Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Po pierwsze - nie sądzę aby mieli instrukcję z zapisem, że tylko i wyłącznie 0w20. Prędzej obstawiam złą interpretacje zapisów, które trzymają w ręku.

    Po drugie nawet jeśli mieliby taką instrukcję to i tak każdego użytkownika obowiązuje instrukcja którą dostał do auta chyba, że byłą wymieniania w ramach akcji serwisowej. Każdy ma swoją instrukcję i nie interesuje go co ma Mietek, Zenek, Haparts. A nawet jeśli Honda przeprowadziłaby akcję serwisową na wymianę instrukcji w której usuwają wszystkie oleje oprócz 0w20 (w co wątpię bardzo mocno) to jednoznacznie odpowiada za silniki, które jeździły na innym dopuszczonym oleju do czasu wymiany instrukcji...

    Comment


    • Swoją drogą interesujące byłoby zestawienie obejmujące użytkowników R3A (zarówno borykających się z "olejoholizmem" silnika jak i tych, którzy tego nie doświadczają - może tacy też istnieją) i stosowanych przez nich oliw.
      Przy odpowiednio dużej próbce można by już wyciągać jakieś sensowne wnioski. Na razie dyskusja pozostaje bardziej w strefie wiary i głębokich przekonań niż techniki.

      Szanowni Koledzy mają ochotę się pobawić w coś takiego?

      Wysłane przy użyciu Tapatalka
      Last edited by Pi69; 29-11-2019, 13:03.

      Comment


      • Fredek, niech Haparts zajmie sprzedawaniem części, równie dobrze mogłeś iść do piekarni zapytać. (nie zaczynamy tu kolejnego wątku o oleju - Fredek odsyłam Cię do tematów olejowych).
        Zamieszczone przez Pi69 Zobacz posta
        interesujące byłoby zestawienie obejmujące użytkowników R3A (zarówno borykających się z "olejoholizmem"
        właśnie ten temat jest o tym:
        Nadmierny pobór oleju. Honda civic 1.8 2012

        od tego się zaczęło i temat jest nadal otwarty.

        Zamieszczone przez Pi69 Zobacz posta
        interesujące byłoby zestawienie obejmujące użytkowników R3A (...) i stosowanych przez nich oliw
        taki temat istnieje:
        Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX.

        robienie wątku osobnego tylko dla rocznika 2012 z tłokami R3A, moim zdaniem nie jest konieczne.
        Last edited by rambo7; 29-11-2019, 13:03.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Haparts najpierw że tylko 0w20 potem że jeszcze 5w30 a 5w40, 10w40 to błędy w instrukcji. Ja to widzę tak: będą u nas kupowali olej 0w20 i to w sporych ilościach bo trzeba uzupełniać regularnie stan, potem silnik się szybciej wytrze i zarobimy na częściach a w szczególności na kompletach nowych tłoków i pierścieni do R18Z...

          Comment


          • Po tym artykule z Haparts, można dojść do wniosku, że olej 0W20 przeleje się przez mały otwór w tłoku, ale olej 5W30 już nie... bo to klej... no i przez to zatarły się pierścienie... ciekawe postrzeganie sprawy... dziwne, że Honda w instrukcji jakoś tego tak nie przedstawiła, bo właśnie, jeśli nie ma oleju 0W20, to każą wlać zamiennie, równie lekkobieżny olej 5W30, co oemowy 0W20... Poza tym można wziąć wkład od długopisu i zrobić sobie doświadczenie, czyli jak popłyną owe oleje przez tak wąski kanalik.. czy 5W30 będzie zapierał się nogami
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Widać, że przed samym weekendem wątek trochę ożył...

              Jestem z tych "cyfrowo wykluczonych", bo z pewnych powodów nie mam i nie zamierzam posiadać konta na Facebooku. Gdy jednak przeczytałem, co piszecie, to biegiem sięgnąłem do dokumentów mojego auta. Nie jestem ortodoksą starej szkoły olejowej i przy próbach ograniczenia poboru oleju w moim silniku nie wzbraniałem się przed zalaniem go także 0W20. Nie jest dla mnie również zaskoczeniem, że Haparts broni Hondę (powiem wprost: mam na ten temat pewną teorię, ale mniejsza o to), ale z chęcią usłyszałbym ich (oraz samej Hondy) wyjaśnienia, dlaczego od przebiegu 5421 km autoryzowany serwis porzucił olej 0W20 i przeszedł na Castrola Edge 0W30 (ACEA, o zgrozo, A3)? A wiem również o bardziej radykalnych zmianach. Rzadkością wcale nie było zalewanie 5W30, w dodatku nisko-popiołowego (były takie historie na Forum).

              Zdaje sobie sprawę, że jeszcze nigdy w moich postach nie było tyle sarkazmu, ale albo przepływ informacji na linii Haparts-Honda oraz w samej Hondzie jest mocno zaburzony (np. aktualizacje zaleceń olejowych), albo Honda próbuje teraz nieudolnie obciążyć nas, użytkowników R18Z4, winą za nieudany eksperyment z początku produkcji IX generacji Civic-a.

              EDIT: Chętnie zapoznałbym się z tymi "właściwymi" wytycznymi sygnowanymi przez producenta, bo o ile trudno dochodzić swoich praw w sprawie zużycia elementów silnika po upływie gwarancji, to z takim dokumentem otwierałyby się przed nami zupełnie nowe możliwości...
              Last edited by MiCyran; 29-11-2019, 17:00.

              Comment


              • Comment


                • Honda padła ofiara ekologii czy ich klienci? ... Co do olejów to rzeczywiście nie wiem dlaczego uparcie lali 5W30 - mam to opisane w historii serwisowej ASO.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                    Co do olejów to rzeczywiście nie wiem dlaczego uparcie lali 5W30 - mam to opisane w historii serwisowej ASO.
                    Bo taki dopuszcza instrukcja - zamiennie dla oleju 0W20... a tym samym olej 5W30 nie powinien spowodować awarii silnika.. u siebie leję już praktycznie przez 50tys. km olej 0W30, raz miałem 5W30 i mój silnik nie pije oleju...a przecież został zaprojektowany "ciasno", wąskie kanaliki itd... w silnikach z rocznika 12' po prostu wsadzili, źle zaprojektowanie tłoki wraz z pierścieniami...
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Rozumiem. Ale dlaczego serwis nie lał 0W20 innego producenta albo 0W30 tylko na stałe przechodzili na 5W30? Nie sadze aby to był upór ze strony klienta. Mam możliwość zapytania poprzedniego właściciela, może coś się ciekawego dowiem.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                        Ale dlaczego serwis nie lał 0W20 innego producenta
                        Bo to akurat jest niezgodne z instrukcją... ma być tylko oem 0W20.. a jeśli nie ma to 5W30 lub 0W30..


                        Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                        albo 0W30 tylko na stałe przechodzili na 5W30?
                        5W30 jest tańszy od 0W30.. a generalnie wielkiej różnicy w lepkości nie ma (mowa o tej samej specyfikacji ACEA), więc po co przepłacać i mniej zarabiać ?
                        Last edited by Grzechu; 29-11-2019, 21:51.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Bo to akurat jest niezgodne z instrukcją... ma być tylko oem 0W20.. a jeśli nie ma to 5W30 lub 0W30.
                          @Grzechu, nikt nie ma wątpliwości, że tak jest napisane w instrukcji, ale @hondamanone prawdopodobnie odnosi się do treści postów #225 i #226 tego wątku.
                          Last edited by MiCyran; 29-11-2019, 22:25.

                          Comment


                          • Facet z Haparts albo się przejęzyczył, albo coś bredzi pisząc o lepkości: "Mniej lepki albo ciut gorszy jakościowo olej MUSI ją zatkać."

                            Comment


                            • Cały przytoczony fragment tekstu z FB niestety jest bardzo niespójny. Najlepszy dowód to fragment:

                              "MINI PODSUMOWANIE: Honda padła najpewniej ofiarą ekologii. Ale tego też nie napiszemy na pewno. Opieramy swoją wiedzę tylko na swoich doświadczeniach. Jak zapewne wiecie, obydwa te silniki rekomendowane mają oleje o lepkości 0W20/5W30. A jak dobrze wiecie - lub nie. I zgadzacie się - lub nie. Mamy w tym kraju mnóstwo rodaków, którzy twierdzą, że

                              a) wleją olej półsyntetyczny, bo samochód jest stary i ma dużo przebiegu i tak należy

                              b) twierdzą, że 0W20/5W30 zabije im silnik, że to "woda", spisek ekologów, albo niepotrzebna presja producenta auta na kupowanie drogiego oleju (co już zgodnie z prawdą nie jest)."

                              Nie wiem, do kogo był adresowany ten tekst, ale chyba tylko niewielki odsetek posiadaczy Civic-ów 1.8 IX gen. stosuje oleje o większej lepkości niż 5W30, zwłaszcza gdy chodzi o lepkość niskotemperaturową. Na pewno nie widzę, aby to było normą na naszym Forum. Poza tym, co ma oznaczać "0W20/5W30" (tak, jakby były to oleje o identycznych parametrach), gdy już w prywatnej korespondencji @Fiedziu dowiaduje się, że jedynie słusznym wyborem jest 0W20? Czyli jednak jest jakaś przepastna różnica pomiędzy wymienionymi olejami...

                              Jestem pewny, że Pan Michał Dziadowiec zagląda na nasze Forum i zwłaszcza wątki dotyczące R18Z4 z 2012 roku nie są mu obce. Ubolewam, że przestał odpowiadać na moją prywatną korespondencję w momencie, kiedy temat poboru oleju w tych silnikach zaczął się dość intensywnie rozwijać, a cała sytuacja - klarować. Możliwe, że Pan Michał znał wcześniej odpowiedź Hondy na pytania Pana Jacka Balkana, ale na wszelki wypadek podesłałem Mu również link do 57 odcinka MotoDziennika - ciekawe, czy wpis cytowany przez @Fiedzia (post #232) pochodzi sprzed daty emisji, czy pojawił się później.

                              Cytowany tekst ma moim zdaniem przede wszystkim cel marketingowy - trochę postraszyć, a potem uspokoić: "my wiemy, jak wam pomóc". Nie neguję, że Haparts jest dobrym źródłem części zamiennych do Hond, nie mówię też, że jest najlepszym, ale w stwierdzeniu "Już kilkadziesiąt tego typu zagadek rozwiązaliśmy i z roku na rok pojawia się ich co raz więcej." jest chyba sporo przesady, zwłaszcza w kontekście tematu tego wątku. Pół roku temu Haparts nie miał pojęcia o tokach R3A - niestety nie mogłem liczyć na jakiekolwiek wsparcie. Dowiadując się o "wadliwych" tłokach jako pierwsi, mieli czas, aby - zanim uczyni to konkurencja - odpowiedzieć na przewidywany w niedalekiej przyszłości wzrost zapotrzebowania na części do remontów naszych silników. Tych pozycji nie znajdziecie w katalogu internetowym, ale faktem jest, że od kilku miesięcy oferują tłoki R1A, oryginalne pierścienie do nich, oraz zestaw naprawczy składający się z kompletu, przy czym ani Haparts, ani serwisy Hondy nie potrafią odpowiedzieć, czy to te same tłoki i pierścienie, które pracują w R18Z4 z późniejszych lat. Jest więc pole do dalszych dociekań...

                              Oczywistym jest, że Haparts nie jest instytucją charytatywną, choć nie ukrywam, że po wymianie swoich doświadczeń z Panem Michałem, liczyłem, że poza zapełnieniem pewnej niszy rynkowej (brakujących części, nieosiągalnych nigdzie poza ASO), Haparts będzie starał się trochę bardziej pochylić nad przyczynami takiej sytuacji. Dziś już nie mam złudzeń, że byłoby to wbrew polityce firmy, ale od ekspertów - a za takich się podają - oczekuje się jednak czegoś więcej...
                              Last edited by MiCyran; 30-11-2019, 02:50.

                              Comment


                              • Sprawdziłem jeszcze raz w historii serwisowej ASO. Już przy pierwszym serwisie zalali: SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AM-L 5W-30

                                Comment

                                Working...
                                X