Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic XI kontra konkurencja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Chodzę już drugi dzień podkur.... y jak pooglądałem w necie tą Acure Type S. Dlaczego takiego auta nie można kupić w Europie? Teoretycznie wszystko mi w nim pasuje. Tak mi się podoba że Type R XI gen mniej wydaje mi się atrakcyjny. Kurczę a może faktycznie trzeba się zastanowić w niedalekiej przyszłości nad importem tego auta.

    Comment


    • Maly silniczek, miesci sie w 2ch litrach, akcyza nie duza, luzik, sciagniesz sobie. W erze ekoterroryzmu bedziemy byc moze coraz bardziej importowac auta z normalniejszych rynkow. Obysmy sie jeszcze nie zdziwili, ze z Chin Ale stajemy sie swiatem "drugiego ciagu". EU przestalo byc potega technologiczna juz jakas dekade temu. Np. nowy skladany telefon Oppo tez chyba bede ciagnal z Chin bo w EU nie ma nic adwkwatnego w ofercie, jest tylko Samsung z Foldem, to juz mam Ja juz dzisiaj wiecej kupuje, szczegolnie sprzetu, na Aliexpress niz na Allegro czy eBay. Najbardziej smutne jest, jak okazuje sie ze nawet transport z Chin bywa szybszy niz z np. zacofanych logistycznie dojczlandow...
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        W erze ekoterroryzmu bedziemy byc moze coraz bardziej importowac auta z normalniejszych rynkow. Obysmy sie jeszcze nie zdziwili, ze z Chin
        Nie wygląda to różowo Chiny już teraz sa największym rynkiem EV

        W USA też idą w blendery

        340931780_231487086090828_8458434097785751438_n.jpg.81dd0804a3e8a1f0af91c88e9df74594.jpg

        Comment


        • Wiesz, mowilem Chiny bardziej pod katem... lepszych elektrykow niz od takiego VW w EU Ale w USA sobie tak latwo silnikow spalinowych nie dadza odebrac jak tu i mysle ze duzo dluzej beda tam fajne auta spalinowe niz w EU mimo wszystko...
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
            Chodzę już drugi dzień podkur.... y jak pooglądałem w necie tą Acure Type S. Dlaczego takiego auta nie można kupić w Europie? Teoretycznie wszystko mi w nim pasuje. Tak mi się podoba że Type R XI gen mniej wydaje mi się atrakcyjny. Kurczę a może faktycznie trzeba się zastanowić w niedalekiej przyszłości nad importem tego auta.
            Jest fajna - nie ma 2óch zdań.
            Ale... - nie sadziłem jeszcze 2 lata temu, że to kiedyś napisze - ma manuala a ja chce automat. Jak już było pisane wcześniej dlaczego tam nie włożyli automatu z chociażby accorda? Tym bardziej, że Acura to typowy rynek USA gdzie automat to jakby podstawa...

            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
            Wiesz, mowilem Chiny bardziej pod katem... lepszych elektrykow niz od takiego VW w EU Ale w USA sobie tak latwo silnikow spalinowych nie dadza odebrac jak tu i mysle ze duzo dluzej beda tam fajne auta spalinowe niz w EU mimo wszystko...
            zgadzam się... i niektórzy się przeproszą z amerykanami z importu...
            dziwne czasy nadchodzą
            Last edited by Lcfr; 13-04-2023, 20:29.
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment


            • To nie jedyny trend. Ostatnio na motoczwartku zauwazylem, ze juz prawie polowa mocniejszych nowych aut jest rejestrowana na blachach czeskich albo slowackich. Koledzy jednym glosem mowia: wynosimy rezydencje podatkowa z tego wrogiego dla przedsiebiorczosci socjalnego kraju. Ja tez coraz czesciej o tym mysle. Takze calkiem prawdopodobne, ze po Jagu za 2-3 lata takze moim nastepnym autem bedzie nie europejczyk zarejestrowany normalnie w Polsce tylko Corvette sciagnieta z USA na czeskich blachach...

              Swoja droga mamy inne ciekawe trendy zarzadzania... koledzy maja juz 3cia sytuacje, gdzie od zarzadcy biznesowych lokali wydaja po prostu ZAKAZ nie tylko ladowania, ale parkowania aut elektrycznych w ich podziemiach. Nie wiem czy cos sie zmienilo w przepisach i cos jest od nich wymagane w tej kwestii czego nie chce im sie robic, ale zadziwiajaca zbieznosc. Jeszcze lepszy tekst uslyszal jeden z kolegow od zarzadcy takiego obiektu... "problemy pierwszego swiata"... takie nowe stwierdzenie - wytrych dla niezaradnych glupców. Jak nie potrafisz niczym zarzadzac i nic zorganizowac, no coz... stracisz klientow i ich pieniadze pojda do kogos, kto potrafi i ma cos do zaoferowania poza idiotycznym sloganem. Coraz wiecej rzeczy tak u nas "dziala"
              Last edited by Alix; 14-04-2023, 07:59.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment




              • Bezpośrednia konkurencja - taka ciekawostka, że w recenzji tej samej osoby i testu wyciszenia podczas próby autostradowej Honda Civic wypada o +/- 2 dB ciszej niż Corolla. Mimo wszystko coś tam poprawili w Corolli, auta mocno zbliżone do siebie.

                Comment


                • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                  Trzeba jednak poczekać na testy nowej Corolli 2,0 197KM, szczudlak Corolla Cross, która jest o ponad 100kg cięższa robi setkę w 7,5s i zbiera dobre opinie, także piąta generacja hybrydy w Toyocie ma szansę z Hondą powalczyć.
                  nie sądzę żeby corolla cross miała szanse nawet z żółwiem (przereklamowane wartości)

                  Comment


                  • Toyota ma specyficzna grupe klientow, ogromna wiekszosc z nich nie odbywa jadzy probnej nigdy, tylko patrzy na ulotke reklamowa, czesz kupuje auto calkiem zdalnie - szczegolnie dotyczy to szczudlakow - co pokazala sprzedaz CH-R. Yaris Cross to kompletna kupa w jezdzie, jeszcze gorsza od obecnego HR-V, a i tak sie sprzedaje. Jejku, oby nigdy wiecej nie bylo mi dane tym g...wnem jezdzic
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Test długodystansowy 100 tys km:

                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                        To chyba nie w tym miejscu wrzuciles az sie zdziwilem, ze ktos zrobil 100kkm XI genem

                        Comment


                        • Faktycznie - wrzuce do X
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • W weekend miałem okazję poznać civic XI Sport Touring.
                            Jeżdżę Xgen więc widzę różnice z XI gen.
                            Tak w telegraficznym skrócie:
                            - auto jest cichsze, lepsze wytłumienie, pomijając dźwięk silnika samo zamykanie drzwi już daje inny efekt
                            - auto ma inne zawieszenie niż Xgen (przynajmniej z tyłu - przodu nie zdążałem obejrzeć dokładnie)
                            - auto nie jest tym samym 1.5T co Xgen. Skrzynia CVT pracuje inaczej i jest inna konstrukcyjnie, inny jest dolot, kolektor wydechowy - pewnie jeszcze kilka innych zmian
                            - wnętrze to jednak inna jakość od Xgen (zauważalnie IN PLUS) - przynajmniej w wersji Sport Touring
                            - zegary - pełny virtual kokpit, który jest tylko chyba w najbogatszym EHEV robi BARDZO przyjemne wrażenie tak jak 9calowy wyświetlacz dostępny tez tylko chyba w najwyższej wersji hybrydy...

                            Generalnie jest to inne auto - jak ktoś myśli, że XI to lift X to się myli wg mojej oceny...
                            Wiem, że wielu jest przeciwników importu ale jakby co to pisze o tym aucie:
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • Honda zaktualizowała cennik w lipcu. Teraz Advance to "jedyne" 182k ...

                              Comment


                              • Odświeżę trochę temat. Rozglądałem się ostatnio za alternatywą dla Civica XI. Nasz Civic IX spisuje się znakomicie, no ale lata lecą, a normalnych, klasycznych aut na rynku coraz mniej. Udało nam się sprawdzić:
                                1. Audi A4 2.0 TFSI 204 KM S-tronic - cena Sedana po rabacie jest w okolicach Civica Advance - autko całkiem wygodne, szybkie i ogólnie robiło dobre wrażenie. Z wad - S-tronic długo myśli przy ruszaniu, skrzynia generalnie stara się utrzymywać niskie obroty, a przy lekkim dodaniu gazu zrzuca i redukuje na 4k rpm - trochę takie sportowe zestrojenie do zabawy, czasami na autostradach może być męczące. No i auto odczuwalnie dłuższe niż IX gen - 4,76m - ja jeszcze sobie jakoś poradzę, moja już nie bardzo.
                                2. Mazda 3 - testowana wersja 2.0 150 KM na jakościowo zrobiła całkiem dobre wrażenie. Miejsca z tyłu jest w sam raz, kanapa wygodnie wyprofilowana, silnik przyjemnie brzmi, a biegi wchodzą elegancko. Precyzja zmiany porównywalna z naszym IX 1.8. Skuteczne hamulce, na 18" auto bardziej komfortowe niż IX gen na 16", lepiej wyciszone. Generalnie fajna opcja tylko - ten silnik - o ile dół ma dość fajny, lepszy niż R18, znacznie lżej rusza z miejsca, to niestety nie ma tego charakteru na wyższych obrotach - R18 po przekroczeniu 4k rpm idzie jak żyleta do odcinki, w Maździe nie ma takiego efektu - auto dalej, bardzo liniowo przyspiesza, a przez koszmarnie długie przełożenia ma się wrażenie że męczy, wręcz dusi się na wyższych obrotach. Mieliśmy okazję także przejechać się CX 30 2.0 186 - odczuwalnie mocniejsza mimo wyższej budy, ale jakoś dziwinie pracowało w niej sprzęgło - jakby było za słabe, bo przy ruszaniu trochę telepało budą i łatwo było go zdławić i gasł. Ten efekt potwierdził każdy z kierowców - nie wiem czy to wada tego egzemplarza czy już tak mają - testówka miała chyba 400 km przebiegu więc raczej ciężko żeby ją ktoś już zmęczył...
                                3. VW T-ROC 1.5 TSI DSG - tutaj zaskoczenie, całkiem przestronne auto w środku, wygodne siedzenia, DSG z tym silnikiem jeździło naprawdę fajnie i była to najbardziej wyważona konfiguracja jeśli chodzi o zestrojenie skrzyni i reakcję na gaz - elegancko rusza z miejsca, nie ma tak strasznego laga jak S-tronic a Audi. Jest też alternatywa w postaci 2.0 TSI 190 DSG i 4x4 (nie było jednak niestety takiej konfiguracji nigdzie do jazdy testowej - miałem tylko okazję przejechać się Skodą Superb kolegi z pracy 2.0 TSI 190 DSG - no i niestety tutaj skrzynia trzymała tak niskie obroty, że w korkach silnik męczył się na 2 biegu, a po zakończonym przyspieszaniu jeszcze długo trzymała wysokie obroty). Wady T-ROC - na podstawie jazdy testowej - przeciętne hamulce, dotykowy panel klimy (na szczęście osobny, a nie przez tablet jak w Golfie) no i sama klima też raczej przeciętna - w naszym Civicu wydawała się skuteczniejsza.
                                4. Kia ProCeed 1.5 T - tu byłem najbardziej zaskoczony - 1.5 T-GDI zbiera się naprawdę fajnie, bardzo skuteczne hamulce, siedziało się dość nisko, ale wrażenia z jazdy, zestrojenie tego zawieszenia - dla mnie super. Skrzynia manualna oczywiście nie miała tyle precyzji do Civic IX\X, ale nie haczyła. Fajna alternatywa dla niedostępnego już X gen 1.5T (choć Civic miał jeszcze lepszą prawą strone obrotomierza), na pewno lepiej wyciszona niż IX gen, niskie spalanie. Skuteczna klima. Wada - trochę telepiący się silnik na zimnno no i sprzęgło - po rozgrzaniu efekt kangurowania i łatwo zgasić przy ruszaniu. Dla mojej 2 połowy to już niestety raczej wyklucza Ceeda.
                                5. Mercedes A klasa - krótka jazda testowa 1.4 177 KM z automatem 8 biegowym - wrażenia pozytywne - całkiem żwawe auto, automat chyba najlepszy z całej stawki - zmiany płynne i prawie niezauważalne. Niestety wnętrze nie pasowało swoim stylem.

                                Tutaj mam pytanie - czy ktoś rozważał powyższe opcje i coś wybrał bądź znalazł inną ciekawą alternatywę? I drugie pytanie - jak obecnie z trwałością s-tronic, DSG? Niby mocniejsze wersje na mokrych sprzęgłach powinny być OK, ale paradoksalnie słabsza na suchych z 1.5 jakoś najbardziej zgadywała nasze intencje w czasie jazdy. Ponoć S-tronic to też DSG tylko z innym oznaczeniem 0CK, początkowo stwarzały sporo problemów...
                                Niestety dobrych manualnych skrzyń już jak na lekarstwo...
                                Last edited by martin; 10-09-2023, 13:00.

                                Comment

                                Working...
                                X