Ravenol ecs 0w20 to jest dobry przykład oleju lepszego niż niektóre 5w40, a właściwie to lepszy od wszystkich 5w40 opartych na mineralnym grupy II i III, czy 5W30. Sprytnie napisali "Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości" , tyle, że w tym oleju nie ma w ogóle zastosowanego modyfikatora lepkości... jest to sam olej bazowy + dodatki DI. Olej pierwsza klasa. Lepszy od OEM 0w20. Sam może go zaleje.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Lepkość oleju. O czym mówi Indeks lepkości. Jakie znaczenie ma lepkość oleju.
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz postaOstatnio latem jeździłem na 0W30 SSO USUVO , wydaje mi się że było zjawisko LSI , wypadanie zapłonów
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaRavenol ecs 0w20 to jest dobry przykład oleju lepszego niż niektóre 5w40,
ale sam Ravenol w klasie lepkości do 40 robi oleje do ochrony silnika lepsze niż olej stricte oszczędzający paliwo. Można porównać sobie te 2 oleje Ravenola.
Opis produktu: RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, […]
Opis produktu: RAVENOL SSL SAE 0W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując ich […]
Generalnie Ravenol jest ok, szkoda że inni takiej jawności nie prezentują.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
A co powiecie o tym oleju:
Koszt to coś około 200 zł za 5l, pewnie jest wart tych pieniędzy.
nisko popiołowy:
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaLast edited by Grzechu; 28-01-2020, 11:50.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaJa oleju 0W40 i 5W40 już nie zaleję do swoich aut.
Comment
-
Jeszcze nie wiem, ale do Hondy rozważam: Motul V300 5w30, Fuchs titan race PRO S 5W30, LM 0w30 (teraz taki mam) albo Shell Ultra Helix 5W30... do drugiego auta - starego Opla Shell Ultra Helix 5W30. Szukam też dobrych 10W30 ale u nas na rynku mało takich.. Amsol coś tam ma chyba.. ale ciężko o dobre źródło. Widziałem na stronie Amsolia 10W30 bez modyfikatorów lepkości, czysty olej bazowy + DI + PP , byłby najlepszy w zakresie ochrony silnika, ale nie oszczędzania paliwa.Last edited by Grzechu; 28-01-2020, 12:21.
Comment
-
-
Wydaje mi się z szybkiego rzutu okiem że,wakaźnik lepkości 145. Jest chyba zbyt mały.
Niech mnie ktoś poprawi ale czytałem w jakimś opracowaniu. Że nie powinien być mniejszy niż 160.
Temperatura płynięcia -33stopnie.
U nas takie i zbliżone temp. Nie występują.
Ale jak będzie plynął przy np.-10,-15stopni?
W porównaniu do innych które mają w/w temp.-50,-60stopni
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
Zamieszczone przez luzny41 Zobacz postaWydaje mi się z szybkiego rzutu okiem że,wakaźnik lepkości 145. Jest chyba zbyt mały.
Comment
-
Dobre podstawy argumentowania prezentuje Grzechu, ale nie powinno się do tego konfrontowania olejów tak jednoznacznie podchodzić.
Diabeł tkwi w szczegółach. Umówiliśmy się że (i to uznajemy za uzgodnione, nie podlegające dyskusji) że wśród każdej lepkości SAE znajdziemy lepsze i gorsze oleje. To samo dot. Norm znajdziemy oleje lepsze i gorsze dla tej samej Normy. To samo olej spełniający normy amerykańskie GF-4,5 są lepsze i gorsze.
Czyli kwestia kluczowa z czego jest zrobiony dany olej. Czyli to o czym piszesz Grzechu.
Mówisz że do marketingu i wydmuszki, to nie wiem dlaczego takie właśnie szerokie SAE jest wyłącznie zalecane do bardzo mocnych silników? Czytam co piszesz o przewadze wąskiego SAE (im węższy tym lepiej) no ale jak to pogodzić z faktem że oleje SAE 10W-30, 10W-40 to nie są syntetyki a semi - półsyntetyki. Nikt dziś tego nie chce używać. Znalezienie oleju PAO lub Ester o SAE 10W-40 do silnika samochodu jest trudne. Ja owszem używam 10W-40 Motul 7100 do motocykla, bo jest wystarczająco doby i 300V nie jest mi potrzebny na co dzień.
Natomiast oleje do samochodów SAE 10W-30 i 10W-40 w śród których mamy wybór to ja bym tego nie nalał, jeśli bym nie musiał.
Oleje o SAE 5W-40 zgodzę się że nie są to oleje "najlepsze" ale nie są też dla marketingu.
Ja wybieram zawsze oleje o szerokim SAE bo SAE spada w każdym oleju w skrajnych warunkach pracy.
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postalepkość oleju 0W40 zaczyna mocno spadać (...) czyli lepkość oleju 0W40 i 0W20 - jest już taka sama...
Oleje ekonomiczne i te o wąskim SAE jak wiesz lepiej (tzn ekonomiczniej dla producenta tego środka) jest stosować bazę mineralną, w niej bardziej sie opłaca stosować dodatki, lepiej są przyswajane.
Ravenol twierdzi że ich bazy są syntetyczne, to jak dla mnie trochę za niska cena jest za te oleje, albo dodatki tak potaniały, no albo laboratorium mają tańsze w utrzymaniu.
Sam Ravenol pisze zupełnie inny opis dla olejów SA 0W20 i 0W-40 i 0W-40. Tam jest "gra słów" jest ona przełożeniem danych podanych w KCH i opisie.
Nie wiesz po co wprowadzono oleje o szerokim SAE, wiesz ale piszesz to z przekorą. Wprowadzono właśnie dlatego aby wypełnić lukę i spełnić wymagania dla osiągania szybszych, mocniejszych, wymagających, trudnych, tuningowanych, specjalnych warunków wytrzymałościowych. Do tego potrzebne były bazy syntetyczne aby osiągać takie parametry olejów. Odmiennie do olejów ekonomicznych syntetyczne bazy nie są potrzebne skoro całą robotę robi chemia.
Co nam daje olej syntetyczny? przede wszystkim niezmienną trwałość w czasie, im wyższy Indeks Lepkości tym lepiej. Jeśli nawet jest "podrasowany" do 190 to jak mówisz dodano mu %, bez tego dodatku były nominalnie 160. Jak będzie uzywany w skrajnych warunkach to ten sztuczny % spadnie ale 160 jest niezmienne. Natomiast olej mineralny nafaszerowany jak ma 213 to spada gwałtownie niewiadomo nawet ile, ten Ravenol ma 163 i na pewno nie ma 160 w trudnych warunkach wysokiej temperatury, albo jak mówisz ma, ok ale "co w nim znika" że interwał - dystans nagle jest skracany radykalnie.
Podsumowując oleje SAE 10W-40, 10W-30 na bazie IV grupy Ester to ja nie wiem jakie to są do samochodów. Do motocykli to ja wiem bo używam.
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaale do Hondy rozważam: Motul V300 5w30, Fuchs titan race PRO S 5W30, LM 0w30 (teraz taki mam) albo Shell Ultra Helix 5W30.
Niech ktoś napisze że kupi i będzie stosował olej 10W-40 lub 10W-30.
Nie wchodząc teraz w szczegóły to czytam opisy olejów Revanola - ten opis dla laika i nawet Ravenol pisze tak że da się wywnioskować co jest do czego lepsze. Między tymi olejami moim zdaniem nie ma rywalizacji, od razu widać który ma jakie przeznaczenie. To że ten ekonomiczny wyróżnia się na tle innych ekonomicznych to super i bravo dla Ravenola, przynajmniej jest alternatywa dla OEM 0W-20.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Last edited by gkill; 28-01-2020, 14:29.
Comment
-
a jeszcze jedno bo sugestia że oleje A3 od 1944r czyli do T34. We wszystkich Normach zachodzi ewolucja a zabrzmiało jakby w ewolucja dotyczyła tylko olejów o aktualnych Normach. Każda Norma na określone wymagania w jakimś celu ona powstała i ma konkretnie przeznaczenie. Każdy producent kombinuje jak tu zrobić aby był "najlepszy".
Do najnowszego Nissana GTR Nismo 2019 stosuje się oleje które mają swoje korzenie od 1944, no nie 0W-40 czy 5W-40 to inny zupełnie olej. Jest to nadal najwyższa Norma (nie na wyżej) o takich wymaganiach.
Ten Ravenol 5W-40 co podałeś https://www.ravenol.pl/oleje-silniko...W-40&results=1
wolę po polsku.
Jest kilka rodzajów tego 5W-40 ten akurat jest "clean" zaprojektowany jest dla silników z bezpośrednim wtryskiem (czyli nie wielopunktowy) idzie o to że te silniki eko - syfią, technologia bezpośredniego wtrysku to nagar i aby ten pomysł fajny bo wydajny i oszczędny mógł być sprzedawany to trzeba poprawić to wydalanie popiołu, czym? najlepiej olejembo olej jest dobry na wszytko
. Takie czasy kombinują i to co im przeszkadza, lub nie wyszło, lub jest po prostu gorsze, to pomysł...zrobimy olej.
Jeśli pytasz o ten HCS to ja nawet jak bym miał wtrysk bezpośredni to nalałbym inny (nie czytać mnie że to jest zły) nie po prostu jestem mniej pro środowiskowy.Last edited by rambo7; 28-01-2020, 14:45.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Myślałem, że nie jest pro środowiskowy, bo ma sporo popiołów siarczanowych tj. 1,32 i jak pamiętam to zawsze spełniał normy acea A3/B4. To musiało się niedawno zmienić.
A karta z grudnia 2019. Szkoda że się to zmieniło bo brałem ten olej pod uwagę jako tania i dobra alternatywa dla ochrony silnika.
Comment
-
Zamieszczone przez gkill Zobacz postahttps://mihel.pl/do-pobrania/Karta-T...c-Oil-9100.pdf
Comment
Comment