Spalanie rzeczywiście nie przekłamane w stosunku do licznika, jedynie zasięg kosmicznie zaniżony. Tankuje często gdy wskazuje już ledwo 8km i wtedy zazwyczaj tankowanie do fulla wychodzi 33-34l. U Was też tak to wygląda?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Spalanie w Civic XI generacji
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez vlc_marcos Zobacz postaUauuu, you have really nice results. I cannot reach the same with mine sport in warsaw. 18k km and total average is around 5.3l/100 km
Comment
-
Zamieszczone przez Lnatyk Zobacz postaSpalanie rzeczywiście nie przekłamane w stosunku do licznika, jedynie zasięg kosmicznie zaniżony. Tankuje często gdy wskazuje już ledwo 8km i wtedy zazwyczaj tankowanie do fulla wychodzi 33-34l. U Was też tak to wygląda?
Comment
-
Zamieszczone przez Crane83 Zobacz postaCo do zużycia paliwa, to na moim przykładzie wygląda tak:
Wersja – Sport. Pojazd wyjechał z salonu w październiku 2022 r. wiec zaliczył wszystkie pory roku, a co za tym idzie, wynik jest dobrze uśredniony.
Aktualny przebieg to około 17 600 km.
Średnie zużycie paliwa na tym dystansie to 4.3L/km (takie samo z wyliczeń i komputera) – Po wyjeździe z salonu wykasowałem przebieg „B” i tak zostawiłem. Nie wiem, dlaczego widnieje na nim 7600 km. Przypuszczam, że na każde 10 tys. km licznik się zeruje (może da się to jakoś zmienic?). Ale za to wskazanie średniego zużycia paliwa pozostaje aktualne. W ogóle bardzo podba mi się w Hondzie dokładność komputera, który jest praktycznie 1 do 1 zgodny z wynikami na dystrybutorze. Na ogół błąd jest +- 0.1L i nadal uśredniony wynik praktycznie zgadza się z wyliczeniami.
Maksymalne zarejestrowane spalanie na zbiorniku – 5.2L/100 km. (80% trasa)
Minimalne zarejestrowane spalanie na zbiorniku – 3,7/100 km. (100% miasto)
Co do profilu jazdy, to wygląda to tak:
Proporcje całkowitego przebiegu trasa/miasto = 51%/49%, czyli prawie „fifty-fifty”.
Większość tras to powtarzające się wyjazdy do rodziny na dystansie 300 km (około raz w miesiącu). Na tym odcinku jest nieco ponad 50% dróg ekspersowych. Reszta to drogi Wojewódzkie. Na trasie zawsze tempomat, ile się tylko da.
Cykl miejski (Warszawa) to w większosci dojazdy do pracy 2x15 km lub 2x20 km (w zależności, która wybiorę).
Obserwacje:
Najmniejsze spalanie jest w mieście (to oczywiste). Latem jest to regularny wynik poniżej 4L (dojazdy do pracy). Zimą już wyraźnie gorzej. Trzeba liczyć koło 4.5L.
Na mojej standardowej trasie poza miastem dostaje wyniki w przedziale 4,5-4.9L. Raz miałem 4.0L – nie wiem, jakim cudem.
Istotnym czynnikiem na mały wynik jest długość tras – krótkie odcinki (<5 km) dają wysokie spalanie (5L+). Ale to nic odkrywczego i tak samo dotyczy konwencjonalnych samochodów.
[ATTACH=CONFIG]64694[/ATTACH]
Comment
-
Zamieszczone przez zyga502 Zobacz postaMam takie samo auto,jeżdżę podobnie,ale wartości ,które podaleś pewnie są realne,ale oznacza to ,ze nie uźywasz prawie pedału gazu
A jakie masz srednie spalanie?
Comment
-
Pokaż spalanie od tankowania do tankowania w liczniku A kasując go przed tankowaniu wtedy będzie miarodajny wynik
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalkzawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić
Comment
-
Zamieszczone przez LazyHorses Zobacz postaczemu masz tyle swiecacych sie kontrolek?
Comment
-
Zamieszczone przez rob1986 Zobacz postaPokaż spalanie od tankowania do tankowania w liczniku A kasując go przed tankowaniu wtedy będzie miarodajny wynik
Wedłgu mnie to właśnie wynik skumulowany (taki jak pokazałem) z wielu tankowań jest najbardziej miarodajny - uśrednia różne warunki.
Ale mam także stabelaryzowane wyniki z każdego tankowania - wklejam poniżej + dodatkowe fotki z przebeigu "A" z trzech ostatnich tankowań.
W tebelce - pierwsza kolumna od prawej to wyniki z komputera a w kolumnie środkowej, wynik w oparciu o ilość zatankowanego paliwa.
Civic_tankowanie.png
Comment
-
-
A ja tak naprawdę używałem innego współczynnika spalania bonjuz jeżdżę nową CRV. Kiedy się przesiadłem z civica 10 też kupionego w salonie na nową jedenastkę zrobiłem sobie bilans tankowań na stacjach paliw na swoim koncie bankowym i i dziwo nagle wydatni spadły o połowę, widełki obliczeń zrobiłem w skali jednego roku tankowań
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalkzawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić
Comment
-
Stawiam na wygodę i o dziwo zaskoczyło mnie te auto CRV dynamika i niskim spalaniem jak na takiego kolosa w mieście oczywiście bo przymojej ciężkiej nodze na autostradach niestety średnia 10l a jak normalnie 120km/h to 7,5 litra.. CRV- kiem spokojnie można mieć spalanie w mieście 6-6,5 litra i ten komfort jazdy niestety różnica w civicu przerażająca, jak trzeba nacisnąć pedal do szybkiego manewru dość szybko niedźwiedź budzi się do życia, cóż więcej kolego potrzeba wymagać od auta
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalkzawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić
Comment
-
żartowałem oczywiście, chciałem kupić zamiast 11 gen RAV 4 tą obecną ale po jeździe i testowaniu zrezygnowałem nie zapłacił bym za to auto 220 kawałków jechałem też CRV hybrydą ale poprzednią była bardzo wygodna nie ukrywam ale do osiągów obecnego civica się nie umywała hatchbacki to chyba jedne z najlepiej " wyważonych " aut ale jak zobaczyłem nowego CRV w salonie będąc na przeglądzie zapytałem o zamianę z dopłatą oczywiście bez problemu ale strata była by spora pośmgam jeszcze rok albo półtora i wówczas się zdecyduję też zaczynam mieć chęć wygodniejszego wsiadania, wysiadania i jednak dużo większego wygodniejszego auta... czy to starość ?
pozdrawiam
Comment
Comment