Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Lepkość oleju. O czym mówi Indeks lepkości. Jakie znaczenie ma lepkość oleju.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Lepkość oleju. O czym mówi Indeks lepkości. Jakie znaczenie ma lepkość oleju.

    Wybaczcie, że tak od razu wdaję się w polemikę, nowego civika mam od grudnia i zmieniam niedługo olej bo najechałem już 5 tysi, ale do meritum po co Wam oleje z indeksem lepkości w granicach 11mPa w 100Stopniach. nie lepiej użyć jakiegoś eneosa z indeksem ponad 239, i parametrami ok 8 mPa przy 100stopniach a 2,7mPa przy 150?

  • #2
    Zamieszczone przez Icarium Zobacz posta
    nie lepiej użyć jakiegoś eneosa z indeksem ponad 239, i parametrami ok 8 mPa przy 100stopniach a 2,7mPa przy 150?
    Warto poczytać wątki olejowe, na pewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie - "po co Wam oleje".
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      Civic 1.8 rok 2010, lać 5W30 czy 5W40?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez mm8255 Zobacz posta
        lać 5W30 czy 5W40?
        Polecam zapoznać się z tym tematem. Tu jest dosyć informacji jaki olej wybrać. Nikt konkretnego Ci nie wskaże.

        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez mm8255 Zobacz posta
          Civic 1.8 rok 2010, lać 5W30 czy 5W40?
          Temat rzecka, no i przede wszystkim mało precyzyjnie się określiłeś...np. 5W30 może być o specyfikacji ACEA A3 lub A5, 5W40 jest tylko A3 do benzyn, ale poszczególne 5W40 mogą sporą się od siebie różnić.. tak więc nie takie to proste
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #6
            Trochę poczytałem tego tematu i wykombinowałem sobie, że jak wymiana oleju wypadnie mi przed wakacjami to będę dalej zalewał Motula 5W40 a jak po wakacjach przed zimą to pewnie będzie to Shell 5w-30. Obydwa w klasie A3.

            Comment


            • #7
              Trafo lej cały rok Shella 5W30, jest lepszy niż Motul 5W40.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Trafo lej cały rok Shella 5W30, jest lepszy niż Motul 5W40.
                Co do samego Shella to potwierdzam. Ja akurat leję cały czas Shell Helix Ultra 5w40 A3 (około 95 zł za 4 litry) ale ten olej w porównaniu z innymi tanimi "hydrokrakami" w tej klasie lepkości naprawdę wzorowo smaruje w warunkach zimnego rozruchu (karta charakterystyki). Nawet jak się go wlewa jest jakby rzadszy niż Elf, Orlen czy Lotos 5w40. Po wylaniu (u mnie zwykle około 13000 km) nie jest przeparacowany co widać po barwie i czuć po zapachu). Dla przykładu chyba najtańszy w tej chwili na rynku Elf 900NF (75 zł za 4 litry) , po podobnym przebiegu staje się wyraźnie gęstrzy a zapach wskazuje że jest przepracowany. IMHO nie ma żadnego sensu przepłacać za coś lepszego do tego silnika.

                Pozdrawiam
                Łukasz

                Comment


                • #9
                  Masz jakieś dolewki na tym Shellu? Też mam takiego Motula i generalnie wydaje mi się zbyt 'oporny' przy porannym rozruchu i silnik dłużej się rozgrzewa. Zastanawiam się nad jakąś '0w-40'

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez honda8gen Zobacz posta
                    Masz jakieś dolewki na tym Shellu? Też mam takiego Motula i generalnie wydaje mi się zbyt 'oporny' przy porannym rozruchu i silnik dłużej się rozgrzewa. Zastanawiam się nad jakąś '0w-40'
                    O,3 l/10.000 km ale 6000 obr. silnik widzi raz na 2 tygodnie, więc jazda spokojna z przewagą miasta i mam 110.000 km przebiegu.

                    Pozdrawiam
                    ŁukasZ

                    Comment


                    • #11
                      Shell ma bdb bazę olejową w porównaniu do Motula 5W40, Shell- sama baza olejowa GTL o wysokim wskaźniku lepkości, Motyl grupa prawdopodobnie grupa II.. czyli niski VI polepszony polimerowym modyfikatorem lepkości, w dużo większej zawartości niż w przypadku Shella, zdolność do utleniania większa niż w przypadku GTL, same wady... a więc szajs na duże obciążenia silnika... generalnie jeśli ja sam miałbym teraz podchodzić do olejów to albo 5W30 albo 10W30 oczywiście idąc w ochronę silnika.. SAE 0W40 najgorszy wybór...
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Potwierdzam dobre opinie o Shellu Helix Ultra. Tani i przyzwoity. Na oilclub.de. chłopaki tam pokazują, że ma naprawdę mocny skład chemiczny, którego niestety często nie mają droższe marki. Mówię tu np o molibdenie -przeciwtarciowym, czy choćby bor-przeciszlamowy etc. Wysoki wskaźnik lepkości, przyzwoita baza GTL. Ponieważ jest tani (poniżej 100 pln) zmieniam ten olej dwa razy w roku, pokonując ok. 10 kkm na jednej wymianie. Na zimę idzie u mnie lżejszy 5w30 A3 a na lato 0w40 A3. Uważam, że w30-ka na lato to trochę za mało, przed nami pewnie upalne lato z temp. pow. 30 stopni lekko, a warto zauważyć że taka W30'ka po miesiącu czy choćby po iluś tam zimnych startach jest już na tyle rozrzedzona benzyną i wodą, że na pewno już nie jest W30-ką, a temperatury spokojnie będą przekraczać latem już zawsze 30 stopni.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Shell ma bdb bazę olejową w porównaniu do Motula 5W40, Shell- sama baza olejowa GTL o wysokim wskaźniku lepkości, Motyl grupa prawdopodobnie grupa II.. czyli niski VI polepszony polimerowym modyfikatorem lepkości, w dużo większej zawartości niż w przypadku Shella, zdolność do utleniania większa niż w przypadku GTL, same wady... a więc szajs na duże obciążenia silnika... generalnie jeśli ja sam miałbym teraz podchodzić do olejów to albo 5W30 albo 10W30 oczywiście idąc w ochronę silnika.. SAE 0W40 najgorszy wybór...
                          Właśnie informacji o bazie Motula nie mogłem nigdzie znaleźć, ale leję go od dłuższego czasu i nie mam uwag ale skoro jest marnej klasy to chyba czas spróbować czegoś innego.
                          Mam jeszcze Yariskę gdzie zalecany jest 0W-20 albo 5W-30 SL i trochę upierdliwe jest trzymanie różnych olejów do różnych aut.
                          Na następną wymianę wleję tego Shella. Pojeździmy zobaczymy

                          Comment


                          • #14
                            Czyli 11 mPA w 100 stopniach, a ponad 17 w 80-90, czyli roboczej temperaturze jest ok?
                            O zakres temperatur od spoczynkowej do roboczej przy wszystkich ekojazdach włączonych wszystkich bajerach i wartość MPa nie pytam, bo przecież przy 100 stopniach cyfra dobra. Ale przecież lepiej gęsty hydrokrak z 50% PAO w składzie, niż rzadki jak woda pełny syntetyk.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Icarium Zobacz posta
                              Czyli 11 mPA w 100 stopniach, a ponad 17 w 80-90, czyli roboczej temperaturze jest ok?
                              O zakres temperatur od spoczynkowej do roboczej przy wszystkich ekojazdach włączonych wszystkich bajerach i wartość MPa nie pytam, bo przecież przy 100 stopniach cyfra dobra. Ale przecież lepiej gęsty hydrokrak z 50% PAO w składzie, niż rzadki jak woda pełny syntetyk.
                              Albo Volsyntetise PAO Ravenol 0W20 USUVO .
                              Jeżdżę na takim jest świetny , silnik mruczy, bardzo odporny w ekstremalnych warunkach na ścinanie klina olejowego .

                              Ostatnio latem jeździłem na 0W30 SSO USUVO , wydaje mi się że było zjawisko LSI , wypadanie zapłonów , szarpanie , na tym 0W20 ciągnie płynnie

                              Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                              Comment

                              Working...
                              X