Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • To zgłaszaj to i dawaj znać na bieżąco o co chodzi, ja ostatnio też robiłem krótkie 3-5km odcinki i oleju nie przybywało nawet troszkę, a to niby 1,5turbo czyli z podwyższonego ryzyka.

    Comment


    • Moim zdaniem tego oleju tyle nie przybyło.. ciekawe ile na prawdę ten mechanik wlał Ci tego oleju.. żeby wlał z butelki np. 3l to by było pewne, a jak on lał tobie z beczki tym swoim pistoletem to mógł przestrzelić ilość tak czy siak... poza tym nie wiem czy przy tak dużych ilościach paliwa silnik by Ci jakoś inaczej się zachowywał, bo to jest objaw - wręcz - zalewania silnika paliwem.. dławił by się, albo by zapalała się kontrola silnika.. Jedź do ASO i przy wymianie niech wleją ci olej z butelki, żeby na 100% wiedzieć ile zostało wlane.. bo to jest dla mnie dziwne.. zbyt duża ilość tego paliwa tam się przedostaje żeby nie było widać żadnych dziwnych zachowań w pracy silnika..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Na fakturze mam wpisane 3,9 litra ale coś mi sie zdaje że tyle nie wlali. Mechanik wlewał go do silnika z takiego „dzbanka” wiec pewnie jakąś miarkę tam miał. Na 100% mialem zalane w połowie min-max. Sprawdzałem to kilka razy po powrocie do domu. Co do zachowania silnika to pisałem już że występują szarpnięcia. Ale w innym 1.0 jakim jeździłem w salonie było tak samo. Mechanik stwierdził że taki może być urok dwumasy w 1.0. Czy jedno z drugim ma związek to nie wiem. Dodam że to nie jest mocne szarpanie. Jak jadę z żoną i pytam czy to czuje to ona mówi że nic nie czuje ale mechanik to wyczuł i przyznał że tak jest, ale gdybym mu o tym nie powiedział to też by na to uwagi nie zwrócił i że jestem pierwszą osobą która to zgłasza. Generalnie też jestem w szoku że tyle przybyło. Nawet miałem jeszcze tego nie sprawdzać, bo myślałem że za wcześnie, ale zajrzałem i sie zdziwiłem.

        Comment


        • Skoro tak, to masz problem, zgłoś to do ASO, niech odnotują ile przybyło itd.. moim zdaniem powinni tym się zająć, coś jest nie tak.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • 3.9 l wlane i połowa skali bagnetu to coś nie tak. U mnie wlali mój olej 3.5 l i na bagnecie było max.

            Comment


            • Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
              Na fakturze mam wpisane 3,9 litra ale coś mi sie zdaje że tyle nie wlali.
              Zamieszczone przez Jedwabnik Zobacz posta
              3.9 l wlane i połowa skali bagnetu to coś nie tak. U mnie wlali mój olej 3.5 l i na bagnecie było max.
              Do 1,0 wchodzi 3,8 litra a do 1,5 wchodzi 3,5 litra. U mnie jak do 1,5 wlali 3,8 litra to miałem blisko pod max. Jak do 1,0 weszło 3,9 to mogło być na środku między min-max. Jednak jak u jednego do 1,5 wlewają 3,5 litra i jest pod max a u innego 3,8 litra i też jest pod max znaczy to, że na fakturze wypisują głupoty. Bo nie podejrzewam, że za szybko przykręcają korek spustowy.

              Comment


              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Skoro tak, to masz problem, zgłoś to do ASO, niech odnotują ile przybyło itd.. moim zdaniem powinni tym się zająć, coś jest nie tak.
                W cuda nie wierze żeby coś z tym zrobili. Wymienią olej i zgłoszą do centrali. Centrala natomiast się wypnie tak jak na usterki skrzyń w type r. Oczywiście do tego będzie jakiś dyplomatyczny bełkot.

                Boje się tej benzyny w oleju, bo jeździłem kiedyś służbowym jtd fiata i tam też przybywało ale oleju napędowego w oleju silnikowym. Serwis sobie z tym nie poradził i efekt był taki że obróciło panewkę korbowodową.

                Comment


                • Nie bój się tej benzyny... ;-)
                  Rozgrzej auto, przejedź się jakąś obwodnicą/ekspresówką minimum 10-15 minut - po prostu przegoń auto.
                  Wiem, że to może brzmieć jak lekceważenie problemu, ale też swojego czasu udzieliła mi się "schiza" o benzynie w oleju. Wierz mi, też wąchałem bagnet i wyczuwałem benzynę.
                  Mam co prawda 1.5 , ale ten problem, wszystko na to wskazuje, leży głównie w głowie.
                  Jeśli nie świecą się żadne kontrolki alarmujące, nie panikuj. Zostaw auto w spokoju, bo jest dobre.
                  Ja na pierwszej fakturze mam olej w ilości 4,2 Litra(!). Też miałem za dużo na bagnecie. Auto jeździ, minęło od tego czasu 1,5 roku, silnik chodzi jak bajka.
                  W razie W masz gwarancję. Spox.

                  Powodzenia i pozdrawiam

                  Comment


                  • Panowie nie macie się czego bać!
                    Byłem w ASO nie ma problemów z przybywającym olejem w 1.5t

                    Za to był pan, który przyjechał po 20tyś km na wymianę oleju a miedzy czasie dolał już 2 litry %-)
                    Civic X 2.0 USA

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rm_125 Zobacz posta
                      Za to był pan, który przyjechał po 20tyś km na wymianę oleju a miedzy czasie dolał już 2 litry %-)
                      Jest ktoś komu komputer nakazał wymianę później niż 20 tys.??? Jeżdżę normalnie i ledwo dobijam do 11/12 tys. km. więc trochę dziwne to, co piszesz.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                        Jest ktoś komu komputer nakazał wymianę później niż 20 tys.???
                        W X gen raczej to niemożliwe. U mnie przy spokojnej jeździe i to głównie autostradami odezwał się po 13 tys. km.

                        Comment


                        • Może gość zignorował komunikat...
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Może gość zignorował komunikat...
                            Musiał być uparty w swej ignorancji

                            Comment


                            • Wcześniej pisałem że przez kilkaset km chyba coś około 300-400 przybyło mi oleju chyba z centymetr albo więcej w warunkach jazdy na mega krótkich odcinkach. Ostatnio zrobiłem trasę 120 km i ostro dawałem w palnik. Efekt jest taki że odparowało z tego 3/4 nagromadzonej benzyny i już prawie mam taki stan jak po wymianie oleju.
                              Więc wychodzi z tego że raz na jakiś czas trzeba przegonić auto. Fakt jest natomiast taki że oleju nie powinno przybywać i to że jest bezpośredni wtrysk i turbo nie usprawiedliwia tego silnika. Nie wierze w to że w 21 wieku honda nie umiała by zrobić silnika bez tego problemu. Tylko wymagało by to pewnie większego wkładu pracy , testów i kosztów.
                              Last edited by Fireblade929; 16-03-2020, 23:19.

                              Comment


                              • Ty tylko piszesz posty, czy też czasami czytasz co inni piszą?
                                Ja, jak i większość, albo nawet wszyscy na tym Forum nie zauważyłem ani wzrostu poziomu oleju, ani też jego ubytku, a jeżdżę różnie, oczywiście unikam niedogrzania, jak również (czego niedawno się dowiedziałem) przeciążania silnika na wysokich biegach przy niskich obrotach czyli gazu w podłogę na 5 czy 6 b przy niecałych 2 rpm lub mniej. Jeżeli raz Ci rośnie, a po 120km spada tzn, że coś jest nie tak z Twoim egzemplarzem i tym powinno zająć się Aso

                                Comment

                                Working...
                                X