Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze jazdy Civic XI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
    Accord mimo wiekszej masy i mniejszej mocy w wielu porównaniach head-to-head nie odstaje znacząco od FK8. Ta skrzynia i 320KM robiłoby naprawdę robotę. No ale TypeR i automat to nie przejdzie
    Najwiekszym rynkiem Hondy w ogole ale i jezeli chodzi o CTRa są Stany. Doczekali się pierwszego w historii i sprzedał się świetnie.

    295707898_394207292693185_611698099883313524_n.jpg

    w zestawieniu z akcjami typu Save the stick

    Honda wants you to #GiveAShift. And so do we, because driving a vehicle with a manual transmission is a rewarding endeavor that's transitioning into the realm of lost art. To help those of you who are afraid to jump into a three-pedal vehicle, Honda has prepared a video that offers up a clear explanation of the basic action that is driving a car with a...


    Inna sprawa, że tak sobie tę filozofię TypeRa wymyslili Japończycy. I o ile EK9 i EP3 rozumiem - były dość spartańskie (choć to dyskusyjne bo generalnie 7gen nie miał specjalnie wiele do zaoferowania z "bajerów" i dopiero wersja 2.0 VSA - aka Sport na niektorych rynkach - trochę dopieściła - choć EP3 przedlift - kosztujący na początku lat 2000 nie miał klimy, którą dorzucali w promocji) to pozniejsze modele były raczej wyposażone pod korek i były szczytem gamy, FN2 poza szklanym dachem miał wszystko co exec (wiem, była wersja Race i nonGT na niektorych rynkach - ale generalnie - ksenony, dwustrefowa klima itp), podobnie FK2R i FK8 (też niby miały tańsze wersje bez systemów wsparcia kierowcy, które sie raczej nie sprzedawały) więc szukanie lekkości było w braku wygłuszeń, konserwacji itp.
    Z tej perspektywy FK8 (nawet jakby go nazwali TypeS, żeby nie kalać legendy ) z 300KM+ i automatem i może lepszym wygłuszeniem mógłby dla niektórych być wyborem. Tylko pytanie ilu by chciało to kupić - w stanach jak ktoś chce dynamiczną Hondę z AT to ma właśnie do wyboru Accorda Sport 2.0T 10AT, którego jeszcze można podkręcić na sporo więcej niż fabryczne 258KM - więc pewnie tu by niszy nie było. A szkoda bo składając z gotowych klocków mogliby zbudować nowy podsegment w swojej ofercie

    Wg info, ktore znalazlem na szybko - roznica w wadze Accorda 2.0T w tej samej wersji wyposazeniowej miedzy 6MT a 10AT to 60kg.

    Comment


    • #32
      No fakt, przy takiej gamie w USA Type R z automatem ma mały sens, a poza USA... tym bardziej. Niestety Na wykresie za to fajnie widać, dlaczego 9gen Type R jest najbardziej kolekcjonerskim Civikiem Type R, bo nawet 6gen EK9 dostepnej tylko w Japonii wyprodukowali ponad 2x wiecej niż FK2R na cały świat A nowa Rka FL5 wchodząc praktycznie od początku swojego gena i będąc jeszcze bardziej "ucywilizowana" dla poszerzenia grona myślę spokojnie przebije sprzedaż FK8. Nie u Nas oczywiście, ale w reszcie normalniejszego i mniej zekoterroryzowanego świata...
      ............................C I V I C
      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
      . .
      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

      Comment


      • #33
        Ktoś już mierzył na dłuższym odcinku autostradowym spalanie przy prędkości 140km/h na tempomacie?
        Nie chce mi sie wierzyć że tak jak piszecie 9L spali. Myśle że bliżej 7L

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez HondaFan22 Zobacz posta
          Ktoś już mierzył na dłuższym odcinku autostradowym spalanie przy prędkości 140km/h na tempomacie?
          Nie chce mi sie wierzyć że tak jak piszecie 9L spali. Myśle że bliżej 7L
          Dziś jechałem dystans 27 km w jedną stronę bez tempomatu prędkość 135/145 spalanie 7.3. Z powrotem ten sam dystans 27km, prędkość 140 na tempomacie spalanie 7.7. Teren płaski z minimalnymi podjazdami i zjazdami z wzniesień

          Comment


          • #35
            Mowilem 8-9 a nie 9 i bylo to na srednio zatloczonej autostradzie gdzie poruszalem sie ze srednia rzedu 140 gpsowym - czasem ttoche ponad, czasem dohamowanie. Takze mozliwe jak piszesz kolo 7,5 jak sie cnotliwie licznikowe 140 (czyli realne 134 jakies) jedzie, przy tym jak ja jezdze jak wyzej okolo 8.x . W Mini przy takiej jezdzie mam mniej bo 7.5 okolo, w Jagu V8mka pali mi podobnie kolo 8. Stare dobre 1.8 tez palilo kolo 8miu pamietam, mimo nieszczesnie krotkiej 6tki.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez hd5000 Zobacz posta
              prędkość 140 na tempomacie spalanie 7.7
              Wot technika! X w manualu ma przy takiej prędkości 7l, 8-8,5 to pali przy 160km/h.
              W sumie to się zastanawiam jaki sens Civic 11 jak CRV ma podobne osiągi i spalanie, a więcej auta, no dobra suv, ale i jedno i drugie dupowóz.

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                X w manualu ma przy takiej prędkości 7l
                Wiadomo, że Twój akurat musi palić mniej, a jesteś pewny, że nie 6? Bo to za mała różnica, żeby innym zaimponować aż tak

                Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                wyniki podawane na różnych forach i YT są czczymi przechwałkami


                Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                jaki sens Civic 11 jak CRV ma podobne osiągi i spalanie
                A jaki sens miał Civic 10 przy CRV 1.5T? Może też podobne osiągi i spalanie? Może ta sama cena?
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                  Wot technika! X w manualu ma przy takiej prędkości 7l, 8-8,5 to pali przy 160km/h.
                  W sumie to się zastanawiam jaki sens Civic 11 jak CRV ma podobne osiągi i spalanie, a więcej auta, no dobra suv, ale i jedno i drugie dupowóz.
                  Wyobraź sobie, że nie każdy kupuje Civica by zapier..ać nim tylko po autostradzie .. autostradą jedzie raz na rok, może 3 razy, a 70% turla się po mieście i 25% za miasto i wtedy hybryda spala 5 L , a twoj 1,5T 10L .
                  W hybrydach nie liczy się jedno spalanie , a ogólny roczny bilans oszczędności w spalaniu oraz emisji CO².
                  Jeśli jeździsz Civikiem do Niemiec , czy Belgii do pracy to kup 1,6D i będzie spalal 4-5 L na autostradzie .

                  Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #39
                    Dywagacja wchodzi na poziom zbierania danych prawie jak NASA
                    Ja tam absolutnie nie ufam wskaźnikowi spalania bo oszukuje (choć w porównaniu z suzuki swiftem sport jest szwajcarskim zegarkiem bo tamten w mieście kłamał czasem o 1.8l/100
                    Wydaje mi się, że ciężko jest porównać na małym odcinku spalanie i te testy są niewymierne - oderwane od realiów.
                    Przyznam szczerze, że wszystkie wyniki publikowane na forach i w opiniach (rekordy spalania itd) odnośnie X gen FK7 zawsze były dla mnie w sferze marzeń. Moje auto przy emeryckiej jeździe i zasadach ecodriwingu po mieście kopciło 9,5-10l średnio. Obecnie po wirusie widzę kolosalny postęp - pierwszy raz zaczynam wierzyć, że CVT może byc ekonomiczne. Nie jest to szał ale mogę przycisnąć i auto normalnie pali a nie ciągle spadki.
                    Jakby na to nie patrzeć to dużo zmiennych jest - jakość trasy, ruch na trasie, skrzynia manual, automat, no i kolosalne: STYL jazdy. Ciężko porównywać.
                    Dodam też, że pojęcia o jeździe są względne dla ludzi. Dla jednego agresywnie to uzywanie obrotomierza do 3500rpm a dla drugiego spokojnie to do 5000rpm - o wykorzystaniu pełnego zakresu obrotomierza nawet nie wspominam bo czytając na fejsie opis: "jazda dynamiczna" odnośnie FK7 i rekomendacje spalania wtedy 5.3l/100 (niezależnie od skrzyni) to jest z zasadny niemożliwe... Wszystko zależy więc od tego co kto ma za punkt odniesienia. Dobrze jakby civic nie był jego pierwszym mocnym autem albo - nie najmocniejszym jakim jechał w życiu - to pomaga nabrać dystansu....
                    Last edited by Lcfr; 29-09-2022, 21:18.
                    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                    Comment


                    • #40
                      Spalanie to też nie jedyna rzecz która tutaj dochodzi do równania. Każdy musi sobie wybrać co komu pasuje. Dla jednego duże spalanie będzie pomijalne, dla kogoś innego dynamika samochodu nie ma znaczenia. Jeśli chodzi o mnie to różnica 1-2l/100km w spalaniu jest dosyć nieistotna. Nowego Civica się fajnie prowadzi, zespół napędowy działa fenomenalnie jak na hybrydę, a wykończenie i wygląd samochodu są dla mnie bardzo na plus. Niektórzy mówią, że przeciętny diesel lepszy bo to i mniej spali i bardziej dynamiczne ale nie każdy lubi jazdę traktorem. Sam mam w miarę nowoczesnego diesla i dokładnie tak się poczułem po jeździe próbnej. No chyba, że ktoś jeździ 80% autostrada to nawet nie ma co porównywać.

                      Ale żeby nie było tak na plus to moje dodatkowe spostrzeżenia, tym razem bardziej lub mniej na minus:
                      - elektrycznie sterowane siedzenia nie maja pamięci - to kiepski żart, dla mnie mogły by być równie dobrze sterowane ręcznie
                      - na forach w USA narzekają bardzo na wycieraczki i sposób podawania płynu do spryskiwaczy, problem pojawia się w zimie
                      - tempomat adaptacyjny jest oparty tylko i wyłącznie na kamerce (bez radaru) - potencjalnie mniej dokładny niż rozwiązania konkurencyjne ale ponoć jest to całkiem niezły system jednej z firm, która zajmuje się systemami dla samochodów autonomicznych. Mam wrażenie, że jeden raz w czasie jazdy próbnej trochę kiepsko i niebezpiecznie zareagował na mój manewr ale w efekcie końcowym wykrył samochód i miał zamiar hamować awaryjnie.
                      - jak na dzisiejsze standardy dopłata w wysokości kilku tyś zł za jakiekolwiek (bardzo biedne) oświetlenie ambientowe we wnętrzu to jakaś tragedia
                      - tylne kierunkowskazy i światło cofania + oświetlenie bagażnika (i chyba tez lampek przy lusterkach w osłonach przeciwsłonecznych, nie pamiętam) na zwykłych żarówkach, czyli cofamy się 20 lat wstecz. Chyba, że to jakiś nawracający trend.
                      - podłokietnik pomiędzy przednimi siedzeniami się nie przesuwa
                      - ostatni jako bonus - ja ogólnie z Hondami nie miałem jakoś dużo wczesniej do czynienia ale tą półkę w bagażniku w formie "rolety" to naprawdę musiał jakiś geniusz wymyślić
                      Last edited by Berben; 29-09-2022, 23:18.

                      Comment


                      • #41
                        Trochę jestem rozczarowany przyspieszeniem, czytałem tutaj że wciska w fotel. Wyjechałem na drogę wcisnąłem pedał w podłogę , przygotowałem się na teleportację przez tunele czasu do innego wymiaru , a tu specjalnie nic się nie zadziało
                        Last edited by hd5000; 29-09-2022, 22:23.

                        Comment


                        • #42
                          A umawiałeś się na jazdę Teslą czy Hondą Civic? Może coś pomyliłeś. 184 km to nie jest coś co dzisiaj robi wrażenie. No chyba, że to jakiś tani troll.

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez Berben Zobacz posta
                            A umawiałeś się na jazdę Teslą czy Hondą Civic? Może coś pomyliłeś. 184 km to nie jest coś co dzisiaj robi wrażenie. No chyba, że to jakiś tani troll.
                            Napisałem że spodziewałem się bardzo dobrego przyspieszenia na podstawie opinii które czytałem na tym forum i tym podobnych, więc może zapytaj te osoby które to pisały czym jeżdziły, czy Hondą czy może jak piszesz Teslą

                            Comment


                            • #44
                              Wiesz, moje auto do codziennej jazdy ma 550KM przy poodobnej masie wlasnej wiec jak pisalem, ze hybryda ma dobra dynamike, to oczywiscie ze jak na 184KM... i podkreslalem jedynie, ze to pierwsza hybryda, ktora do tych 120km/h jechala tak jak papiery obiecywaly - bo wiekszosc ma dla mnie z tym spory problem. Poza tym nie oszukujmy sie, 7.x do setki to nie jest przeciez malo? Przeciez to tylko rodzinne auto do normalnej jazdy, a nie auto sportowe czy chociazby usportowione.
                              Last edited by Alix; 30-09-2022, 08:16.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                                Wiadomo, że Twój akurat musi palić mniej, a jesteś pewny, że nie 6? Bo to za mała różnica, żeby innym zaimponować aż tak
                                Ja nie muszę co chwile komuś czymś imponować, nie mam kompleksów jak niektórzy, nie muszę się dowartościowywać, czy przechwalać. Tyle pali, różnica dochodząca do litra to dużo moim zdanie, zniknie cała oszędność z hybrydy w jazdach miejskich. Pomijająca głupi fakt, ze tak duże auto nie służy do jazdy po mieście, ale ja mam racjonalne podejście. X nie pali w mieście wcale tak dużo, to nie jest 10 litrów. Cvt X pali sporo więcej niż MT.

                                Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                                A jaki sens miał Civic 10 przy CRV 1.5T? Może też podobne osiągi i spalanie? Może ta sama cena?
                                To nie były te same osiągi ani ta sama cena, chyba, ze na Zepherys. Crv będzie wolniejsze od XI 0,5s spalenie będzie bardzo porównywalne, cena bardzo podobna, ekonomicznie dla mnie to jest prosta sytuacja. Obecne Hondy to nie są auta, które się kupuje emocjami, jaka obydwa są dupowozami, a chce kupić Hondę to kupuje to co jest tańsze i mniej straci na wartości, proste.
                                Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                                Wyobraź sobie, że nie każdy kupuje Civica by zapier..ać nim tylko po autostradzie
                                Jeżeli dla Ciebie 140km/h to zapier... to nowy Civic jest dla Ciebie
                                Last edited by Jozin; 30-09-2022, 09:33.

                                Comment

                                Working...
                                X