Zamieszczone przez hondamanone
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oleju ubywa. Wcześniej na 5W30 dwa razy wywaliło mi błąd katalizatora (mniej więcej co 1000km). Od zmiany na OEM 0W20 i przejechaniu jakichś 2000km na razie spokój z błędami katalizatora.
W sumie to żaden problem - kupujesz interface i kasujesz błąd. Ale wiecie jak jest - kupuje się auto prawie nowe (6 letnie) a tu kwiatki z tymi tłokami a w następstwie z błędami katalizatora. Koledzy pytają: jak tam Honda a ja nie wiem co mam odpowiedzieć.
Comment
-
hondamanone (i nie tylko) Ty nie czekaj tylko rób remont tego silnika, bo im dłużej się jeździ w takim stanie to tym gorzej dla wszystkich innych podzespołów silnika, już nie tylko tłoki i pierścienie.. przez spalany olej cierpią zawory, gniazda, uszczelniacze no i wspomniany katalizator.. przepustnica się syfi.. same szkody, znając taki stan ja bym albo sprzedał auto (sprzedając poinformował kupującego o problemie) albo robił od razu remont.
Comment
-
Z ciekawości zadzwoniłem.do haparts i dowiedziałem.soę że moja hania też ma te tłoki r3a, zaciekawiłem się tematem bo od wymiany przejechalem jakies 1,5k i musialem z 300-400ml dolać..
Teraz się zastanawiam czy jeździć i dolewać czy kupić tłoki i szukać solidnego warsztatu..
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez bober52644 Zobacz postaA z ciekawości zapytam, robił ktpś z Was to z AC? Da radę to jakoś podciągnąć?
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Jako ciekawostka, odpowiedź haparts na moje pyganie o cenę tłoków:
"Szanowny Panie,
Teraz doskonale rozumiem Pana pytanie! [emoji4]
Ja również potwierdzam, że silnik w samochodzie o podanym numerze nadwozia posiada tłoki, które w komplecie z pierścieniami posiadają konstrukcję zoptymalizowaną pod kątem minimalizacji oporów, co może mieć jednak negatywne konsekwencje w postaci zwiększonego zużycia oleju przez silnik (jest on po prostu bardziej „czuły” na warunki pracy oraz podatny na uszkodzenia w niesprzyjających warunkach pracy, wliczając w to niedoskonałości środków smarnych). Unikałbym jednak słowa „wadliwe” w ich przypadku, ponieważ same w sobie wady nie posiadają, a zapotrzebowanie na olej to tylko jeden z defektów przy czym posiadają też one szereg zalet. Są po prostu „inne” pod wieloma względami od tłoków które ma Pan na myśli, ale nie są wprost i bezpośrednio gorsze.
Przestrzegam także przed stosowaniem nomenklatury „R1A” czy też „R3A” nazywając czy też opisując części do samochodów marki Honda. Ah, jakie to popularne w Internecie a jak mało to znaczy! Zawsze trzeba posługiwać się całym numerem katalogowym, ponieważ li tylko środkowa jego część lub – co gorsza – oznaczenie odczytane z elementu może wprowadzić w błąd. Drogi i kosztowny.
A zmierzając już do celu: komplet oryginalnych tłoków HONDA, które rozwiązują problem zwiększonego poboru oleju (ich konstrukcja nie jest aż tak „proekologiczna”) w komplecie wraz z pierścieniami jest to koszt 1995,00PLN brutto za zestaw na cztery cylindry. Naturalnie posiadamy je w swoim magazynie od ręki (jeszcze, bo ubywa ich bardzo szybko…).
W razie pytań lub wątpliwości zapraszam do kontaktu, spróbujemy rozwiać wszystkie wątpliwości, podpowiedzieć, lub doradzić najlepsze rozwiązanie."
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez bober52644 Zobacz postaUnikałbym jednak słowa „wadliwe” w ich przypadku, ponieważ same w sobie wady nie posiadają, a zapotrzebowanie na olej to tylko jeden z defektów przy czym posiadają też one szereg zalet. Są po prostu „inne” pod wieloma względami od tłoków które ma Pan na myśli, ale nie są wprost i bezpośrednio gorsze.
Przestrzegam także przed stosowaniem nomenklatury „R1A” czy też „R3A” nazywając czy też opisując części do samochodów marki Honda. Ah, jakie to popularne w Internecie a jak mało to znaczy! Zawsze trzeba posługiwać się całym numerem katalogowym, ponieważ li tylko środkowa jego część lub – co gorsza – oznaczenie odczytane z elementu może wprowadzić w błąd. Drogi i kosztowny.
A zmierzając już do celu: komplet oryginalnych tłoków HONDA, które rozwiązują problem zwiększonego poboru oleju (ich konstrukcja nie jest aż tak „proekologiczna”) w komplecie wraz z pierścieniami jest to koszt 1995,00PLN brutto za zestaw na cztery cylindry. Naturalnie posiadamy je w swoim magazynie od ręki (jeszcze, bo ubywa ich bardzo szybko…).
Swoją drogą jestem ciekawy, czy ASO Hondy także posiadają już zestawienie numerów VIN aut z silnikami wyposażonymi w te "proekologiczne" tłoki. Gdyby w ASO nie potrafili potwierdzić informacji Haparts, to byłby dopiero skandal. Moim zdaniem jest 99% szans, że silnik z 2012 roku posiada tłoki "R3A", natomiast na pewno nie podjąłbym się remontu (tzn. zakupu części) bez zajrzenia w głąb silnika kamerką (to nic, albo prawie nic nie kosztuje) i ostatecznej weryfikacji tego, co w nim pracuje. Może niektórzy mieli więcej szczęścia i w ich wypadku wystarczyłaby wymiana samych pierścieni i/lub uszczelniaczy zaworowych...Last edited by MiCyran; 31-12-2019, 08:28.
Comment
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postaJeśli Haparts stać tylko na ostrzeganie przed "uproszczeniami" spotykanymi w Internecie, to cały przytoczony tekst to nic innego, niż marketingowy bełkot.
Comment
-
Zamieszczone przez bober52644 Zobacz postaZ ciekawości zadzwoniłem.do haparts i dowiedziałem.soę że moja hania też ma te tłoki r3a, zaciekawiłem się tematem bo od wymiany przejechalem jakies 1,5k i musialem z 300-400ml dolać..
Teraz się zastanawiam czy jeździć i dolewać czy kupić tłoki i szukać solidnego warsztatu..
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Comment
Comment