Czyli na chlopski rozum nie można ograniczać dawek?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T
Collapse
X
-
Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz postaTo mozę inaczej. Nie powinno się?
Comment
-
Ilu z nas miało problem z benzyną w oleju? Że kontrolka, się zaświeciła? A ilu po wymianie oleju, albo zmianie na inny 5w30, 0w30 - miało ponownie ten sam problem.
I przy jakich przebiegach wam wyskakiwało?
Z ręką na sercu, mi wyskoczyła kontrolka, ze 3 razy na A2 przy 7k przebiegu a cisnąłem równo. Oliwa wymieniona i od 3 lat spokój, a jeżdże jeszcze bardziej dynamicznie.
Choroba wieku dziecięcego?
Comment
-
O, widzę, że ktoś podniósł mojego posta odnośnie strojenia.
AFR w seryjnym silniku 12.5 buduje największy moment i moc, przy optymalnych warunkach pracy silnika (brak przeciążenia termicznego, wystarczający wylot spalin z silnika itd.).
W silniku z turbo , gdzie mamy do czynienia z doładowaniami rzędu 1bara i więcej, ten AFR pod obciążeniem powinien wynosić około 11-11.5 zależnie od obrotów i obciążenia silnika.
Seryjna mapa w 1.5 pod pełnym obciążeniem dochodzi z AFR do 10.4, co jest zdecydowanie zbyt bogate dla max mocy, ale celowo jest stosowane do zbijania temperatury EGT, którą powodują normy emisji i charakterystyka silnika czyli: duży stopień sprężania, małe turbo, restrykcyjny katalizator
I teraz można tę dawkę zubożyć, ale tylko do takich wartości, które nie spowodują stopienia motoru, czyli powiedzmy granice 11-11.5 ( czujnik temp spalin czuwa i przycina doładowanie kiedy EGT rośnie).
Idealnie byłoby odetkać wydech, obniżyć EGT i dołożyć do pieca
Wszelkie pytania mile widzianeLast edited by ralfi2000; 17-03-2021, 14:56.
Comment
-
Ooo witamy głównego podejżanego
Na upalaniu stanu nie przybywa,bo bena szybciej paruje niż leci w miskę ,zakładając że silnik jest gorący oczywiście.
Jak dla mnie głównym problemem jest po pierwsze jazda na krótkich odcinkach.
Po drugie duszenie silnika na niskich biegach zanim olej sie nie zagrzeje.
Ludzie z dmuchanymi motorami jak jeden zeznają że nie pałowali bo nie przekraczali obrotów.
A jak inaczej można nazwać jazdę na jak najniższych obrotach jak nie pałowaniem.
Jadą bo się da ,bo ciągnie,a może lepiej zredukować i nacisnąć więcej gazu,to zdecydowanie mniejsze obciążenie dla silnika.
Fakt,spali więcej,ale nie wleje tego do oleju bo mniejsze obciążenie =mniejsze ciśnienie=mniejszy przedmuch.
Ludzie dostali te same auta z tymi samymi silnikami,z tym samym wsadem w ECU ,jeden ma problem a drugi nie.
Ewidentnie pozostaje czynnik ludzki.
Małe szanse że rzebanie w dawkach uleczy problem,prędzej wystroił bym tak zeby nie dało się dusić silnika jak oliwa jest za zimna,ale kto się na to zgodzi...
Nie jestem absolutnie za niemodyfikowaniem,a wręcz zachęcam do dłubania "raz się żyje" , sam dłubię.Niemniej jednak ci co twierdzą ze nic się nie dzieje sa w błędzie,zawsze jest to kompromis bardziej lub mniej szkodliwy,ale to jest własnie cena frajdy.
Comment
-
Hmmm, temat do przemyślenia z tym przycinaniem mocy na zimnym
Pytanie jeszcze jak wygląda target lambda na zimnym i wszelkie strategie podlewania paliwa i opóźniania zapłonu w celu dogrzania katalizatora. Niedługo przyjdzie moje SI, to będę testował i sprawdzał co się dzieje na zimnym, może coś nowego znajdęNimniej uważam, ze katalizatory w nowych silnikach turbo to jedno wielkie zło i powodują bardzo duży backpressure, który odbija się właśnie czkawką w postaci cofania zapłonu, dużego EGT i kto wie w jakim stopniu paliwka w oleju.
Comment
-
Zamieszczone przez ralfi2000 Zobacz postasilnikach turbo to jedno wielkie zło i powodują bardzo duży backpressure, który odbija się właśnie czkawką w postaci cofania zapłonu,
Jak dla mnie to katalizatory nowszych generacji to nie tylko w turbo są złem.
Przy wolnossaku kat zaraz za kolektorem to z kolei brak możliwości łączenia cylindrów w pary,to spora zawada.
Zauważyłem w małych wolnossących silnikach ciekawą zależność i za diabła nie mogę wydumać z czego to się bierze.
Wszystkie te które mają dolot i rozrząd skrojony pod max oszczędność nie leją paliwa w olej,za to częściej się to przytrafia w tych ktore można kręcić.
Z tego co wiem to historia nie zna przypadków żeby np taki trzycylindrowy Yaris miał kiedykolwiek wyższy stan niezależnie od waruków użytkowania.
Comment
-
Witam,
nie wiem czy temat się skończył ale ja właśnie borykam się z problemem kontrolki. Użytkuje crv od grudnia 2019. Do grudnia 2020 nie zauważyłem problemu. Pierwszy raz kontrolka zapaliła się na autostradzie, a że akurat mam hondę blisko niej od razu podjechałem. Stwierdzili że olej mógł się spienić. Ja na to ok ale wskazywałem im że jest za dużo oleju (twierdzili że tak leją). Minęło kilka miesięcy. zdążyłem olej wymienić i zonk. W tym tygodniu już drugi raz olej się świeci a na bagnecie ponad full. Czy ktoś dokończył temat u swojego dilera ?
Regulamin pkt 2. Pierwszy post dodajemy w dziale przywitań.Last edited by Paluch; 26-03-2021, 08:50.
Comment
-
Zamieszczone przez tabasko80 Zobacz postaCzy ktoś dokończył temat u swojego dilera ?Last edited by montada; 26-03-2021, 09:55.
Comment
-
Zamieszczone przez montada Zobacz postaWychodzi na to, że jakaś partia może jednak ma wadliwe czujniki?
Comment
-
Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz postaPodobno 0W20 sie pieni i dlatego pokazuje się kontrolka.
z tego co pamiętam koledzy zgłaszali, że na innych olejach niż "wodzianka" też były przypadki niestety.
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaChyba że czujniki i ich zasada działania są tak skonstruowane że reagują np. na spienienie.
Comment
Comment