Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Do około 2015 Honda miała umowę z Shelem i lali standardowo 5w30 C3. Tylko na wyraźną prośbę klienta wlewali oryginalny olej Hondy. I to jest najlepsze podsumowanie gwarancji i opieki serwisowej w ASO :/

    Comment


    • Poprosiłem Haparts o przesłanie ich instrukcji (niby aktualnej) to gość wysłał mi sama tabelkę(ta z rysunkiem że OW20 jest na każde warunki) i napisał że nie mogą udostępnić instrukcji następnym razem poprosiłem tylko o stronę na której jest jaki olej powinniśmy stosować, cisza gość pisze głupoty i tyle

      Comment


      • Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
        gość pisze głupoty i tyle
        To fakt, mało wie, ale temat podjął... ciekawe tylko jaki miał w tym cel.. jakaś reklama, czy co ?
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • OK mieli umowę z Shell ale dlaczego lali C3 zamiast zalecany w instrukcji A3? E: przepraszam nie wiem jak mam obrócić obraz wklejając go tutaj
          IMG_0021.jpg
          Last edited by hondamanone; 30-11-2019, 16:11.

          Comment


          • To już omawialiśmy na forum. ASO dba o swoje zyski. Dbałość o klienta jest mniej istotna, chyba że wpływa na zyski. Jak kupowałem swój samochód, to też się zdziwiłem, że ten AML jest C3.
            Generalnie do 3 lat i 100 kkm problem się nie pojawia. A jak samochód zaczyna pobierać olej, to w gwarancji jest podane, że spalanie do 1 lub 0,5 litra na 1kkm jest ok

            PS
            Kiedyś podpytałam serwisanta o problem z poborem, to powiedział mi, ze szef miał taki samochód i wymiary tłoków nie pasowały do cylindrów. W efekcie wymieniono mu słupek na gwarancji, ale wcześniej zrobili ekspertyzy i samochód był nowy. Teraz już wiemy, że to była niskooporowa wersja tłoków :/ z cienkimi uszczelniaczami.
            Last edited by Cojakco; 30-11-2019, 22:58.

            Comment


            • Taka odpowiedź otrzymałem:
              Instrukcja serwisowa o której mówimy stworzona jest dla mechaników, a nie dla użytkowników samochodu. Powinna dać użytkownikowi informację jak włączyć światła, ustawić wentylację, oraz ściszyć radio Tak, producent robi bardzo często błędy w instrukcjach (powstają albo w momencie opracowania lub w tłumaczeniu/regionalizacji). Dodatkowo nie uwzględniają zmian specyfikacji samochodu w procesie jego życia jako produktu oraz po jego zakończeniu, a także jako papier nie są aktualizowane - no bo ciężko, żeby każdy szedł co roku po nową instrukcję do swojego auta Erraty do instrukcji nie istnieją, a potrafi być publikowanych kilka wydań do jednego auta także ze względu na znalezione błędy.

              To wszystko wpływa na fakt, że papierowa instrukcja użytkowania samochodu, którą nowy właściciel samochodu dostaje do zakupu auta w salonie nie jest dla nas wiarygodnym źródłem informacji. Mamy prostu dostęp do dużo lepszych (bo aktualniejszych i pozbawionych błędów) danych, pochodzących bezpośrednio z Japonii.

              Niestety użytkownik jest tylko użytkownikiem i zgodnie z nazwą powinien samochód użytkować, a nie serwisować. Jeżeli ktokolwiek chciałby się dowiedzieć, jakie płyny przeznaczone są do jego samochodu zawsze może skontaktować się z nami - udzielimy informacji każdemu naszemu klientowi bez problemu!
              Co Wy na to Panie i Panowie?

              Comment


              • Ja chyba w tym sklepie nic już nie kupię. W każdym razie wielu sprzedawców twierdzi że dobierają prawidłowo olej do samochodów wielu marek, a jak wiemy jest zdecydowanie odwrotnie i w przypadku haparts również.

                Comment


                • Zamieszczone przez Fiedziu Zobacz posta
                  Co Wy na to Panie i Panowie?
                  Szkoda, na to czasu, nie ma sobie co tym zawracać głowy... ten Pan nic nie wyczyta z tej swojej "specjalnej instrukcji" którą ma i nic nam już nie powie czego tutaj nie wiemy... W wątku olejowym była fajna korespondencja z Hondą Polska odnośnie stosowania rodzaju olejów, tak więc można sobie poczytać jak ktoś ciekawy. W tym temacie nie ma co tutaj "darmo" nabijać stron, wątek jest odnośnie wadliwych tłoków i pierścieni, tak wiec trzymajmy się tego.. Jak ktoś coś ma mądrego do napisania na ten temat, to proszę pisać, wątek olejowy mamy gdzie indziej.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Kurcze co za (przepraszam ) syf, żenujące w 100%. Chyba już nic w tym wątku nie napisze..

                    Comment


                    • A ja, w przeciwieństwie do niektórych przedmówców, czuję, że dyskusja wokół tego, co zacytował @Fiedziu, jednak sporo wniosła. Przestańmy na chwilę patrzeć na kwestie olejowe przez prymat tego, który jest najlepszy dla naszego auta (dla naszego stylu jazdy, warunków użytkowania, etc.). Od tego są inne wątki, OK, zgadzam się. Ale dla tego wątku jest istotne, czy serwisanci w ASO Hondy trzymali się wytycznych swoich mocodawców w Swindon (czy nawet z Japoni) i czy w związku z tym przynajmniej niektórzy z nas maja podstawę do tego, aby zmusić Hondę do partycypowania w kosztach remontu silnika, gdy ten okaże się konieczny. Mój samochód pochodzi z niemieckiego salonu, więc pewnie jestem na straconej pozycji, zresztą na razie problem poboru oleju przestał mnie dotyczyć. Z drugiej strony są osoby takie, jak @hondamanone, którego auto, jeśli dobrze pamiętam, od samego początku było serwisowane w tym samym polskim ASO i pomyślmy, czy chociaż takim osobom możemy jakoś pomóc. A może jedna taka sprawa uruchomi całą lawinę i Honda spróbuje rozwiązać problem systemowo, tzn. w ramach jakiejś akcji naprawczej. Wiem, że daleko wybiegam w przyszłość, ale z takimi dokumentami, jak owa "tajemna" instrukcja obsługi można by już śmiało pisać do Prezesa UOKiK. Musimy jednak mieć pewność, że to nie jest żaden fake.

                      EDIT: Haparts pisze, że ma informacje z samej centrali w Japonii. Ciekawe, czy pomysł z tłokami R3A też pochodził z Kraju Kwitnącej Wiśni, a może to ekologiczny wymysł Honda Motor Europe Ltd.
                      Last edited by MiCyran; 01-12-2019, 00:48.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                        Ciekawe, czy pomysł z tłokami R3A też pochodził z Kraju Kwitnącej Wiśni, a może to ekologiczny wymysł Honda Motor Europe Ltd.
                        Raczej niekoniecznie, accord(R20A3) był produkowany w Japoni, ale już CRV z tymi samymi silnikami produkowany był równorzędnie z civic w SWindon, więc może silniki niekoniecznie powstawały w Japonii nawet do accorda.
                        Wadliwe pierścienie z tłokami najprawdopodobniej były montowane tylko w jednym roczniku a więc wątpię by producent w tak krótkim czasie stwierdził że będą problemy(raczej wiedział to od samego początku). Wg mnie to był interwencyjny zakup albo po prostu były tańsze i tak w jednym roczniku honda zaryzykowała, by ustrzec się przed akcja serwisowa.
                        Pierścienie dla hondy robi Riken a kiedyś Teikoku pistons. Tak przykładowo dla Subaru Fuji.
                        Last edited by gkill; 01-12-2019, 21:40.

                        Comment


                        • Witam !
                          Kupiłem swoją hondkę 5 miechów temu i okazało się że pije olej jak szalona więc chętnie dołączę do akcji wymuszenia na Hondzie przyznania się do błędu. Moja honda przyjechała z Danii więc problem jest ogólnoeuropejski. Moja honda jest z maja 2012, 172 kkm.
                          Pozdrawiam

                          Comment


                          • Zamieszczone przez DS72 Zobacz posta
                            Witam !
                            Kupiłem swoją hondkę 5 miechów temu i okazało się że pije olej jak szalona więc chętnie dołączę do akcji wymuszenia na Hondzie przyznania się do błędu. Moja honda przyjechała z Danii więc problem jest ogólnoeuropejski. Moja honda jest z maja 2012, 172 kkm.
                            Pozdrawiam
                            Witaj w Klubie R3A! Nawet bez zaglądania do silnika można z ogromną dozą pewności przyjąć, że takie tłoki masz u siebie. Jeśli wraz z autem otrzymałeś jakąś dokumentację, to sprawdź i podziel się informacją, jakim olejem był zalewany silnik Twojego Civic-a w okresie gwarancji i jakie zalecenie w tej kwestii podaje Twoja instrukcja. Od razu uprzedzam, że nie chodzi o ponowne rozbudzenie dyskusji olejowej...

                            Comment


                            • Jakąś dokumentację otrzymałem ale informacje strasznie lakoniczne w książce były tylko wpisy wymian oleju w ASO i stan licznika niestety o oleju ani słowa. Po płukance silnika trochę stracił na apetycie ale i tak chleje jak głupi. Teraz zalałem LM 5W30 C2 A5/B5 ale czy dobrze zrobiłem?

                              Comment


                              • A, co chodzi o zalecenia olejowe to 0W20, 0W30, 5W30 aż do 10W40

                                Comment

                                Working...
                                X