Odwieczny problem/dylemat społeczeństwa. Osiągi Type R lub GTI (albo RS6 czy M5) ale spalanie jak wyżej koledzy wspomnieli Lupo 3L lub Passeratti 1.9 czy tam 2.0 TDI. To niestety nie jest możliwe i bez jakiegoś przełomu technologicznego jest nie do osiągnięcia.
"Dla mnie silniki diesla będą najlepszymi silnikami "wszech czasów", pamiętam kilkanaście lat temu miałem okazję polatać w robocie (praca w terenie), służbową Octavią 1,9TDI 105KM, klekot niesamowity, na zimno, ale jak już się rozgrzał, to auto na prawdę jeździło jak ta lala, jeździłem w Polskę i wtedy robiłem na jednym baku prawie 1000-1100km... i przy tym wcale nie jechałem 90km/h, tylko była dynamiczna jazda, mało kto mnie wyprzedzał . Nie wiem do czego teraz ta technologia zmierza.. niby hybryda - ma być oszczędna, po to żeby była mniejsza emisja, a tutaj jakoś wcale tego nie widać... Nie wiem czemu rezygnują z silników diesla... przecież można by było dalej je rozwijać..."
Diesel był dobry do czasu aż nie dołożyli mocznika/AdBlue (czytaj norma EURO 6). To tak komplikuje konstrukcję że niedługo układy oczyszczania spalin będą miały więcej czujników i zajmowały więcej miejsca niż sam silnik. Unia ciśnie (świat ma to w d...) na te głupie normy i nic nie poradzimy. Hybryda to jak nazwa wskazuje taka mieszanka technologii. Ja to kupuję bo przy jeździe 50/50 miasto/trasa i tak wychodzi fajne akceptowalne spalanie. Czym więcej miasta tym na plus. Nie liczmy dystansów typu 2km w jedną stronę i 2km w drugą bo wtedy oszczędny jest tylko rower/autobus.
"Dla mnie silniki diesla będą najlepszymi silnikami "wszech czasów", pamiętam kilkanaście lat temu miałem okazję polatać w robocie (praca w terenie), służbową Octavią 1,9TDI 105KM, klekot niesamowity, na zimno, ale jak już się rozgrzał, to auto na prawdę jeździło jak ta lala, jeździłem w Polskę i wtedy robiłem na jednym baku prawie 1000-1100km... i przy tym wcale nie jechałem 90km/h, tylko była dynamiczna jazda, mało kto mnie wyprzedzał . Nie wiem do czego teraz ta technologia zmierza.. niby hybryda - ma być oszczędna, po to żeby była mniejsza emisja, a tutaj jakoś wcale tego nie widać... Nie wiem czemu rezygnują z silników diesla... przecież można by było dalej je rozwijać..."
Diesel był dobry do czasu aż nie dołożyli mocznika/AdBlue (czytaj norma EURO 6). To tak komplikuje konstrukcję że niedługo układy oczyszczania spalin będą miały więcej czujników i zajmowały więcej miejsca niż sam silnik. Unia ciśnie (świat ma to w d...) na te głupie normy i nic nie poradzimy. Hybryda to jak nazwa wskazuje taka mieszanka technologii. Ja to kupuję bo przy jeździe 50/50 miasto/trasa i tak wychodzi fajne akceptowalne spalanie. Czym więcej miasta tym na plus. Nie liczmy dystansów typu 2km w jedną stronę i 2km w drugą bo wtedy oszczędny jest tylko rower/autobus.
Comment