Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wypadanie zapłonów na 4 cylindrach. Silnik do wymiany

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Na spokojnie Grzechu, masz nowy, świetny samochod na gwarancji i nie przejmuj się na zapas..
    Może być tak, że akurat Twoja sztuka wyszła z fabryki już po akcji jakościowej..

    Forum i obecność na nim ma mnóstwo zalet, ale ma też wady... czlowiek sie naczyta, nasłucha, a pozniej chodzi nakręcony, zamiast cieszyc sie nowym samochodem

    Comment


    • #32
      Nie nie jest tak żle, mimo wszystko to świetne auto. Informujmy się wzajemnie. Wypadanie zapłonów to w tym wypadku w zasadzie objawy zacierania się tłoków i myślę że wskazana byłaby kontrola stanu cylindrów endoskopem przed końcem gwarancji, tak by wcześniej
      to zgłaszać, to pierwsze co mi przychodzi do głowy.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        No to nieźle... ja właśnie kupiłem z tego roku... teraz tylko czekać kiedy jeb..nie.. samochód za tyle kasy... szkoda, że nas tak mało tutaj jest.
        Nie demonizuj, na spokojnie.
        O Xgenie też było mnóstwo info, że mam wady a miliony ludzi jeździ zadowolonych. Ja też w moim XIgen patrze na przekładnie kierowniczą ze zdwojoną uwaga natomiast - odpukać - na razie nic sie nie dzieje a mam 53tys. km.
        Nie ma się co martwic na zapas. Jeździć. Obserwować. Dbać o gwarancje w razie w....
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #34
          Też zaczynam się niepokoić. Kupiłem hondę m.in. ze względu na legendarną niezawodność z myślą że posłuży mi parę lat. Nie jeżdżę dużo bo rocznie wychodzi mi ok. 10 tys. km. Jak widzę ten problem może wystąpić po ok 40-50 tys. km czyli prawdopodobnie już po zakończeniu gwarancji. Z ciekawości zajrzałem do warunków gwarancji i nie mogę ustalić jak długa gwarancja jest na silnik spalinowy. 3 lata na pewno, ale może 5 lat?
          Na system hybrydowy i-MMD jest pięć lat lub 100 tys. ale w zakresie nie wymieniono silnika spalinowego. Byłaby to kiepska wiadomość Naprawa główna 4 letniego samochodu na własny koszt ..... nawet nie chce myśleć....
          Last edited by mistrzpp; 15-11-2024, 16:28.

          Comment


          • #35
            Silnik gwarancja 3 lata, potwierdzone w aso. Co do przebiegu to 40k równo ale kwestię nierównej pracy cylindrów zauważyłem na początku kupna, po dosłownie kilku tysiącach, poszedłem do aso ze względu na wpisy, także jeszcze raz dzięki. Bierzcie na sprawdzenie cylindrów przed końcem gwarancji, po 10-20k powinno być w stanie określić bez problemu. Silnik wymiana prawie od zera, tylko głowica zostaje stara, części są kodowane, więc jak już silnik przyjdzie to upewnię się czy jest po poprawie procesu produkcyjnego, czy to ta sama seria, ale nie chce mi się wierzyć żeby Honda pozwoliła sobie na wsadzanie wadliwych silników przez tyle lat - strzał w stopę.

            Ps. Co do wadliwej przekładni (tej już po wymianie) to ASO tym razem nie zauważyło problemu, część już z nowej serii, może od tych wszystkich akcji włączyła mi się paranoja, jak za 2-3 miesiące wymienia silnik to pojadę na testy i zaktualizuję.

            Auto zastępcze na ten czas zapewnione, więc przynajmniej klienta na lodzie nie zostawiają.
            Last edited by rafal_w; 15-11-2024, 21:04.

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez rafal_w Zobacz posta
              Co do przebiegu to 40k równo ale kwestię nierównej pracy cylindrów zauważyłem na początku kupna
              Miałeś jakąś informację na desce typu lampka check engine ?
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #37
                Nic, żadnej lampki, dodatkowo silnik pracował bezbłędnie na praktycznie każdych obrotach - jedynym wyjątkiem jest sytuacja kiedy włączy się na postoju, w szczególności na zimnym, można wtedy wyczuć "asymetryczną" pracę silnika, takie przerywanie płynnej pracy delikatnymi zrywami, no i to by było na tyle. Po czymś takim nie przyszło by mi do głowy, że problem jest na tyle poważny.

                Comment


                • #38
                  Nieźle.. będę teraz nasłuchiwał u siebie.. ale powiem, że ten silnik jak odpali na zimno to chodzi jak w jakimś polonezie, jakoś głośno..
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #39
                    ale jak macie jakieś takie mocne obawy to kamerka z aliex pod telefon, wykręcacie świece i jeżeli jest porysowany blok prawdopodobnie da się to zauważyć bo sa takie ze światełkami a w świetle takie rysy pewnie da się zobaczyć
                    jest to jakiś prosty, niedrogi sposób na osobistą kontrolę co jakiś czas i spokój głowy...
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • #40
                      To teraz parę pytan do osób które zgłosiły wadę silnika:
                      Poza stwierdzeniem "dziwnej"nierównej pracy nie stwierdziliście większego zużycia paliwa lub oleju?
                      Czy olej był wymieniany wczesniej czy tak jak wzywa was komputer?
                      Po jakim przebiegu wymienailiście olej ?
                      Które ASO zna temat bo dla większosci będzie zaraz -pierwszy raz słyszę, nikt nie zgłaszał ( wzorem przekładni)
                      Rozumiem ze do czasu wymiany silnika jęzdzicie tymi samochodami?
                      Może wzorem silnika w IX,warto zamiescic numery seryjne silnika które w tym modelu zaczynaja się na LFC1-101XXXX,i u których ten problem wystąpił.

                      Odnośnie gwarancji to nie wiem jak jest teraz ale samochody sprzedawane w 2022 i 2023 mialy 3 lata gwarancji producenta plus 2 lata Ubezpieczenia Kosztów Napraw HONDA PLUS-obejmuje to też silnik

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez Mariusz -TT Zobacz posta
                        Odnośnie gwarancji to nie wiem jak jest teraz ale samochody sprzedawane w 2022 i 2023 mialy 3 lata gwarancji producenta plus 2 lata Ubezpieczenia Kosztów Napraw HONDA PLUS-obejmuje to też silnik
                        Nadal tak jest.


                        Wysłane z mojego SM-F956B przy użyciu Tapatalka
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • #42
                          Faktycznie, znalazłem u siebie to dodatkowe ubezpieczenie Honda Plus, nie przypominam sobie żebym za nie dopłacał, to było w cenie zakupu?
                          Auto unieruchomione na 2-3 miesiące w aso, dostałem zastępczą HRV więc tragedii nie ma.
                          Żadnego brania oleju nie było, dodatkowo wymieniony na początku po 7k, potem 10-13k - czyli częściej niż zaleca Honda.

                          Comment


                          • #43
                            Tak, to jest w cenie auta, tak mi tłumaczył sprzedawca.

                            Wysłane z mojego SM-F956B przy użyciu Tapatalka
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • #44
                              Zamieszczone przez rafal_w Zobacz posta
                              Faktycznie, znalazłem u siebie to dodatkowe ubezpieczenie Honda Plus, nie przypominam sobie żebym za nie dopłacał, to było w cenie zakupu?
                              Auto unieruchomione na 2-3 miesiące w aso, dostałem zastępczą HRV więc tragedii nie ma.
                              Żadnego brania oleju nie było, dodatkowo wymieniony na początku po 7k, potem 10-13k - czyli częściej niż zaleca Honda.
                              Rozumiem, że wlali Ci OEM 0W20?
                              Ja w poniedziałek wymieniam profilaktycznie po 4,5k olej. Zapytam serwis czy coś wiedzą o jakiejś wadzie lub czy znają takie przypadki.
                              Robię tam przeglądy od lat, więc oni tam lubią pogadać. Sami powiedzieli, że ZR-Vki z początku produkcji (do XI 2023) będą wzywane na wymianę wiązki elektrycznej w przednich drzwiach.
                              Moja Hania
                              http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                              Comment


                              • #45
                                Również planuje tak po 3 tkm, zmienić olej, bedę pytać w aso Bialystok czy coś już wiedzą na ten temat.


                                Wysłane z mojego SM-F956B przy użyciu Tapatalka
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X