Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szczerze to nigdy nie uważałem żeby fabryczny olej był dobry jeżeli chodzi o takich przyziemnych producentów... Druga sprawa ze nie jeżdżę zgodnie z panująca zasadą eko drivingu i obawialem sie parametru 0w20 no ale niby każdy silnik i konstrukcja jest inna wiece nie będę za bardzo do przodu i wole zapytac.... Ja chce dla silnika wybrać jak najlepiej i dlatego szukam dobrej oliwki ktora bedzie lepsza nawet od oem HONDY a jezeli takiego nie ma lub cos tam nie pasuje to pójdę w ori hondy stuff....

    acea a5/b5
    ILSAC GF-6A, GF-5, GF-4

    Te normy ma spełniać olej do tego silnika ? Jakie sa normy i aprobaty do tego silnika ? W grupie vag to wygląd prościej bo np szukasz tego co spełnia normę 504/507 i robota idzie szybko a tutaj same komplikacje wiec stad moje pytania oraz jestem posiadaczem od paru dni hondy wiec jakaś mała wyrozumiałość się należy

    Comment


    • Faktem jest, ze wątek olejowy jest bardzo obszerny, ale trzeba przyznać, ze jest to kopalnia wiedzy i pełen merytoryki zbiór informacji na temat olejów silnikowych.

      Mam samochod od nowosci. Przejechałem 100 tyś km uzywając ponizszych konfiguracji:

      1) 3000 km - 40000 km => Ravenol 0W30 VSW USVO
      2) 50000 km - 80000 km => Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
      3) 90000 km - teraz ==> Honda 0W20 Type2.0

      W moim przypadku najlepiej sprawdził się oryginalny Honda Type2.0 0W20. Reakcja na gaz, spalanie, ogolne poczucie dynamiki samochodu na kazdym biegu i w kazdych warunkach obciążenia przemawiają na jego korzyść.
      Gdybym miał jeszcze raz zastanawiać się co zalewać do swojej Hondy to zostałbym przy fabrycznym, bez zbędnych kombinacji. Jedyną oczuwalną wadą jest cena. Ja zauważyłem różnicę w zachowaniu samochodu, więc będę przepłacać

      Comment


      • MaxMax, miej na uwadze to, że ktokolwiek przedstawi Ci propozycję oleju do Twojego auta nie będzie miał żadnych namacalnych dowodów że ten olej jest najlepszy tylko poleci go dlatego że on go akurat ma. Trzymaj się instrukcji, to jest najważniejsza wykładnia. Musi być lepkość i norma zgodna z IO. Ze swojej strony dodam że używam od nowości OEM 0W20 Type 2.0 i tak już pewnie zostanie. Żeby było taniej i pewniej kupuję w ASO ale tylko 3,5 litra z beczki przychodząc z własną butelką. Tyle wchodzi i tyle potrzeba na rok lub 10 tys. km. Mam 70 tys. i silnik słychać jak dobry zegarek.

        Comment


        • Heh ok dziękuje koledzy za szybka odpowiedz ale ten temat jeszcze wymaga obserwacji i rozstrzygnięcia Mi chodzi o ochronę silnika bo jeżdżę dynamicznie i często kręcę ten silniczek do końca wiec chciałem kupić cos dobrego ale po przeczytaniu tych problemów na forum oraz konfiguratory olejowe rożnie pokazują to człowiek zwariował z tematem prostym jak zakup oleju. Jeżeli ten temat nadal jest ciężki i brak odpowiedzi to zaleje go ori hondy 0w20 a później jak nabiorę wiedzy i znajdę konkretny olej chwalony i ze spełnia ,,hondowskie wygomi" to kupie inny.
          Nie podoba mi się pewna kwestia : jakiś tam hondowski olej co niby takiego ma w sobie ze jest lepszy od bardziej ,,premium" olejów jak Amsoil,Revanol,Penrite,itp ... ? Kit marketingowy lub ma jakieś składniki w sobie x ze akurat dobrze działa w tych silnikach.

          Comment


          • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
            jakiś tam hondowski olej co niby takiego ma w sobie ze jest lepszy od bardziej ,,premium" olejów jak Amsoil,Revanol,Penrite,itp ... ? Kit marketingowy lub ma jakieś składniki w sobie x ze akurat dobrze działa w tych silnikach.
            Dla mnie olej OEM Hondy nie musi być lepszy czy gorszy od innych olejów. Ważne a nawet najważniejsze jest że poleca go producent. W końcu był ten olej testowany w tym silniku. Zresztą wczytujac się dokładnie w wątek olejowy i przyjrzawszy się dokładnie tabelce w IO dochodzimy do wniosku że nie taka straszna ta lepkość 0W20 Przez dynamiczna jazdę komputer skróci Ci interwał wymiany i tyle.
            Last edited by Stach13; 17-12-2023, 15:06.

            Comment


            • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
              Druga sprawa ze nie jeżdżę zgodnie z panująca zasadą eko drivingu i obawialem sie parametru 0w20 no ale niby każdy silnik i konstrukcja jest inna wiece nie będę za bardzo do przodu i wole zapytac.... Ja chce dla silnika wybrać jak najlepiej i dlatego szukam dobrej oliwki ktora bedzie lepsza nawet od oem HONDY a jezeli takiego nie ma lub cos tam nie pasuje to pójdę w ori hondy stuff....
              Temat w sumie "oklepany", pytania ciągle się powtarzają, można by sięgnąć wstecz i czegoś tam się dowiedzieć.. no ale w sumie wątek i tak jest rozbudowany, nie mamy na to wpływu, po prostu, jak to powiedzieć - samo tak wyszło.. myślę, że nie zaszkodzi jak się znowu od czasu do czasu napisze to samo.. Ogólnie olej oem Honda 0W20 jest bdb olejem, jest to olej na bazie mineralnej, ma dużo modyfikatora tarcia, małą lepkość, a więc same plusy w kwestii oszczędzania paliwa, z minusów - po przez mniejszą lepkość, margines bezpieczeństwa utraty lepkości w wysokiej temperaturze, podczas dużego obciążenia, jest mniejszy w porównaniu do olejów o ciut większej lepkości - no cóż, jaki można wyciągnąć z tego wniosek, patrząc na twoje wymagania? Chcesz mieć olej lepszy niż oem, w kierunku większego marginesu bezpieczeństwa dla utraty filmu olejowego, czyli musisz wybrać olej o trochę większej lepkości niż oem 0W20, a więc tutaj ja bym wybrał lepkość 5W30, o klasyfikacji ACEA A5 lub A3-nie masz GPF (czemu np. nie 0W30, a no temu, że 5W30 ma podobną zawartość polimerowych modyfikatorów lepkości co 0W20. Olej 0w30 ma już ich więcej, a to nie jest korzystne dla silnika w dłużej perspektywie jego pracy przy sporych obciążeniach), co do zawartości FM, to nie jest ona już tak mocno wymagana, w tak dużych ilościach, w przypadku oleju o większej lepkości, poza tym, modyfikator lepkości w oleju oem 0W20 został wprowadzony po to, aby można było zmniejszyć zawartość fosforu - a wiec zrobić olej bardziej uniwersalny, zarówno dla silników z GPF jak i bez GPF, utrzymując nadal ten sam poziom zużycia części trących (był wrzucany kiedyś wykres wskazujący na to). Co do marki oleju? Hmm w tej kwestii może warto by zerknąć, do tabeli z olejami, co trzyma się na pierwszych miejscach... ale zdaje się pisaliśmy już, że Revanol, Amsoil, PMO, Penrite i coś tam jeszcze, nie pamiętam już..
              Last edited by Grzechu; 17-12-2023, 15:18.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Widziałem tą tabelkę ale gdzieś po przeczytaniu parunastu stron mi umknęła teraz Czyli żaden konfigurator olejowy dobrze nie dobiera mi oleju ?? A czy nie łatwiej powiedzieć ze olej ma spełniać normę Honda HTO-06 czy to tutaj nie pasuje ? Albo prościej żeby zamknąć temat proszę o podanie 3 olejów które będę spełniać normy oleju hondy lub je przewyższać .

                Comment


                • Grzechu wszystko napisał, a ty dalej na siłę szukasz problemu.
                  Nie masz GPF więc szukaj oleju z normą ACEA A3 lub A5.
                  Lepkość 0W20 lub 5W30.
                  Tych lepszych producentów też ci podał: "Revanol, Amsoil, PMO, Penrite".
                  Ale jak wlejesz jakiś tańszy ACEA A3 lub A5 np mobil1, motul czy shell helix ultra, to też się nic nie stanie.
                  Najważniejsze żeby zmieniać olej co rok lub około 10 tyś. km i wszystko będzie ok.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez manieku Zobacz posta
                    Ale jak wlejesz jakiś tańszy ACEA A3 lub A5 np mobil1, motul czy shell helix ultra, to też się nic nie stanie.
                    Najważniejsze żeby zmieniać olej co rok lub około 10 tyś. km i wszystko będzie ok.
                    Dokładnie, u siebie przerobiłem na prawdę dużo marek, LM, Motul V300, Millers Performance, Shell, Total, ACEA A5/A3 a teraz np. do Hondy wlałem Neste 5W30 ACEA A3 ( i też silnik ładnie pracuje ) i powiem szczerze, że na sam koniec zgłupiałem, czasem miałem wrażenie, że silnik na jednym oleju lepiej pracuje, na innym mniej pali, jeszcze na innym lepiej się wkręca.. ale wydaje mi się, że to wszytko to takie subiektywne odczucia... między lepkościami 0W20 a 5W30, jest na prawdę niewielka różnica w lepkościach wysokotemperaturowych, czyli tam gdzie części silnika pracują najszybciej, w roboczej temperaturze... myślę, że nie ma co za bardzo w to wszystko wnikać, zasada taka - dobrać wg. prawidłowej specyfikacji i odpowiedniej lepkości - w zależności od warunków użytkowania i temp. otoczenia, a marka ? Jeden czort, większość w przedziale cenowym 150-200zł za 4/5l to mineralne krakowane grupa II/III o standardowych pakietach dodatków.. te droższe to już PAO, Estry.. czyli czystsza i stabilniejsza baza - ale jeśli wymienia się co 10-15tys.km, to bez sensu jest lać tak drogie oleje.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Dziękuje za pomoc z olejowym tematem bo tutaj w hondzie jest o czym gadać i zdziwiłem się ze taki to problem . Obecnie żeby skrócić temat to powiem co chce kupić i niech ktoś powie który wybrać

                      1) Helix Ultra SP 0W-20
                      2) MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30 lub MOTUL 8100 ECO-LITE 0W-20
                      3) 0w20 Honda olej ori
                      4) Castrol EDGE 5W-30 A5/B5 lub Castrol MAGNATEC Stop-Start 5W-30 A5 lub Castrol GTX 5W-30 A5/B5
                      5) RAVENOL WIV SAE 0W‑30 CleanSynto lub RAVENOL FO SAE 5W‑30
                      6) Mobil 1™ ESP X2 0W-20
                      Last edited by MaxMax; 18-12-2023, 00:44.

                      Comment


                      • Był okres że podnieciłem się wyborem oleju , przeczytałem cały wątek i... jeżdżę cały czas na oryginalnym - a mam ok. 110000 przebiegu. Najgorzej jest przedobrzyć.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
                          Czyli żaden konfigurator olejowy dobrze nie dobiera mi oleju ??
                          co znaczy "dobrze", dobrze dla środowiska? czy dobrze dla oszczędzania paliwa, czy dobrze dla oszczędzania na serwisie?, czy dobrze dla ochrony silnika?. Jest co najmniej 4 definicje "dobrze" ..ale nie ma ani jednego oleju który ma wszystkie te definicje na 1 miejscu. Czyli jeśli będzie to "dobrze" dla oszczędzania paliwa, to nie będzie dobrze dla ochrony silnika, jeśli to będzie dobrze dla ochrony silnika, to niekoniecznie dobrze dla oszczędzania na spalaniu.
                          Do hondy dobiera się olej łatwiej jak do VW tylko trzeba znać swoją definicję "najlepszości". Nie ma oleju co ma 4 w 1 najlepszego. Czyli wybierasz najlepszy w tym do czego on będzie przeznaczony.
                          Konfiguratory dobierają oleje zgodnie z najnowszymi wymaganiami norm dla danego silnika. Czyli z definicji zawsze konfigurator dobierze olej nie taki który byśmy oczekiwali. Czyli

                          Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
                          Mi chodzi o ochronę silnika bo jeżdżę dynamicznie i często kręcę ten silniczek do końca
                          no, to nie ma takiego konfiguratora by dobrał Ci olej do takich warunków . Dokładnie dobierze odwrotny od oczekiwanego, czyli na 100% takiego byś nie chciał .
                          Powiedziałeś jak jeździsz, lub jak lubisz, a dobierasz olej "eko energy". Zastanowiłeś się nad tym? nawet nazwa sugeruje że to nie do "rajdu". Oczywiście ten olej to wytrzyma, ale lepiej tego nie robić w trudnych warunkach np. lato autostrada i but w podłodze.
                          Jak dla mnie żaden z powyższych nie nadaje się do kręcenia silnika do końca, a już w lato to absolutnie. To nie do tego oleje. Te oleje owszem jak zalejesz to w przypadkowych sytuacjach dadzą radę, jasne, ale nie wpisują się w definicji "lubię często" raczej "czasem lub sporadycznie" a głównie to lanksam i z tempem ruchu ulicznego. Jak już musisz mieć "eko energy" i agresywnie jeździć to wymieniaj olej częściej niż mówi interwał.

                          Zamieszczone przez androzek Zobacz posta
                          ył okres że podnieciłem się wyborem oleju
                          każdy to przerabiał, i szuka oleju super hiper mega, a potem się okazuje że 90% czasu to jazda zgodnie z ruchem ulicznym bo nie ma gdzie pojechać szybciej, nie ma gdzie butować i nie ma warunków do jazdy szybko, a nawet jak jest to cieszymy się że jest pusto i płynnie jedziemy by nieco oszczędzić i nie szarpać silnikiem. I tak to się kończy mamy super olej który jest niewykorzystywany. Dlatego sam odszedłem od poszukiwania oleju "najlepszego" i drogiego, wolę zdecydowanie olej przeciętny i tańszy i częściej go wymieniać, i to się bardzo dobrze mi sprawdza.
                          Last edited by rambo7; 18-12-2023, 08:26.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • haha to zes mi teraz posul plany zakupowe oliwki Dobra to może zadam pytanko inaczej Jaki olej nalać taki pośrodku standardu hondy a taki dla lepszej ochrony . Jakiś olej pośrodku zła i dobra Dlatego tym sposobem chciałem pójść w 5w30 ...


                            Poprawiłem się w poszukiwaniu ale został mi tylko jeden wybór ?? AMSOIL Signature Series 5w30 ASL pasuje aprobatami chyba co nie ?
                            Last edited by MaxMax; 18-12-2023, 16:36.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez MaxMax Zobacz posta
                              znalazłem SHELL Helix Ultra 0W30 A5/B5 4L
                              I taki olej zalej. On się jak najbardziej nadaje i to najlepszy wybór moim zdaniem. Shell robi oleje z gazu a nie z ropy jak większość producentów. A tym co wyskakuje na konfiguratorze u shella to się nie sugeruj. Honda przewiduje tylko oryginalny typ 2.0 jako olej 0w20 albo inne oleje w specyfikacji A5/B5 takie jak np 0w30 lub 5w30 i bodajże z tego co pamiętam jest jeszcze w książce obsługi 5w40.
                              Last edited by Fireblade929; 18-12-2023, 18:03.

                              Comment


                              • Tylko nie można brać oleju type2.0 jako wykładnika spośród morza propozycji na rynku olejowym, bardzo ważnym czynnikiem w doborze są normy Hondy jakim jest norma hto-06, w przypadku jakiegoś problemu z silnikiem nie-daj boże jeszcze podczas gwarancji serwis ASO może podać główną przyczynę awarii silnika złym doborem oleju.
                                Takie przypadki występowały, a zwłaszcza w Civikach wyposażonych w silnik 1.0…


                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                                zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                                Comment

                                Working...
                                X