Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ten olej, to pewnie Liqui Moly Top Tec 4300 5W30? Z uwagi na fakt, że jest to olej dedykowany do silników wyposażonych w filtr cząstek stałych (FAP, GFP, itd.), to nie jest polecany do naszych aut, na pewno na tym Forum. Zerknij do wysoko pozycjonowanych wątków olejowych w sekcji Silniki działu IX generacji Civic-a.

    Zamieszczone przez DS72 Zobacz posta
    A, co chodzi o zalecenia olejowe to 0W20, 0W30, 5W30 aż do 10W40
    Czyli masz taka samą instrukcje, jak większość, jeśli nie wszyscy z nas. Na ostatnich stronach tego wątku dowiedzieliśmy się, że niektórzy sprzedawcy części do Hond podważają wiarygodność tych instrukcji...
    Last edited by MiCyran; 10-12-2019, 00:45.

    Comment


    • Zamieszczone przez DS72 Zobacz posta
      okazało się że pije olej jak szalona
      Czyli ile konkretnie ?

      Comment


      • Dołączam do pytania, to ile żre?

        Comment


        • No napisał precyzyjnie- "chleje jak głupi"

          Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Ale wy wnikacie, gdyby było to 1l na 10tys.km to pewnie by nawet tutaj kolega nie pisał.. widać żre ponad normę -ogólnie przyjętą jako nieakceptowalną, przez przeciętnego, bardziej ogarniętego użytkownika auta
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Ogarnięty użytkownik samochodu to względne pojęcie. Mój R engine z wadliwymi pierścieniami końcowi spalał max 0,5l/1000km ale to przy naprawdę ostrej jeździe, gdyby użytkował to auto np mój ojciec, który ma spore pojęcie o mechanice i miał w swoim życiu kilkanascie samochodów, w kilku z nich sam robił remont, to na pewno by z 1l pomiędzy wymianami dolał oleju i tak by jeździł. Mnie to nie wystarczało i obecnie bierze 0,4l/10000 km przy ostrej jezdzie i długich hamowaniach silnikiem i 5mm na bagnecie więcej wlanego oleju do silnika.
              Last edited by gkill; 10-12-2019, 14:40.

              Comment


              • Civic-i MR'12 w Rumuni również nie są wolne od problemów, które poruszamy w tym wątku: https://www.civinfo.com/threads/oil-...1/post-5486065
                Last edited by MiCyran; 11-12-2019, 00:30.

                Comment


                • Jeśli mogę jeszcze wrócić do tematu to muszę wam powiedzieć że od dawna podobał mi się właśnie ten model hondy i gdy wreszcie mogłem sobie na nią pozwolić to trafiła mi się z takim beznadziejnym silnikiem, pech. Gdybym wcześniej wiedział że honda wypuściła taki bubel t poszukałbym rocznika młodszego np. 2014. Jestem szczerze zawiedziony i poważnie zastanowię się czy jeszcze kiedyś kupić hondę.Może właśnie dlatego honda sprzedaje tak mało samochód w Europie bo ukrywa takie wpadki. Do tej pory jeździłem toyotą i nie wiedziałem co to dolewka oleju aż do czasu zakupu hondy. A mówili że to pancerne silniki a tu taka niespodzianka. Jestem szczerze rozczarowany.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez DS72 Zobacz posta
                    Jeśli mogę jeszcze wrócić do tematu to muszę wam powiedzieć że od dawna podobał mi się właśnie ten model hondy i gdy wreszcie mogłem sobie na nią pozwolić to trafiła mi się z takim beznadziejnym silnikiem, pech. Gdybym wcześniej wiedział że honda wypuściła taki bubel t poszukałbym rocznika młodszego np. 2014. Jestem szczerze zawiedziony i poważnie zastanowię się czy jeszcze kiedyś kupić hondę.Może właśnie dlatego honda sprzedaje tak mało samochód w Europie bo ukrywa takie wpadki. Do tej pory jeździłem toyotą i nie wiedziałem co to dolewka oleju aż do czasu zakupu hondy. A mówili że to pancerne silniki a tu taka niespodzianka. Jestem szczerze rozczarowany.
                    Są nadal pancerne, w twoim silniku nie ma żadnego zużycia, po rozebraniu można śmiało zrobić pomiary i okaże się że mieści się wszystko w wymiarze jak dla nowych części, śmiało możesz zakupić pierścienie RIK za około 200 zł i poszukać tłoków. Dzięki właśnie tym wadliwym pierścieniom(mega obniżono tarcie i zużycie silnika), reszta jest śmiesznie tania. Proszę używane na allegro:


                    te wyglądają bdb:

                    Comment


                    • Co do tych tłoków z IX gen z 2012 roku (ostatnia propozycja)

                      Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                      byłbym bardzo ostrożny. Moim zdaniem (chociaż fotografia jest niewyraźna) są to właśnie nasze wadliwe R3A.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                        byłbym bardzo ostrożny. Moim zdaniem (chociaż fotografia jest niewyraźna) są to właśnie nasze wadliwe R3A.
                        No wiadomo trzeba poprosić sprzedawcę o kilka dodatkowych fotek, bynajmniej ja tak zrobiłem, zanim kupiłem, uważam, że to standard dodatkowe foty przy zakupie używanych części. Mimo wszystko uważa, że to są R1A ponieważ olejowe za słabo odstają od tłoka. Ja za swoje w podobnym stanie zapłaciłem 350 zł z wysyłką, więc przed zakupem bym się targował, dopóki złomiarze jeszcze nie mają pojęcia.
                        Last edited by gkill; 18-12-2019, 11:25.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                          więc przed zakupem bym się targował, dopóki złomiarze jeszcze nie mają pojęcia.
                          Niestety mają, i ceny pojedynczych, rzadkich sztuk R1A na popularnym portalu aukcyjnym (i nie tylko) wzrosły przez pół roku prawie dwukrotnie. Wiem to z korespondencji z kilkoma Forumowiczami.

                          Comment


                          • W sumie jeśli jest tutaj kilka osób które mają silnik do naprawy, to może warto pomyśleć, czy by nie było korzystniej zbiorczo się dogadać odnośnie zakupu tych samych części i ewentualnie zbiorczo umówić się na naprawę u jednego mechanika, tak żeby dostać większe rabaty...
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Już proponowałem to w prywatnej korespondencji jednemu z Użytkowników Forum. Chodziło o to, ze Haparts miał w ofercie dość atrakcyjne cenowo nowe zestawy tłok+pierścienie do naszych silników i zakup grupowy (może) pomógłby jeszcze tę cenę obniżyć. Szczerze mówiąc nie wiem, jak ta sprawa potoczyła się dalej.

                              Comment


                              • Dostałem odpowiedź, że rabat jest możliwy od 50 kompletów tłoków.

                                Co do cen używanych - R1A na allegro są w cenie nowych z haparts.

                                Comment

                                Working...
                                X