Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
    U mnie wywaliło błąd 2 razy. Odkąd zalałem oem olej na razie spokój. Mam interface do skasowania błędu to mam spokój ale to nie tak powinno wyglądać...
    Chodzi Ci o ten komunikat CHECK OIL z przygody, o której pisałeś wcześniej w # 275 ? Czy mamy rozumieć, że oleju nie ubywa ?

    Comment


    • Oleju ubywa. Wcześniej na 5W30 dwa razy wywaliło mi błąd katalizatora (mniej więcej co 1000km). Od zmiany na OEM 0W20 i przejechaniu jakichś 2000km na razie spokój z błędami katalizatora.
      W sumie to żaden problem - kupujesz interface i kasujesz błąd. Ale wiecie jak jest - kupuje się auto prawie nowe (6 letnie) a tu kwiatki z tymi tłokami a w następstwie z błędami katalizatora. Koledzy pytają: jak tam Honda a ja nie wiem co mam odpowiedzieć.

      Comment


      • hondamanone (i nie tylko) Ty nie czekaj tylko rób remont tego silnika, bo im dłużej się jeździ w takim stanie to tym gorzej dla wszystkich innych podzespołów silnika, już nie tylko tłoki i pierścienie.. przez spalany olej cierpią zawory, gniazda, uszczelniacze no i wspomniany katalizator.. przepustnica się syfi.. same szkody, znając taki stan ja bym albo sprzedał auto (sprzedając poinformował kupującego o problemie) albo robił od razu remont.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Z ciekawości zadzwoniłem.do haparts i dowiedziałem.soę że moja hania też ma te tłoki r3a, zaciekawiłem się tematem bo od wymiany przejechalem jakies 1,5k i musialem z 300-400ml dolać..
          Teraz się zastanawiam czy jeździć i dolewać czy kupić tłoki i szukać solidnego warsztatu..

          Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Masz odpowiedź 1 post wyżej co zrobić. Remont jak najszybciej.

            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • A z ciekawości zapytam, robił ktpś z Was to z AC? Da radę to jakoś podciągnąć?

              Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Zamieszczone przez bober52644 Zobacz posta
                A z ciekawości zapytam, robił ktpś z Was to z AC? Da radę to jakoś podciągnąć?

                Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
                Jak z AC ? Co powiesz, że w skutek zalania (o ile twoje AC obejmuje naprawę po zalaniu) zmieniły Ci się tłoki na wadliwe? Czy w skutek aktu wandalizmu podmienili ci tłoki?

                Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Podsumuję, że poszło mi 1l oleju na 1500km, więc dobrze nie jest.. Póki co nie zniechęcam się i zakupiłem 4l OEM 0W20.
                  Oczywiście biorę pod uwagę wymianę tłoków i pierścieni.

                  Comment


                  • Jako ciekawostka, odpowiedź haparts na moje pyganie o cenę tłoków:
                    "Szanowny Panie,

                    Teraz doskonale rozumiem Pana pytanie! [emoji4]

                    Ja również potwierdzam, że silnik w samochodzie o podanym numerze nadwozia posiada tłoki, które w komplecie z pierścieniami posiadają konstrukcję zoptymalizowaną pod kątem minimalizacji oporów, co może mieć jednak negatywne konsekwencje w postaci zwiększonego zużycia oleju przez silnik (jest on po prostu bardziej „czuły” na warunki pracy oraz podatny na uszkodzenia w niesprzyjających warunkach pracy, wliczając w to niedoskonałości środków smarnych). Unikałbym jednak słowa „wadliwe” w ich przypadku, ponieważ same w sobie wady nie posiadają, a zapotrzebowanie na olej to tylko jeden z defektów przy czym posiadają też one szereg zalet. Są po prostu „inne” pod wieloma względami od tłoków które ma Pan na myśli, ale nie są wprost i bezpośrednio gorsze.

                    Przestrzegam także przed stosowaniem nomenklatury „R1A” czy też „R3A” nazywając czy też opisując części do samochodów marki Honda. Ah, jakie to popularne w Internecie a jak mało to znaczy! Zawsze trzeba posługiwać się całym numerem katalogowym, ponieważ li tylko środkowa jego część lub – co gorsza – oznaczenie odczytane z elementu może wprowadzić w błąd. Drogi i kosztowny.

                    A zmierzając już do celu: komplet oryginalnych tłoków HONDA, które rozwiązują problem zwiększonego poboru oleju (ich konstrukcja nie jest aż tak „proekologiczna”) w komplecie wraz z pierścieniami jest to koszt 1995,00PLN brutto za zestaw na cztery cylindry. Naturalnie posiadamy je w swoim magazynie od ręki (jeszcze, bo ubywa ich bardzo szybko…).

                    W razie pytań lub wątpliwości zapraszam do kontaktu, spróbujemy rozwiać wszystkie wątpliwości, podpowiedzieć, lub doradzić najlepsze rozwiązanie."


                    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zostałem podtrzymany na duchu, mam wyjątkowe, nie stawiające oporu tłoki proekologiczne
                      2k za nowe tłoki z pierścieniami? Hmm w sumie nie najgorzej. Robota pewnie z 1k.
                      Za olej OEM 4l zapłaciłem teraz 360zł

                      Comment


                      • Zamieszczone przez bober52644 Zobacz posta
                        Unikałbym jednak słowa „wadliwe” w ich przypadku, ponieważ same w sobie wady nie posiadają, a zapotrzebowanie na olej to tylko jeden z defektów przy czym posiadają też one szereg zalet. Są po prostu „inne” pod wieloma względami od tłoków które ma Pan na myśli, ale nie są wprost i bezpośrednio gorsze.

                        Przestrzegam także przed stosowaniem nomenklatury „R1A” czy też „R3A” nazywając czy też opisując części do samochodów marki Honda. Ah, jakie to popularne w Internecie a jak mało to znaczy! Zawsze trzeba posługiwać się całym numerem katalogowym, ponieważ li tylko środkowa jego część lub – co gorsza – oznaczenie odczytane z elementu może wprowadzić w błąd. Drogi i kosztowny.

                        A zmierzając już do celu: komplet oryginalnych tłoków HONDA, które rozwiązują problem zwiększonego poboru oleju (ich konstrukcja nie jest aż tak „proekologiczna”) w komplecie wraz z pierścieniami jest to koszt 1995,00PLN brutto za zestaw na cztery cylindry. Naturalnie posiadamy je w swoim magazynie od ręki (jeszcze, bo ubywa ich bardzo szybko…).
                        Znam ten styl pisania i doskonale wyczuwam intencje autora i... nie mogę milczeć. Po pierwsze, dlaczego używanie określeń "R1A" lub R3A" jest dla Haparts czymś niewłaściwym, jeśli nawet Honda w odpowiedzi na pytania p. Jacka Balkana sama stosowała tę nomenklaturę. Poza tym, zarówno w liście do MotoDziennika, jak i w różnych wątkach na tym Forum bez trudu można znaleźć informacje, że omawiane tłoki mają numery katalogowe, odpowiednio, 13010-R1A-A00 oraz 13010-R3A-G00, są też podane numery tłoków nadwymiarowych. "R1A" oraz "R3A" w prosty sposób definiują, czego szukać w silniku podczas inspekcji za pomocą kamery i tyle. Takie sformułowanie, jak w zacytowanym tekście, ma na celu jedynie zdyskredytowanie wartości Forum i przekazywanej tutaj wiedzy. I choć sam mnie jestem uznanym trybologiem ani specjalistą w dziedzinie silników spalinowych, to przeciwko temu stanowczo protestuję. Za to chętnie dowiem się, jaki "szereg zalet" posiada konstrukcja "R3A" (świadomie używam tego skrótu), bo z cytowanego fragmentu nic nie wynika. No i jeśli oferują komplet oryginalnych tłoków w ekscytująco niskiej cenie 1995 PLN, które "rozwiązują problem zwiększonego poboru oleju", to ja chętnie poznam szczegóły, przede wszystkim z jakich "proekologicznych" cech silników R18Z4 z początku produkcji Honda zrezygnowała w późniejszych latach. Jeśli Haparts stać tylko na ostrzeganie przed "uproszczeniami" spotykanymi w Internecie, to cały przytoczony tekst to nic innego, niż marketingowy bełkot.

                        Swoją drogą jestem ciekawy, czy ASO Hondy także posiadają już zestawienie numerów VIN aut z silnikami wyposażonymi w te "proekologiczne" tłoki. Gdyby w ASO nie potrafili potwierdzić informacji Haparts, to byłby dopiero skandal. Moim zdaniem jest 99% szans, że silnik z 2012 roku posiada tłoki "R3A", natomiast na pewno nie podjąłbym się remontu (tzn. zakupu części) bez zajrzenia w głąb silnika kamerką (to nic, albo prawie nic nie kosztuje) i ostatecznej weryfikacji tego, co w nim pracuje. Może niektórzy mieli więcej szczęścia i w ich wypadku wystarczyłaby wymiana samych pierścieni i/lub uszczelniaczy zaworowych...
                        Last edited by MiCyran; 31-12-2019, 08:28.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                          Jeśli Haparts stać tylko na ostrzeganie przed "uproszczeniami" spotykanymi w Internecie, to cały przytoczony tekst to nic innego, niż marketingowy bełkot.
                          I tak należy to postrzegać. Przypomnijcie sobie post Haparts z Facebooka i ich zalecenia co do oleju 0w20 jako jedynego słusznego itp. Dla takiego handlowca forum z prawdziwą ogromną wiedzą jest niesprzyjające, "przecież to sklep świeci fachową wiedzą nie forum". Po prostu akcji serwisowej na wadliwe tłoki w R-serii nie będzie, nowe tłoki będą schodzić jak świeże bułeczki.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez bober52644 Zobacz posta
                            Z ciekawości zadzwoniłem.do haparts i dowiedziałem.soę że moja hania też ma te tłoki r3a, zaciekawiłem się tematem bo od wymiany przejechalem jakies 1,5k i musialem z 300-400ml dolać..
                            Teraz się zastanawiam czy jeździć i dolewać czy kupić tłoki i szukać solidnego warsztatu..

                            Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
                            Na infolinii powiedzieli Ci model/nr. tłoków czy tylko, że "twój samochód posiada wadę fabryczną"? Moja ma przejechane prawie 70K i nawet mm nie bierze oleju [splunął żeby nie zapeszyć]

                            Comment


                            • Tak, na infolinii po nr vin

                              Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • Mi nie potrafili powiedzieć jaki mam model tłoków tylko przeczytał regułkę "twój samochód posiada wadę fabryczną". U Ciebie też regułką odpowiedział?

                                Comment

                                Working...
                                X