Nic dodać,nic ująć.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T
Collapse
X
-
Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz postaI niby ten silnik, by miał wciągać benzynę do oleju?
To wynika ze specyfiki budowy silnika tłokowego ,nie da się tego ominąć i nie należy tego traktować jako wadę .
Nie da się też,choćby nawet ktoś chciał ,popełnić takiego błędu konstrukcyjnego żeby olej w jakiś ekstremalny sposób zostawał w benzynie.
Nawet samochody które zjeżdżały z trasy z niedziałającym jednym cylindrem nie miały problemu z olejem.
Nie ma co wąchać bagnetów bo benzyna dolana do środowiska o temperaturze 80-90 st po prostu natychmiast się wygotowuje i ulatnia odmą,ale tą temperaturę trzeba zrobić.
LPG górą
Comment
-
Wprawdzie nie mam już Hondy ale posiadam dwa inne auta z turbobenzyną i w żadnej instrukcji nie doczytałem się że nie wolno używać auta na krótkich dystansach bo wzrośnie olej, nie ma też nic o tym by nie stosować ekodrivingu i start stopu, nic nie znalazłem też o tym by co jakiś czas przeganiać auto na wysokich obrotach by odparować benzynę z oleju. Co więcej sam nie jeżdżę zbyt eko ale mam w pracy dwóch kolegów dla których małe spalanie jest niezwykle istotne i ich autom nic nie dolega. Jeśli więc jest czy będzie jakiś potencjalny problem z silnikami Hondy to z całym szacunkiem i sympatią jaką mam do tej marki to problemem będzie błąd konstrukcyjny a nie właściciel który miał kaprys pojechać do sklepu po bułki. Samochód jest po to by go używać i projektanci oraz inżynierowie powinni przewidzieć różne formy użytkowania tym bardziej gdy projektują model globalny sprzedawany od Australii po koło podbiegunowe.CIVIC IX 1,8/142KM
Comment
-
Zgadza się, to samochód ma służyć człowiekowi, a nie odwrotnie, niestety to klienci jednak wymagają aby jechał szybciej, palił mniej i był eco, więc skomplikowanie konstrukcji jest tak zaawansowane, że auta stają się coraz mniej idiotoodporne. Jak do tej pory i mam nadzieję że w przypadku nowych turbobenzyn też Hondzie nie przydarzały się żadne wpadki konstrukcyjne jeśli chodzi o silniki. Myślę, że wszelkie obawy biorą się stąd, że to coś nowego w przypadku Hondy, a wiadomo jak nauczył klientów Vag wszystko co nowe może się popsuć. To od Vaga wzięło się przyzwyczajenie by kupować auta po liftingu, golf 5 nie wypał, golf 6 poprawiony w przypadku passata b5 też tak było, a jeszcze wyraźniej w przypadku awaryjnego b6, który był tak niedopracowany, że mimo liftingu w 2010r zmienili nazewnictwo na b7.
Poza tym ganiaj na zimnym albo obciążaj ecojazdą , rób krótkie odcinki i zmieniaj oliwę po 30kkm albo 2 latach i zobaczymy do jakich przebiegów dociągną te turbobenzyny. I sięgając wstecz mam prawo sądzić że turbobenzyna Hondy spokojnie pochodzi dłużej niż Opla czy Seata.
Comment
-
Zamieszczone przez remar Zobacz postaw żadnej instrukcji nie doczytałem się że nie wolno używać auta na krótkich dystansach
Pewnych rzeczy po prostu nie trzeba pisać,ale za to można i właśnie niektóre instrukcje w sposób zrozumiały o tym traktują.
Zamieszczone przez remar Zobacz postaJeśli więc jest czy będzie jakiś potencjalny problem z silnikami Hondy to z całym szacunkiem i sympatią jaką mam do tej marki to problemem będzie błąd konstrukcyjny a nie właściciel który miał kaprys pojechać do sklepu po bułki.
Pdaj choć jeden przykład wady,która choć w minimalnym stopniu może spowodować wrost poziomu oleju (w benzyniaku,bo o dieslu każdy wie)
Dodatkowo jeśli sądzisz że auto na rynek ustralijski i na Kamczatkę to to samo auto ,to jesteś w strasznym błędzie.
Nie bez powodu istnieją takie podziały.Last edited by m26; 16-07-2018, 00:31.
Comment
-
Zamieszczone przez remar Zobacz postanie ma też nic o tym by nie stosować ekodrivingu i start stoputak samo jak na początku ostrym nożem też można ciąć blachę i on działa, ale drugi ten sam nóż który nie kroi blachy przetrwa dłużej.. tak jest niestety ze wszystkim, tutaj kłania się zdrowy rozsądek użytkownika i nikt mi nie powie, że np. w Oplu czy innej marce jest inaczej niż w Hondzie. Wszędzie są te same reguły.
Comment
-
Zamieszczone przez m26 Zobacz postaDodatkowo jeśli sądzisz że auto na rynek ustralijski i na Kamczatkę to to samo auto ,to jesteś w strasznym błędzie.
Nie bez powodu istnieją takie podziały.CIVIC IX 1,8/142KM
Comment
-
Zamieszczone przez remar Zobacz postaOczywiście że jest to to samo auto. Honda ma 2 fabryki Civica i np HB do USA jeżdżący w Teksasie przy temperaturze +35 jest tym samym autem które kupuje Norweg na koło podbiegunowe.
To nie są jakieś całowite przebudowy ale szereg drobiazgów robionych pod konkretne regiony.
Termostaty z różnicami o 2st,wymienniki ciepła do oleju,chłodnice oleju z dodatkowym rzędem lubjej brak,alu lub blaszana miska,większy filtr oleju lub z innym ciśnieniem otwarcia zaworu wewnętrznego,osłony nawiewowe i grodzie lub całowity brak zabudowy pod silnikiem,obudowy filtrów powietrza ,wloty do nich,rodzaj konserwacji podwozia, akumulatory,alternatry,oprogramowanie ,nawet amortyzatory z innym olejem
o silnikach ,przełożeniach skrzyń i heblach nie piszę bo akurat temperatura tu nie decyduje.Last edited by m26; 16-07-2018, 08:50.
Comment
-
Zamieszczone przez remar Zobacz postaMyślisz że jak fabryka ma zamówienie na 500tys aut rocznie do USA to produkuje partię na Teksas i osobną na innych częściach na Alaskę?
Comment
-
Ja powtorze, ze zwiekszajacy sie poziom oleju {paliwo} nie jest problemem tylko USA czy Chin ale takze zglaszaja ten problem uzytkownicy w Europie ,wiec Polska
nie jest na to immunizowana.Na ile jest on powazny i powszechny to sie okaze za jakiś czas.Nie sądzę, by rozcienczanie oleju paliwem było z korzyscia dla silnika
{kazdy moze miec inne zdanie}Natomiast twierdzenie, ze jest to" czyjs wymysł i histeria i nie ma co sluchac i powtarzac tych bredni" to klasyczny mechanizm wypierania ze swiadomosci tresci negatywnych, takze poprzez deazuowanie osób gloszacych nieprzyjemne opinie.Jesli schowamy glowe w piasek, to potopu nie zobaczymy,ale to nie znaczy, ze nie utoniemy.
Comment
-
Nie każdy śledzi inne fora, w celu doszukiwania się na siłę wad w aucie, z którego jest zadowolony i którym już trochę przejechał, więc może podaj jakiś przykład.
Poza tym po co kupowałeś nowego Civica skoro jak twierdzisz ma wadę konstrukcyjną i jak napisałeś dotyczy to Civica na każdym kontynencie?
Comment
-
Daro31- świetnie to ująłeś. Mnie banan nie schodzi od momentu zakupu
Zamieszczone przez kajojek Zobacz postaKonia z rzędem temu, kto będzie potrafił odczytać poziom oleju z bagnetu. Ja ze sprawdzaniem jego poziomu dałem sobie spokój już na początku gdy kilka razy gdy chciałem sprawdzić to cały bagnet był mokry jakby był maczany w rosole. Pięć razy można wycierać chusteczką, grom wie czym jeszcze i po kolejnym mierzeniu nadal nic nie widać oprócz ogólnej jego mokrości na całej długości. Ciężko nawet powiedzieć, aby był tłusty.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13Brak wyraźnego odcięcia na wskaźniku.
Comment
-
https://a.allegroimg.com/original/01...9f4332d6cab10a
Tak wygląda bagnet, wydaje mi się że te kropki to jest poziom nim/max.
Comment
-
Takie same spostrzeżenia miałem przed jak i po wymianie oleju. Wymieniałem po ok. 3000 km. Myślę ,że wszystko jest ok. Te problemy z wyraźnym odczytaniem poziomu oleju są związane (przynajmniej mnie się tak wydaje) z tym ,że ten olej jest bardzo rzadki i czysty, dlatego na tej pomarańczowej miarce ledwo go widać i nie zostawia wyraźnego śladu odcięcia, pewnie jak będzie ciemniejszy to będzie lepiej widoczny. A dlaczego wskaźnik powyżej miarki jest wilgotny to tego nie wiem. On nie jest wilgotny na całej długości tylko punktowo.
Comment
Comment