Założyłem nowy wątek, ponieważ treści zawarte od jakiegoś czasu w tym temacie Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka bardzo wypaczają jego sens.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Gdy biznes jest trudny moralnie z pozycji Szefa Sklepu z częściami motozyzacyjnymi.
Collapse
X
-
Gdy biznes jest trudny moralnie z pozycji Szefa Sklepu z częściami motozyzacyjnymi.
Last edited by rambo7; 09-01-2020, 10:14.Tagi: Brak
-
"Tekst, który próbujesz zamieścić jest za długi (26363 znaków). Proszę zredukuj jego długość do 20000 znaków."
Panie i Panowie.
Zarejestrowałem się na tym forum kolejny raz. Tylko po to, żeby napisać tego posta. Piszę "kolejny raz", bo poprzednio było to jakoś pomiędzy 2010 a 2012 rokiem. Kiedy to Civicklub stał się Stowarzyszeniem, a to forum dopiero zaczynało się rozkręcać (istniało już i nawet miało jakieś spoty w Warszawskim Best Mall). Dobrze pamiętam? Jakoś tak. Chyba jestem dinozaurem, ale staram się to sobie przypomnieć.
Słowem wstępu dwa słowa. Jestem właścicielem firmy Haparts i nie mam zamiaru tego ukrywać. Bo jak bym tego nie napisał a ktoś by wykopał to by były dopiero teorie spiskowe. Żadna tajemnica.
Siedzę w częściach do samochodów marki Honda całe swoje zawodowe życie. Przez to jestem z automatu skazany na krytykę, która jako taka w ogóle mi nie przeszkadza. Opinie na mój temat dzielą się na dwie: jedna jest od tych osób, które znają mnie osobiście, druga jest od tych osób, które mnie nie znają, lub znają tylko z internetu.
Jedni wiedzą, że znam osobiście właścicieli, handlowców i właścicieli takich firm jak RIKEN, TEC, YEC, TPR, KOITO, 555, ASAHI, ARS, KOYO, NSK, PARAUT, MUSASHI, YAMADA, KEIHIN czy UNITTA. I wielu innych. Drudzy twierdzą, że piszę bajki, a moja działalność to sklep "jak każdy inny". I nie mam zamiaru przekonywać nikogo, którzy mnie nie znają, że wiem o branży części do samochodów marki Honda dużo. Po prostu wiem, siedzę w tym dzień i noc i każdego dnia staram się rozwiązywać problemy, które nie zostały jeszcze przez nikogo ruszone, albo zostały po prostu osrane.
Dużo mógłbym pisać o tym, co na rynku pozmieniałem i to nawet w skali większości europy, ale to ma nie być autobiografia tylko wątek o tłokach do silników R18Z4 (z powiązaniem do Accordowego R20A3).
Będę pisał na temat, a kto ma ochotę na więcej zapraszam na kawę albo na piwo. Tutaj, jako że to forum też nie mogę napisać wszystkiego, ale może napiszę coś więcej niż na Facebooku. Bo forum trochę burzy bariery. I nie dam rady odnieść się do każdego i każdego słowa, które tutaj padło, ale spróbuję do większości:
Po pierwsze wszyscy "trzymacie się" tego, że sprawa dotyczy samochodów z pierwszych lat produkcji. Macie rację i nie macie jej jednocześnie. Sprawa dotyczy aut z pewnego okresu produkcji, którego mediana trafia na rok 2012. I faktycznie, jest to początek produkcji Hondy Civic IX generacji z silnikiem R18Z4. Ale ŚRODEK okresu produkcji Hondy Accord VIII generacji z silnikiem R20A3. Accordy z poprzednich oraz następnych lat problemu nie mają, i "wadliwych" tłoków też. A to znaczy, że zmiany wprowadzono w pewnym momencie do co najmniej dwóch rodzajów jednostek napędowych i to z jakiegoś powodu, a potem się z nich wycofano. Nie wiem jak wygląda proces homologowania danego pojazdu do sprzedaży, ale coś czuję, że Honda miała mieć badane normy spalin w tym roku w swoich modelach i nikomu nic nie mówiąc, po cichu zaczęli stosować inne tłoki. Taki zabieg może zmniejszyć emisję o jakieś gramy, które mogą być kluczowe dla zachowania lub uzyskania homologacji. A pamiętajcie, że przez niespełnienie norm emisji z europejskiego rynku wyleciał m.in. Legend KB2, S2000 czy FN2, które zostały zbanowane dokładnie w momencie wejścia nowych regulacji.
Moja teoria: Honda chciała zachować te auta w sprzedaży mimo wszystko i jak tylko jakaś jednostka certyfikująca przybiła im pieczątkę, to zaczęli montować z powrotem to, co dobre i sprawdzone do Accordów z R20A3, oraz to, co chcieli i powinno od zawsze montować do R18Z4 w Civicach. Czy to możliwe? Nie wiem. Mi jeszcze przy wódce nikt prawdy nie powiedział i chyba jestem za małym kozakiem, żeby się tego dowiedzieć. Ale kupy się trzyma.
Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz postaHaparts napisał również że w instrukcji jest napisane tylko o oleju 0W20. A jak napisałem że w instrukcji jest napisane że można stosować inne oleje, to mi napisali że oni mają systematycznie aktualizowane i u nich jest tylko 0W20. Co Wy na to? ������
Zamieszczone przez Paluch Zobacz postaPo pierwsze - nie sądzę aby mieli instrukcję z zapisem, że tylko i wyłącznie 0w20. Prędzej obstawiam złą interpretacje zapisów, które trzymają w ręku.
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaFredek, niech Haparts zajmie sprzedawaniem części, równie dobrze mogłeś iść do piekarni zapytać. (nie zaczynamy tu kolejnego wątku o oleju - Fredek odsyłam Cię do tematów olejowych).
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaHaparts najpierw że tylko 0w20 potem że jeszcze 5w30 a 5w40, 10w40 to błędy w instrukcji. Ja to widzę tak: będą u nas kupowali olej 0w20 i to w sporych ilościach bo trzeba uzupełniać regularnie stan, potem silnik się szybciej wytrze i zarobimy na częściach a w szczególności na kompletach nowych tłoków i pierścieni do R18Z...Spoko, rozumiem (sam pewnie nie ufałbym jakiemuś kolesiowi z internetu).
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaPo tym artykule z Haparts, można dojść do wniosku, że olej 0W20 przeleje się przez mały otwór w tłoku, ale olej 5W30 już nie... bo to klej... no i przez to zatarły się pierścienie... ciekawe postrzeganie sprawy... dziwne, że Honda w instrukcji jakoś tego tak nie przedstawiła, bo właśnie, jeśli nie ma oleju 0W20, to każą wlać zamiennie, równie lekkobieżny olej 5W30, co oemowy 0W20... Poza tym można wziąć wkład od długopisu i zrobić sobie doświadczenie, czyli jak popłyną owe oleje przez tak wąski kanalik.. czy 5W30 będzie zapierał się nogami
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaNie jest dla mnie również zaskoczeniem, że Haparts broni Hondę (powiem wprost: mam na ten temat pewną teorię, ale mniejsza o to)
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaale z chęcią usłyszałbym ich (oraz samej Hondy) wyjaśnienia, dlaczego od przebiegu 5421 km autoryzowany serwis porzucił olej 0W20 i przeszedł na Castrola Edge 0W30 (ACEA, o zgrozo, A3)?
Nie mam interesu w tym, żeby ich krytykować (poza tym interesem, że chciałbym, żeby tak nie było). Czyli albo żeby oni nie dymali klientów, albo żeby klienci nie dawali się dymać. A mogę robić to tylko tłumacząc, tłumacząc i tłumacząc.
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaprzepływ informacji na linii Haparts-Honda oraz w samej Hondzie jest mocno zaburzony
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaEDIT: Chętnie zapoznałbym się z tymi "właściwymi" wytycznymi sygnowanymi przez producenta, bo o ile trudno dochodzić swoich praw w sprawie zużycia elementów silnika po upływie gwarancji, to z takim dokumentem otwierałyby się przed nami zupełnie nowe możliwości...
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaHonda padła ofiara ekologii czy ich klienci? ... Co do olejów to rzeczywiście nie wiem dlaczego uparcie lali 5W30 - mam to opisane w historii serwisowej ASO.
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaBo taki dopuszcza instrukcja - zamiennie dla oleju 0W20...
Mamy też drugą rekomendację (naszą własną, wynikająca z doświadczenia) dla oleju 5W30: to garażowane auta, które większość autostrad pokonują z cegłą na gazie, czyli "non stop 200". Czyli upalane fury młodych gniewnych albo handlowców, które nie widzą mrozów a olej mają częściej niż rzadziej za gorący.
Zamieszczone przez hondamanone Zobacz postaRozumiem. Ale dlaczego serwis nie lał 0W20 innego producenta albo 0W30 tylko na stałe przechodzili na 5W30? Nie sadze aby to był upór ze strony klienta. Mam możliwość zapytania poprzedniego właściciela, może coś się ciekawego dowiem.
Zamieszczone przez yani Zobacz postaFacet z Haparts albo się przejęzyczył, albo coś bredzi pisząc o lepkości: "Mniej lepki albo ciut gorszy jakościowo olej MUSI ją zatkać."
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaNie wiem, do kogo był adresowany ten tekst
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaale chyba tylko niewielki odsetek posiadaczy Civic-ów 1.8 IX gen. stosuje oleje o większej lepkości niż 5W30
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postazwłaszcza gdy chodzi o lepkość niskotemperaturową. Na pewno nie widzę, aby to było normą na naszym Forum. Poza tym, co ma oznaczać "0W20/5W30" (tak, jakby były to oleje o identycznych parametrach), gdy już w prywatnej korespondencji @Fiedziu dowiaduje się, że jedynie słusznym wyborem jest 0W20? Czyli jednak jest jakaś przepastna różnica pomiędzy wymienionymi olejami...
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaJestem pewny, że Pan Michał Dziadowiec zagląda na nasze Forum i zwłaszcza wątki dotyczące R18Z4 z 2012 roku nie są mu obce. Ubolewam, że przestał odpowiadać na moją prywatną korespondencję w momencie, kiedy temat poboru oleju w tych silnikach zaczął się dość intensywnie rozwijać, a cała sytuacja - klarować. Możliwe, że Pan Michał znał wcześniej odpowiedź Hondy na pytania Pana Jacka BalkanaA na korespondencję nie przestałem odpowiadać, "kiedy temat poboru oleju w tych silnikach zaczął się dość intensywnie rozwijać, a cała sytuacja - klarować", tylko zapewne wtedy, kiedy jeden pracownik pojechał na urlop, do nas dotarło 10 palet transportu, a ja musiałem przez czyjąś chorobę jechać z częściami do Francji. To tak jednym słowem: inne rzeczy Michale, inne rzeczy (pozwalam sobie pisać na forum per "Ty", bo zawsze tak było wśród swoich, a czuje się tutaj bardziej swój, niż na oficjalnym stanowisku w pracy). Mam w inboxie kilkadziesiąt maili, które leżą i czekają w podobny sposób, bo to co mówią w radio o tym, że brakuje rąk do pracy to nie są bajki. Ale odpiszę, obiecuję.
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaCytowany tekst ma moim zdaniem przede wszystkim cel marketingowy - trochę postraszyć, a potem uspokoić: "my wiemy, jak wam pomóc".
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaNie neguję, że Haparts jest dobrym źródłem części zamiennych do Hond, nie mówię też, że jest najlepszym, ale w stwierdzeniu "Już kilkadziesiąt tego typu zagadek rozwiązaliśmy i z roku na rok pojawia się ich co raz więcej." jest chyba sporo przesady, zwłaszcza w kontekście tematu tego wątku. Pół roku temu Haparts nie miał pojęcia o tokach R3A - niestety nie mogłem liczyć na jakiekolwiek wsparcie. Dowiadując się o "wadliwych" tłokach jako pierwsi, mieli czas, aby - zanim uczyni to konkurencja - odpowiedzieć na przewidywany w niedalekiej przyszłości wzrost zapotrzebowania na części do remontów naszych silników. Tych pozycji nie znajdziecie w katalogu internetowym, ale faktem jest, że od kilku miesięcy oferują tłoki R1A, oryginalne pierścienie do nich, oraz zestaw naprawczy składający się z kompletu, przy czym ani Haparts, ani serwisy Hondy nie potrafią odpowiedzieć, czy to te same tłoki i pierścienie, które pracują w R18Z4 z późniejszych lat. Jest więc pole do dalszych dociekań...
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaOczywistym jest, że Haparts nie jest instytucją charytatywną, choć nie ukrywam, że po wymianie swoich doświadczeń z Panem Michałem, liczyłem, że poza zapełnieniem pewnej niszy rynkowej (brakujących części, nieosiągalnych nigdzie poza ASO), Haparts będzie starał się trochę bardziej pochylić nad przyczynami takiej sytuacji. Dziś już nie mam złudzeń, że byłoby to wbrew polityce firmy, ale od ekspertów - a za takich się podają - oczekuje się jednak czegoś więcej...
-
Zamieszczone przez Cojakco Zobacz postaDo około 2015 Honda miała umowę z Shelem i lali standardowo 5w30 C3. Tylko na wyraźną prośbę klienta wlewali oryginalny olej Hondy. I to jest najlepsze podsumowanie gwarancji i opieki serwisowej w ASO :/
Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz postaPoprosiłem Haparts o przesłanie ich instrukcji (niby aktualnej) to gość wysłał mi sama tabelkę(ta z rysunkiem że OW20 jest na każde warunki) i napisał że nie mogą udostępnić instrukcjinastępnym razem poprosiłem tylko o stronę na której jest jaki olej powinniśmy stosować, cisza
gość pisze głupoty i tyle
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaTo fakt, mało wie, ale temat podjął... ciekawe tylko jaki miał w tym cel.. jakaś reklama, czy co ?
Zamieszczone przez gkill Zobacz postaJa chyba w tym sklepie nic już nie kupię. W każdym razie wielu sprzedawców twierdzi że dobierają prawidłowo olej do samochodów wielu marek, a jak wiemy jest zdecydowanie odwrotnie i w przypadku haparts również.
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaSzkoda, na to czasu, nie ma sobie co tym zawracać głowy... ten Pan nic nie wyczyta z tej swojej "specjalnej instrukcji" którą ma i nic nam już nie powie czego tutaj nie wiemy...Powiedziałem Wam wszystko co prawdziwe, podesłałem co mogę. Ufajcie komu chcecie! Serio, jak najlepiej Wam życzę
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaCzyli masz taka samą instrukcje, jak większość, jeśli nie wszyscy z nas. Na ostatnich stronach tego wątku dowiedzieliśmy się, że niektórzy sprzedawcy części do Hond podważają wiarygodność tych instrukcji...
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaCivic-i MR'12 w Rumuni również nie są wolne od problemów, które poruszamy w tym wątku
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaPo pierwsze, dlaczego używanie określeń "R1A" lub R3A" jest dla Haparts czymś niewłaściwym
Sprawa jest prosta: R1A, R3A to oznaczenia, których ty używasz, bo:
a) odczytałeś je z tłoka
b) zobaczyłeś, że są środkowym elementem numeru katalogowego danej części.
I super. Tylko że taki tok myślenia jest mega uproszczeniem, które nie pozwala nam jako specjalistom go używać. Możesz sobie oglądać dowolne części od dowolnego auta i znajdziesz tam różne oznaczenia. Popularne jest mówienie "komputer P08", albo "tłoki PCT" czy też "kolektory ssące RBB". I wszystko do tyczy się tak samo, analogicznie, albo oznaczenia wyrytego na danej części, albo połączenia jej ze środkiem numeru katalogowego Honda danego elementu.
A co, jeżeli okaże się, że istnieją tłoki 13010-R3A-G01 oraz 13010-R3A-E01? I obydwa mają na sobie wyryte R3A, ale są zupełnie (albo chociaż znacząco) inne? Na przykładzie 13010-P13-000 oraz 13010-P13-A00 zastanów się, jakie tłoki dostaniesz zamiawiając tłok do H serii. Właśnie naprawiamy takiego babola po "konkurencji". Tej tańszej. I jedne i drugie tłoki to P13 wedle "wiedzy z forum". I taka amatorka sprzedających powoduje, że zamawiają pierwsze lepsze części o danym oznaczeniu, a potem okazuje się że są zupełnie inne i jest psikus. Bo albo nie pasuje, albo nie działa, albo eksplodowało. Różnie może być, może być też tak, że ktoś założy część delikatnie inną i nawet się nie zorientuje, że jeździ na złej (najczęstszy przypadek). I dotyczy to każdej oryginalnej części i uczulamy klienta przez operowaniem takimi oznaczeniami. I tylko dla jego dobra. A to, że my coś wiemy i zwracamy na to uwagę i nie operujemy ogólnikami to już raczej in plus. Jak sądzę.
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postajeśli nawet Honda w odpowiedzi na pytania p. Jacka Balkana sama stosowała tę nomenklaturę.
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaPoza tym, zarówno w liście do MotoDziennika, jak i w różnych wątkach na tym Forum bez trudu można znaleźć informacje, że omawiane tłoki mają numery katalogowe, odpowiednio, 13010-R1A-A00 oraz 13010-R3A-G00
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta"R1A" oraz "R3A" w prosty sposób definiują, czego szukać w silniku podczas inspekcji za pomocą kamery i tyle.
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaTakie sformułowanie, jak w zacytowanym tekście, ma na celu jedynie zdyskredytowanie wartości Forum i przekazywanej tutaj wiedzy.
DYSTANSUJĘ wszystkich swoich klientów do wiedzy z internetu i do wiedzy z ASO. Bo do tej pory jest jedna bzdura, której nie odkręcisz (chodź ze mną i spróbuj). Mam przykład: znasz filtry oleju HAMP? A wiesz o tym, że nie są ani sportowe, ani pseudosportowe, tylko to zwykłe zamienne części Honda, które oferowane są w każdym japońskim ASO jako "gorsze" i "tańsze" od oryginalnych? Jesteś w stanie wyzuć to z głów tysięcy osób, które twierdzą, że jest inaczej? Zakładają je do swoich tuningowych wózków jako "VTEC DESIGNED OIL FILTER", a to jest blef i nieprawda bo płacą więcej za coś gorszego. I tak jest - uwaga - Z MNÓSTWEM części. Naprawdę dziesiątki indeksów teraz mogę przytoczyć, z którymi coś nie gra, ale poszło po internecie kiedyś więc jedzie. A ta mała gnida z Haparts bełkocze i nie ma racjiTrochę to zabawne, a trochę szkoda. Ja to traktuję jako informację jak mocnym narzędziem jest marketing. Bo wiedzy sprawdzić już chyba nikt nie potrafi.
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postajaki "szereg zalet" posiada konstrukcja "R3A" (świadomie używam tego skrótu), bo z cytowanego fragmentu nic nie wynika.
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaSwoją drogą jestem ciekawy, czy ASO Hondy także posiadają już zestawienie numerów VIN aut z silnikami wyposażonymi w te "proekologiczne" tłoki. Gdyby w ASO nie potrafili potwierdzić informacji Haparts, to byłby dopiero skandal.
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaMoim zdaniem jest 99% szans, że silnik z 2012 roku posiada tłoki "R3A", natomiast na pewno nie podjąłbym się remontu (tzn. zakupu części) bez zajrzenia w głąb silnika kamerką (to nic, albo prawie nic nie kosztuje) i ostatecznej weryfikacji tego, co w nim pracuje. Może niektórzy mieli więcej szczęścia i w ich wypadku wystarczyłaby wymiana samych pierścieni i/lub uszczelniaczy zaworowych...
Zamieszczone przez gkill Zobacz postanowe tłoki będą schodzić jak świeże bułeczki.
Zamieszczone przez Rocky Zobacz postaMi nie potrafili powiedzieć jaki mam model tłoków tylko przeczytał regułkę "twój samochód posiada wadę fabryczną". U Ciebie też regułką odpowiedział?Mówiłby tak samo, gdybyś powtarzał jedną treść kilkaset razy miesięcznie
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postafirma, która absolutnie o niczym nie wiedziała jeszcze pół roku temu, teraz kreuje się na mądrzejszą od samej Hondy.
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaCo zastanawiające, pół roku temu kupowałem u nich "najlepsze, oryginalne pierścienie TPR", a dziś wszystko, co nie jest sygnowane logiem "H", jest złe...
************************************************** **********
Informacja od autora: tego posta pisałem dosyć osobiście i może trochę emocjonalnie, ale przede wszystkim szybko. Pozdrawiam wszystkich, którzy myślą, że to marketing albo inna forma reklamy. Niestety z racji tego co robię to każda moja wypowiedź traktowana jest jako reklama. Kupujcie wszyscy części, gdzie macie ochotę. Naprawdę. ja przekazuję co wiem. Jestem na tym etapie, że udowadniać nic nikomu nie chcę, ani nie muszę. Jeżeli kogoś obraziłem albo uraziłem przepraszam.
Jeżeli wyżej są jakieś głupoty, albo żenujące błędy, albo infantylne tłumaczenia to sory, ale dużo słów, mało czasu, wracam do pracy bo robi się zadyma z wadą fabryczną łożyskowania wałków rozrządu w N16, a poza tym w Tokyo za 5 godzin już pracujo!
Wpadnę tutaj za kilka dni jeżeli poczytać kto tam na mnie napluł ale przede wszystkim odpowiedzieć merytorycznie tym, którzy merytorycznie o coś zapytająLast edited by TakTyk; 05-01-2020, 19:26.
Comment
-
Cóż, osobiście stoję po stronie MiCyran który rozwikłał zagadkę poboru oleju w 2012. Dopowiadanie, że to nie jest 100% tych aut tylko 99%, że oznaczenie R3A wybite na tłoku nie koniecznie świadczy o proekologicznych tłokach jest dla mnie niepotrzebną filozofią. A zaleta o niemierzalnym niższym zużyciu na proekologicznych tłokach? - z tego co pamiętam Haparts pisał, że posiadają ->szereg<- zalet.
Interesuje mnie prawda, a jaka jest każdy widzi dzięki MiCyran i użytkownikom którzy poświęcili swój czas i pieniądze na sprawdzenie co w ich silnikach siedzi i jakich oleje stosują w swoich autach.
Honda zrobiła sobie z użytkowników testerów frajerów, aby tylko przejść w początkowej fazie normy emisji spalin. Tego im nie wybaczę. Jeśli nie potrafią zaprojektować, wykonać i przetestować tłoków z pierścieniami to niech zajmą się produkcją rowerów.
Kocham Japońska motoryzację, ale nie dziwię się, że coraz więcej ludzi jeździ nudnymi golfami czy audi. W pewnym wieku liczy się ile ma się w portfelu a nie szpan czy ładowanie kasy w auto. A przypominam, że żyjemy w Polsce z polskimi zarobkami.
Comment
-
Zamieszczone przez Dzida_Haparts Zobacz postaMam ją w tym momencie w ręku. Zajrzałem po raz chyba dziesiąty w tym tygodniu. Jedyny olej zalecany do stosowania w silniku R18Z4, bazując konkretnie na samochodzie, który posiada "wadliwe" tłoki to 0W20. I czy mi w tej kwestii zaufacie, czy "hurtowni" albo "znajomemu z ASO", to tylko Wasza sprawa. Ja dostarczam Wam informacje ze źródła w wolny niedzielny wieczór. Na zdrowie.
Zamieszczone przez Dzida_Haparts Zobacz postaTo nie tak, ale 0W20 przeleci szybciej, łatwiej i sprawniej. Nikt nie napisał, że 5W30 nie przeleci. Ważniejsze są tutaj skłonności do osadzania się nagarów z oleju niż samej jego lepkości.Last edited by Grzechu; 05-01-2020, 20:04.
Comment
-
hondamanone, Ten spór nie ma stron. To w ogóle nie jest spór, a pretensje o to co masz pod maską powinieneś mieć do firmy, która samochód wyprodukowała, a nie do firmy, która pomaga problem rozwiązać. Przykro mi, ale nie mam z tym nic wspólnego. Mogę ostrzegać tych, którzy takiego auta nie mają, żeby go nie kupowali, lub weryfikowali "zawartość" silnika telefonicznie razem z nami, żeby nie władować się na minę. Mogę też taniej i szybciej pomagać naprawiać silniki tym, którzy się na to zdecydują. Czy robię coś złego?
Grzechu Ten Accord, którego silnik znajduje się na zdjęciach w poście na Facebooku też był wewnątrz czysty jak nowy, naprawdę. NÓWKA, ale w tłokach i na pierścieniu nagar usiadł. I to najpewniej z oleju, bo gdyby drugi pierścień przepuszczał spaliny do trzeciego to z odmy byłaby pompka...Last edited by TakTyk; 05-01-2020, 20:06.
Comment
-
Zamieszczone przez Dzida_Haparts Zobacz postaGrzechu Ten Accord, którego silnik znajduje się na zdjęciach w poście na Facebooku też był wewnątrz czysty jak nowy, naprawdę. NÓWKA, ale w tłokach i na pierścieniu nagar usiadł. I to najpewniej z oleju, bo gdyby drugi pierścień przepuszczał spaliny do trzeciego to z odmy byłaby pompka...a jak wiemy jest to NIEPRAWDA...
Last edited by Grzechu; 05-01-2020, 20:10.
Comment
-
Dzida_Haparts: Nie mam do Pana pretensji. Wyszczególniłem tylko, że moim zdaniem to MiCyran rozwiązał problem a użytkownicy forum potwierdzili przypuszczenia. Pan napisał o zaletach wadliwych tłoków - dla mnie to oksymoron. Pomimo to doceniam, że zainteresował się Pan tematem i sprzedaję Pan części które mam nadzieję rozwiązują kompleksowo przedstawiony tu problem. Byłbym wdzięczny gdyby wskazał Pan fachowców, którzy byliby kompetentni dokonać właściwie remontu silnika i wymiany tłoków.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaBo teraz wychodzi, że każdy inny olej poza oem 0W20 zostawia nagar w silniku Hondya jak wiemy jest to NIEPRAWDA...
Comment
-
Zamieszczone przez Dzida_Haparts Zobacz postaTo nie tak, ale 0W20 przeleci szybciej, łatwiej i sprawniej. Nikt nie napisał, że 5W30 nie przeleci. Ważniejsze są tutaj skłonności do osadzania się nagarów z oleju niż samej jego lepkości.Czyżby 5W30 miał większe skłonności osadzania się nagarów od 0W20 ?
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaA no tu...Czyżby 5W30 miał większe skłonności osadzania się nagarów od 0W20 ?
Ja nigdzie (mam nadzieję) nie napisałem nic o cudowności oryginalnego oleju Honda, ani o tym, że jest lepszy od pozostałych. Abstrahując od lepkości
Comment
-
Szanowny Panie Michale,
bardzo dziękuję za wyczerpujące przedstawienie swojego stanowiska w kwestiach poruszanych na tym Forum, a prywatnie - za ustosunkowanie się do niektórych moich wypowiedzi, w których, wierząc, że czyta Pan ten watek, w pewnej mierze chciałem "sprowokować" Pana do włączenia się do dyskusji.
Bardzo króciutko odniosę się do dwóch kwestii. Numery katalogowe tłoków spodziewanych w moim silniku (13010-R1A-A00) oraz znalezionych tam po zdjęciu głowicy (13010-R3A-G00) pojawiły się w sąsiednim, zamkniętym już wątku jeszcze w maju tego roku. I druga kwestia: posiadając (tu zacytuję sam siebie) "właściwe" wytyczne sygnowane przez producenta (w odróżnieniu od informacji podawanych w instrukcji) wielu z naszych Kolegów mogłoby wykazać, że ASO było przynajmniej współodpowiedzialne za obecny stan ich silników, i - być może - zostałoby zmuszone do partycypowania w kosztach napraw. Mnie to nie dotyczy, ponieważ nie jestem pierwszym właścicielem, a auto jest importowane, natomiast bardzo chciałbym, aby coraz szersza rzesza Forumowiczów/użytkowników 2012-ek z silnikiem R18Z4 mogła liczyć na rzeczywistą pomoc Hondy w rozwiązaniu coraz bardziej palącego problemu poboru oleju.
Jak Pan wie, z sukcesem (na razie to tylko 17 tys. bezproblemowych km, ale to dobry prognostyk) przeprowadziłem remont. Jego koszt był relatywnie nieduży. Dziś musiałbym za ten remont (zwłaszcza za części) zapłacić co najmniej tysiąc złotych więcej. Ale boli mnie, ze Honda zamontowanie tłoków 13010-R3A-G00 oficjalnie przedstawia jako kolejny etap w ewolucji modelu, a zupełnie nie poczuwa się do odpowiedzialności za problemy, które to za sobą pociąga.
Ja również nie uważam, że między mną a Panem jest jakikolwiek spór. O sporze można mówić na linii użytkownicy-producent aut. Proszę się jednak nie dziwić, że Panu jako osobie, która przedstawia się jako doskonale zaznajomiona z tematem, "obrywa" się rykoszetem. Rozgoryczenie i rozczarowanie tą sytuacją jest zbyt duże...
P.S. Nie ukrywam, że liczyłem na Pańską pomoc w rozwiązaniu problemu. Jeśli Pana kontakty z Hondą sięgają Japonii i nie traktuje Pan polskiego oddziału Hondy, czy - patrząc szerzej - całej Honda Motor Europe jako swojego podstawowego partnera handlowego, to wsparcie nas posiadaną wiedzą wcale nie musiałoby godzić w interesy Haparts, a dobra sława, choćby wśród Forumowiczów, na pewno mogłoby na lata ugruntować Pańską pozycję na rynku. Proszę zauważyć, że Honda nadal nie wydała oficjalnego komunikatu, a odpowiedzi na pytania zadane za pośrednictwem MotoDziennika na temat toków "R3A" pojawiły się zaledwie kilka tygodni temu. A ilu kolejnych pechowców stało się przez ostatnie pół roku (od momentu, gdy dowiedział się Pan o problemie) właścicielami feralnych 2012-ek...Last edited by MiCyran; 06-01-2020, 00:20.
Comment
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaJa również nie uważam, że między mną a Panem jest jakikolwiek spór. O sporze można mówić na linii użytkownicy-producent aut. Proszę się jednak nie dziwić, że Panu jako osobie, która przedstawia się jako doskonale zaznajomiona z tematem, "obrywa" się rykoszetem. Rozgoryczenie i rozczarowanie tą sytuacją jest zbyt duże...
Comment
Comment