzeniami to bym uważał.. bo ktoś jeszcze to podłapie i będzie powtarzał... chodzi mi oczywiście o ten nagar... to są akurat bajki... Wiele osób jeździ tutaj Civicami, na olejach 5W40, 0W40, 5W30 i mają czyściutkie silnik.. i nie chodzi o model IX tylko i wcześniejsze, gdzie też Honda zalecała już od dawna jedyny olej 0W20... teraz w większości oleje renomowanych producentów muszą spełniać określone normy ACEA... a tam są wymagania czystości tłoków itp.. niezależne od SAE.
            Last edited by Grzechu; 05-01-2020, 20:04.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              hondamanone, Ten spór nie ma stron. To w ogóle nie jest spór, a pretensje o to co masz pod maską powinieneś mieć do firmy, która samochód wyprodukowała, a nie do firmy, która pomaga problem rozwiązać. Przykro mi, ale nie mam z tym nic wspólnego. Mogę ostrzegać tych, którzy takiego auta nie mają, żeby go nie kupowali, lub weryfikowali "zawartość" silnika telefonicznie razem z nami, żeby nie władować się na minę. Mogę też taniej i szybciej pomagać naprawiać silniki tym, którzy się na to zdecydują. Czy robię coś złego?

              Grzechu Ten Accord, którego silnik znajduje się na zdjęciach w poście na Facebooku też był wewnątrz czysty jak nowy, naprawdę. NÓWKA, ale w tłokach i na pierścieniu nagar usiadł. I to najpewniej z oleju, bo gdyby drugi pierścień przepuszczał spaliny do trzeciego to z odmy byłaby pompka...
              Last edited by TakTyk; 05-01-2020, 20:06.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Dzida_Haparts Zobacz posta
                Grzechu Ten Accord, którego silnik znajduje się na zdjęciach w poście na Facebooku też był wewnątrz czysty jak nowy, naprawdę. NÓWKA, ale w tłokach i na pierścieniu nagar usiadł. I to najpewniej z oleju, bo gdyby drugi pierścień przepuszczał spaliny do trzeciego to z odmy byłaby pompka...
                Raczej nie od oleju ale od przedłużonych interwałów wymian... albo trefnych pierścieni olejowych. Bo teraz wychodzi, że każdy inny olej poza oem 0W20 zostawia nagar w silniku Hondy a jak wiemy jest to NIEPRAWDA...
                Last edited by Grzechu; 05-01-2020, 20:10.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  Dzida_Haparts: Nie mam do Pana pretensji. Wyszczególniłem tylko, że moim zdaniem to MiCyran rozwiązał problem a użytkownicy forum potwierdzili przypuszczenia. Pan napisał o zaletach wadliwych tłoków - dla mnie to oksymoron. Pomimo to doceniam, że zainteresował się Pan tematem i sprzedaję Pan części które mam nadzieję rozwiązują kompleksowo przedstawiony tu problem. Byłbym wdzięczny gdyby wskazał Pan fachowców, którzy byliby kompetentni dokonać właściwie remontu silnika i wymiany tłoków.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Bo teraz wychodzi, że każdy inny olej poza oem 0W20 zostawia nagar w silniku Hondy a jak wiemy jest to NIEPRAWDA...
                    A kto gdzie tak napisał?

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Dzida_Haparts Zobacz posta
                      To nie tak, ale 0W20 przeleci szybciej, łatwiej i sprawniej. Nikt nie napisał, że 5W30 nie przeleci. Ważniejsze są tutaj skłonności do osadzania się nagarów z oleju niż samej jego lepkości.
                      A no tu... Czyżby 5W30 miał większe skłonności osadzania się nagarów od 0W20 ?
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        A no tu... Czyżby 5W30 miał większe skłonności osadzania się nagarów od 0W20 ?
                        Nie, nie. Chodziło mi o producenta Ja nigdzie (mam nadzieję) nie napisałem nic o cudowności oryginalnego oleju Honda, ani o tym, że jest lepszy od pozostałych. Abstrahując od lepkości

                        Comment


                        • #13
                          Szanowny Panie Michale,

                          bardzo dziękuję za wyczerpujące przedstawienie swojego stanowiska w kwestiach poruszanych na tym Forum, a prywatnie - za ustosunkowanie się do niektórych moich wypowiedzi, w których, wierząc, że czyta Pan ten watek, w pewnej mierze chciałem "sprowokować" Pana do włączenia się do dyskusji.

                          Bardzo króciutko odniosę się do dwóch kwestii. Numery katalogowe tłoków spodziewanych w moim silniku (13010-R1A-A00) oraz znalezionych tam po zdjęciu głowicy (13010-R3A-G00) pojawiły się w sąsiednim, zamkniętym już wątku jeszcze w maju tego roku. I druga kwestia: posiadając (tu zacytuję sam siebie) "właściwe" wytyczne sygnowane przez producenta (w odróżnieniu od informacji podawanych w instrukcji) wielu z naszych Kolegów mogłoby wykazać, że ASO było przynajmniej współodpowiedzialne za obecny stan ich silników, i - być może - zostałoby zmuszone do partycypowania w kosztach napraw. Mnie to nie dotyczy, ponieważ nie jestem pierwszym właścicielem, a auto jest importowane, natomiast bardzo chciałbym, aby coraz szersza rzesza Forumowiczów/użytkowników 2012-ek z silnikiem R18Z4 mogła liczyć na rzeczywistą pomoc Hondy w rozwiązaniu coraz bardziej palącego problemu poboru oleju.

                          Jak Pan wie, z sukcesem (na razie to tylko 17 tys. bezproblemowych km, ale to dobry prognostyk) przeprowadziłem remont. Jego koszt był relatywnie nieduży. Dziś musiałbym za ten remont (zwłaszcza za części) zapłacić co najmniej tysiąc złotych więcej. Ale boli mnie, ze Honda zamontowanie tłoków 13010-R3A-G00 oficjalnie przedstawia jako kolejny etap w ewolucji modelu, a zupełnie nie poczuwa się do odpowiedzialności za problemy, które to za sobą pociąga.

                          Ja również nie uważam, że między mną a Panem jest jakikolwiek spór. O sporze można mówić na linii użytkownicy-producent aut. Proszę się jednak nie dziwić, że Panu jako osobie, która przedstawia się jako doskonale zaznajomiona z tematem, "obrywa" się rykoszetem. Rozgoryczenie i rozczarowanie tą sytuacją jest zbyt duże...

                          P.S. Nie ukrywam, że liczyłem na Pańską pomoc w rozwiązaniu problemu. Jeśli Pana kontakty z Hondą sięgają Japonii i nie traktuje Pan polskiego oddziału Hondy, czy - patrząc szerzej - całej Honda Motor Europe jako swojego podstawowego partnera handlowego, to wsparcie nas posiadaną wiedzą wcale nie musiałoby godzić w interesy Haparts, a dobra sława, choćby wśród Forumowiczów, na pewno mogłoby na lata ugruntować Pańską pozycję na rynku. Proszę zauważyć, że Honda nadal nie wydała oficjalnego komunikatu, a odpowiedzi na pytania zadane za pośrednictwem MotoDziennika na temat toków "R3A" pojawiły się zaledwie kilka tygodni temu. A ilu kolejnych pechowców stało się przez ostatnie pół roku (od momentu, gdy dowiedział się Pan o problemie) właścicielami feralnych 2012-ek...
                          Last edited by MiCyran; 06-01-2020, 00:20.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                            Ja również nie uważam, że między mną a Panem jest jakikolwiek spór. O sporze można mówić na linii użytkownicy-producent aut. Proszę się jednak nie dziwić, że Panu jako osobie, która przedstawia się jako doskonale zaznajomiona z tematem, "obrywa" się rykoszetem. Rozgoryczenie i rozczarowanie tą sytuacją jest zbyt duże...
                            Wydaje mi się, że Panu Michałowi "oberwało" się rykoszetem, przez wypowiedź na FB odnośnie oleju... jak dobrze pamiętam, wywnioskować można było z wypowiedzi, że tylko olej oem 0W20 powinien był być stosowany w Hondach i być może, że przez niestosowanie oleju 0W20 powstał problem poboru oleju w silnikach z tymi felernymi tłokami... i tu jest pies pogrzebany... nadal nie wiadomo, czy te tłoki i pierścienie są na tyle felerne, że nie wiadomo jakiego oleju by tam nie wlać, czy 0W16, czy 0W20, czy 5W30, to i tak na pobór nic to nie zaradzi...
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #15
                              @Grzechu, no ale jeśli Honda od dawna wiedziała, że jedynym słusznym olejem jest 0W20, a ASO działały wbrew tym zaleceniom, to... Tu zostawiam miejsce dla własnej interpretacji.

                              Comment

                              Working...
                              X