Wybaczcie, że tak od razu wdaję się w polemikę, nowego civika mam od grudnia i zmieniam niedługo olej bo najechałem już 5 tysi, ale do meritum po co Wam oleje z indeksem lepkości w granicach 11mPa w 100Stopniach. nie lepiej użyć jakiegoś eneosa z indeksem ponad 239, i parametrami ok 8 mPa przy 100stopniach a 2,7mPa przy 150?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Lepkość oleju. O czym mówi Indeks lepkości. Jakie znaczenie ma lepkość oleju.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Zamieszczone przez Icarium Zobacz postanie lepiej użyć jakiegoś eneosa z indeksem ponad 239, i parametrami ok 8 mPa przy 100stopniach a 2,7mPa przy 150?
-
Zamieszczone przez mm8255 Zobacz postalać 5W30 czy 5W40?
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez mm8255 Zobacz postaCivic 1.8 rok 2010, lać 5W30 czy 5W40?
Comment
-
Trochę poczytałem tego tematu i wykombinowałem sobie, że jak wymiana oleju wypadnie mi przed wakacjami to będę dalej zalewał Motula 5W40 a jak po wakacjach przed zimą to pewnie będzie to Shell 5w-30. Obydwa w klasie A3.
Comment
-
Trafo lej cały rok Shella 5W30, jest lepszy niż Motul 5W40.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaTrafo lej cały rok Shella 5W30, jest lepszy niż Motul 5W40.
Pozdrawiam
Łukasz
Comment
-
Zamieszczone przez honda8gen Zobacz postaMasz jakieś dolewki na tym Shellu? Też mam takiego Motula i generalnie wydaje mi się zbyt 'oporny' przy porannym rozruchu i silnik dłużej się rozgrzewa. Zastanawiam się nad jakąś '0w-40'
Pozdrawiam
ŁukasZ
Comment
-
Shell ma bdb bazę olejową w porównaniu do Motula 5W40, Shell- sama baza olejowa GTL o wysokim wskaźniku lepkości, Motyl grupa prawdopodobnie grupa II.. czyli niski VI polepszony polimerowym modyfikatorem lepkości, w dużo większej zawartości niż w przypadku Shella, zdolność do utleniania większa niż w przypadku GTL, same wady... a więc szajs na duże obciążenia silnika... generalnie jeśli ja sam miałbym teraz podchodzić do olejów to albo 5W30 albo 10W30 oczywiście idąc w ochronę silnika.. SAE 0W40 najgorszy wybór...
Comment
-
Potwierdzam dobre opinie o Shellu Helix Ultra. Tani i przyzwoity. Na oilclub.de. chłopaki tam pokazują, że ma naprawdę mocny skład chemiczny, którego niestety często nie mają droższe marki. Mówię tu np o molibdenie -przeciwtarciowym, czy choćby bor-przeciszlamowy etc. Wysoki wskaźnik lepkości, przyzwoita baza GTL. Ponieważ jest tani (poniżej 100 pln) zmieniam ten olej dwa razy w roku, pokonując ok. 10 kkm na jednej wymianie. Na zimę idzie u mnie lżejszy 5w30 A3 a na lato 0w40 A3. Uważam, że w30-ka na lato to trochę za mało, przed nami pewnie upalne lato z temp. pow. 30 stopni lekko, a warto zauważyć że taka W30'ka po miesiącu czy choćby po iluś tam zimnych startach jest już na tyle rozrzedzona benzyną i wodą, że na pewno już nie jest W30-ką, a temperatury spokojnie będą przekraczać latem już zawsze 30 stopni.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaShell ma bdb bazę olejową w porównaniu do Motula 5W40, Shell- sama baza olejowa GTL o wysokim wskaźniku lepkości, Motyl grupa prawdopodobnie grupa II.. czyli niski VI polepszony polimerowym modyfikatorem lepkości, w dużo większej zawartości niż w przypadku Shella, zdolność do utleniania większa niż w przypadku GTL, same wady... a więc szajs na duże obciążenia silnika... generalnie jeśli ja sam miałbym teraz podchodzić do olejów to albo 5W30 albo 10W30 oczywiście idąc w ochronę silnika.. SAE 0W40 najgorszy wybór...
Mam jeszcze Yariskę gdzie zalecany jest 0W-20 albo 5W-30 SL i trochę upierdliwe jest trzymanie różnych olejów do różnych aut.
Na następną wymianę wleję tego Shella. Pojeździmy zobaczymy
Comment
-
Czyli 11 mPA w 100 stopniach, a ponad 17 w 80-90, czyli roboczej temperaturze jest ok?
O zakres temperatur od spoczynkowej do roboczej przy wszystkich ekojazdach włączonych wszystkich bajerach i wartość MPa nie pytam, bo przecież przy 100 stopniach cyfra dobra. Ale przecież lepiej gęsty hydrokrak z 50% PAO w składzie, niż rzadki jak woda pełny syntetyk.
Comment
-
Zamieszczone przez Icarium Zobacz postaCzyli 11 mPA w 100 stopniach, a ponad 17 w 80-90, czyli roboczej temperaturze jest ok?
O zakres temperatur od spoczynkowej do roboczej przy wszystkich ekojazdach włączonych wszystkich bajerach i wartość MPa nie pytam, bo przecież przy 100 stopniach cyfra dobra. Ale przecież lepiej gęsty hydrokrak z 50% PAO w składzie, niż rzadki jak woda pełny syntetyk.
Jeżdżę na takim jest świetny , silnik mruczy, bardzo odporny w ekstremalnych warunkach na ścinanie klina olejowego .
Ostatnio latem jeździłem na 0W30 SSO USUVO , wydaje mi się że było zjawisko LSI , wypadanie zapłonów , szarpanie , na tym 0W20 ciągnie płynnie
Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Comment
Comment