Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Odwieczny problem/dylemat społeczeństwa. Osiągi Type R lub GTI (albo RS6 czy M5) ale spalanie jak wyżej koledzy wspomnieli Lupo 3L lub Passeratti 1.9 czy tam 2.0 TDI. To niestety nie jest możliwe i bez jakiegoś przełomu technologicznego jest nie do osiągnięcia.

    "Dla mnie silniki diesla będą najlepszymi silnikami "wszech czasów", pamiętam kilkanaście lat temu miałem okazję polatać w robocie (praca w terenie), służbową Octavią 1,9TDI 105KM, klekot niesamowity, na zimno, ale jak już się rozgrzał, to auto na prawdę jeździło jak ta lala, jeździłem w Polskę i wtedy robiłem na jednym baku prawie 1000-1100km... i przy tym wcale nie jechałem 90km/h, tylko była dynamiczna jazda, mało kto mnie wyprzedzał . Nie wiem do czego teraz ta technologia zmierza.. niby hybryda - ma być oszczędna, po to żeby była mniejsza emisja, a tutaj jakoś wcale tego nie widać... Nie wiem czemu rezygnują z silników diesla... przecież można by było dalej je rozwijać..."

    Diesel był dobry do czasu aż nie dołożyli mocznika/AdBlue (czytaj norma EURO 6). To tak komplikuje konstrukcję że niedługo układy oczyszczania spalin będą miały więcej czujników i zajmowały więcej miejsca niż sam silnik. Unia ciśnie (świat ma to w d...) na te głupie normy i nic nie poradzimy. Hybryda to jak nazwa wskazuje taka mieszanka technologii. Ja to kupuję bo przy jeździe 50/50 miasto/trasa i tak wychodzi fajne akceptowalne spalanie. Czym więcej miasta tym na plus. Nie liczmy dystansów typu 2km w jedną stronę i 2km w drugą bo wtedy oszczędny jest tylko rower/autobus.

    Comment


    • Zamieszczone przez ivanik Zobacz posta
      Odwieczny problem/dylemat społeczeństwa. Osiągi Type R lub GTI (albo RS6 czy M5) ale spalanie jak wyżej koledzy wspomnieli Lupo 3L lub Passeratti 1.9 czy tam 2.0 TDI...
      Wlasciciele FK8 nie narzekaja na zuzycie paliwa :-)

      Comment


      • Zamieszczone przez Tomahawk5000 Zobacz posta
        Toyota Camry spala max 7.7L na sto przy 140km/h
        Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
        Tempomat zapiąłem na licznikowe 158 km/h (gps 150 km/h). Spalanie IX, koła zimowe 17 cali w rozmiarze fabrycznym, w bagażniku jakieś 150 kg plus kierowca. Wyszło równo 9 litrów na komputerze jak i dystrybutorze
        Civic XI:
        Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta
        Jazda 50 km autostradą. Przez większą część 150km/h licznikowe. Czasami Licznikowe 130km/h (ograniczenie do 120kmh). Zanim wjechałem do miasta komputer pokazywał 7.2L/100km
        Od siebie dodam, że po ponad 150 km z prędkością 125 km/h + ok 50 km z prędkością 155 km/h (licznikowe na tempomacie) zużycie dla bieżącej jazdy pokazało 7,6 l/100km - po tym zejść niżej udało się dopiero po wjeździe do miasta. Średnia z dystansu 1200 km, dwóch pasażerów, temperatura na zewnątrz ok 1-6 stopni, klimatyzacja ustawiona na auto, wersja Advance, czyli najcięższa, gdzie około 73% to prędkości minimum 120 km/h, momentami więcej, ustawione na tempomacie, według komputera wynosi 6,4 l/100km. Odcinek trasy Warszawa-Gdańsk przed zjazdem z drogi ekspresowej przy praktycznie stałym 120 km/h (z pominięciem wyjazdu ze stolicy) wskazanie 6,1 l/100km. Dotychczasowa mediana wskazań komputera vs z dystrybutora to +-0,12 l.

        Oczywiście, nie jest to spalanie na poziomie diesla, ale też nie odbiega jakoś mocno od konkurencji zacytowanej na początku. Dużo bardziej przed zrobieniem 1000 km na jednym tankowaniu przeszkadza mały bak.

        Niezmiennie uważam też, że w przypadku tej hybrydy (i być może innych) podawanie chwilowego (a nawet średniego) spalania z odcinków bardzo krótkich (z resetowaniem dotychczasowych wskazań) mija się z celem bowiem może się ono znacząco różnić na tych samych odcinkach. Wynika to chociażby z tego czy odczyt jest w trakcie lub w zaraz po tym gdy spalinówka ładuje akumulator trakcyjny (wskazanie wyższe, ale zgromadzona jest energia do wykorzystania na później) czy też nie (wskazanie niższe).

        Comment


        • Zamieszczone przez Krecik_ Zobacz posta
          Dużo bardziej przed zrobieniem 1000 km na jednym tankowaniu przeszkadza mały bak.
          A na ile km oceniasz realny zasięg?

          Comment


          • Zamieszczone przez logicalvolume Zobacz posta
            A na ile km oceniasz realny zasięg?
            Hehe, na taki jaki wskazuje komputer pokładowy przy zachowaniu aktualnego średniego spalania wskazanego przez ten sam komputer pokładowy .

            Nie podejmuję się jeszcze oceny "realnego zasięgu" ze względu na mały przebieg, póki co tylko w sezonie zimowym, w trakcie docierania silnika (pierwsze 1000km na spokojnie) i pierwszych testów samochodu. Poza tym jakąkolwiek liczbę bym nie podał będzie ona mocno skorelowana z moim stylem jazdy i nie musi się sprawdzić u innych. Rzekłbym, że każdy z czasem wypracuje swój "realny zasięg" w każdym pojeździe.

            Nie wiem czy coś Ci zobrazują te liczby ale po pierwszych 430 km przy średnim spalaniu 5,4 l/100km po tankowaniu do pełna zasięg został wyliczony przez komputer na 708 km. Innym razem po zatankowaniu do pełna przejechałem 420 km a po zakończeniu trasy komputer pokazał jeszcze zasięg 85 km - ale była to już jazda zdecydowanie szybsza co zaowocowało wskazaniem wyższego spalaniem w okolicach 7.1 l/100km. Ponadto robię głównie długie przejazdy na trasach szybkiego ruchu i nie czekam z tankowaniem w celu weryfikacji zasięgu.

            Powiem też coś w tajemnicy - kupujmy auta, jeździjmy nimi i się cieszmy, a nie licytujmy się na forach i portalach społecznościowych kto mniej spali albo kto szybciej pojedzie . Bylebyśmy zawsze dojechali bezpiecznie do celu.
            Last edited by Krecik_; 15-01-2023, 19:13.

            Comment


            • Ja już kiedyś pisałem o spalaniu podobnych aut gdzie np. CRV 2.0 benzyna w stosunku do RAV4 2.5 Hybryda w tym samym miescie, ten sam kierowca, ta sama trasa i honda crv palila 12-14l/100 {zima} a ravka 2.5 hybryda 8 l.Podobnie civic 1.5 t pali w tych samych warunkach ok. 8 l/100 a hybryda 2.0 corolla ok. 5 l.Więc różnica jest istotna i civic hybryda powinien spalic w miescie znacząco mniej, niz 1.5 t.Mój kolega jezdzi hrv hybbryda i po miescie miesci sie w 5 l, więc honda potrafi zrobić dobrą hybrydę i ta w civicu nie jest z pewnościa gorsza.

              Comment


              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Dla mnie silniki diesla będą najlepszymi silnikami "wszech czasów", pamiętam kilkanaście lat temu miałem okazję polatać w robocie (praca w terenie), służbową Octavią 1,9TDI 105KM, klekot niesamowity, na zimno, ale jak już się rozgrzał, to auto na prawdę jeździło jak ta lala, jeździłem w Polskę i wtedy robiłem na jednym baku prawie 1000-1100km... i przy tym wcale nie jechałem 90km/h, tylko była dynamiczna jazda, mało kto mnie wyprzedzał . Nie wiem do czego teraz ta technologia zmierza.. niby hybryda - ma być oszczędna, po to żeby była mniejsza emisja, a tutaj jakoś wcale tego nie widać... Nie wiem czemu rezygnują z silników diesla... przecież można by było dalej je rozwijać...
                Moja ex e90 2.0 diesel chipowana na 190km, na pełnym zbiorniku robiłem 900/1000km jadąc 160 do 180km, niesamowicie oszczędny a zarazem dynamiczny silnik, hybryda Civica wysiada w powijakach przy tym co robił ten silnik od 160 w górę.

                Comment


                • Kupujcie te Hondy bo lada moment ich może już nie być. W zeszłym roku więcej się Lexów w Polsce sprzedało niż Hond.

                  Comment


                  • Czy w komputerze można jakoś sprawdzić ciśnienie opon tak jak w ciężarówkach pokazuje komputer?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Someone2022 Zobacz posta
                      Czy w komputerze można jakoś sprawdzić ciśnienie opon tak jak w ciężarówkach pokazuje komputer?


                      Lub podobny, dziala, mam od pol roku.

                      Comment


                      • Nie można już tego zawodzenia czytać Samochód ma rewelacyjne opinie na zachodzie (nawet w DE), jest lepiej wykonany, cichszy, większy i ewidentnie w zakresie użyteczno/rozsądnych prędkości efektywniejszy niż Xgen. A tu można przeczytać opinie ludzi, którzy go nie maja, nie kupią, że jest jujowy, bez sensu i w ogóle e90 go niszczy w spalaniu itd. Co ma piernik do wiatraka jeśli ktoś chce kupić Hondę to kupi tylko taką hybrydę bo innego napędu nie ma. Zaśmiecony wątek bezwartościowymi wpisami.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Seb Zobacz posta
                          Nie można już tego zawodzenia czytać Samochód ma rewelacyjne opinie na zachodzie (nawet w DE), jest lepiej wykonany, cichszy, większy i ewidentnie w zakresie użyteczno/rozsądnych prędkości efektywniejszy niż Xgen. A tu można przeczytać opinie ludzi, którzy go nie maja, nie kupią, że jest jujowy, bez sensu i w ogóle e90 go niszczy w spalaniu itd. Co ma piernik do wiatraka jeśli ktoś chce kupić Hondę to kupi tylko taką hybrydę bo innego napędu nie ma. Zaśmiecony wątek bezwartościowymi wpisami.

                          Jestem posiadaczem Civica I wiem co pisze porównując do swojej ex e90, na autostradzie wypada blado do 2.0 diesla pod względem dynamiki jak i spalania, nie są to wyssane farmazony tylko widzę to na codzień, ogólnie jest tak jak mówisz, ale dynamika autostradowa i spalanie to kiepszczyzna.
                          I nie narzekam bo auto podoba mi się ogólnie ale gdy ktoś bierze stricte na autostradę i nie ma zamiaru spokojnie jeździć to grubo zapłaci na stacji.
                          Last edited by Someone2022; 17-01-2023, 20:55.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Someone2022 Zobacz posta
                            Jestem posiadaczem Civica I wiem co pisze porównując do swojej ex e90, na autostradzie wypada blado do 2.0 diesla pod względem dynamiki jak i spalania, nie są to wyssane farmazony tylko widzę to na codzień, ogólnie jest tak jak mówisz, ale dynamika autostradowa i spalanie to kiepszczyzna.
                            I nie narzekam bo auto podoba mi się ogólnie ale gdy ktoś bierze stricte na autostradę i nie ma zamiaru spokojnie jeździć to grubo zapłaci na stacji.
                            Zgadzam się z Tobą, ale nie widzę sensu porównywać z dieslem w trasie. Dla mnie to oczywiste, jeśli chodzi o długie dystanse. Civic nie jest do tego, to IMHO kompromis - w moim odczuciu taki samochód, który jest miejski ale i rodzinny, w miarę szybki, ale i oszczędny. Chodzi mi o to, że Unia i jej polityka wymusza długoterminowe tworzenie takich silników i chcąc teraz kupić samochód nowy to 90% aut dla ludu oferuje podobne osiągi czy wyniki spalania. Ja zadałem sobie pytanie czy za 150k na najbliższe 7-8 lat jeżdżenia wybrać doposażoną dla przykladu Skodę, Seata, Toyotę czy Hondę.. dla mnie wybór oczywisty - choć ma kilka drobnych wad.. Poza ceną

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Seb Zobacz posta
                              Zgadzam się z Tobą, ale nie widzę sensu porównywać z dieslem w trasie. Dla mnie to oczywiste, jeśli chodzi o długie dystanse. Civic nie jest do tego, to IMHO kompromis - w moim odczuciu taki samochód, który jest miejski ale i rodzinny, w miarę szybki, ale i oszczędny. Chodzi mi o to, że Unia i jej polityka wymusza długoterminowe tworzenie takich silników i chcąc teraz kupić samochód nowy to 90% aut dla ludu oferuje podobne osiągi czy wyniki spalania. Ja zadałem sobie pytanie czy za 150k na najbliższe 7-8 lat jeżdżenia wybrać doposażoną dla przykladu Skodę, Seata, Toyotę czy Hondę.. dla mnie wybór oczywisty - choć ma kilka drobnych wad.. Poza ceną
                              Chodzi mi też o to by ludzie wiedzieli co biorą a nie tak jak tu ktoś pisał, że proceed gt pali mu na autostradzie 6l gdzie wszędzie podają że bliżej mu do 10. Tak spali mu 6 jak jedzie 90km/h, to Civic również pali 5 przy 100km/h ale jadąc dynamicznie, szybko to również pod 10 podejdziemy, gdybym Civiciem jechał tak jak jeździłem e90 to obawiam się że byłoby ponad 10l, to jest według mnie komedia nowoczesnej technologii bądź zagrywka specjalna by ludzie zaczęli jeździć wolno

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Someone2022 Zobacz posta
                                ... to jest według mnie komedia nowoczesnej technologii bądź zagrywka specjalna by ludzie zaczęli jeździć wolno
                                Ale bądźmy szczerzy. Wszyscy tak się chwalą ile to pali przy 180km/h (że tragedia) a jak jadą do Cro lub w Alpy to nagle w Austrii/Szwajcarii/Włoszech są zawalidrogami. Co to oznacza? Oznacza to że mandaty pójdą do góry i prawem dżungli będzie eliminacja "najszybszych". Nawet tych co będzie stać na mandat będą posłuszni bo wizja roku bez prawka wyhamuje ich. Co z tego że w DE jest miejscami NO LIMIT? Jest taki ruch że 250-300km/h trzeba być szalonym(samotnym) żeby lecieć jakiś dłuższy odcinek. Tutaj narzekamy że 180km/h jest blokada a niektórzy płacą +400tys. za Volvo które ma czym jechać i tam nikt nie marudzi że jest blokada na 180km/h. To jest zastanawiające
                                Ta sama sytuacja w elektrykach. Nikt kto ceni sobie czas nie będzie zapieprzał 200km/h bo za chwilę będzie miał przerwę w najlepszym przypadku 2h na "kawę" o ile nie będzie zbyt dużej kolejki do "Ekspresu" Każdy normalny użytkownik "ekosyfu" będzie trzymał się max 120km/h bo potem opór aerodynamiczny (zwłaszcza wymysł zwany SUV) robi swoje i spalanie prądu idzie x2.
                                Taka przyszłość motoryzacji
                                Last edited by ivanik; 17-01-2023, 23:50.

                                Comment

                                Working...
                                X