Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.0T VTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez kuba_BB Zobacz posta
    Inną sprawą jest fakt przestrzegania lub nie przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Tutaj nie mieszałbym tych dwóch kwestii.
    Celowo piszę o przestrzeganiu przepisów (chodzi tylko o prędkość) aby to odzwierciedlało moje niskie spalanie. Dobrze napisałeś o warunkach użytkowania. Widzisz, ja nie dość, że większość przebiegu mam po autostradach to pozostała jazda nie jest w warunkach typowo miejskich (korki,światła itp.) Zakupy robię na obrzeżach miasta gdzie mieszkam, a w promieniu kilkudziesięciu kilometrów gdzie mógłbym sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa mam tyle czynnych fotoradarów, że jak tego próbowałem to w pewnym czasie jak ktoś pukał do drzwi to żona mówiła: listonosz do ciebie , znowu mandat Serio. Krótko mówiąc, można uzyskać niskie spalanie bez męczenia silnika, wszystko zależy od warunków eksploatacji.

    Comment


    • Pełna zgoda. Wszystko zależy od warunków eksploatacji i stylu jazdy.
      Ale zgodzimy się, że jazda z prędkością 50km/h też może być paliwożerna. To na marginesie jazdy w mieście zgodnie z przepisami...

      Comment


      • Zamieszczone przez kuba_BB Zobacz posta
        Ale zgodzimy się, że jazda z prędkością 50km/h też może być paliwożerna
        Oczywiście że tak. Ale chyba każdy z nas jeździ na słuch i zmienia biegi po dźwiękach obrotów nawet o tym nie myśląc Zmienia biegi jak słyszy przyjemny dźwięk ze skrzyni.

        Comment


        • No chyba, że masz cvt
          To jest skrajny przypadek, a na spalanie ma wplyw wiele i to mniejszych czynników.

          Comment


          • Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
            Moj diesel pali 5.3-5.6L przy tempomacie na 155km/h - VervaON
            Masz fotkę z testu spalania o jakim pisał wcześniej kolega ? Bo inaczej nie uwierzę, ale jeśli to prawda, to znaczy, że twój diesel jest najlepszy w świecie
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • W tym tygodniu był artykuł o lifcie civica na przyszły rok to są zmiany kosmetyczne natomiast pod artykułem zawsze są ciekawe wpisy a właściwie kłótnie głównie zwolenników VAGa zainteresował mnie jednak jeden wpis w którym właściciel litrówki opisał awarię silnika mianowicie po przejechaniu 1600 kilometrów silnik zaczął się dziwnie zachowywać jadąc z prędkością 130-140 /h na włączonym ogrzewaniu zaczął chłodzić jak lodówka temperatura spadała do 30-40 stopni był z tym dziwnym zjawiskiem w serwisie i po kolejnej (piątej czy szóstej wizycie) w końcu mu wymienili silnik. co to za objawy ??? ktoś się z tym spotkał ???



              Proszę sprawdzać tematy, czy już o podobnej tematyce nie istnieją, nie ma co powielać wątków / przeniosłem.
              Last edited by Grzechu; 20-12-2019, 12:04. Powód: wątek odnośnie silnika 1.0 już istenieje /przeniosłem

              Comment


              • Odnośnie twojego pytania- tej usterki, to były przypadki padającej turbiny w tym silniku.. niestety po tej usterce ASO wymienia cały silnik, zerknij na stronę 36 tegoż wątku.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Czyli coś się działo z tematem dzięki za info pozdrawiam

                  Comment


                  • Dla zainteresowanych: dzwoniłem do 3 ASO ws. kosztów wymiany paska rozrządu w silniku 1.0 i podano następujące kwoty:
                    ASO nr 1 - niecałe 2000 zł
                    ASO nr 2 - 2000- 3000 zł ("ciężko dokładnie powiedzieć bo jeszcze nikomu nie wymienialiśmy")
                    ASO nr 3 - ok. 4000 zł.

                    Wynikają z tego dwie rzeczy:
                    1) średnie koszty z tej małej próby badawczej wynoszą (niecałe?) 3000 zł,
                    2) może nie będzie tak źle i będzie się dało wymienić ten pasek za 2000 - 2500 zl.

                    Comment


                    • A kto wie, co będzie ( przy moich rocznych przebiegach ) za 3 lata? A jak ktoś jeździ do 15 tys. rocznie....kuuupa czasu. Dla mnie ceny w stylu "może być". Ważniejsze, by w tym czasie nauczyli się wymieniać jak należy.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                        A kto wie, co będzie ( przy moich rocznych przebiegach ) za 3 lata? A jak ktoś jeździ do 15 tys. rocznie....kuuupa czasu. Dla mnie ceny w stylu "może być". Ważniejsze, by w tym czasie nauczyli się wymieniać jak należy.
                        Oczywiście że tak, podałem tylko ceny orientacyjne, bo była tu cała dyskusja o tym, ile to może kosztować.

                        Tak przy okazji, znalazłem ciekawy artykuł o silnikach polecanych i niepolecanych z końca listopada zeszłego roku https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...gtk29#slajd-14. Wśród polecanych silników znajdziemy całą aktualną paletę Civic'a - 1.0, 1.5 i 2.0. Wszystkie uznane zostały jako bezawaryjne i godne polecenia. Przy okazji, nie wiedziałem, że silnik 1.0 ma bazę konstrukcyjną Forda
                        (cytat: W końcu także Honda się poddała i do oferty wprowadziła benzyniaka 1.0 R3 z turbodoładowaniem (kod: P10A2; baza konstrukcyjna od Forda). Na europejskim rynku silnik zadebiutował w 2017 r. pod maską Civica X. Rozwija 129 KM i zbiera wiele pozytywnych opinii za dynamikę i rozsądne spalanie. Co ważne, na razie nie słychać o problemach tej jednostki.)
                        Last edited by Optimum; 14-01-2020, 22:19.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Optimum Zobacz posta
                          Tak przy okazji, znalazłem ciekawy artykuł o silnikach polecanych i niepolecanych z końca listopada zeszłego roku https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...gtk29#slajd-14.
                          To chyba już gdzieś katana wstawiał na forum. Swoją droga dzięki za rozeznanie w sprawie rozrządu.
                          Trochę posiedziałem w ASO podczas serwisu i pogadałem z chłopakami właśnie co do silników 1.0 i 1.5. Od początku sprzedaży nic nie przyjechało na mechanikę. Jedyne z czym klienci się czasem pojawiają to nam wszystkim znane i wałkowane sprawy - trzeszcząca tapicerka, czujniki, z początku produkcji stelaże fotela....Choroby wieku dziecięcego. Oby tak dalej.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Optimum Zobacz posta
                            Oczywiście że tak, podałem tylko ceny orientacyjne, bo była tu cała dyskusja o tym, ile to może kosztować.

                            Tak przy okazji, znalazłem ciekawy artykuł o silnikach polecanych i niepolecanych z końca listopada zeszłego roku https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...gtk29#slajd-14. Wśród polecanych silników znajdziemy całą aktualną paletę Civic'a - 1.0, 1.5 i 2.0. Wszystkie uznane zostały jako bezawaryjne i godne polecenia. Przy okazji, nie wiedziałem, że silnik 1.0 ma bazę konstrukcyjną Forda
                            (cytat: W końcu także Honda się poddała i do oferty wprowadziła benzyniaka 1.0 R3 z turbodoładowaniem (kod: P10A2; baza konstrukcyjna od Forda). Na europejskim rynku silnik zadebiutował w 2017 r. pod maską Civica X. Rozwija 129 KM i zbiera wiele pozytywnych opinii za dynamikę i rozsądne spalanie. Co ważne, na razie nie słychać o problemach tej jednostki.)
                            Co za bzdura, błagam! Niech nikt tego nie powtarza, może chociaż tę zarazę uda mi się zatrzymać. Swoją drogą ciekawy zbieg okoliczności, po podjechałem dzisiaj do Honda Plaza na fajka, gadam z tym, gadam z tamtym, miałem 15 minut przerwy między jedną a drugą robotą no i wychodzi jeden człowiek, pozostawmy go anonimowym, i gadamy jak to o czym o samochodach. I on do mnie, wieloletni pracownik tego salonu!! że te silniki (W civicach X) to Honda od Forda wzięła!! :O Szczęka do podłogi ale z drugiej strony już mnie nic nie zdziwi w jakie to bajki wierzą dealerzy i co dalej rozpowiadają klientom, szkoda tylko że pieprzą takie bzdury pod szyldem najlepszego producenta silników spalinowych na świecie, który do swoich aut NIGDY nie wsadził silnika innej marki i sam swoich silników nigdy nikomu nie sprzedał (poza mariażem w Roverem/ISUZU, którego wynikiem są ropniaki sprzed powstania i-CDTI, oraz Legendów pierwszej generacji).

                            I patrzę w ten odnośnik, a tam "(...)gdy zapytaliśmy Witolda Łukasiewicza z Hondy Plaza w Warszawie". Czy forum cenzuruje przekleństwa? Test: nie no, takiego pierdolenia od takiego dealera jeszcze nie było, a myślałem, że wszystko już słyszałem. Bo to, że kit codziennie wciskają jak mogą (dealerzy ogólnie, a nie tej konkretny) to mi jest szkoda tych wszystkich biednych klientów, którzy płacą nie za nowe auta, ale potem za serwis z dumną pieczątką przybitą za setki lub tysiące złotych.

                            Silnik P10A2 to autorska jednostka Hondy i nie ma tam ŻADNEGO rozwiązania innego producenta ani BAZA nie jest innego producenta, konstrukcja komory spalania, kolektorów, portów w głowicach jest bliźniacza zarówno dla K20C1, L15BB, L15BY, L15BA i P10A2, czyli całej serii silników która weszła kilka lat temu do Europy. VTEC TURBO w EARTH DREAMS TECHNOLOGY to od A do Z twór Hondy i są to najlepsze spalinowe silniki dostępne obecnie na rynku (musiałem to napisać), a Ford to niech się uczy jak robić silniki...

                            Faaaaaaaaaaaaaaaaaaak, czemu internet to jest taki śmietnik I dlaczego wszyscy uznają, że "dealerzy" i "ludzie w ASO" mają jakąś święte księgo wiedzy. ehh...


                            P.S. Ktoś tu wcześniej opisywał przypadek, kiedy to komuś się wychłodziło auto na trasie do 40 stopni (rzekomo?) a potem było silnikowe kabum. Ciekawostka:P10A2 ma elektronicznie sterowany termostat, który - uwaga - ma temperaturę otwarcia 103 stopnie (czyli mega dużo), ale ma wbudowaną grzałkę, która w zależności obciążenia silnika potrafi otworzyć go wcześniej, jeżeli trzeba (chodzi o to, żeby bardziej obciążony silnik dostawał chłodniejszy płyn, o czym decyduje ECU). I jeżeli w tym układzie coś zawiedzie, to może być różnie

                            Zamieszczone przez montada
                            Trochę posiedziałem w ASO podczas serwisu i pogadałem z chłopakami właśnie co do silników 1.0 i 1.5. Od początku sprzedaży nic nie przyjechało na mechanikę.
                            Bo to Honda. Od 40 lat w tej kwestii nic się nie zmieniło...
                            Last edited by TakTyk; 14-01-2020, 23:39.

                            Comment


                            • Ok, spokojnie, myślałem że skoro jest to tekst AutoŚwiata, a nie wypociny jakiegoś pierwszego lepszego Janusza motoryzacji, to jest to wiarygodne źródło. Widać myliłem się. Mam jednak przede wszystkim nadzieję, że teza o trwałości tego silnika akurat jest wiarygodna.
                              Pytanie natomiast, jaka jest wiarygodność panów z ASO. Dla mnie mała, ciężko mi wyobrazić, żeby robili antyreklamę swoim samochodom, czy to klientom nowym, czy też tym którzy już nabyli Hondę, chociaż czasami im coś umknie - niedawno pytałem gościa z ASO Hondy o silniki 1.0 i powiedział mi, że "akurat z 1.0 to nie było jeszcze żadnych zgłoszonych problemów". Zaciekawiony ukrytą treścią zdania (słowo "akurat " sugeruje, że inne silniki mają problemy), zapytałem: "A z którymi były ?" I usłyszałem odpowiedź: "Z 1.5."
                              Last edited by Optimum; 14-01-2020, 23:45.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                                Faaaaaaaaaaaaaaaaaaak, czemu internet to jest taki śmietnik I dlaczego wszyscy uznają, że "dealerzy" i "ludzie w ASO" mają jakąś święte księgo wiedzy. ehh...
                                Dlatego, że w dzisiejszych czasach ludziom wyłącza się myślenie. Co w internecie napiszą - dogmat. Jakby jeden z drugim poczytali, pointeresowali się, akurat właśnie internet daje takie możliwości poszperania....ale trzeba myśleć, analizować, łączyć fakty i wyciągać wnioski. Trzeba mieć oczywiście jakiekolwiek podstawy....
                                Optimum. Pewnie piszący artykuł usłyszał o "podobieństwach konstrukcyjnych" - zintegrowany kolektor z głowicą, pasek rozrządu w kąpieli olejowej jak w Fordzie i baran napisał, co napisał. Dla niego pewnie mała różnica , dla nas....

                                Zamieszczone przez Optimum Zobacz posta
                                Mam jednak przede wszystkim nadzieję, że teza o trwałości tego silnika akurat jest wiarygodna.
                                Optimum. Czytasz forum, ja czytam i nikt nie skarży się na problemy mechaniczne zarówno w 1.0 jak i w 1.5. Najlepszy to chyba komentarz.

                                Zamieszczone przez Optimum Zobacz posta
                                niedawno pytałem gościa z ASO Hondy o silniki 1.0 i powiedział mi, że "akurat z 1.0 to nie było jeszcze żadnych usterek ani skarg"
                                Ktoś pisał, że ponoć były jakieś pojedyncze przypadki padniętych turbin. 2, 3 a może 10 - nie wiadomo. Pytałem i nic takiego przynajmniej u mojego dealera nie miało miejsca.

                                Zamieszczone przez Optimum Zobacz posta
                                "A z którymi były ?" I usłyszałem odpowiedź: "Z 1.5."
                                U mnie usłyszałem - Brak problemów i z 1.5.

                                Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                                I on do mnie, wieloletni pracownik tego salonu!! że te silniki (W civicach X) to Honda od Forda wzięła!!
                                Historia Kei-Car też mu pewnie nic nie mówi

                                Jakby ktoś chciał poczytać o "kurduplu" - 29-1e_01-kopia.pdf
                                Last edited by montada; 15-01-2020, 00:24.

                                Comment

                                Working...
                                X