Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • To może inaczej: jaka jest hybryda, każdy widzi. Pytanie dlaczego Honda poszła tylko w hybrydę w tym modelu. Mi ona pasuje, ale nie dziwię się, że nie wszystkim może się to podobać i znajdą się tacy, którym podoba się sam Civic, tylko jednostka nie bardzo i nie zdecydują się na zakup. Mi w poprzednim wpisie chodziło tylko o to, że nie ma co narzekać na spalanie w trasie, bo jest ono normalne dla tego typu silnika.

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      To akurat kwestia priorytetów, dla mnie akurat spalanie jest istotne, moje auta wożą mnie do pracy, a pracuję poza miejscem zamieszkania, sporo km., więc wiadomo jak to się ma do ilości spalonego paliwa przy aktualnych jego cenach.. Komuś innemu spalanie może mieć drugorzędne znaczenie. Mnie bardziej "dołuje" to, że XI, jak się okazuje w trasie pali chyba podobnie jak X i chyba więcej niż zwykły tradycyjny diesel, który akurat może pod-pasować pod kryteria które wyżej wymieniłeś. Bardzo dużą zaletą XI, jak widać, jest niskie spalanie w mieście i dynamika do 100km/h., można powiedzieć, że ten model Civica jest idealnym wyborem dla tych którzy nie jeżdżą dużo w trasy. Fakt, nie ma auta idealnego i do wszystkiego, trzeba czasem wybrać "coś za coś", za XI przemawia jeszcze to, że może być autem bezawaryjnym, a to również bardzo duży plus.
      6.5 w trasie benzyny pali, to przepraszam ile Ty byś chciał spalać na autostradzie? Diesel jaki by nie było pali 5 do 6l przy normalnej jeździe a przy dieslu masz obecnie adblue dodatkowy koszt, cena ropy wyższa, wyższe ceny przeglądów, więc Ja nie wiem o czym Ty myślisz bo taniej się nie da w dodatku z taką dynamiką silnika.
      Jak chcesz tanio podróżować, to może na flixbusa trzeba się przesiąść.

      Comment


      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        (...) można powiedzieć, że ten model Civica jest idealnym wyborem dla tych którzy nie jeżdżą dużo w trasy.
        Ale dlaczego? Skoro spalanie w trasie jest zbliżone do tradycyjnych pojazdów a w bonusie zyskujemy niewielkie spalanie w ruchu miejskim i komfort samego napędu to raczej wychodzimy na plus.

        Poza tym Civic nigdy nie był autem stricte "autostradowym".

        Comment


        • Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
          Ale dlaczego? Skoro spalanie w trasie jest zbliżone do tradycyjnych pojazdów a w bonusie zyskujemy niewielkie spalanie w ruchu miejskim i komfort samego napędu to raczej wychodzimy na plus.
          To fakt, ale wszystko zależy od tego co komu potrzebne.. dla mnie spalanie w mieście nie ma znaczenia, poruszam się głównie trasami. Kupiłbym XI i przy prędkościach 90-120km/h miałby spalanie podobne jak mam teraz w mojej IX.. zmieniam auto 2 modele wyżej, a tutaj żadnego progresu.. trochę szkoda, zaznaczam - mówię o sobie.

          Zamieszczone przez Someone2022 Zobacz posta
          Jak chcesz tanio podróżować, to może na flixbusa trzeba się przesiąść.
          Dzięki za dobrą radę a co to ten fixbus? Może trzeba nad tym się zastanowić

          Edit. Trzeba przyznać, że XI w porównaniu do X 1.5, daje radę! Dynamiczne auto

          Last edited by Grzechu; 06-12-2022, 23:33. Powód: dalsza myśl
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Od paru dni dojeżdżam nowym Civiciem do pracy, około 7 km. Dopiero na ostatnim kilometrze wskaźnik zużycia zaczyna pokazywać nieco mniejsze spalanie niż dotychczasowy Focus 1.5 ecoboost. Zatem w porównaniu jest tylko odrobinę lepiej, co stoi w sprzeczności z wynikami tutaj wcześniej prezentowanymi. Owszem, gdy miałem dłuższą jazdę niż do pracy, robiło się wyraźnie lepiej, ale ale... Tłumaczę sobie, że temperatury plus minus zero, ale wrażenie mam, jakby akumulator miał za małą pojemność i silnik zbyt często musiał się włączać.
            Pomijając spalanie, które nie jest decydujące w odbiorze tego auta dla mnie, to sprawiający wielką frajdę pojazd. Nie mogę przestać się cieszyć z każdej chwili spędzonej w tej Hondzie. Samochód płynie, przyspiesza spod świateł jak piórko, wrażenie które jest spowodowane splotem dwóch czynników: na światłach większość zostaje w tyle, podczas gdy w kabinie nie słychać intensywnej pracy silnika, a jak już ktoś dotrzymuje kroku, słychać że tam weszły wysokie obroty. A trzeci czynnik- pedał gazu ledwo muskam.
            Więc frajda jest, póki co bez wahania powtórzył bym decyzję leasingową, choć nie będę ukrywał, że liczyłem na niższe spalanie na mieście. Nawet się zastanawiam, czy nie wybrać się do ASO na jakąś diagnozę.

            Comment


            • Na takich dystansach, w zimie to normalne. W innym aucie moglbys miec i 10. Zrobia Ci jazde probna na 30km, pojada jak cnotka, zejda ponizej 5 i odprawia Cie z kwitkiem. Wizyta bezcelowa a fizyki oszukac sie nie da. Chyba ze bys chcial zupelnie jak e elektryku w czapce i rekawiczkach jechac zeby zasiegu nie zjadac jak niektorzy robili... ale tu sie tak nie da bo nie masz na to wplywu.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Pierwsze jazdy Civic XI

                Ok dzięki. Chyba się zasugerowałem informacjami kolegów tu czy na YouTube- ale oni kiedy testowali w wyraźnie cieplejszych warunkach.
                Niemniej powtórzę: świetnie mi się jeździ, automat, zestrojenie zawiasów, carplay bezprzewodowy, podążanie w korkach, brakehold, przyjemny dźwięk zamykania drzwi, Honda sensing, prawie niezauważalne przełączanie napędów. Dla mnie samochód zestrojony pode mnie.

                Comment


                • Zamieszczone przez Yary Zobacz posta
                  Ok dzięki. Chyba się zasugerowałem informacjami kolegów tu czy na YouTube- ale oni kiedy testowali w wyraźnie cieplejszych warunkach.
                  Niemniej powtórzę: świetnie mi się jeździ, automat, zestrojenie zawiasów, carplay bezprzewodowy, podążanie w korkach, brakehold, przyjemny dźwięk zamykania drzwi, Honda sensing, prawie niezauważalne przełączanie napędów. Dla mnie samochód zestrojony pode mnie.
                  Z hybrydą w zimę jest tak, że na początku jedziesz prawie cały czas na benzynie i masz średnie spalanie ok. 8-12 litrów, a jak samochód się nagrzeje to po jakimś 4-5 kilometrze załącza Ci się (zazwyczaj) naładowana bateria - wtedy też średnie spalanie leci szybko w dół z każdym kilometrem, bo nasz pełną baterię i jedziesz dużo na EV. Im dłuższa trasa, tym niższe spalanie. Wczoraj jeździłem Aurisem po dzielnicy na krótkich dystansach i miałem spalania rzędu 8, 10, 13, ale później jechałem na drugi koniec miasta i miałem 3,8 l / 100 km. Oczywiście gdybym chciał przyszpanować na forum to bym wrzucił zdjęcie z ostatniej trasy.

                  U mnie latem średnia to 5 l / 100 km, zimą 6 l / 100 km. Zima 100% miasto.

                  Tak więc nie chodzi tylko o temperaturę, ale przede wszystkim o długość trasy. Oczywiście wiosną i latem tryb EV odpala się często od razu przy uruchomieniu, więc i jazda na krótkich dystansach ma niższe spalanie.

                  Comment


                  • To co tu koledzy wypisuja to sa rekordy na zasadzie rozgrzalem silnik, pojedzilem zeby naladowac aku na full, zeruje spalanie i jade jak cnotka, jakies cudowanie z rekuperacja, najlepiej z gorki, zeby potem pokazac, ze moje to pali tam 4 czy 2,8 czy ile tam bylo. I oczywiscie w opisie ze to srednia, zaladowane auto i dynamiczna jazda i co tam jeszcze. Twoj wynik jest realny, normalny i adekwatny a jedyny dysonans w cyferkach jest taki, ze Ty piszesz szczerze co wychodzi a nie wypisujesz pokazowki zeby byc na propsie

                    W taki sposob to ja pokazywalem i w Type R ze da sie 5 litrow na setke wycianac srednia z kilkudziesieciu km

                    Mi XI srednia z testowych dynamicznych (ale nie sportowych) trzydziestuparu kilometrow gdzie bylo wszystkiego po troche jak pisal pokazala tez 7 i jest to dobry wynik bo w Xgen z podobnej jazdy bylo 9. Chociaz zaraz stado ludzi bedzie twierdzic, ze Xtka to 7miu nijak nie przekracza

                    P.S. @Yary - ale nie pisz ze to automat bo pamietaj ze tam nie masz po prostu wcale skrzyni... beda sobie z Ciebie podsmiechujki robic jak z tych dziennikarzy motoryzacyjnych co o CIVICu pisza ze tam jakies CVT jest
                    Last edited by Alix; 07-12-2022, 14:03.
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
                      Nie po prostu już mnie zaczynają mierzić te wypowiedzi chętnych na kupno "Kia"rowców", ja wszystko rozumiem ze każdy stoi przed dylematem kupić nową Kia czy Hondę, ale na chłopski rozum ile lat Honda już produkuje hybrydy a ile Kia. Sam lubię ta firmę, jak jeździłem na testach nowym Stingerem to normalnie aż nie chciało się wysiadać z tego auta, ale po chwili spojrzenie na spalanie o ku... 15litrów na sto czy przy jeździe Hondą Civiciem X Hb5 1,5T nigdy nie mogłem przekroczyć 10-ciu litrów spalania a uwierzcie mnie bardzo się starałem....
                      nie ma doswiadczenia, ale hybryda w pierwszym ioniqu była bardzo chwalona przez kilku taksowkarzy, z ktorymi mialem okazje jechac, a przez sparowaniem wielobiegowym automatem pracowała duzo przyjemniej niz wyjącymi toyotami przy nizszym spalaniu. W elektrykach tez nie mieli doswiadczenia. A juz mają - mają już naprawdę sporo EV w ofercie jako Kia i Hyundai i zdaje sie zebrali Car of the Year? A gdzie Honda? Ma w gamie niewypał e. W Chinach dołożyła baterie pod podłoga HRV i udaje, że ma coś na prąd. A w USA będzie produkować EV razem z GM bo sami nie ogarnęli. Więc doświadczenie jest fajne ale czasem niewiele daje. Koncepcja hybrydy w Hondzie chyba dopiero w Civicu działa sensownie(j). Np w HRV jest słabo.
                      A porównywanie Stingera do Civica - cóź. Dość egzotyczne. Choć zdarza się - sam się wahałem - Stinger czy FK8. Ostatecznie wygrał FK8 - przez przywiązanie i znajomość marki, ale tez fakt, że Stinger GT to faktycznie jest auto dla Obajtka bo spalanie zabija ale też trzeba brać pod uwagę, że to auto co najmniej segment wyżej, ważące 400kg więcej niż civic, z napędem na 4 łapy, automatem no i ponad 3 litrowym V6 biturbo. 2.0 pali mniej przez mniejszą moc, pojemnośc i napęd tylko na tył (w EU wersji) ale nadal sporo i w miescie można zakładać wysokie kilkanaście.
                      ale co do zasady koncern Hyundai/KIA robi silniki, które lubą wypić. 1.6T dostępne w szerokiej gamie modelowej pije spoooro więcej od Hondowego 1.5T.
                      Last edited by filipfm; 07-12-2022, 13:49.

                      Comment


                      • Temat spalania to temat rzeka i chyba trzeba wszystko uśredniać. Polecam też zaglądać na różne serwisy do trackowania spalania (jeśli dla kogoś to jest tak bardzo ważne), zaczęły się pojawiać wpisy użytkowników nowych Civików. Przykładowo: https://www.spritmonitor.de/en/overv...22&powerunit=2

                        Comment


                        • Widzisz kolego to jest potwierdzenie moich słów. Zimny silnik normalna jazda i nie ma szału z tym spalaniem. U mnie na jeździe testowej 15km ekspresówka i 15 miasto wyszło 6.5l/100 km więc bez jakichś rewelacji. Kolega który tutaj prezentuje wyniki spalania ma już opanowaną technikę jazdy tym modelem i pokonuje dłuższe odcinki stąd pewnie takie rezultaty. Ale auto samo w sobie bajka oprócz wyciszenia przy przednich szybach ( egzemplarz testowy którym jeździłem)

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            Jak i panem z Kia wszystko zalezy od nogi i oczekiwan. Ja nie mialem problemow uzyskaniem 9 litrow w 11stce co dynamiczniejsza (ale bynajmniej nie sportowa) jazda na autostradzie i to mniej wiecej w granicach przepisow. Schemat jak zwykle, czyli pokazywane sa osobiste rekordy ekojazdy jako srednie spalanie...
                            Wytłumacz mi jak tego dokonałeś i na jakim dystansie. Sorry ale moim zdaniem głupoty piszesz lub po prostu kłamiesz.
                            Żeby na autostradzie mieć spalanie 9L i nie przekraczać i 140 km/h chyba by trzeba jechać jak z ADHD po jakiś proszkach.

                            Piszesz tu że 2.8L na 100 km nie jest możliwe... To dziwne bo ja na komputerze takie wyniki miałem na odcinkach 30km na zimnym silniku, przy bardzo spokojnej jeździe zgodnej z przepisami przy temperaturze 7 st C.

                            Jak Ci hybryda nie pasuje to nikt nie zmusza. Ale pisz o faktach a nie o domysłach albo bajkach.

                            Sorry Alix, ale takie mam zdanie.

                            Jeśli ktoś codziennie robi 100km Na Autostradach to diesel faktycznie lepszy (zależy też od ceny paliwa).

                            Jedyną konkurencją dla civica jest Toyota która przy podobnym wyposażeniu wypada drożej (Led i asystenci kierowcy)

                            Autem które może dać podobne wrażenia z jazdy jest Leon 2.0 TSI DSG który kosztuje podobnie a w mieście pali dużo więcej a na autostradzie w najlepszym wypadku podobnie
                            Last edited by HondaFan22; 07-12-2022, 20:45.

                            Comment


                            • Wątek ma już 60 stron, a 90% treści to wątek dotyczący spalania. 1 litr czy dwa litry różnicy, dla mnie to małostkowość. Ten samochód to nie najlepszy kompakt na świecie, ale też nie jest jakiś najgorszy. Czemu nikt nie pisze o fajnej gwarancji na 5 lat albo jakie ASO Hondy są polecane a jakie mają kiepska opinię. Jaki jest poziom obsługi serwisowej. Ja np. mam takie doświadczenia z salonami kuj-pom że ostatnie auta kupowałem w Białymstoku i Płocku. Same auto ma plusy i minusy ale poziom obsługi w serwisie może dać w kość tak mocno, że obrzydzi użytkowanie auta.
                              Zmieńmy monotematyczność tego wątku! pozdro

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Lukasz-87 Zobacz posta
                                Wątek ma już 60 stron, a 90% treści to wątek dotyczący spalania. 1 litr czy dwa litry różnicy, dla mnie to małostkowość.
                                No dokladnie. A jak ktos chce podac jakis konkret to niech napisze np. FK8 latam do pracy 2x30km. Jak tankuje to sie zasieg wyswietla ok. 500. Dziwne, bo jak jade do Poznania to musze tankowac po drodze :-) Nie planuje zakupu g11 ale z czystej ciekawosci takie info o g11 przeczytam.

                                Comment

                                Working...
                                X