Trasa zimą po mieście do 6 km spalanie u mnie w okolicy 8l potrafi być. Ale jeśli zatrzymam się na 10 minut i zrobię te 6 w drugą stronę zerując zużycie, może być w okolicy 3 do 4l. Wniosek- w tym samochodzie zimą spalanie jest dużo wyższe niż w okresach ciepłych/gorących, ale przez pierwsze kilometry/pierwsze kilkanaście minut. Jak się silnik rozgrzeje i temperatura wewnątrz osiągnie ustawioną wartość, spożycie na kilometr mocno spada w pobliże okolic z okresów letnich.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Spalanie w Civic XI generacji
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez mistrzpp Zobacz postaPo prostu silnik spalinowy musi pracować aby nagrzać kabinę a układ hybrydowy nie pracuje optymalnie ze względu na zużycie paliwa.
Comment
-
Zamieszczone przez vlc_marcos Zobacz postaTo robi wrażenie. Kiedy jadę rano na fizjoterapię, z Pragi na Mokotów, jadąc zgodnie z ograniczeniami prędkości i ruchem ulicznym, nie dojeżdżam tam na mniej niż 7 l/100 km, naprawdę nie wiem, co robię źle. Przepraszam, jeśli polski nie jest dobry, ale używam tłumacza Google
Comment
-
Zamieszczone przez zyga502 Zobacz postaDziś na trasie 250km,temp -6, tempomat na 120km/h ,średnie spalanie 6.6l,myśle,że biedy nie ma.A tak przy okazji, jakich opon zimowych używasz i jaki rozmiar. Ponieważ używam rozmiaru 18, więc to kolejna rzecz, która nie pomaga
, ale jest życiem.
Comment
-
W weekend zrobiłem trasę Łódź - Lublin - Łódź. Opony zimowe, 3 osoby i lekki bagaż.
Trasa Łódź - Lublin autostradą A2 i ekspresówką S17, temperatury 7-11, tempomat 130. Na A2 tempo szarpane 100-140, na S17 już praktycznie stała prędkość, spalanie po zatankowaniu i przeliczeniu wyszło 6,59.
Wracając z Lublina pojechałem krajówkami. Jazda płynna 50-110, temperatury 9-12 i po zatankowaniu wyszło 3,77.
Załączone pliki
Comment
-
Zamieszczone przez blata Zobacz postaW weekend zrobiłem trasę Łódź - Lublin - Łódź. Opony zimowe, 3 osoby i lekki bagaż.
Trasa Łódź - Lublin autostradą A2 i ekspresówką S17, temperatury 7-11, tempomat 130. Na A2 tempo szarpane 100-140, na S17 już praktycznie stała prędkość, spalanie po zatankowaniu i przeliczeniu wyszło 6,59.
Wracając z Lublina pojechałem krajówkami. Jazda płynna 50-110, temperatury 9-12 i po zatankowaniu wyszło 3,77.
[ATTACH=CONFIG]64687[/ATTACH]
Witam, czy możesz mi powiedzieć jakiego rozmiaru i modelu opon używasz? Dziękuję
Comment
-
Co do zużycia paliwa, to na moim przykładzie wygląda tak:
Wersja – Sport. Pojazd wyjechał z salonu w październiku 2022 r. wiec zaliczył wszystkie pory roku, a co za tym idzie, wynik jest dobrze uśredniony.
Aktualny przebieg to około 17 600 km.
Średnie zużycie paliwa na tym dystansie to 4.3L/km (takie samo z wyliczeń i komputera) – Po wyjeździe z salonu wykasowałem przebieg „B” i tak zostawiłem. Nie wiem, dlaczego widnieje na nim 7600 km. Przypuszczam, że na każde 10 tys. km licznik się zeruje (może da się to jakoś zmienic?). Ale za to wskazanie średniego zużycia paliwa pozostaje aktualne. W ogóle bardzo podba mi się w Hondzie dokładność komputera, który jest praktycznie 1 do 1 zgodny z wynikami na dystrybutorze. Na ogół błąd jest +- 0.1L i nadal uśredniony wynik praktycznie zgadza się z wyliczeniami.
Maksymalne zarejestrowane spalanie na zbiorniku – 5.2L/100 km. (80% trasa)
Minimalne zarejestrowane spalanie na zbiorniku – 3,7/100 km. (100% miasto)
Co do profilu jazdy, to wygląda to tak:
Proporcje całkowitego przebiegu trasa/miasto = 51%/49%, czyli prawie „fifty-fifty”.
Większość tras to powtarzające się wyjazdy do rodziny na dystansie 300 km (około raz w miesiącu). Na tym odcinku jest nieco ponad 50% dróg ekspersowych. Reszta to drogi Wojewódzkie. Na trasie zawsze tempomat, ile się tylko da.
Cykl miejski (Warszawa) to w większosci dojazdy do pracy 2x15 km lub 2x20 km (w zależności, która wybiorę).
Obserwacje:
Najmniejsze spalanie jest w mieście (to oczywiste). Latem jest to regularny wynik poniżej 4L (dojazdy do pracy). Zimą już wyraźnie gorzej. Trzeba liczyć koło 4.5L.
Na mojej standardowej trasie poza miastem dostaje wyniki w przedziale 4,5-4.9L. Raz miałem 4.0L – nie wiem, jakim cudem.
Istotnym czynnikiem na mały wynik jest długość tras – krótkie odcinki (<5 km) dają wysokie spalanie (5L+). Ale to nic odkrywczego i tak samo dotyczy konwencjonalnych samochodów.
1709745897901.jpg
Comment
-
Pięknie ta hybryda pali... zazdro bo moje 1,5 połyka kosmiczne litry po mieście
wymierny test
dodam , że faktycznie mało honda przekłamuje - jak jeżdżę cały bak po mieście to przekłamanie 0,2l a jak po trasie to mniejStory:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012
Comment
-
Zamieszczone przez Crane83 Zobacz postaCo do zużycia paliwa, to na moim przykładzie wygląda tak:
Wersja – Sport. Pojazd wyjechał z salonu w październiku 2022 r. wiec zaliczył wszystkie pory roku, a co za tym idzie, wynik jest dobrze uśredniony.
Aktualny przebieg to około 17 600 km.
Średnie zużycie paliwa na tym dystansie to 4.3L/km (takie samo z wyliczeń i komputera) – Po wyjeździe z salonu wykasowałem przebieg „B” i tak zostawiłem. Nie wiem, dlaczego widnieje na nim 7600 km. Przypuszczam, że na każde 10 tys. km licznik się zeruje (może da się to jakoś zmienic?). Ale za to wskazanie średniego zużycia paliwa pozostaje aktualne. W ogóle bardzo podba mi się w Hondzie dokładność komputera, który jest praktycznie 1 do 1 zgodny z wynikami na dystrybutorze. Na ogół błąd jest +- 0.1L i nadal uśredniony wynik praktycznie zgadza się z wyliczeniami.
Maksymalne zarejestrowane spalanie na zbiorniku – 5.2L/100 km. (80% trasa)
Minimalne zarejestrowane spalanie na zbiorniku – 3,7/100 km. (100% miasto)
Co do profilu jazdy, to wygląda to tak:
Proporcje całkowitego przebiegu trasa/miasto = 51%/49%, czyli prawie „fifty-fifty”.
Większość tras to powtarzające się wyjazdy do rodziny na dystansie 300 km (około raz w miesiącu). Na tym odcinku jest nieco ponad 50% dróg ekspersowych. Reszta to drogi Wojewódzkie. Na trasie zawsze tempomat, ile się tylko da.
Cykl miejski (Warszawa) to w większosci dojazdy do pracy 2x15 km lub 2x20 km (w zależności, która wybiorę).
Obserwacje:
Najmniejsze spalanie jest w mieście (to oczywiste). Latem jest to regularny wynik poniżej 4L (dojazdy do pracy). Zimą już wyraźnie gorzej. Trzeba liczyć koło 4.5L.
Na mojej standardowej trasie poza miastem dostaje wyniki w przedziale 4,5-4.9L. Raz miałem 4.0L – nie wiem, jakim cudem.
Istotnym czynnikiem na mały wynik jest długość tras – krótkie odcinki (<5 km) dają wysokie spalanie (5L+). Ale to nic odkrywczego i tak samo dotyczy konwencjonalnych samochodów.
[ATTACH=CONFIG]64694[/ATTACH]
Comment
Comment