Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez rybacbr Zobacz posta
    Czyli zauważyłeś jakiś przyrost?
    No właśnie nie za bardzo. Jeśli coś tam rośnie, to niewiele. Mając na uwadze fakt, że paliwo dostaje się do oleju - leję olej na maxa, aby rozrzedzenie było procentowo jak najmniejsze.

    Comment


    • nooo tylko nie przesadź z interwałem ... zobacz co się może stać z pompą oleju wpis #30, jak udział paliwa przekroczy wartość krytyczną: wpis #32 zobacz jak to wygląda :
      Awaria silnika 1.8 V-TEC

      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Skończyła mi się gwarancja, więc w końcu mogłem samemu wymienić olej. Może i bym pojechał do ASO (wymiana kosztuje ~150 zł), ale często długo trzeba czekać i zawsze przelewają. Sam chciałem się przekonać ile wchodzi oleju - wlałem na oko , żeby później ewentualnie dolać. Okazało się, że akurat wycelowałem w górną kreskę na bagnecie, czyli maksimum. Na fotce widać jak dużo zostało (około pól litra - trzeba by dokładnie zmierzyć bo pojemnik ma nieregularny kształt), kreska na pojemniku widoczna na zdjęciu to 1 litr. Serwis prawie zawsze wlewa całość tylko raz oddali mi pojemnik, ale było tam może z 100-200 ml.

        Update: na google znalazłem, że do silnika 1.0 wchodzi 3,8 litra, a do silnika 1.5 3,5 litra. To by się zgadzało z tym co u mnie wyszło.

        olej.jpg
        Last edited by Mad_86; 30-11-2022, 11:52.

        Comment


        • Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
          Okazało się, że akurat wycelowałem w górną kreskę na bagnecie, czyli maksimum. W fotce widać jak dużo zostało (około pól litra
          I tak ma być Nigdy nie wchodzi pełnych 4 litrów wg. miarki.

          Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
          Może i bym pojechał do ASO (wymiana kosztuje ~150 zł), ale często długo trzeba czekać i zawsze przelewają.
          To są główne argumenty z powodu których sam zmieniam u siebie już od 7 lat Szczególnie ten czas umawiania się.. czekanie. A i 150zł to też prawie 4 litry przeciętnego oleju.
          Last edited by Grzechu; 30-11-2022, 11:54.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Ja natomiast z bańki 4l odlewam 0,6l i taki olej daję w warsztacie do wymiany. Te 0,6l mam do kosiarki 0w30.

            Comment


            • Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
              Ja natomiast z bańki 4l odlewam 0,6l i taki olej daję w warsztacie do wymiany.
              I tym sposobem więcej nie wleją.. db pomysł
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez Mad_86 Zobacz posta
                do silnika 1.5 3,5 litra. To by się zgadzało z tym co u mnie wyszło.
                Dokładnie tak, ja poprosiłem przy ostatniej wymianie o wlanie dokładnie 3,5 litra i tak jak u Ciebie na wskaźniku było prawie pod górne oznaczenie. Kto wlewa więcej ten ma później problem z przybywaniem oleju

                Comment


                • U mnie dzisiaj to samo. Przed wizytą w ASO odlałem 0,5 litra oleju z własnej bańki i po skontrolowaniu poziomu jest prawie pod górne oznaczenie. Dobry sposób bo wcześniej nie mogłem się doprosić ASO o wlanie 3.5 litra oleju.

                  Comment


                  • W silnikach turbo tak bardzo tego nie poczujecie, szarpania , wypadania zapłonów jak w wolnossącym 1,5 hrv .

                    Czytam na niemieckich forach hondy , ze tez im szarpią , oglądnłlem kilka filmow z inspekcji kamera w audi tsi , zalepione nagarem otworki wtryskiwaczy .
                    Przewaznie zostawał jeden . Taki wtrysk bezpośredni to tragedia , jest eco gdy jest nowy .
                    Zalepiony nie rozpyla, a leje i paliwo zcieka do oleju , najgorzej jest na ssaniu gdy zimno , wtedy najbardziej olej śmierdzi beną.

                    Po zastosowaniu Archoil 9600P-Max podwojnej dawki i wypaleniu dwu baków jest poprawa , ale zimny jeszcze szarpnie. Kolejno planuje PEATec doctor petrol mocny preparat czyszczacy, zalecany w trasie , nie w kolo komina .

                    Proponuje dobrze okresowo wlać do baku preparat do czyszczenia wtryskiwaczy , a na bieżąco ten archoil , lub podobny, wasz silnik odzyska sprawność i moc .


                    Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                      oglądnłlem kilka filmow z inspekcji kamera w audi tsi , zalepione nagarem otworki wtryskiwaczy .
                      Ale piszesz o vagu.. Silniki Hondy -turbo- z bezpośrednim, widać nie mają tego problemu. Po co kombinować.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        Ale piszesz o vagu.. Silniki Hondy -turbo- z bezpośrednim, widać nie mają tego problemu. Po co kombinować.
                        Ja mam bez turbo i problem jest , to uznalem , że w 1,5T tez moze wystąpić, skoro nagar jest na tłokach to bedzie na glowicy i końcówkach wtrysku w jakimś stopniu.

                        Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • To jest chyba wspólny problem Hondy i Toyoty
                          W nowych silnikach również przybywa oleju za sprawą paliwa taki urok wtrysku bezpośredniego
                          Na forum Toyoty jeszcze nikt się nie skarżył że mu przez to silnik padł. Nie wiem jak tutaj? W wersji XI civica pewnie niedługo powstanie podobny temat

                          Na forum T wymyślili żeby w zimę jeździć w trybie Sport co sprawi że silnik szybciej się rozgrzeje a paliwo odparuje

                          Krótkie odcinki niedogrzany silnik i wtrysk bezpośredni równia się benzyna w oleju

                          Sent from my SM-G781B using Tapatalk

                          Comment


                          • Przeczytaj wątek . W X problem nie występuje

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Tomahawk5000 Zobacz posta
                              W wersji XI civica pewnie niedługo powstanie podobny temat

                              Na forum T wymyślili żeby w zimę jeździć w trybie Sport co sprawi że silnik szybciej się rozgrzeje a paliwo odparuje

                              Krótkie odcinki niedogrzany silnik i wtrysk bezpośredni równia się benzyna w oleju
                              Mam przejechane CR-V w hybrydzie 60 tys. km i nic takiego nie ma miejsca.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
                                Przeczytaj wątek . W X problem nie występuje
                                3 post w tym wątku czytałeś (następne z resztą też)? Oczywiście że występuje
                                Ci co robią dłuższe trasy jednorazowo mogą problemu nie zauważyć

                                Sent from my SM-G781B using Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X