Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic XI kontra konkurencja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
    Zastanawia mnie tylko cały ten wysiłek, bo pamiętam test w AMiS, gdzie Mazda 3 z dwa razy większym wolnossakiem paliła mniej i napędzała się lepiej niż Focus z Ecoboostem.
    Ale OK, we Fieście jeszcze spoko, jak nie padnie za szybko to jest przyjemny. W Focusie jak entry level od biedy ujdzie. Ale prawie pieciometrowy, ciężki Mundek z 1.0 EB to nawet działkowca zirytuje
    downsizing, normy euro i cała masa innych pierdół... które maja sprawiać.... że auto się zepsuje...
    a do Mondka to pasuje jako tako 1.5ecobost co w focusie jest. O nim nie słychać tylu dramatycznych opinii - przynajmniej na razie - i w wersji ST ma ponad 200KM.
    Swoją droga 1.0 ecobost to ma to samo rozwiązanie co 1.0 hondy - pasek zatopiony w oleju - widzę tu pewną słabość tego rozwiązania.

    A w temacie konkurencji to jak z awaryjnością nowej KIA CEED 160KM - ktoś może zgłębiał temat co to za motor?
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
      A w temacie konkurencji to jak z awaryjnością nowej KIA CEED 160KM - ktoś może zgłębiał temat co to za motor?
      Generalnie, to za wiele nie słychać o tej jednostce, przynajmniej mi, nic o uszy się nie obiło. Jednostka zdaje się jest na łańcuchu, wiec motor podobny do 1,5T Hondy, jest to raczej db jednostka, nie wiem tylko czy ktoś nie pisał już, że nagar się tam odkłada.. Hmm byłem w ostatnio w salonie Peugota, dostałem super ofertę na 308 z tym silniczkiem 1,2 130KM, nie wiecie jak ta jednostka się sprawuje? Kiedyś coś tam było z paskami, pytanie, czy coś z tym zrobili, czy dalej jest ryzyko poważnej awarii ?
      Last edited by Grzechu; 07-03-2023, 07:50.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Wlasnie skojarzylem, ze wszystkie moje kolejne budzetowe auta w zyciu maja coraz wieksza pojemnosc. 1L przeskoczylem chyba ponad 20 lat temu :-) Jakos downsizing i wstretna EU mi nie przeszkadza. Wiec nie rozumiem frustracji? Klienci wiedza co kupuja. No chyba, ze nie wiedza.

        Comment


        • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
          Wlasnie skojarzylem, ze wszystkie moje kolejne budzetowe auta w zyciu maja coraz wieksza pojemnosc. 1L przeskoczylem chyba ponad 20 lat temu :-) Jakos downsizing i wstretna EU mi nie przeszkadza. Wiec nie rozumiem frustracji? Klienci wiedza co kupuja. No chyba, ze nie wiedza.
          Przecież to z frustracją czy brakiem wiedzy nie ma nic wspólnego. Rozchodzi się o to, ze możesz kupić auto nie jakie chcesz, ale takie jakie Ci pozwolą kupić komuchy z Brukseli. Już teraz masz tylko hybrydy w salonie Hondy (typka nie liczę), w okolicach 2030r. (jak się nic nie zmieni) pewnie nawet hybryd nie będzie.

          Comment


          • Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
            1.0? Chyba od 2012.

            Swoją drogą ten silniczek masowo zgarniał przez lata całe nagrody za silnik roku, najlepszy silnik do 1 litra etc., inżynierowie klepali się po plecach jak to fajnie rozwiązano to czy tamto, jakie wartości wykrzesano, ile patentów Ford ma w związku z tym projektem...
            A panowie w serwisie wiedzą, że takie gawędy nieźle się sprzedają ale wiedzą też, że to konstrukcja nienaprawialna pod kątem ekonomicznym. Po prostu jak klęknie to się go wymienia. Cały.

            Zastanawia mnie tylko cały ten wysiłek, bo pamiętam test w AMiS, gdzie Mazda 3 z dwa razy większym wolnossakiem paliła mniej i napędzała się lepiej niż Focus z Ecoboostem.
            Ale OK, we Fieście jeszcze spoko, jak nie padnie za szybko to jest przyjemny. W Focusie jak entry level od biedy ujdzie. Ale prawie pieciometrowy, ciężki Mundek z 1.0 EB to nawet działkowca zirytuje
            Podobnie zgarniał nagrody 1.6 THP, a jak wyszło wraz z rosnącym przebiegiem to chyba każdy wie.

            Comment


            • Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
              Przecież to z frustracją czy brakiem wiedzy nie ma nic wspólnego. Rozchodzi się o to, ze możesz kupić auto nie jakie chcesz, ale takie jakie Ci pozwolą kupić komuchy z Brukseli. Już teraz masz tylko hybrydy w salonie Hondy (typka nie liczę), w okolicach 2030r. (jak się nic nie zmieni) pewnie nawet hybryd nie będzie.
              Niemcy juz w 06.2022 zapowiedzialy weto. Wiec nie ma sie co nakrecac.

              Comment


              • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                Niemcy juz w 06.2022 zapowiedzialy weto. Wiec nie ma sie co nakrecac.
                Mam nadzieję. Choć z drugiej strony, jakbym miał wierzyć w to co zapowiadają Niemcy, to wiesz...
                Jeszcze niedawno np. twierdzili, że Nord stream to projekt prywatny, biznesowy itp

                Nie powiem, nawet niektóre barany w Polsce tą narrację powtarzały.

                Comment


                • Wtorek 7 marca 2023 r. miał być dniem ostatecznego potwierdzenia zakazu sprzedaży w UE od. 2035 r. aut emitujących CO2. W Brukseli nic podobnego się jednak nie stało, a zakaz nie jest już taki pewny. Politycy...

                  Może nie będzie tak źle z tym zakazem.
                  Moja Honda
                  https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                  Comment


                  • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                    https://e.autokult.pl/co-z-autami-sp...3874563009248a
                    Może nie będzie tak źle z tym zakazem.
                    https://www.youtube.com/watch?v=nkoSrIZYEOw

                    Comment


                    • Panowie, to nie jest panaceum na wszystko. Jak ceny aut będą tak rosnąć, to za kilka lat naprawdę nieliczni będą jeździć.
                      Civic 1.5T

                      Varadero

                      Comment



                      • ja miałem podobne odczucia, z Civica zrobiło się auto jak każde inne. Lubię testy Autowizja, ale on tam popłynął z tym sportem w XI. Dziwi różnica w przyspieszeniu, tutaj jest 8,1 vs 7,3, duża różnica.

                        Comment


                        • B. Urban(Autowizja) startował z wyłączoną kontrolą trakcji i w trybie sport. Z filmiku wynika, ze nie uruchomił „ukrytej” opcji launch control, ktora dalaby wynik ponizej 7 sekund. Wahacz z kolei podszedl do testu na zasadzie „normalny” start spod świateł bez zbędnego przygotowania. Gaz w podloge i heja!

                          Comment


                          • W motorze wyszło im 7,2, w Auto Świecie 7,1, a odnośnie wahacza, to jego opinie są żenujące. Twierdził, że Civic X jest sztywny, więc generalnie to mi wystarczy, by go nie oglądać.
                            Hybryda Civica jest bardzo zrywna, szczególnie do tych 100km/h, później też jest dobrze, ale gorzej niż w poprzednim modelu z 1,5turbo. Natomiast obecna cena w tej chwili jest za wysoka, dostępność kiepska, a brak normalnej spalinowej i tańszej wersji bardzo doskwiera.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                              A w temacie konkurencji to jak z awaryjnością nowej KIA CEED 160KM - ktoś może zgłębiał temat co to za motor?
                              Akurat trochę czytałem na ten temat bo interesował mnie Ceed BL 1.5T. Coś się znajdzie: zmulenie i szarpanie przy ruszaniu, problemy z cewkami, checki... szczegóły poniżej:
                              https://forum.kia-motors.pl/viewtopi...=8000&start=30
                              https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?t=9238
                              https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?t=9131
                              https://forum.kia-motors.pl/viewtopi...p=73263#p73263

                              Zobaczymy z czasem czy coś się poprawi. Tak przy okazji warto sprawdzić szczegóły tej 7 gwarancji bo można się zdziwić - wiele elementów ma ograniczenie do przebiegu 20k km.
                              Jeździłem I30 z tym silnikiem z M6, całkiem OK, ale bez szału - dół miał słabszy niż TSI i Ecoboost, górę słabszą niż mam wrażenie nawet R18... długie przełożenia zabijały trochę Nm - do 1.5T w X nie ma podjazdu na pewno Sam samochód całkiem OK, ale wnętrze trąci myszką nawet porównując do IX, a do Civica XI to wydaje się jakby z poprzedniej dekady Po doposażeniu N line + pakiety Comfort + Tech wtedy ok 127k, teraz pewnie 130 przebija jak nic.
                              Chyba zostaje Mazda 150\186KM - z samą mechaniką chyba problemów nie ma, a 6 lat gwarancji jest, zabezpieczenie antykorozyjne ponoć poprawili. Ew. nowa Corolla 2.0 196, ale to cenowo dobija też do 150k. Przy tym prawie 170k za Civica Sport to już przesada jak za kompakt.
                              Last edited by martin; 13-03-2023, 00:09.

                              Comment


                              • Pod względem zabezpieczania antykorozyjnego, to teraz jakie najlepsze auto, pod tym kątem, z nówek ?
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X